Äitini haukkui minua kun olin pieni, että minulla ei ole ystäviä ja sanoi, että sellainen osoittaa huonoa luonnetta, jos tulee toimeen vain sukulaistensa kanssa
Eli idea oli se, että ”kuka tahansa” tulee toimeen sukulaistensa kanssa tai että sukulaiset välittävät sinusta, vaikka olisit ihan kauhea ja se, jos ihmisellä ei ole juuri ystäviä tai ei viihde heidän seurassaan on mädän ihmisen merkki, kun taas se, että ihmisellä on ennemmin ystäviä ja pitää sukulaisiin vain muodolliset välit on hyvän ihmisen merkki 😢
En olekaan nyt vielä aikuisena pistänyt häntä tilille hänen tästä lausunnostaan ja kiusaamisestaan, se pitääkin vielä tehdä. Minkälainen mätämuna on tuota mieltä ja vielä sanoo noin OMALLE lapselleen? No, minun äitini toki, mutta noin yleensä?
Sanoivatko teidänkin äitinne tällaista?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta sanasta, valheesta, pahan puhumisesta, manipuloinnista joudut kantamaan joskus vastuun. Oletko niin patologinen että et edes tajua valhetta? Kun väität asiaa toiseksi tai vääristelet totuutta vaikka netissä, valehtelet. Kaikesta tulet kantamaan vastuun.
Minkälaisen vastuun? Siis mitä tulee tapahtumaan, mikä juttu tämä on? Mikä manipulointi? Jos ihmisellä on vaikeaa, hän ei ehkä toimi juuri sinun haluamallasi tavalla, ei siitä mitään seurauksia tule.
Ap
Olet täynnä patoutunutta vihaa, uhriutumista ja valehtelua. Muut tunnistaa sen ja kukaan ei halua olla lähelläsi kun oppii tuntemaan vähänkään enemmän. Siinä on jo yksi seuraus eli yksinäisyys. Ihmiset viihtyy avointen ihmisten seurassa jotka on samanlaisia joka paikassa, myös verkossa. Ei sellaisten joista tuntee että on kuori päällä. Että oma paha olo peitetään ja purkautuu verkossa muihin ilkeytenä ja syytöksinä. Et voi pakottaa muita pitämään itsestäsi. Muut suojelevat itseä kun tunnistavat pahuutta. He vetäytyvät. Itse valitset olla mitä olet niiinkuin kaikki muutkin. Kukaan ei pakota enää aikuista sinää toimimaan niinkuin toimit vuodesta toiseen. Olet vastuussa itsestäsi ja kaikesta tekemisestäsi, sanoistasi, ei äitisi. Ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee huono olo näistä sinun jutuista vuodesta toiseen. Saat itse pahaa aikaan muissa.
Tämä. Palstan kammottavin tapaus ja saa minullekin ihan fyysisesti huonon olon aikaan. Ahdistava akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee huono olo näistä sinun jutuista vuodesta toiseen. Saat itse pahaa aikaan muissa.
Olet ehkä dumpannut omia riitakokemuksiasi maton alle, jos tuolta tuntuu.
Ap
Terve ihminen elää tätä päivää. Ei lapsuuden yksittäisiä riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Pahaa myös tapahtuu, se, että et vain tietäisi siitä, aiheuttaa ehkä sinulle hyvän olon, mutta entäpä uhrien oikeus käsitellä kokemuksiaan? Jos siitä tulee sinulle paha olo, katsoisin, että se olet sinä, jonka kannattaa tehdä asiassa jotakin. Pahoittelen toki, jos et kestä sitä, mitä toisille on käynyt, mutta se ei ole minun vastuullani olla hiljaa, ettei mikään muistuta sinua siitä, että moni äiti on paha ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Palstan kammottavin tapaus ja saa minullekin ihan fyysisesti huonon olon aikaan. Ahdistava akka.
Ukko. Sekin on valetta että olisi akka. Valetta koko ihminen. Paha ihminen.
Tässä koitetaan auttaa sinua. Sivusta näkee miksi sinulla ei ole kavereita. Syy ei ole äitisi. Syy on sinun oma.
Kivikissaäidin avaus ilmiannettu ajankohtaan sopimattomana katkeruutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta sanasta, valheesta, pahan puhumisesta, manipuloinnista joudut kantamaan joskus vastuun. Oletko niin patologinen että et edes tajua valhetta? Kun väität asiaa toiseksi tai vääristelet totuutta vaikka netissä, valehtelet. Kaikesta tulet kantamaan vastuun.
Minkälaisen vastuun? Siis mitä tulee tapahtumaan, mikä juttu tämä on? Mikä manipulointi? Jos ihmisellä on vaikeaa, hän ei ehkä toimi juuri sinun haluamallasi tavalla, ei siitä mitään seurauksia tule.
ApOlet täynnä patoutunutta vihaa, uhriutumista ja valehtelua. Muut tunnistaa sen ja kukaan ei halua olla lähelläsi kun oppii tuntemaan vähänkään enemmän. Siinä on jo yksi seuraus eli yksinäisyys. Ihmiset viihtyy avointen ihmisten seurassa jotka on samanlaisia joka paikassa, myös verkossa. Ei sellaisten joista tuntee että on kuori päällä. Että oma paha olo peitetään ja purkautuu verkossa muihin ilkeytenä ja syytöksinä. Et voi pakottaa muita pitämään itsestäsi. Muut suojelevat itseä kun tunnistavat pahuutta. He vetäytyvät. Itse valitset olla mitä olet niiinkuin kaikki muutkin. Kukaan ei pakota enää aikuista sinää toimimaan niinkuin toimit vuodesta toiseen. Olet vastuussa itsestäsi ja kaikesta tekemisestäsi, sanoistasi, ei äitisi. Ei kukaan muu.
Minulla on ollut vaikeaa elää noin pahan ja negatiivisen äidin kanssa. Se on aiheuttanut minulle vaikeuksia mutta sinä mukavana ihmisenä suhtaudut toisille aiheutettuun satuttamiseen noin.
Tiedätkö mitä? Se on sinun oikeutesi. Mutta minua ei hetkauta tippaakaan se, miten sinä asiaan suhtaudut, koska sinusta näkee sen, ettet tajua laisinkaan, miten paha ihminen lähellä voi aiheuttaa toiselle ihmiselle pahaa.en minä ole sinulta mitään pyytänyt. Itse tulet ketjuihini porsastelemaan ja kiusaamaan ihmistä, jota et ymmärrä. Se kuvaa sinua hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahaa myös tapahtuu, se, että et vain tietäisi siitä, aiheuttaa ehkä sinulle hyvän olon, mutta entäpä uhrien oikeus käsitellä kokemuksiaan? Jos siitä tulee sinulle paha olo, katsoisin, että se olet sinä, jonka kannattaa tehdä asiassa jotakin. Pahoittelen toki, jos et kestä sitä, mitä toisille on käynyt, mutta se ei ole minun vastuullani olla hiljaa, ettei mikään muistuta sinua siitä, että moni äiti on paha ihminen.
Ap
Sinulle ei ole käynyt mitään.
Sinä olet epä-äiti ja paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTerve ihminen elää tätä päivää. Ei lapsuuden yksittäisiä riitoja.
Minä en olekaan mitenkään terve, vaan äitini satuttama aikuinen. Minun äiini on satuttanut minut hajalle.
Ap
Niin no mun äiti sanoi mulle (kun itkin että ei oo kavereita ja että mua kiusataan): "ikävää mutta mitäs oot tommonen".
mulle ei oo tähän päivään mennessä selvinnyt mikä on "tommonen". Ilmeisesti se tarkoittaa sitä kun en tee aina asioita samalla tavalla kun muut. En edes ollut mikään "ernu" tms.
Aliarvioit muita ihmisiä. Luulet että he ei tunnista sinun juttuja. Äitihullu, vaimojutut, naisten rupsahtamis-jutut, terapauttihullu. Et ymmärrä että muut näkee sinut sellaisena kuin olet, ei sellaisena kuin yrität esittää. Netti on sama paikka kuin irl. Muut oppii tuntemaan sinut siitä mitä kirjoitat. Kaikki sanat jää tänne elämään. Se ei kerro kaunista sinusta. Et vaikuta mukavalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini jotenkin perusteli siis minulle sanojaan sillä, että minulla ei ole ystäviä (sekin oli haukunnan aihe, ei esim. myötätunnon tai välittämisen) ja olen vain perheeni kanssa ja olen siksi huono ihminen.
Olen tuon jälkeen välttänyt lähentymästä osan ssukulaisiani kanssa etten olisi huono ihminen 😔🥺
Osan kanssa välit ovat toki pysyneet molemmin puolin yhteyttä pitämällä yllä. Ei sitä kuuluisaa ihanaa oloa YSTÄVIEN kanssa ole elämääni kuulunut, äitini oli siis väärässä, kuten kylläkin lähes aina.
Sen sijaan jaksan pitää yhteyttä oikeisiin läheisiini, kuten omaan perheeseeni ja sukulaisiini nimenomaan. Harmittaa vain, ettei se läheisten piiri ole isompi. En tajua, mitä vikaa on siinä, että pitää nimenomaan läheisistään.
ApPidät yhteyttä läheisiisi? Eihän se pidä paikkaansa. Olet kertonut, kuinka et jaksa lapsiasi, jotka asuvat isänsä kanssa, etkä mene tapaamaan heitä, vaikka niin olisi sovittu.
Kenenköhän asioita nyt puhut? Olet eksynyt myt väärään ketjuun.
ApSinut tunnistaa heti. Olethan palstan vakiokirjoittaja jo usean vuoden ajalta.
