Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehtaatte olla antamatta rahaa luokkaretkirahastoon?

Vierailija
08.04.2015 |

Eikö teitä hävetä´?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Idi Ootti päättää, että rahaa pyydetään perheiltä?? Retkirahat pitää kerätä muilla keinoilla.

Vierailija
42/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:32"]No ei meillä "anneta rahaa luokkaretkirahastoon". Kaikki raha menee lapsen leiritilille, ja jos ei riitä lopulta reissuun eikä maksa loppusummaa, niin koululle jää. En ymmärrä miksi hävettäisi, jos katsoo että reissu on meille liian kallis.
[/quote]
Teillä toimitaan nähdäkseni laittomasti. Tuollainen toiminta on kielletty jo ajat sitten. Rahojen keräämisen pitää olla yleishyödyllistä, ei omaa lasta varten. Lapsi voi siis päästä ns. toisten rahoilla mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:43"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä. [/quote] Ootkin varmaan joku kokovartalokyrpä meidän lasten koululta.Oletko tullut ajatelleeksi että esim.50€ on melkosen paljon rahaa joillekin? Etenkin kun lapsia on useampi niin alkaa tota summaa kertymään luokkaretkille. Meillä on 6 lasta joista kolmen luokalla pyydettiin laittamaan 50€ rahastoon mistä ei edes tiedetä ollaanko minnekään menossa?! Kolme muuta luokkaa pyytää "vain" 20€ per naama.Mutta hei.. Kaikki on maksettu että sun kaltaiset perus persenaamat jaksais hymyillä edes sen kerran vuodessa meille vanhemmillekin :) [/quote] Mitäs olette tehneet 6 lasta jos 50€ on teille iso raha? [/quote] Ai että mä odotin millon joku juntti tähän tarttuu :D Juu ollaan tehty 6 lasta,lisää on tulossa ja ihan kaikki ollaan omasta pussista maksettu.Ei sossun,mummin eikä vaarin ;) Pointti oli että JOILLEKKIN se on paljon rahaa enkä minäkää sitä mielelläni sinne koulun tilille joka vuosi työnnä kun ei mitää ole edes tapahtunut! Eli nyt jos vaikka koulua vaihtais niin sinnehän ne kaikki rahat sitten jää. Mutta kiitos huolenpidosta ja mielenkiinnostasi :) koitahan pärjäillä ton fiksun pääsi kanssa

[/quote]

Miten olet noin agressiivinen? miksi lisää lapsia kun selkeästi teillä on sekä taloudellisia että henkisiä ongelmia?
[/quote]

Siis miten voi jotkut ihmiset olla törkeitä. Täällä se on helppo anonyyminä aukoa leipäläpeään mutta nokikkain ei varmasti uskallettais sanoa mitään.
Täällä on muutenkin tosi agressiivista ja negatiivista porukkaa. Oli mikä ketju tahansa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? :O

Ohis.

Vierailija
44/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan häiritse lähipiiriäni joillain sukka-, vessapaperi- ym-tyrkyttämisellä. Maksan sen pitä tuleman pitää. 

Hyväksyn myös sen, että kaikilla ei ole varaa ja yhteisestä potista sitten maksetaan näidenkin lasten matkat. 

Olen valmis laittamaan yhteiseen kassaan sen verran, että kaikki pääsevät leirille/matkalle  tai mitä se nyt milloinkin on. 

Vierailija
45/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]

Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä.

[/quote]

Minusta retkeilyn opettelu ei kuulu perusopetukseen. Jokainen retkeilköön omalla ajallaan.

Vierailija
46/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas, miten palstalaisilla ei ole koskaan ollut rahasta tiukkaa.
Meillä oli, kun mies opiskeli. Lapset eivät ole edes koulussa vielä, mutta esimerkiksi kerhojen retket nukketeattereihin, kavereiden synttärit.. Jotain jouduttiin jättämään väliin, kun piti syödä. Ei se nyt kun molemmat on töissä, niin joku 12€ retkestä tunnu missään. Silloin sai venyttää eikä silti aina rahat riittänyt.
Ammattitaidotonta opettajan sanoa, ettei ymmärrä ja jokaisella on! Ei ole ja se on puhdas fakta. Niin ja Meidän perheessä ei käytetä alkoholia tai tupakkaa ollenkaan, joten ei jäänyt siitäkään kiinni.

Vierailija
47/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten samaa mieltä siitä jonkun kanssa, että opettaja, joka ei ymmärrä sitä, että kaikki eivät maksa tai voi maksaa, on todellinen kokovartalokyrpä ja väärällä alalla. Juuri pääsiäisenä paasasin lapsille (en omille) asiasta ja jos vielä jokunen opettajakin on noilla linjoilla, että kyllä pitää maksaa, niin huhhuh.

