Äitini haukkui minua kun olin pieni, että minulla ei ole ystäviä ja sanoi, että sellainen osoittaa huonoa luonnetta, jos tulee toimeen vain sukulaistensa kanssa
Eli idea oli se, että ”kuka tahansa” tulee toimeen sukulaistensa kanssa tai että sukulaiset välittävät sinusta, vaikka olisit ihan kauhea ja se, jos ihmisellä ei ole juuri ystäviä tai ei viihde heidän seurassaan on mädän ihmisen merkki, kun taas se, että ihmisellä on ennemmin ystäviä ja pitää sukulaisiin vain muodolliset välit on hyvän ihmisen merkki 😢
En olekaan nyt vielä aikuisena pistänyt häntä tilille hänen tästä lausunnostaan ja kiusaamisestaan, se pitääkin vielä tehdä. Minkälainen mätämuna on tuota mieltä ja vielä sanoo noin OMALLE lapselleen? No, minun äitini toki, mutta noin yleensä?
Sanoivatko teidänkin äitinne tällaista?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee jonkun kanssa yhteen, pitäisi koittaa oppia tuntemaan se toinen. Sitä mies ei halunnut tehdä. Sen takia tuli kaikkia yhteentörmäyksiä koko ajan. Ei pitäisi haluta koskaan jatkaa elämää kenenkään sellaisen kanssa, jota et tajua ja jolle aiheutat sen takia koko ajan tuskaa. Mutta mies ei piitannut. Hän vaan olisi voinut jatkaa sitä maailmantappiin saakka ja kuunnella, kuinka mä haukun häntä, kun ei tajua minua eikä muutenkaan mitään.
ApMinä minä minä. Minä saan haukkua ja olla ilkeä. Minun ei tarvitse ajatella muita eikä oppia tuntemaan toista. Minun ei tarvitse välittää lapsista.
Maailma pyörii vain minun ympärilläni.
En ole minä minä minä. Mä vaan en halua elää arkeani sellaisen ihmisen kanssa, joka ei tunne minua, tajuatko? Kuka hullu haluaa sellaisen ihmisen kanssa elämänsä jakaa? En mä ainakaan. Oma elämäni on liian arvokas sellaiseen. Vaan ressukat ja raukat, joilla ei ole mitään oman arvontuntoa elelevät suhteessa ihmiseen, joka ei tunne heitä eikä kohtele hyvin. Asialla ei ole mitään tekemistä itsekkyyden, vaan kaikille antoisan elämän kanssa. Mutta olen kyllä havainnut, että moni joutuu tyytymään suhteissaan vähempään.
ApTässä on syy siihen, että olet yksin. Ei yhtään ystävää. Ei ketään elämässä.
Ei suhdetta edes omiin epäviihdyttäviin lapsiin. Itsekkyyden huippu.
No, aika moni muukin nainen on yksin. Elli ole niin ankea, että viettää aikaansa miehen kanssa, joka ei edes tunne naista ja kohtele hyvin. En itse kestäisi sellaista suhdetta laisinkaan.
Mutta en sano, etteikö elämääni voisi tulla sellaista miestä, joka haluaa ja kykenee oppia tuntemaan kumppaninsa.
Olen itse ainakin sellainen nainen, joka haluaa tuntea kumppaninsa, kunhan tämä on kiva ihminen minua kohtaan. Muuten ei tartte olla täydellinen, todellakaan.
ApHyvin harva on hylännyt lapsensa.
Harva on täysin yksin. Yleensä ihmiset tulee toisten kanssa toimeen.
Sööttiä kyllä, että viiskymppisenä haaveilet kumppanista. Se ei vaan onnistu tuolla minä minä asenteella.
En minä ole täysin yksin, minulla on oma perheeni ja muuten tulen mieluiten toimeen sukulaisteni kanssa, se oli aloituksen pointti. Ja miljonäärinaisilla on aina mahdollisuus löytää mies, joka kiinnostuu :)
ApNiinpä. Ei kukaan muuten sinua kyllä jaksaisikaan kuunnella, raha on ainoa syy, miksi kukaan sinun kanssasi olisi.
Rahat ovat kuitenkin minun, joten sikäli ihan sama. Mutta jotta mies kelpaisi, minun täytyisi nähdä, että hän haluaa tuntea minut. Muuten, ei kiinnosta.
Ap
En tiedä minkä takia rahan takia kiinnostuva ja minut tuntea haluava mies eivät mahtuisi samaan pakettiin.
Ap
Siitäkään ei ole kukaan pystynyt väittelemään, että äitini kommentit ovat tuoneet haittaa minulle. Eli ihan turhaa sitten luulitte että yksi vastaväitteenne pätisi. Miksi se perustelu jää siihen? Koska minä olen oikeassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä koen omat sukulaiseni enemmän samanhenkisiksi, kuin suurimman osan muita ihmisiä, joita olen koskaan tavannut. Mutta se ehkä johtuu siitä, että meillä on yläluokkainen tausta. Saman taustan omaavia on aika vähän Suomessa. Se, millaisen elämän vanhempasi ovat eläneet määrittää oman taustasi eniten. Ei oma elämäsi.
Ap
Silti olet heidänkin kanssaan riidoissa.
Lapsesi taustan määrität sinä. Ei hyvältä näytä. Sinun taustasi on alkoholidementiaan kuollut isä.
Minusta sellainen äiti, joka ei opeta lapselleen, että sinun ystäviesi pitää opetella tuntemaan SINUT on huono äiti! Lapselle on tärkeää, että hänen ystävänsä tuntevat hänet ja kohtelevat oikein ja hyvin. Minun äidilleni se oli minun elämässäni kärpäsenkakka, täysin tarpeeton etu. Hän olikin paha, huono ja tyhmä äiti.
Samalla lapselle pitää tietenkin opettaa muiden kunnioitus ja se, että lapsi on kiinnostunut muiden tunteista ja haluaa tuntea itse ystävänsä hyvin ja kantaa vastuun jos mokaa tai loukkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee jonkun kanssa yhteen, pitäisi koittaa oppia tuntemaan se toinen. Sitä mies ei halunnut tehdä. Sen takia tuli kaikkia yhteentörmäyksiä koko ajan. Ei pitäisi haluta koskaan jatkaa elämää kenenkään sellaisen kanssa, jota et tajua ja jolle aiheutat sen takia koko ajan tuskaa. Mutta mies ei piitannut. Hän vaan olisi voinut jatkaa sitä maailmantappiin saakka ja kuunnella, kuinka mä haukun häntä, kun ei tajua minua eikä muutenkaan mitään.
ApMinä minä minä. Minä saan haukkua ja olla ilkeä. Minun ei tarvitse ajatella muita eikä oppia tuntemaan toista. Minun ei tarvitse välittää lapsista.
Maailma pyörii vain minun ympärilläni.
En ole minä minä minä. Mä vaan en halua elää arkeani sellaisen ihmisen kanssa, joka ei tunne minua, tajuatko? Kuka hullu haluaa sellaisen ihmisen kanssa elämänsä jakaa? En mä ainakaan. Oma elämäni on liian arvokas sellaiseen. Vaan ressukat ja raukat, joilla ei ole mitään oman arvontuntoa elelevät suhteessa ihmiseen, joka ei tunne heitä eikä kohtele hyvin. Asialla ei ole mitään tekemistä itsekkyyden, vaan kaikille antoisan elämän kanssa. Mutta olen kyllä havainnut, että moni joutuu tyytymään suhteissaan vähempään.
ApTässä on syy siihen, että olet yksin. Ei yhtään ystävää. Ei ketään elämässä.
Ei suhdetta edes omiin epäviihdyttäviin lapsiin. Itsekkyyden huippu.
No, aika moni muukin nainen on yksin. Elli ole niin ankea, että viettää aikaansa miehen kanssa, joka ei edes tunne naista ja kohtele hyvin. En itse kestäisi sellaista suhdetta laisinkaan.
Mutta en sano, etteikö elämääni voisi tulla sellaista miestä, joka haluaa ja kykenee oppia tuntemaan kumppaninsa.
Olen itse ainakin sellainen nainen, joka haluaa tuntea kumppaninsa, kunhan tämä on kiva ihminen minua kohtaan. Muuten ei tartte olla täydellinen, todellakaan.
ApHyvin harva on hylännyt lapsensa.
Harva on täysin yksin. Yleensä ihmiset tulee toisten kanssa toimeen.
Sööttiä kyllä, että viiskymppisenä haaveilet kumppanista. Se ei vaan onnistu tuolla minä minä asenteella.
En minä ole täysin yksin, minulla on oma perheeni ja muuten tulen mieluiten toimeen sukulaisteni kanssa, se oli aloituksen pointti. Ja miljonäärinaisilla on aina mahdollisuus löytää mies, joka kiinnostuu :)
ApNiinpä. Ei kukaan muuten sinua kyllä jaksaisikaan kuunnella, raha on ainoa syy, miksi kukaan sinun kanssasi olisi.
Rahat ovat kuitenkin minun, joten sikäli ihan sama. Mutta jotta mies kelpaisi, minun täytyisi nähdä, että hän haluaa tuntea minut. Muuten, ei kiinnosta.
