Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutiava läntti joka ilmestyy välillä kasvoihin *Kuva

Vierailija
07.04.2015 |

http://aijaa.com/GjXZAU

Mikä hitto tuo on? On kymmenen vuoden ajan aina silloin tällöin ilmestynyt kasvoille. Kuvassa ylähuuluen yläpuolella. Ilmestyy aivan yhtäkkiä, kutisee, kihelmöi, polttelee. Voi ilmestyä minne vain, otsaan, poskelle, leukaan yms. Katoaa yhtä nopeasti kun ilmestyykin jos ei vain koske siihen. Tuo näppy, läntti, miksikä sitä nyt haluaa kutsua, on kerralla aina noin vartin verran ja katoaa sitten.

Mikä ihme tuo on? Onko kenelläkään vastaavaa vaivaa, tai tietoa mikä tuo on?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 03:23"]

No kuulostaa ihan allergiselta reaktiolta kyllä. Varsinkin jos noin hysteerisesti välttelee kaikkia mahdollisia allergiaa aiheuttavia juttuja..

[/quote]

Ai kemikaaleille altisuminen olisi sitten parempi? Just kemikaalit ei kuule siedätä ihmistä mihinkään, vaurioittaa sukusoluja ja maksaa kylläkin.

Vierailija
2/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtikaria eli nokkosrokko.

Vierailija
4/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis?

Vierailija
5/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:00"]

[/quote]

Kävin lukemassa tuosta ja iholiiton sivuilla kerrottiin että tuossa kestää oireet muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Minun tapauksessa tuo yksittäinen kutiseva alue on vain noin vartin kerralla ja sitten katoaa, eikä ihoon jää siitä jälkeä.

Ap

Vierailija
6/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiareaktio?

Vierailija
7/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis?

[/quote]

ei kyllä mene oireet mitenkään yksiin tämän kanssa. Kyseessä ei siis ole hilseilevä ihottuma, vaan kutiava paukama joka ilmestyy silloin tällöin ilman mitään varoitusta. Halkaisijaltaan 0,5-1cm ja katoaa vartin sisällä kun tuhka tuuleen. Voi mennä parikin kk ettei noita länttejä ilmaannu.

Ap

Vierailija
8/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa! Paitsi, että tulee aina huulen lähelle. Tulee yhtäkkiä ja katoaa myös nopeasti. Kestää 15 min - pari tuntia ja katoaa jälkiä jättämättä. Tulee ehkä kerran parissa tai kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
9/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:10"]

Mulla samaa! Paitsi, että tulee aina huulen lähelle. Tulee yhtäkkiä ja katoaa myös nopeasti. Kestää 15 min - pari tuntia ja katoaa jälkiä jättämättä. Tulee ehkä kerran parissa tai kolmessa kuukaudessa.

[/quote]Niin ja en ole allerginen millekään. Olen myös ihmetellyt, että mikähän näppylä tuo oikein on.

8

Vierailija
10/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nokkosihottumasta kyse! Harmitonta, yleistä, ja allergisesta, tosin etiologialtaan epäselvästä reaktiosta kyse. Antihistamiinit saattaa auttaa, esim ennaltaehkäisyyn. Tosin tuskin tuo sun elämää liiaksi häiritsee?

Vierailija
11/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:08"]

[/quote]

Kävin lukemassa tuosta ja iholiiton sivuilla kerrottiin että tuossa kestää oireet muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Minun tapauksessa tuo yksittäinen kutiseva alue on vain noin vartin kerralla ja sitten katoaa, eikä ihoon jää siitä jälkeä.

Ap

[/quote]

Siis voi jumalauta miten kaikki urtikariaa käsittelevät sivut ovat aivan paskoja. Siis niillä sana urtikaria tarkoittaa ainakin kolmea eri asiaa: niitä näppylöitä, oireilun kestoa ja itse sairautta. Sitten kun sanotaan, että urtikaria voi kestää vuosia, niin kukaan ei tiedä tarkoittaako se näppylöitä, oireilua vai taipumusta.

Vierailija
12/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiareaktio?

