Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helpottaa pakkaamista?

Vierailija
09.04.2015 |

Otsikko on vähän huono, mutta minulla siis tällainen ongelma: Olen usein pois kotoa yön. Tapailemani mies asuu samalla paikkakunnalla jolla käyn töissä, ja olen usein myös kavereilla ja sukulaisilla yötä. Matkustan ulkomaillekin usein, työn puolesta ja vapaa-ajalla. Käyn salilla.

Hermo alkaa mennä kaikkeen tähän pakkaamiseen. Kun tulen illalla rättipoikki kotiin, kaadun sänkyyn. Laitan kellon soimaan tuntia aikaisemmin että ehdin tehdä kaiken, koska pitää pakata myös seuraavaa päivää varten. Aamuäreänä vaellan ympäri asuntoa ja kerään laukkuun tavaraa. Pyyhe kylpyhuoneesta, shampoo suihkusta, kalenteri eilisestä käsilaukusta isompaan laukkuun, lompakko, hammasharja... Ai niin ja vaihtovaatteet koska menen salille illalla... Ja kun olen astumassa ulos, muistan että allergialääkkeet unohtui. Ei kun takaisin. Ja kun olen autossa, muistan että puhelimen laturi pitää ottaa koska muuten akku loppuu huomenna. Kun olen jo ajamassa, huomaan että käsivoide jäi eli huominen vietetään kuivilla käsillä. Usein meinaan myöhästyä kun on niin paljon muistamista.

Vapaapäivinä, kun ei ole aikataulua mutta olen kumminkin menossa jonnekin yökylään, pääsen usein liikeelle vasta iltapäivällä kun pakkaaminen kiristää hermoja ja en jaksaisi yhtään keskittyä muistamaan mitä pitää ottaa mukaan. Ihan hirveää tuhlata vapaapäiviä sellaiseen!

En jaksaisi enää tätä säätämistä. Miten te olette ratkaisseet tämän? Ostatteko esim. käsivoiteet ja lääkkeet useana kappaleena, että voitte pitää päivälaukun ja matkalaukut lähtövalmiina joka hetki, vai menettekö listalla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun vielä jatkan. Nyt sitten kotona pakkaamassa uutta kyläilylaukkua. Mitä teillä on omassanne aina?

Eli hammasharja, pesuaineet, lääkkeet, dödö... Mitä vaatteita? 

Vierailija
2/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyviä vinkkejä molemmilta. Nyt kun mietin tätä asiaa, ihmettelen että miten olen pystynyt näinkin kauan elämään ilman selvää systeemiä.

Kaikkien kosmetiikkatuotteiden pitäminen yhdessä laukussa helpottaisi kyllä elämää valtavasti, eikä varmaan olisi edes hankalaa. Salille tosiaankin voisi olla ihan oma kassinsa, jota en välissä käyttäisi kauppakassina.

Mietin mistä kaikki tämä epämääräisyys johtuu? Minulla ei edes ole kunnon kosmetiikkalaukkua, kaikki ovat jotain kaupanpäällisinä saatuja rimpuloita. Tulee varmastikin lapsuudesta. Äiti oli todella vanhanaikainen, ja ei käyttänyt mitään kosmetiikkaa. Hammasharja ja hiusharja heitettiin muovipussissa laukkuun.

Tänään menen ja ostan itselleni salikassin ja matkapussukan! Matkakassiin tulee kaikkea yöpaidasta käsivoiteisiin ja lääkkeisiin.

Ne laturit vielä. Siis pidättekö latureita aina matkakassissa ja otatte ne pois vain siksi aikaa kun lataatte puhelinta kotona? Vai onko kahdet laturit, "omalla paikalla" ja matkalaukussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuni on yksi laukku. Siinä aina peruskamat, joita vaihdetaan tarpeen mukaan, eli kotona pyykkiin ja puhtaat tilalle. Ei tarvitse koskaan miettiä, mitä pitää pakata eikä muistaa,  kun laukussa on paikka kaikelle. Tarvitaan vain tarkistus, että  mitään ei puutu eli kaikki on paikallaan. Tässä laukussa on myös peruspesuaineet, hammasharja ja muuta sellaista, että ei tarvitse erikseen lappaa kylppäristä mitään edestakaisin.

Lääkkeet, laturi ja muu pienempi sälä on pienessä laukussa, joka on aina mukana. Myös kotona on lääkkeet ja voiteet siinä samassa pussukassa.

"Päivälaukussa" eli siinä, joka on mukanani työmatkoilla on myös kaiken varalta perusvarasto vaihtovaatteita, hammasharja ja se "lääkepussi" yöpymisen varalta. Pyyhkeen lainaan yöpymispaikasta, kuten myös lakanat.

Vierailija
4/4 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista elämää vietät.

Mulla olisi erikseen ns. salikassi, jossa aina on omat shampoot, hoitoaineet ym. tökötit ja ne salivaatteet. Salivaatteitakin sulla on varmasti useampi eri setti. Kun laitat likaiset salivaatteet pyykkikoriin, heitä uudet ja puhtaat tilalle, laukku kiinni ja tadaa, se on valmis mukaan otettavaksi.

Riippuen toki minkälaisia tököttejä käytät, mutta kun itse käytän pelkästään XZ:ää, niin mulla on niitä varmaan useampi eri setti (mökillä, matkalaukussa, työpaikan omassa lokerossa, kotona). Sama juttu hammasharjan ja tahnan kanssa, käsivoiteiden ja aurinkovoiteiden kanssa. Kotona sähköhammasharja, muualla manuaalinen.

Sitten se matkalaukku. Siellä voisi olla se vakiosetti vaatteita: x -määrä sukkia, alushousuja ja rintaliivit, pyjamapaita, hengailupaita, baarivaatteet jne. mitä sitten koet tarvitsevasi noilla reissuilla. Aika nopeasti sitä oppii elämään parilla vaihtopaidalla -ei tarvitse olla mukana puolta vaatekaappia. Kun tulet kotiin ja heität sieltä kamat pyykkiin, täytät sen saman tien uusilla ja puhtailla vaatteilla.

Meikit mulla on sellaisessa matkameikkilaukussa

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/treffina--adventure-matkameikkilaukku

aina kaikki siellä mukana. Tuon läpän saa vetsarilla auki ja läpässä on sisäpuolella koukku, jolloin sen koko laukun saa koukkuun, pyyhetankoon jne. roikkumaan. Niin töissä kuin kotonakin. Ei tarvitse keräillä meikkejä kaapeista ja laatikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi