Laiskojen vanhempien lapset pelaavat eniten (ja huono-osaistuvat)
Tästä asiasta saa ja pitää syyllistää vanhempia.
http://yle.fi/uutiset/sari_helin_laiskojen_vanhempien_lapset_pelaavat_eniten/7722432
Kommentit (9)
Miten huonolla äidillä on kanttia syyllistää muita vanhempia?
Tottahan tuo teksti oli. Aika monella tuttavalla pelit toimii lapsenvahtina.
Meillä lapsi pelaa liikaa...on teini ja riitaa välttääkseni en puutu pelaamiseen riittävästi. Olen huono vanhempi.
Poika pelasi jo 14 v k 16v pelejä. Kirjoitti laudaturin enkusta.
Isä pelasi jonkun verran mutta veljen kanssa innostuttiin tietokoneista jo 6-8 ikäisinä. Veli väitteli viime keväällä itsensä tohtoriksi ja itsellä alkoi arkkitehdin opinnot viime syksynä. Äiti jatkuvasti nalkutti pelaamisesta, mutta onneksi isä ei. Peleillä on mielestäni kyllä vahva yhteys koulumenestymiseen.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:37"]
Meillä lapsi pelaa liikaa...on teini ja riitaa välttääkseni en puutu pelaamiseen riittävästi. Olen huono vanhempi.
[/quote]
Ota itseäsi niskasta kiinni, ja laita pelille stoppi. Sinulla on siihen oikeus ja velvollisuus.
Veljeni pelasi koko nuoruutensa, valmistui juuri KTM Aallosta.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 23:37"]
[/quote]
Puutun välillä, mutta tulee joka ikinen kerta kamala riita, ja jos itsellä oikein huono päivä, en vain jaksa.Tosin se hyvä puoli, että enkussa kympin oppilas, mikä osittain pelaamisen ansiota.
Ota itseäsi niskasta kiinni, ja laita pelille stoppi. Sinulla on siihen oikeus ja velvollisuus.
[/quote]
Kamalaa!! Tietokoneita!
Minua jaksaa hymyilyttää eräs perhe jossa isä on lapsesta saakka pelannut tietokonetta ja lapsensa ei pelaa. Kiltti tyttö -syndroma pikkuveli on sylivauva mutta veikkaan että kohta alkaa poika pelata.
Sukupuoliroolitkin vaikuttaa kummasti vaikkei sitä ehkä itse tiedosta.
Kumman näppärästi puhutaan liikunnan puutteesta ja tietokoneesta ja herkuttelusta.
Tuohon laiskuuteen vois lisätä vielä eroperheet ja "kun muillakin on toi peli" ja vanhemmat vie lapset bemareillaan kouluun ja muun kilpailun jolla sitten lapset käyttää statusta jo tarhassa.
Koskaan ei voi voittaa jos lukee miten paska olet ja sinun sietää hävetä!
Oma ipana kävi hiihtämässä omasta toiveestaan tänään meidän kanssa, leivottiin, teki läksyt ja ehti pelata koneella. Nukahti ennen puoli yksin uutisia. Se riittää! :)