Miksi sitten kaikki tekstissäsi oli paskaa ja väärin? Miksi et keskustele ketjussa kerrotuin raamein? Mitä sinä olet saanut kuulla minun elämästäni noin viimeisten 1,5 vuoden ajalta lapsiini liittyen? Mitä sä tiedät mun elämästäni? Saa tunnistaa, mutta saako kirjoittaa paskaa?
Ap
Me tunnemme sinut monen vuoden takaa ja tiedämme, että kertomasi raami on väärä. Tiedämme kontekstista enemmän kuin mitä halusit nyt kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä koitetaan auttaa sinua. Sivusta näkee miksi sinulla ei ole kavereita. Syy ei ole äitisi. Syy on sinun oma.
Moni auttaakin. Missä tässä näkyy, että vastustaisin sitä? Laitapa se kommentti tähän alle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTerve ihminen elää tätä päivää. Ei lapsuuden yksittäisiä riitoja.
Minä en olekaan mitenkään terve, vaan äitini satuttama aikuinen. Minun äiini on satuttanut minut hajalle.
Ap
Eikä ole. Itse olet itsesi hajottanut narsissmillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini jotenkin perusteli siis minulle sanojaan sillä, että minulla ei ole ystäviä (sekin oli haukunnan aihe, ei esim. myötätunnon tai välittämisen) ja olen vain perheeni kanssa ja olen siksi huono ihminen.
Olen tuon jälkeen välttänyt lähentymästä osan ssukulaisiani kanssa etten olisi huono ihminen 😔🥺
Osan kanssa välit ovat toki pysyneet molemmin puolin yhteyttä pitämällä yllä. Ei sitä kuuluisaa ihanaa oloa YSTÄVIEN kanssa ole elämääni kuulunut, äitini oli siis väärässä, kuten kylläkin lähes aina.
Sen sijaan jaksan pitää yhteyttä oikeisiin läheisiini, kuten omaan perheeseeni ja sukulaisiini nimenomaan. Harmittaa vain, ettei se läheisten piiri ole isompi. En tajua, mitä vikaa on siinä, että pitää nimenomaan läheisistään.
ApPidät yhteyttä läheisiisi? Eihän se pidä paikkaansa. Olet kertonut, kuinka et jaksa lapsiasi, jotka asuvat isänsä kanssa, etkä mene tapaamaan heitä, vaikka niin olisi sovittu.
ApSinut tunnistaa heti. Olethan palstan vakiokirjoittaja jo usean vuoden ajalta.
Miksi sitten kaikki tekstissäsi oli paskaa ja väärin? Miksi et keskustele ketjussa kerrotuin raamein? Mitä sinä olet saanut kuulla minun elämästäni noin viimeisten 1,5 vuoden ajalta lapsiini liittyen? Mitä sä tiedät mun elämästäni? Saa tunnistaa, mutta saako kirjoittaa paskaa?
ApMe tunnemme sinut monen vuoden takaa ja tiedämme, että kertomasi raami on väärä. Tiedämme kontekstista enemmän kuin mitä halusit nyt kertoa.
Kyllä minä koen, että oma perhe ja kaikki sukulaiseni ovat minulle ne tärkeimmät ihmiset maailmassa.
Sitä et sinä voi millään kun et ole minä muuksi minusta todistaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMe tunnemme sinut monen vuoden takaa ja tiedämme, että kertomasi raami on väärä. Tiedämme kontekstista enemmän kuin mitä halusit nyt kertoa.
Sinäkö oletat, että elämä ei muutu? Ihmiset eivät muutu? Oletko itse se sama ihminen, kuin 20 vuotta sitten? Itse en ainakaan ole se sama ihminen, joka olin 5 vuotta sitten, eivätkä lapsenikaan ole. Ovatko omat lapsesi samanlaisia 5- ja 15-vuotiaina? Mielenkiintoista… minun lapseni eivät ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä koen, että oma perhe ja kaikki sukulaiseni ovat minulle ne tärkeimmät ihmiset maailmassa.
Sitä et sinä voi millään kun et ole minä muuksi minusta todistaa.
Ap
Silti jankkaat jouluaamuna tuntikausia vuosikymmenien takaisia asioita netissä, sen sijaan että olisit luomassa lapsillesi hyviä muistoja joulusta.
Ettekä ole pystyneet perustelemaan yhtäkään väitettänne ketjuuun… esim. että mitä seurauksia minulle on tulossa (siitä, miten te olette minut nähneet)? Odotan edelleen vastauksia.
Ap
Sinä olet poikkeustapaus. Sekin kerta, kun äitisi siivosi luonasi ja suutuit hänelle, kun hän mielestäsi katsoi sinuun väärin. Ja sitten puit koko päivän tapahtunutta ja vaadit äidiltäsi anteeksipyyntöä.
Kaikki jutut, kun vaadit lapsiasi viemään ulkoa tuodut kivet pois sillä ukaasilla, että jätät heidät, jos eivät vie. Ja sitten myöhemmin jätitkin heidät. Näiden jälkeen en jaksa sympatiseerata sinua.