Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehtaatte olla antamatta rahaa luokkaretkirahastoon?

Vierailija
08.04.2015 |

Eikö teitä hävetä´?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä. [/quote]

Luulin, että opettajat ovat jo aikaa sitten irtisanoutuneet kaikista järjestelykysymyksistä ja jättäneet ne vanhempien vastuulle.

[/quote]

Joo, aika pitkälti kieltäytyvät ainakin talousasioista. Lasten koulussa yksi luokkaretki kassa katosi opettajienhuoneen kassakaapista ja sen jälkeen opettajat kyllä huolehtivat että he eivät rahoja ota vastuuleen. Mikä on huono asia, koska opettajilla olisi järki mukana ja he tuntevat lait ja käytännöt jotka liittyy luokkaretkiin. Kun vetovastuuseen astuu joku yli-innokas typerysvanhempi, niin sitten alkaa sadenna liitä "heippalappuja" joissa kerrotaan kuinka monta piparipurkkia kenenkin on PAKKO myydä ja kuka vanhempi on valvojana missäkin diskossa tai myyjänä myyjäisissä tai mitä on PAKKO leipoa myytäväksi jne.

Vierailija
62/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:22"]

Minusta tuo oli hyvä heitto, että miksi lapset eivät enää joudu tekemään mitään luokkaretkiensä eteen. Kun mä olin lapsi, me leivottiin itse ja myytiin itse myyjäisiin tarjottavaa, tehtiin ryhmänä kaikenlaisia pieniä juttuja auttaaksemme esim. naapurustossa ja saimme sitä kautta rahaa, myytävät karkit pussitettiin itse jne. Nykyään vanhemmat leipovat (usein myyvätkin), järjestävät suurelta osin discot, hankkivat arpajaisvoitot ja ainakin meidän lapsenluokan tapauksessa jopa pussittivat myytävät karkit! Järjetöntä! Eikö nähin luokkaretkiin kuulu minkäälaisia muita kasvatuksellisia tavoitteita kuin saada vanhemmat tekemään hommat ja lapsille kiva päivä poissa koulusta?

[/quote]

Me ei kyllä tehty yhtään mitään retken eteen 80 luvulla. Kunta maksoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:18"]Jokaisella on sen verran rahaa että voi taata lapselleen kivan retkipäivän. Jättäkää kaljat, siiderit, meikit ym. turha ostamatta. Miettikää miltä lapsesta tuntuu kun toiset pääsee retkelle ja omanne jää vain haaveilemaan. Ei ne retket paljon maksa
[/quote] ei maksa ei. Ei myöskään kaverisynttärit, harrastukset, leirit, sisaruksen samat touhut... En minä mikään alkoholisti ole, kaikkea en voi saada, vaikka sidukkarahat säästäisinkin... voi luoja mikä ajatus. Niillä rahoilla olisi umpitunnelissa joka viikonloppu!
[/quote]

Säälin sellaisia lapsia, joiden vanhemmat ei viitsi tarjota heille edes näitä pieniä huvituksia. Vähintäänkin retket ja kaverisynttärit. Kalliisiin harrastuksiin ei välttämättä ole varaa. Mutten koskaan kehtaisi kieltää esim menemästä kaverin synttäreille
[/quote] no meidänkin lapset käy kaverisynttäreillä, retkiä tehdään omalla budjetilla ja lapset jopa harrastaa (srk kerhot ja leirit). Koulun retkiin ei niin vaan olekaan rahaa. Ja lapsihan pääsee mukaan, tai muutkaan ei pääse. Simple as that.

Vierailija
64/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:30"]Mitä sä valitat,kuka niitä lapsia käski noin monta hommata?

[/quote]

Miksi lasten pitäisi kärsiä? Eivät he ole saaneet valita paljon heillä on sisaruksia. Kolussa ei pidä järjestää mitään toimintaa, mikä johtaa syrjintään.