Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin hieman miten kamalaa sairaalassa olo synnytyksen jälkeen oli

Vierailija
25.12.2021 |

Synnytyksen jälkeen rättipoikki, kivuissa ja univajeisena, ja sitten pitää jakaa huone jonkun toisen kanssa. Jouduin vieläpä ns. käytäväpaikalle. Ei mitään yksityisyyttä muuta kuin joku kämänen verho ja koko ajan huoneessa ravaa hoitajia ja vierustoverin puoliso ym. vieraita. Valot on päällä yötäpäivää tai jos ne laittaa pois niin eiköhän joku hoitaja räväytä ne päälle keskellä yötä tullessaan. Vierustoveri vaihtuu seuraavana yönä ja sen vauva huutaa suoraa huutoa kaiken aikaa, johon omakin muuten ihan rauhallisesti ollut vauva heräilee jatkuvasti ja yhtyy huutokuoroon. Eipä se mikään hotelli tosiaan ole. Olisin halunnut mahdollisimman pian pois, mutta ei päästetty koska vauvalla oli keltaisuutta.

Kommentit (3113)

Vierailija
1/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaalan pitäisi olla hotelli?

Vierailija
2/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa hotellitason palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan 2008 hyvä tuuri. Kerroin huonosti nukkumisestani ja sain perimmäisen huoneen, jossa sain olla yksin.

Vierailija
4/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa hotellitason palvelua.

Synnärillä vai?

Vierailija
5/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle osuibmyös ilkeää henkilökuntaa. Yksi yöhoitaja tylytti kunnolla, kun pyysin lisämaitoa. Lyseli miten meinaan kotona ruokkia, että pitäs samalla tapaa pärjätä sairaalassa. 6 h itkun jälkeen toi 10 ml lisämaitoa ja piikitteli silloinkin. Itsellä ei maito lähtenyt nousemaan, vaikka yritin miten pumpata ja imettää. Myöhemmin selvisi, että rintojen rakenteesta johtuvaa. Haukkuivat myös rintani huonoksi ja verisuonet.

Vierailija
6/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta riemukasta on, kun se oma vauva vetää sitä huutokonserttia niin, ettei itse saa nukuttua ja huoneen toinen äiti mulkoilee murhaavasti. Hiljaisen vauvan äiti saa nukuttua kotiuduttuaan, itse en.

Vierailija
7/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.  Minä olin kyllä molemmilla kerroilla huoneessa oven takana mutta eipä se auta kun käytävillä ravaa koko yön porukkaa, kutsuun vastaavia hoitajia ja äitejä tyynyttelemässä pikkuisia. Lisäksi ekalla kerralla huonekaverini oli joku röökimuija joka tunki muksunsa minulle kun hoitajat ei suostuneet ottamaan vauvaa että pääsee (taas) tupakalle!  Koko huone  haisi tupakansavulle :(

Ja kukonlaulun aikaan tultiin ottamaan kokeita sekä tuomaan aamupalaa. 

Olen synnyttänyt vuosina 1999 ja 2006 eikä eroa menossa synnytyksen jälkeen  oikeastaan ollut. 

Vierailija
8/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen äitinä aivan sama kokemus. Aina toiveena päästä mahdollisimman pian kotiin. Erityisesti tuo että huoneen kirkkaat valot päälle joka kerta kun hoitaja käy huoneessa. Edes siinä voisi olla joku yövalosysteemi.

Vierailija
9/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen mikään hotelli tarvitse olla, mutta ei sen tarvitsisi olla niin kamalakaan. Ja ärsyttää hoitajat, jotka ei viitsi edes yöllä puhua ja toimia hiljaa kun toiset yrittää nukkua vieressä, vaan hääräävät ja kailottavat normaaliin tapaan.

Vierailija
10/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En   tajua sitä lisämaidon panttausta! Totta hitossa vauva huutaa, kun sillä on nälkä eikä tisseistä heru.  Ensi kerralla otan oman korvikkeet  mukaan.

Vierailija
11/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan 2008 hyvä tuuri. Kerroin huonosti nukkumisestani ja sain perimmäisen huoneen, jossa sain olla yksin.

Minulla kävi tuuri v.1985, kun sain jonkun oman pöpön synnytyksen jälkeen, kuumetta, kuuden hengen huone tyhjeni äkkiä. Siinä sitten koko loppuaika yksin makoilin. Vauvakin keskolassa, kun veti lapsvettä keuhkoihinsa. Siellä sit maski naamalla kävin vauvan luona,joka oli keskoskaapissa, vaikka yliaikainen.

