Kutiava läntti joka ilmestyy välillä kasvoihin *Kuva
Mikä hitto tuo on? On kymmenen vuoden ajan aina silloin tällöin ilmestynyt kasvoille. Kuvassa ylähuuluen yläpuolella. Ilmestyy aivan yhtäkkiä, kutisee, kihelmöi, polttelee. Voi ilmestyä minne vain, otsaan, poskelle, leukaan yms. Katoaa yhtä nopeasti kun ilmestyykin jos ei vain koske siihen. Tuo näppy, läntti, miksikä sitä nyt haluaa kutsua, on kerralla aina noin vartin verran ja katoaa sitten.
Mikä ihme tuo on? Onko kenelläkään vastaavaa vaivaa, tai tietoa mikä tuo on?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:25"]
Se on aaveen suukko
[/quote]Aihe vapaan? :D No kyllä minäkin av:ta rakastan! ;)
Kohtalotoveri täälläkin. Allergioita on, mutta toi saattaa ilmestyä aamuisinkin ennen kuin olen edes hampaita pessyt. Ehkä siten yöllä unissani nappailen ilmasta suuhuni jotain kärpäsiä joille olen allerginen... Ärsyttävä, mutta onneksi tosiaan häviää nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:23"]
Näyttää ihan nokkosrokolta eli ultikarialta. Mun lapsi saa tuota maitotuotteista ja kissoista. Kissoista aiheutunut häviää heti kun poistuu allergenialueelta ja maidosta aiheutunut voi kestää n. tunnin pisimmillään. Sen pystyy testaamaan itse että onko tuota vaivaa kun piirtää esim kuulakärkikynällä (mustepää kynän sisällä) ristin rintaan ja sitten tutkailee vartin että tuleeko punoitusta, näppylöitä ja kuinka pitkälle piirretystä kohdasta. Lapselle tehtiin tämmöinen testi lääkärissä, kun epäilin yhdeksi allergiaoireeksi nokkosrokkoa.
[/quote]Mitä....?
[/quote]
Tietenkin lapselle tehtiin laajat allergiatestit ensin verikokeella! Lääkäri vain halusi testata kuinka laajalle nokkosrokko tuolla testillä leviää. :p
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:23"] Näyttää ihan nokkosrokolta eli ultikarialta. Mun lapsi saa tuota maitotuotteista ja kissoista. Kissoista aiheutunut häviää heti kun poistuu allergenialueelta ja maidosta aiheutunut voi kestää n. tunnin pisimmillään. Sen pystyy testaamaan itse että onko tuota vaivaa kun piirtää esim kuulakärkikynällä (mustepää kynän sisällä) ristin rintaan ja sitten tutkailee vartin että tuleeko punoitusta, näppylöitä ja kuinka pitkälle piirretystä kohdasta. Lapselle tehtiin tämmöinen testi lääkärissä, kun epäilin yhdeksi allergiaoireeksi nokkosrokkoa. [/quote]Mitä....? [/quote] Tietenkin lapselle tehtiin laajat allergiatestit ensin verikokeella! Lääkäri vain halusi testata kuinka laajalle nokkosrokko tuolla testillä leviää. :p
[/quote]Mutta mitä sillä kuulakärkikynällä siis piirrettiin rintaan? Joo siis risti, kyllä. Mutta millä aineella?
Ei varmaan millään aineella, itselleni kys.testi tehtiin ihan vain kynää käyttäen. Käy siihen muukin väline.
Urtikarialta tuo kuvassa näyttää
Halvat pulverimuotoiset pyykinpesuaineet saattavat aiheuttaa tuota, jos ei käytä huuhteluainetta. Vaihtoehtona on myös testata näitä parempia nestemäisiä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:23"] Näyttää ihan nokkosrokolta eli ultikarialta. Mun lapsi saa tuota maitotuotteista ja kissoista. Kissoista aiheutunut häviää heti kun poistuu allergenialueelta ja maidosta aiheutunut voi kestää n. tunnin pisimmillään. Sen pystyy testaamaan itse että onko tuota vaivaa kun piirtää esim kuulakärkikynällä (mustepää kynän sisällä) ristin rintaan ja sitten tutkailee vartin että tuleeko punoitusta, näppylöitä ja kuinka pitkälle piirretystä kohdasta. Lapselle tehtiin tämmöinen testi lääkärissä, kun epäilin yhdeksi allergiaoireeksi nokkosrokkoa. [/quote]Mitä....? [/quote] Tietenkin lapselle tehtiin laajat allergiatestit ensin verikokeella! Lääkäri vain halusi testata kuinka laajalle nokkosrokko tuolla testillä leviää. :p
[/quote]Mutta mitä sillä kuulakärkikynällä siis piirrettiin rintaan? Joo siis risti, kyllä. Mutta millä aineella?
[/quote]
Tehtiinkö sillä kynän terättömällä päällä vaan naarmu siihen lapsen ihoon?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:48"]
Halvat pulverimuotoiset pyykinpesuaineet saattavat aiheuttaa tuota, jos ei käytä huuhteluainetta. Vaihtoehtona on myös testata näitä parempia nestemäisiä.
[/quote]
Kaikki pyykinpesuaineeni on joko erisania tai lv.tä. Kaikki nestemäisiä. En käytä huuhteluainetta ollenkaan. Pyykinpesukone ei pidä huuhteluaineesta, eikä farkut ja pyyhkeetkään.
Ap
allerginen reaktio? Mulla tulee joskus tollasia naama täyteen! ne häviää yleensä alle 30min sisällä. Kuukausi sitten siivosin vaatehuoneen, partsilla kopistelin kaikki tekstiilit, pölyä lähti paljon (olen lievästi allerginen pölylle) niin mulle tuli noita. Niitä poltteli ja kutitti
No kuulostaa ihan allergiselta reaktiolta kyllä. Varsinkin jos noin hysteerisesti välttelee kaikkia mahdollisia allergiaa aiheuttavia juttuja..
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:27"]
[/quote]
Tehtiinkö sillä kynän terättömällä päällä vaan naarmu siihen lapsen ihoon?
[/quote]
Ohiksena kerron, että juu sillä tylsällä päällä vedetään pitkin vaikka nyt käsivarren sisäpuolta pitkin ja jos nousee koholla oleva punainen viiru joka viipyy ja viipyy, niin sitten tod.näk. on tuo Urtikaria. Näin opasti mun sisko, ja se on saanut neuvon lääkäriltä. Tein joku aika sitten tuon, kun epäilin itselläni jotain allergiajuttua kutisevien jalkojen takia. Toimi.
Ja siis ei varsinaisesti naarmua pidä tehdä, vaan painaa sen verran, että syntyy jälki ja katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. 32
Mullekin tulee näitä! Mitä ihmettä? Esimerkiksi tänään tuli otsaan, vähän kutisi, nousi ihovärinen paukama ja pian katosi. On tullut myös muualle esim. pohkeeseen. Johtuisiko kuivasta talvi-ihosta? En osaa sanoa, onko näitä kesällä.
18 jatkaa... siis lapsi on lievästi allerginen maidolle ja kissoista tulee muutakin oiretta mutta tuo nokkosrokko aina ensin.