Ikävää tosin on se, että kyllä lapset sen tietävät, kenestä homma kiikastaa tai kenen eteen he joutuvat "uurastamaan". Jos eivät tiedä kunnolla, niin arvaavat. Eikä suhtautuminen ole välttämättä kovin älykästä, vaan leimaavaa ja syyllistävää "se on köyhä" -tyyliä. Mutta se on taas vanhempien vika, kun eivät kasvata lapsistaan erilaisia perheitä ymmärtäviä lapsia.

Vierailija
48/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:13"]

Eikö teitä hävetä´?

[/quote]

Minun kouluaikanani kouluilla oli varaa järjestää retket itse, ei nyyhkitty vanhempien kukkaron perään. Onneksi minulla ei ole lapsia, ei tarvitse kuunnella ap:n kaltaisia viurunaamoja. Jos ei koululla varaa järjestää retkiä, sitten niitä ei järjestetä, simple as that. Koettakaa nykyvanhemmat nyt hiukan pitää selkärankaa, hei.

[/quote]

Joo, 80 luvulla oli rahaa vaikka lampaiden syötäväksi. Mekin käytiin 9-luokan lopussa Ruotsin Lapissa Riksgränsenillä laskettelemassa, eikä tarvinnut pistää omistaan paljon mitään. Kunnalta tuli luokkaretkiavustus joka riitti kotimaan matkaan, ulkomaan matkaan joutui pistämään vähän omistaan.

Vierailija
49/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:33"]Tietääkö lapsetkin kuka jättää maksamatta ja joutuuko lapset kiusatuksi? [/quote] No toivottavasti ei. On se kumma kun kaikilla pitäisi olla oikeus päästä yhteiselle luokkaretkelle niin eikös vaan silloin vinguta jos joku ei maksa. Mitä merkitystä sillä silloin on jos kaikki pääsee mukaan maksoi tai ei?

[/quote]

Pääseekö kaikki siis retkelle mukaan maksoi tai ei?

[/quote]

Kyllä, meillä on Suomessa maksuton perusopetus. Kenenkään ei tarvi maksaa luokkaretkirahastoon mitään tai ostaa suksia, jos ei halua.

Vierailija
50/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:46"]

Mitäs olette tehneet 6 lasta jos 50€ on teille iso raha?

[/quote]

lässyn lässy vaan itsellesi

Vierailija
51/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä. [/quote]

Luulin, että opettajat ovat jo aikaa sitten irtisanoutuneet kaikista järjestelykysymyksistä ja jättäneet ne vanhempien vastuulle.

Vierailija
52/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi yön yli reissu, en antaisi rahaa. Päivänreissuun toki. Ja kuka sanoo, ettei vanhemmat itse veisi lastaan sinne jonnekin tiettyyn paikkaan? 

Vierailija
53/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt, että kun opettajan virkaan tulevaisuudessa astun, en järjestö rahankeruuta vaan luokan vanhemmat saavat itse sumplia lapsien kanssa lähdetäänkö reissuun ja miten raha kerätään. Valvojaksi toki lähden ja maksan oman osuuteni, mutta opettajan työhön ei kuulu matkojen järjestäminen, joten jos luokka ja vanhemmat retken haluavat, he itse sen myös organisoivat.

Vierailija
54/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:32"]No ei meillä "anneta rahaa luokkaretkirahastoon". Kaikki raha menee lapsen leiritilille, ja jos ei riitä lopulta reissuun eikä maksa loppusummaa, niin koululle jää. En ymmärrä miksi hävettäisi, jos katsoo että reissu on meille liian kallis.
[/quote]

Hävettäisi katsoa lapsen mielipahaa ja häpeää
[/quote]
Minusta se häpeä kuuluu kyllä sille porukalle joka suostuu siihen että koulussa tehdään näitä 300-450 euron reissuja, sekä myös koululle joka toimii näin.
Juu laitonta ilmeisesti on, mutta en minä kehtaa mennä nostamaan äläkkää. Ties vaikka laittavat kuvan koulun seinälle, että "tämä mamma lopetti koulun pitkäaikaisen leirikouluperinteen".

Vierailija
55/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:53"]

En maksa ja piste. Rahalle on muutakin käyttöä. Jos joku alkaa puuhata lapsille luokkaretkeä tai leirikoulua, suostun kyllä tekemään talkootyötä sen eteen mutta rahaa en anna. Periaatekysymys.

[/quote]

Varsinkaan en osallistu mihinkään talkoisiin. Se on kaikkein naurettavinta hommaa että ensin leivot jonku kuivakakun ja sitten itse ostat sen myyjäissä. Ennemin maksan sen rahan, kun ei ne summat kovin suuria ole, vaikkakaan en yhtään tykkää siitä että kouluun puuhataan maksullista toimintaa.

