Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroatiassa käyneitä paikalla?

Vierailija
08.04.2015 |

Erityisesti Dubrovnikissa. Olen lähdössä kesällä allergisen tyttäreni kanssa matkaan, ja Kysyisinkin nyt, onko kenelläkään tietoa kroatialaisten kielitaidosta? Tyttö on jo kouluikäisen ja pärjää viikon kyllä vaikka ranskalaisilla ja hedelmillä, jos täytyy, mutta olisi kiva käydä ulkonakin syömässä.

Hän on erittäin allerginen maidolle, mikä on erittäin hankalaa, kun sitä voi olla ruoissa piilossa niin monessa eri muodossa. Olemme saaneet jopa Suomessa ravintolassa muuten maidotonta ruokaa, mutta oli kokki kuitenkin paistanut sen voissa, mistä tuli oireita... Tämän vuoksi on vähän epäluottamusta.

Muutenkin saa antaa matkavinkkejä!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatialaisten kielitaito ei ole kovinkaan hyvä, varsinkaan vanhemman väen parissa. Nuoremmat puhuvat jo englantia joten kuten, mutta vanhempi väki oikeastaan vaan saksaa.

Kroatian ruoka on enemmän välimerellistä, eli paistetaan öljyssä, ei voissa. Maitotuotteita ei käytetä kuten pohjolassa.

Dubrovnikissa en ole itse käynyt, mutta varmasti ihana kohde. Ja se meri!

Vierailija
2/3 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus taas palveluammateissa työskentelevien englanninkielen taidosta Dubrovnikissa on ihan ok. Maaseudulla voi olla kehnompaa. Olen itse keliaakikko ja ainakin gluteenittomuus ymmärrettiin ravintoloissa hyvin ja tiedettiin, mitä se tarkoittaa. Tämä ei ole aina esim. Keski-Euroopassakaan ihan selvä asia.

Jos valitsee ruoaksi lihaa/kalaa ja perunaa ja kasviksia, niin tietää itsekin, että se on maidotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Dubrovnikissa. Kaunis vanha kaupunki ja ihania saaria sen edustalla. Kannattaa mennä isommalla laivalla saarikierrokselle. Pikkuveneet kalliita. Asiakaspalveluammateissa olevat nuoret osaavat hyvin englantia, paremmin kuin esim. Espanjan suurkaupungeissa. Ruoka hyvää ja uskon, että myös maitoallergikolle löytyy syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi