Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tai teinit eivät ostaneet minulle edes pientä huomionosoitusta joululahjaksi kaikesta siitä raatamisesta ja työstä mitä olen perheen eteen tehnyt

Vierailija
25.12.2021 |

Kyllä siitä paha mieli vaan tuli. Kaikki otetaan itsestäänselvyytenä. Siivotakin pitäisi kohta.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se yleensä on. Äiti tekee muille joulun ja katsoo että kaikki on huomioitu. Äitiä ei huomioi kukaan.

Vierailija
62/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan yhden joulun, kun en saanut YHTÄÄN MITÄÄN. Siis se tilanne oli kamala. Kaikki muut sai jotain, mä en yhtään mitään. Kotona sitten itkin silmät päästä. 😄 Nyt jo vähän naurattaa, mutta silloin tuntui tosi pahalta. Ja sen jälkeen mies on lahjonut mut joka joulu ylenpalttisesti 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 39 oli mainio ja sitä toteutan itsekin. Laitan joulua niin paljon kuin itse haluan. Mies hankkii kuusen ja joskus saan hänet mukaan lahjaostoksille. On ollut monia vuosia, kun itse en ole saanut mitään. Silloin rahatilanne on ollut huono ja itselleni on ollut pääasia, että lapset ovat saaneet joulun. Ja lasten ilosta syntyy omakin juhlamieli.

Nyt on joitakin vuosia ollut helpompaa ja lahjoja on riittänyt mullekin. Tänä vuonna lapset, nyt jo nuoret aikuiset, antoivat isälleen ja minulle hotelliyön ja ravintolaillallisen. Itku tuli, kun tuli niin hyvä mieli.

Vierailija
64/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu lahja-asioissa on aina aikuisilla, ei nuorilla. Teineillä ei ole ehkä rahaa hankkia lahjaa tai ei ole aikaa /osaa /muista vielä tehdä käsin lahjaa tai se aiheuttaisi stressiä liikaa ellei hahmota selkeästi mitä tekee. Aikuisena se onnistuu vähän paremmin. Kortin voisi hankkia tietenkin tms. Mies ehkä ei osaa tai tiedä mitä tehdä, joku toinen mies osaisi. Eli lahjat pitäisi saada vanhemmiltasi ja sinun antaa heille oma. 

Vierailija
65/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa ikinä lapsilta lahjoja. Lapset ovat teinejä, olen yh. Toivon aina etteivät tuhlaisi vähiä rahojaan minun lahjoihin. Ostan tietenkin heille lahjat, koska he ovat lapsiani ja haluan ostaa. Eivätkä teinit juuri tee mitään joulun eteen. No ok, toinen siivosi oman huoneensa.

Tämä järjestely on minulle ihan ok. Itse hössötän ja laitan, teineille kelpaisi vaatimattomampikin joulu.

Vierailija
66/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos oppisit arvostamaan itse itseäsi ensin?

Se ei ole mikään syy jättää huomioimatta!  

Vierailija
67/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He tietenkin siivoavat - et sinä. 

Mene kävelylle ja osta itsellesi jotain ilahduttavaa kaupasta. :)

Ihan hyvä ehdotus, jos se todellakin ihan asiallisesti kommunikoidaan miehelle ja teinille.  Muutenhan sitä siivousta ei tapahdu, vaan odotetaan henkilön palaavan kävelyltä ja hoitavan "hommansa".

Jos onnistuu, kannattaa silloin sanoa vaikka aamiaispöydässä, että käy sillä aikaa ostamassa itselleen joululahjan kun perhe vuorostaan siivoaa. (Tosin, jos eivät ole koskaan osallistuneet, tusknpa tietävät mitä edes pitäisi tehdä. - jonkunlainen lista toimista, joita odottaa tehtävän lienee silloin paikallaan.)

Joku varmaan ehdottaa, että pitäisi kertoa, miten on mielensä pahoittanut, mutta minä en. Se johtuu siitä, että ehkä eivät ole tienneet, että heidän apuaan edes olisi koskaan kaivattu, jos sitä ei ole koskaan ilmaistukaan. Ehkä kuviteltu, että vaimo/äiti tekee kaiken ihan ilokseen itse eikä halua busineksiinsä sekaannuttavan. On nimittäin sellaisiakin perheitä, joissa isä/äiti todellakin "omii" koko homman.

En siis rupeaisi panemaan asiaa järjestykseen niin, että alkaisin "syyttämään" vaan niin että etenisin rakentavassa mielessä.  

Ostaisin lahjan itselleni  -  tai jos teini ja mies on ihan mukavia, voisin pyytää, että hankkisivat minulle vaikka alesta edullisesti jonkin haluamani tavaran myöhästyneeksi joululahjaksi.  Ihan vaan muina miehinä, mitenkään viittaamatta siihen, ettei tullut lahjaa jouluna.  Näin saavat mahdollisuuden ilman syyllisyyttä ilahduttaa omatoimisesti lahjalla.

Jos asian esille ottaminen on vaikeaa puhumalla, mitä se voi olla jos tunteet saavat vallan ja homma menee itkemiseksi eikä sitä halua,  niin aina voi lähteä aamusta ja jättää pöydälle kirjeen, jossa kertoo lähteneensä kävelylle "minilomalle" relaamaan joulukiireiden ja -hommien jälkeen ja pyytää kotiin jääneitä tekemään listatut hommat.   -  Jos onnistuu löytämään kivan kahvilan, poiketa vaikka sinne ja todellakin ostaa lahjan itselleen tai katsoa sopivan lahjaidean, jota ehdottaa.

Ymmärrän hyvin aloittajan tunteen.  Ja toivon, että hän tekee asialle jotakin, jos ei heti niin ainakin ennen seuraavaa joulua.  Kaikkea hyvää ja onnea uudelle vuodelle!

Vierailija
68/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saa ikinä lapsilta lahjoja. Lapset ovat teinejä, olen yh. Toivon aina etteivät tuhlaisi vähiä rahojaan minun lahjoihin. Ostan tietenkin heille lahjat, koska he ovat lapsiani ja haluan ostaa. Eivätkä teinit juuri tee mitään joulun eteen. No ok, toinen siivosi oman huoneensa.

Tämä järjestely on minulle ihan ok. Itse hössötän ja laitan, teineille kelpaisi vaatimattomampikin joulu.

Kuule, kyllä ne sinun teinisi voisivat opetella myös noita taitoja. Ei kukaan teiniltä mitään kallista odotakaan. Ihan kivoja lahjoja saa muutamalla eurollakin. Ajatus on tärkein, ei hintalappu.

Samoin ei ole mitään haittaa, jos edes kodinhoidon alkeet opettelee kotona. Itse voit kernaasti tehdä suurimman osan, mutta jotain edes voisivat teinisi sentään tehdä.  Muuten niistä kasvaa näitä tyyppejä, jotka ovat ihan onnettomia, kun muuttavat omilleen (ja osaamattomuuden vuoksi on vielä sitten vielä vähemmän rahaa kuin nyt). Teinin todellakin sopii siivota huoneensa, eikä vain jouluna.  

Myös myöhemmmän mahdollisen parisuhteen onnistumisen kannalta on aina eduksi, jos osaavat edes vähän noita taitoja, ettei tarvitse aloittaa suhdetta riitelemällä aivan turhasta.  Älä siis opeta niitä suoraan yksinhuoltajuuteen vaan myös parisuhteeseen ja siihen liittyviin taitoihin.

Vierailija
69/69 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme