Matkalla olijat jumissa Meksikossa - mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?
Pysyttelisitkö sinnikkäästi paikan päällä odottelemassa, että matkanjärjestäjä saa paluukuljetuksen järjestettyä (vaikka siinä menisi ties kuinka kauan), vai alkaisitko todennäköisimmin etsimään itsellesi (ja muulle seurueellesi) vaihtoehtoista lentoa Suomeen, vaikka joutuisitkin oletettavasti maksamaan enemmän, etkä luultavasti saisi matkanjärjestäjältä korvauksia.
Kommentit (29)
Vuokraisin veneen ja ajaisin suomeen.
Jäisin lomailemaan. Turha tressata asioilla joille ei voi mitään. Lomalla naatitaan ja rahahommia mietiskellään myöhemmin.
Köllöttelisin matkanjärjestäjän laskuun hotellissa niin kauan että lento järjestyy.
Odottelisin että noudetaan kotiin
Oon ootellut sijaiskonetta kyllä
Tuolta olisin lentäny jenkkeihin ja hypänny Finnairin suoralle lennolle Helsinkiin, valittamisen sijaan
Kai se matkanjärjestäjä yrittää paluulennon järjestää vai miten? Yrittäin rauhoittua. Miksi ihana lomaparatiisi tällaisen takia muuttuisi päivässä helvetiksi?
Eka odottelisin, mutta jos ei ala kuulua, alkais olla kai pakko itse järjestää uutta lentoa. Jos lämmin, ja toisella puolella maailmaa, ni siinä olisi tekosyy olla lisäaikaa lomalla.
Laittaisin pomolle ilmoitusta että näin on tapahtunut, en pääse arkena töihin.
Tulen kun kyyti onnistuu.
Sitten altaalle tms nauttimaan loman extrapäivistä.
Mikseivät mene usan rajalle, sinne pääsee sisään tosta noin vaan nyt, marraskuussa 250 000 jo mennyt Meksikon rajan yli
Mitäs tässä, tuli lisäpäiviä lomaan. Tekisin siis samaa, kuin mitä muutenkin olen lomalla tehnyt, eli jatkaisin lomailua.
Elämää helpottaa kummallisesti se, että tunnistaa asiat mihin ei voi itse vaikuttaa. Silloin jättää tekemättä kaiken sen turhan työn, jolla yrittää muuttaa tilannetta ja toisaalta voivotella sen eteen, että miksi minulle näin kävi.
Lentäisin Miamiin ja sisko asuu lähellä Floridassa.
Jos ei järkevässä ajassa alkais tuleen selkoa selvittäisin lentojen hintoja itse ostaen.
Olin ulkomailla, kun MAX8 koneet meni lentokieltoon. Siinä meni aamu asioita setviessä (lennon peruuntumisen viesti tullut yöllä) esim. voiko samaan hotelliin jäädä ja saadaanko auton vuokrausta jatkettua. Kun lentoyhtiöltä jolta lennot varattu tuli kokoajan viestiä muuttuvasta aikataulusta (töiden takia oli pakko päästä kotiin) otettiin lento takas toista kautta. En muista hyvittikö lentoyhtiö vai matkavakuutus käyttämättömän paluulennon, mutta saatiin kyllä rahat siitä takas + korvausta extra yöstä hotellissa ja autovuokrasta. Kyseessä oli omatoimimatka.
Samaa tekisin kuin itse lomalla. Söisin tacoja ja joisin drinkkejä.
En tulisi mielenkään ulista pitkin iltapäivälehtiä ja someja. Todellakin nauttisin pitkittyneestä lomasta ja olisin vaan tyytyväinen, että tänne pakkaseen ja pimeyteen paluu venähtää. Saisin ilmaiseksi lisää lomapäiviä ja todennäköisesti matkanjärjestäjä vielä maksaa siitä korvauksia.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Silloinkin oli force majeure kyseessä. Eipä siinä voinut muuta kuin odotella tietoa.
Sehän tuollaisessa on ikävää, että lomailua (tai työmatkaa) ei voi rauhassa jatkaa, kun pitää olla valmis menemään lentokentälle tunnin varoitusajalla. Ja siellä lentokentän vieressä tuppaa olemaan ankeita teollisuusalueita ja rosvoja kaduilla, ei mitään paratiisirantoja.
Silti ei lukeudu elämän sadan kovimman vastoinkäymisen joukkoon. En ikinä luottaisi mitään tärkeää sen varaan, että maailman toiselta puolelta pääsee takaisin kotiin tietyllä kellonlyömällä. Lentojen peruuntuminen on arkea.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät mene usan rajalle, sinne pääsee sisään tosta noin vaan nyt, marraskuussa 250 000 jo mennyt Meksikon rajan yli
Hakisin tpaikkaa USA:sta ja saisin n. 5000 dollaria, kun suostuisin palaamaan takaisin Suomeen vapaaehtoisesti.
Vai eikö siellä ole sama systeemi kuin täällä?
On käynyt useamman kerran vastaavaa. Onhan se jossain määrin stressaavaa kun tilanne muuttuu yllättäen ja itsestä riippumatta, mutta mulla ei ole koskaan ollut hengenhätää tai potkujen uhkaa niin ei ole ollut mikään suuri draama. Mokanneen tahon piikkiin myöhempi paluu, ja toki hotellit ja ruokailut siinä välissä jos viivästys ollut pidempi. Kotona korvaushakemus vetämään, joskus saanut korvauksella melkein koko matkan kuitattua.
Ensinnäkin en ole niin tyhmä että ostan jonkun valmismatkan. Osaan itse valita lennot ja hotellit yms.
Nussisin Fleshlightiä