miksi istut bussissa selkä menosuuntaan päin?
Miksi haluat istua niillä keskipenkeillä ns väärään suuntaan eli selkä menosuuntaan päin vaikka vapaita paikkoja olisi? En ymmärrä...jotkut istuu siinä aina, mikä siis syynä? Itse en tykkää siinä istua ja tuijottaa kaikkia muita bussimatkustajia vastaan.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 02:47"]
Hienosti näytit töykeällä kommentillasi millaisia te itsekkäät etupenkkien valtaajat olette. Bussiin tulee aina vain niin vähän vanhuksia/huonosti liikkuvia että pari penkkiä riittää heille? Ja kun kirjoittaja vielä korosti skippaavansa etummaiset penkit siksi että ovat ahtaita, ei suinkaan siksi että omaisi käytöstavat ja miettisi muuta kuin omaa napaansa. En tosin odottanutkaan että teille voisi enää opettaa käytöstapoja, eihän äitinnekään siinä ole onnistuneet.
[/quote]
Vanhuksille on varattu penkkirivit useimmiten kylläkin juuri ennen keskiovia. Niihin en istu, mutta eteen saatan istua.
Tykkään siitä tunteesta, kun matkustaa eteenpäin selkä menosuunnassa. Junassakin valitsen mielummin penkin, jossa saa istua selkä menosuuntaan päin. Se vauhti tuntuu kivemmalta siinä asennossa. Maisemiakin on mukavempi katsella ikkunasta siitä näkövinkkelistä. Henkilöautossa joutuu aina istumaan kasvot menosuuntaan, siksi kai bussissa, junassa, metrossa, ratikassa ja huvipuiston laitteessa teen mieluummin toisin. Vaihtelu virkistää. :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:49"]
Istun ensimmäiseen vapaaseen penkkiin (pl. ensimmäinen ahdas rivi). Rintamasuunnalla ei ole merkitystä.
[/quote]
Ei niin saa tehdä ellei ole vanhus tai vaivainen.
[/quote]
Se on bussi, ei mikään partio ja jos kyytiin sitten tuleekin vanhempia ihmisiä eikä ole edessä vapaita paikkoja niin sillin voi hyvin nostaa perseensä ylös ja päästää sen vanhuksen istumaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:49"]
Istun ensimmäiseen vapaaseen penkkiin (pl. ensimmäinen ahdas rivi). Rintamasuunnalla ei ole merkitystä.
[/quote]
Sama, ja suomalaiseen tapaan tietysti, jos muuten joutuisi jonkun viereen mutta tällaisia paikkoja on tuplavapaana, niin tähän. Ihan sama mulle mihin päin katson.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 06:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 00:49"]
[/quote]
Niin ja tietenkään en istu invapaikalle, tosin en ole tervejalkanen itsekään, mutta voin kävellä.
Sama, ja suomalaiseen tapaan tietysti, jos muuten joutuisi jonkun viereen mutta tällaisia paikkoja on tuplavapaana, niin tähän. Ihan sama mulle mihin päin katson.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:37"]
Maisemiakin on mukavempi katsella ikkunasta siitä näkövinkkelistä.
[/quote]
Minä en tykkää istua selkä menosuuntaan siksi kun (lähi)maisemat näkee huonommin. Kaukaa lähestyvään mielenkiintoiseen kohteeseen ehtii tarkentaa katseen. Kun taas takaa tuleva kohde on jo kaukaisuudessa kun haluaisi katsoa jotain yksityiskohtaa tarkemmin.
Pimeällä ja lukiessa aivan sama kummin päin istun. Muiden ihmisten tuijotus ei häiritse, olen töissä tottunut olemaan muiden tuijotettavana. Usein kyllä näkee miten joitakin vaivaa kun katselen vastaan.
Koskaa siinä on kiva istua. Haha, muistan kun ala-asteen luokkaretkillä tapeltiin niistä istumapaikoista :D
Minä istun taksissa aina etupenkille selkä menosuuntaan päin.
Uppoan kuin kivi, koska olen sidottu.
Se on mukavampi. Ja haluan säästää napa menosuuntaan -paikat niille, joilla tulee huono olo, jos on väärinpäin. Jos siis ollaan seurueessa, niin mä meen niille ei-halutuille paikoille. Eikä mul oo tapana mulkoilla ihmisiä sieltä. Kattelen ikkunasta.
Ne selin istujat ovat liskoihmisten agentteja väijymässä juuri sinua. Voit paljastaa heidät pyytämällä heitä sanomaan "ka nama kaa lajerama," jota liskot eivät pysty lausumaan. Jos hermostuvat niin juttu on selvä.
Ainakin Espoon busseissa vastakkaissuuntaan olevilla penkeillä on enemmän jalkatilaa ja korkeammat penkit. Pitkän helpompi istua.