Vierailija
12/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskosvauvan äitinä sain vain yksin nyyhkyttää peiton alla, kun muiden vauvat tuhisivat ja ääntelivät. Vuorokauden päästä hoitaja sanoi, että voisin lähteä kotiin kun ei vauvaakaan ole. Leikkauksesta kipeänä. Tilaa oli niin vähän.

Toisen vauvan kanssa päästiinkin sitten suoraan synnytyssalista kotiin, kun tilaa oli taas liian vähän. Hyvä niin :)

Vierailija
13/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kokemukseni vuodelta 2009 NKL oli aivan eri maata. Sain oman pienen huoneen (pyytämättä), jossa olin ensimmäisen yön täysin rauhassa. Kätilöt ihania. Toisena yönä tuli toiseen sänkyyn (kaksi ainoastaan huoneessa) toinen nainen, joka oli hiljainen ja kohtelias, kuten miehensä joka oli huoneessa (verhon takana) vierailuajat kuten minunkin mieheni. Puhuttiin kaikki rauhallisella äänellä ja huomioitiin toisemme. Vauvatkin lähinnä nukkuivat, välillä jotain ininää. Neljäntenä päivänä pääsinkin kotiin. Hyvät muistot.

Vierailija
14/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana ei vieraat ramppaa. Yksi saattaja sallittu.

Vierailija
15/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kauhealta. Jyväskylässä on vain yksityishuoneita, joissa on levitettävä sänky mahd. puolisoa tai tukihenkilöä varten. Muutenkin meno huomattavasti inhimillisempää, kuin mitä olen pk-seudulta kuullut.

Vierailija
16/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian valosaa enkä juurikaan pystynyt sairalassa nukkumaan tai hyvin huonosti. Pyysin unilääkettä mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut. Oli lie sitä melatoniinia. Luojan kiitos ettei sattunut vielä kuorsaajakin samaan huoneeseen. Olin kauheassa univelassa pois päästyäni ja piti myös väkisin lähteä kun ei olisi vielä pois päästetty. Pyysin paperit ja minua tullaan hakemaan ruokailun jälkeen. 

Vierailija
17/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän naiset on niin veemäisiä toisilleen mitä lapsiin tulee? Tai siis voitaisiin vaan päättää, että äidit ja lapset on tärkeitä ja heille pitäisi tarjota mahdollisimman hyvät oltavat. Oltaisiin onnellisia ja kohteliaita.

Mutta veetuillaan että tämä ei ole hotelli, raskaus ei ole sairaus, synnytys on luonnollista, imetyksessä epäonnistuminen on äidin oma valinta olla perseestä, ja jos mistään tästä sanoo pienintäkään poikkipuolista sanaa on huono, lellitty ja tyhjästä valittava.

-Vela

Vierailija
18/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle osuibmyös ilkeää henkilökuntaa. Yksi yöhoitaja tylytti kunnolla, kun pyysin lisämaitoa. Lyseli miten meinaan kotona ruokkia, että pitäs samalla tapaa pärjätä sairaalassa. 6 h itkun jälkeen toi 10 ml lisämaitoa ja piikitteli silloinkin. Itsellä ei maito lähtenyt nousemaan, vaikka yritin miten pumpata ja imettää. Myöhemmin selvisi, että rintojen rakenteesta johtuvaa. Haukkuivat myös rintani huonoksi ja verisuonet.

Onko toi Oulussa? Mä oon synnyttänyt sielä ja sanasta sanaan noin ilkeili ja tylytti vanha yöhoitaja 2015.

Vierailija
19/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikana ei vieraat ramppaa. Yksi saattaja sallittu.

Meillä sai olla puoliso/muu saattaja päiväsaikaan koko ajan ja lisäksi toinen vieras sai käydä puolen tunnin vierailuajalla päivittäin.

Vierailija
20/3113 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kokemus että vauva huusi yöllä 4h (katsoin kelloa) jonka jälkeen sai vasta lisämaitoa 6ml ja nukahti samantein. Minulla nousi Maito vasta toisena päivänä kotiuduttua. Ihme kidutusta vauvalle ettei anneta maitoa. Vauva oli koko ajan rinnalla ja imi rinnat rikki jo sairaalassa, tuloksena a rinnat venyi d:hen liian runsaan tyhjän imemisen seurauksena.