Vierailija
56/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:17"]

Ei hävetä. Jos maksulliselle retkelle pitää päästä, tehkööt lapset ja vanhemmat töitä sen eteen.

[/quote]

Pointtihan oli se että nekin pääsee retkelle, jotka eivät osallistu vapaaehtoiseen rahankeruuseen. Pahvi.

[/quote]

Mikäs hämminki tässä sitten? He maksavat tai osallistuvat rahankeruuseen, jotka kokevat retken tärkeäksi.

[/quote]

No sitähän ap kyseli että eikö niitä hävetä jotka laittaa lapsensa toisten maksamalle retkelle.

Itse en kehtaa olla maksamatta, mutta talkoisiin kyllä kehtaan olla osallistumatta.

Vierailija
57/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli hyvä heitto, että miksi lapset eivät enää joudu tekemään mitään luokkaretkiensä eteen. Kun mä olin lapsi, me leivottiin itse ja myytiin itse myyjäisiin tarjottavaa, tehtiin ryhmänä kaikenlaisia pieniä juttuja auttaaksemme esim. naapurustossa ja saimme sitä kautta rahaa, myytävät karkit pussitettiin itse jne. Nykyään vanhemmat leipovat (usein myyvätkin), järjestävät suurelta osin discot, hankkivat arpajaisvoitot ja ainakin meidän lapsenluokan tapauksessa jopa pussittivat myytävät karkit! Järjetöntä! Eikö nähin luokkaretkiin kuulu minkäälaisia muita kasvatuksellisia tavoitteita kuin saada vanhemmat tekemään hommat ja lapsille kiva päivä poissa koulusta?

Vierailija
58/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:17"]

Ei hävetä. Jos maksulliselle retkelle pitää päästä, tehkööt lapset ja vanhemmat töitä sen eteen.

[/quote]

Pointtihan oli se että nekin pääsee retkelle, jotka eivät osallistu vapaaehtoiseen rahankeruuseen. Pahvi.

[/quote]

Mikäs hämminki tässä sitten? He maksavat tai osallistuvat rahankeruuseen, jotka kokevat retken tärkeäksi.

[/quote]

No sitähän ap kyseli että eikö niitä hävetä jotka laittaa lapsensa toisten maksamalle retkelle.

Itse en kehtaa olla maksamatta, mutta talkoisiin kyllä kehtaan olla osallistumatta.

[/quote]

Ei näy hävettävän. Tai sitten hävettää, mutta ei ole siitä huolimatta varaa maksaa.

Vierailija
59/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä.
[/quote]
Ootkin varmaan joku kokovartalokyrpä meidän lasten koululta.Oletko tullut ajatelleeksi että esim.50€ on melkosen paljon rahaa joillekin? Etenkin kun lapsia on useampi niin alkaa tota summaa kertymään luokkaretkille.
Meillä on 6 lasta joista kolmen luokalla pyydettiin laittamaan 50€ rahastoon mistä ei edes tiedetä ollaanko minnekään menossa?! Kolme muuta luokkaa pyytää "vain" 20€ per naama.Mutta hei.. Kaikki on maksettu että sun kaltaiset perus persenaamat jaksais hymyillä edes sen kerran vuodessa meille vanhemmillekin :)
[/quote]

Mitä sä valitat,kuka niitä lapsia käski noin monta hommata?

Vierailija
60/64 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:26"]Olen opettaja, ja inhoan tällaisia vanhempia. Kellään ei ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi hoitaa omaa osuuttaan. Jotkut ovat vain tottuneet loisimiseen eivätkä muusta ymmärrä.
[/quote]
Ootkin varmaan joku kokovartalokyrpä meidän lasten koululta.Oletko tullut ajatelleeksi että esim.50€ on melkosen paljon rahaa joillekin? Etenkin kun lapsia on useampi niin alkaa tota summaa kertymään luokkaretkille.
Meillä on 6 lasta joista kolmen luokalla pyydettiin laittamaan 50€ rahastoon mistä ei edes tiedetä ollaanko minnekään menossa?! Kolme muuta luokkaa pyytää "vain" 20€ per naama.Mutta hei.. Kaikki on maksettu että sun kaltaiset perus persenaamat jaksais hymyillä edes sen kerran vuodessa meille vanhemmillekin :)
[/quote]

Mitä sä valitat,kuka niitä lapsia käski noin monta hommata?

[/quote]
Valitinko mä jotain? :D
Kiltisti on maksettu kun ei kehtaa olla maksamattakaan.Ajatus olikin että tiedän ettei kaikki pysty näihin 50 ja 20€ keräyksiin osallistumaan.Itse olen ainoa lapsi ja äiti oli yh niin tiedän että ylimäärästä rahaa harvemmin on. Turha sun on vetää koko hernepeltoa klyyvariis sen takia että muut sikiää toistenkin edestä :D