Ap
Rahaa ei vaan riitä elämiseen eikä etenkään lasten elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä takia rahan takia kiinnostuva ja minut tuntea haluava mies eivät mahtuisi samaan pakettiin.
Ap
Varmaan siksi, ettet tule kenenkään kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä koen omat sukulaiseni enemmän samanhenkisiksi, kuin suurimman osan muita ihmisiä, joita olen koskaan tavannut. Mutta se ehkä johtuu siitä, että meillä on yläluokkainen tausta. Saman taustan omaavia on aika vähän Suomessa. Se, millaisen elämän vanhempasi ovat eläneet määrittää oman taustasi eniten. Ei oma elämäsi.
ApSilti olet heidänkin kanssaan riidoissa.
Lapsesi taustan määrität sinä. Ei hyvältä näytä. Sinun taustasi on alkoholidementiaan kuollut isä.
Ei ollut. Isäni oli diplomi-insinööri, diplomaattiperheestä, ja hän eli sata kertaa paremman ja kivemman elämän kuin sinä tai yksikään sukulaisesi koskaan. Hän oli mm. firettäjä ennen kuin kukaan oli koko sanasta kuullutkaan, pitikö sinun reppanasukulaistesi puurtaa töissä vaikka vintitti? Tai olivatkö syrjäytyneet koko työelämästä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVarmaan siksi, ettet tule kenenkään kanssa toimeen.
En tulekaan, jos kyseinen ihminen ei tunne minua ja satuttaa. Äitini on opettanut, että minä olen silloin väärässä ja syyllinen, SE on syynä siihen, miksi en osaa siinä ratkaista asioita. Ison syy.
Jos äitini olisi arvostanut minua ja opettanut, että jos joku mokaa minun kanssani, mulla on oikeus pahoittaa siitä mieleni ja ratkaista asia sen ihmisen kanssa, voisin paljon paremmin eli voisin hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Isäni oli diplomi-insinööri, diplomaattiperheestä, ja hän eli sata kertaa paremman ja kivemman elämän kuin sinä tai yksikään sukulaisesi koskaan. Hän oli mm. firettäjä ennen kuin kukaan oli koko sanasta kuullutkaan, pitikö sinun reppanasukulaistesi puurtaa töissä vaikka vintitti? Tai olivatkö syrjäytyneet koko työelämästä?
Ap
Minun isäni ei kuollut alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tulekaan, jos kyseinen ihminen ei tunne minua ja satuttaa. Äitini on opettanut, että minä olen silloin väärässä ja syyllinen, SE on syynä siihen, miksi en osaa siinä ratkaista asioita. Ison syy.
Jos äitini olisi arvostanut minua ja opettanut, että jos joku mokaa minun kanssani, mulla on oikeus pahoittaa siitä mieleni ja ratkaista asia sen ihmisen kanssa, voisin paljon paremmin eli voisin hyvin.
Ap
Kyllä se syyllinen löytyy peilistä. Ei tilanne nyt viiskymppisenä parane.
Olihan tietty prinssi Haakon sopiva. Ja se yksi nuoruuden potilaskaveri.
Mun äitini, koska oli narsisti, ei halunnut oppia tuntemaan minua hyvin ja samalla hän halusi, ettei kukaan muukaan tunne minua hyvin. Narsisti ei tiedä sellaista ulottuvuutta, kuin tuntea se ihminen, jonka kanssa olet. Heille ihmisissä on vain siä, mikä näkyy ulospäin, ei mitään sisältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinun isäni ei kuollut alkoholiin.
Ei minunkaan isäni kuollut alkoholiin. Plus oli nuo muut plussat, mitä sinun isässäsi ei ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan isäni kuollut alkoholiin. Plus oli nuo muut plussat, mitä sinun isässäsi ei ollut.
Ap
Alkoholidementia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKyllä se syyllinen löytyy peilistä. Ei tilanne nyt viiskymppisenä parane.
Ei löydy, vaan syy on äitini.
Hän ei halunnut, että kukaan tunteeminua. Hän yritti häivyttää minun kaikki puoleni, jotka kuvasivat sisintäni, koska hän itse ei ole yhteydessä sisimpäänsä. Hän on syyllinen, joka opetti, että minun pitää hävetä sisintäni, sitä, kuka olen ja ettei kukaan halua sitä nähdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAlkoholidementia.
Ei ollut.
Ap
Ihana kehu isästä: ei kuollut alkoholiin :)
Ap
Mä olisin tarvinnut äidin, joka tajuaa minua ja hyväksyy minut kokonaan. On väärin ja omia lapsiani vahingoittavaa, että äitini ei ollut sellainen.
Ap
Ap