[/quote]

Tätäkin olen miettinyt. Mutta mikä ihme se olisi. En löydä mitään yhdistävää tekijää siihen kun tuo ilmaantuu. En meikkaa, siis ollenkaan. Saatan meikata parisen kertaa vuodessa teatteriin. Syön mahdollisimman lisäaineetonta itsevalmistettua kasvispainotteista ruokaa. En käytä hajusteita, en hajuvettä, en hajustettuja pyykinpesuaineita, shamppoita yms. Kaikki allergia-ja astmaliiton suosittelemia, erisania, lv.tä yms. Minulla ei ole lemmikkejä. Mille ihmeelle tässä nyt sitten olisi allerginen.

Ap

Vierailija
13/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee silloin tällöin! Yksi pieni näppy jossain kehon osassa.. Katoaa aina yhtä nopeasti kuin ilmestyykin

Vierailija
14/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Kerran tuli yön aikana kaula ja takaraivo täyteen tuollaisia keskeltä vaaleita ja turvonneita, reunoilta punaisia länttejä, jotka kutisivat ihan todella paljon! Heräsin siis siihen järjettömään kutinaan ja järkytyin kun katsoin peilistä. Kävin terveyskeskuksessa ja antoivat antihistamiinia. Kutina helpotti ja parissa päivässä sitten läntit hävisivät. Välillä sitten tulee tuollaisia hetken aikaa pysyviä, usein suihkun tai meikkauksen jälkeen. Liekö jokin allerginen reaktio sitten, en tiedä..

Vierailija
15/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:12"]

Siis nokkosihottumasta kyse! Harmitonta, yleistä, ja allergisesta, tosin etiologialtaan epäselvästä reaktiosta kyse. Antihistamiinit saattaa auttaa, esim ennaltaehkäisyyn. Tosin tuskin tuo sun elämää liiaksi häiritsee?

[/quote]

Ei häiritse ei. Ilkeää vain jos on esim töissä ja tuntee, että nyt se taas ilmaantui vaikka otsaan isona ja hehkuvana, ja sitten asiakasta tapaamaan :/ Kokeilin kerran kuukauden kuurin allergialääkkeitä tuohon, ja ilmaantui myös sinäkin aikana.

Ap

Vierailija
16/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulle tulee aivan samanlaisia, joskin ehkä vähäm pienempiä. Milloin on poskessa, otsassa, käsivarressa, mahassa.. Kutiavat kuin hyttysenpistot, katoavat alta puolessa tunnissa

Vierailija
17/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ikävää, että kärsit samasta :( Kiva kuitenkin tietää etten ole aivan friikki, ja ypöyksin tämän kanssa.

Ap

Vierailija
18/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan nokkosrokolta eli ultikarialta. Mun lapsi saa tuota maitotuotteista ja kissoista. Kissoista aiheutunut häviää heti kun poistuu allergenialueelta ja maidosta aiheutunut voi kestää n. tunnin pisimmillään. Sen pystyy testaamaan itse että onko tuota vaivaa kun piirtää esim kuulakärkikynällä (mustepää kynän sisällä) ristin rintaan ja sitten tutkailee vartin että tuleeko punoitusta, näppylöitä ja kuinka pitkälle piirretystä kohdasta. Lapselle tehtiin tämmöinen testi lääkärissä, kun epäilin yhdeksi allergiaoireeksi nokkosrokkoa.

Vierailija
19/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aaveen suukko

Vierailija
20/34 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:23"]

Näyttää ihan nokkosrokolta eli ultikarialta. Mun lapsi saa tuota maitotuotteista ja kissoista. Kissoista aiheutunut häviää heti kun poistuu allergenialueelta ja maidosta aiheutunut voi kestää n. tunnin pisimmillään. Sen pystyy testaamaan itse että onko tuota vaivaa kun piirtää esim kuulakärkikynällä (mustepää kynän sisällä) ristin rintaan ja sitten tutkailee vartin että tuleeko punoitusta, näppylöitä ja kuinka pitkälle piirretystä kohdasta. Lapselle tehtiin tämmöinen testi lääkärissä, kun epäilin yhdeksi allergiaoireeksi nokkosrokkoa.

[/quote]Mitä....?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme