Teini ilmoitti äsken että hän on alkanut vegaaniksi
Siinäpä sitten pyörittelee rosollia lautasella ja erottelee sillit.
Kommentit (45)
Nyhtökaurapata sopii hyvin laatikoiden kanssa. Nyhtistä tai muuta vegeprodea, tomaattipyrettä, kasvislientä, jotain vihaneksia esim. paprikaa, mausteita kuten paprika, mustapippuri, chili.
Toinen kiva kinkun tilalle on vöner.
Muista kunnioittaa lastasi ja hänen itsemääräämisoikeuttaan!
vegaanituotteet.net löytyy monia jouluisiakin herkkuja, esim. joulutortut, wiener nougat, vihreät kuulat, marianne-karkit
Kinkku on aika monelle viimeinen niitti aloittaa kasvissyönti. Mieti nyt itsekin, KOKONAINEN sian jalka ja kannikka, kuka terve ihminen sellaista haluaisi järsiä? Näitä lojuu monta kuukautta kauppojen pakkaslaareissa ennen joulua, kyllä se herkempää ihmistä ahdistaa. Sitten sitä vielä paistetaan koko yö! Se HAJU on kuvottava! Millaisella sadistilla tällainen tulee edes mieleen? Tulee mieleen muutamakin ihmissyöjä, hekin vaalivat ihmisten päitä ja jalkoja kattiloissaan hämmennellen ja säilöen hyllyillensä.
Sairasta.
Kuka tahansa ryhtyy vaikka syömälakkoon jos rosollistakin pitää erotella sillit.
Hätä ei ole tämän näköinen. Kunnioitat vaan sitä lapsen itsemääräämisoikeutta ja käytte kaupassa. Ne joulupöperöt joita ei ole valmiiksi tehty on helppo veganisoida (esim. joulupuuro kasvimaidosta), laatikot sun muut löytyy valmiina vegaanisinakin, ja lihoille on korvikkeita.
Tai jos jouluruoka kuvottaa niin anna ostaa jotain muuta. Näin ne perinteet kehittyy, eikä joulun tulisi olla tuskastuttava juhla jossa pääosaa esittää inhokkiruoat.
Onneksi olkoon! Toivottavasti tekin seuraatte esimerkkiä.
Saisi kyllä tuo minunkin teini ruveta, mutta ei näytä siltä. Itsellä kasvissyöntiä 25 vuotta takana.
Mikäs siinä kunhan itse valmistaa ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa ryhtyy vaikka syömälakkoon jos rosollistakin pitää erotella sillit.
Hätä ei ole tämän näköinen. Kunnioitat vaan sitä lapsen itsemääräämisoikeutta ja käytte kaupassa. Ne joulupöperöt joita ei ole valmiiksi tehty on helppo veganisoida (esim. joulupuuro kasvimaidosta), laatikot sun muut löytyy valmiina vegaanisinakin, ja lihoille on korvikkeita.
Tai jos jouluruoka kuvottaa niin anna ostaa jotain muuta. Näin ne perinteet kehittyy, eikä joulun tulisi olla tuskastuttava juhla jossa pääosaa esittää inhokkiruoat.
Sais kyllä alkaa vasta joulun jälkeen. Joulun ostokset ja valmistelut on tehty. Ei kummallakaan aikuisella ole mitään mielenkiintoa alkaa hommaa alusta ja lähimpään kauppaan on 10km, pieni market jossa tuskin on muuta vegaania kuin nahistunut porkkana, kunnon kauppa sitten 20km.
Lahjoa avatessa voi sitten myös lukea tuoteselosteen ja antaa vegaanittomat takaisin.
Onko kinkku tosiaan niin pyhä osa joulupöydässä, että sen innoittamana väsätään näitä paskoja vegeprovoja viikkotolkulla?
Kukaan täysijärkinen ei jouluaattoaamuna ilmoita etteivät koko perheelle jo hankitut ruuat kelpaakaan.
Tää olis melkein uskottava jos joulupöydästä olisi jo noustu ja tulevien päivien/uudenvuoden juhlistamisen ruokalistaa aletaan suunnittelemaan.
Eikö teillä ole mitään vihanneksia? Miksei? Herneitä? Kurkku? Tomaattia? Porkkanoita? Rdes näitä perus kasviksia? Hedelmiä?Taitaa olla suomen tukossa, jos punajuuri on kotinne ainoa vihannes.
Aika rajua alkaa suoraan vegaaniksi. Vaatii tietämystä ja vaivaa toteuttaa.
Teini varmaan alkaa osallistumaan ruoanlaittoon, jotta pystyy aatettaan toteutetaan. Ei mitään helppoa ole. Muulta perheeltään ei voi vaatia sopeutumista omiin ajatuksiin. Joulupöydästä ei varmaan syötävää löydy kuin salaatit.
Silli ei kuulu rosolliin, sillipunajuurisalaatti on erikseen.
Tekopyhää provoilua. Justiinsa yksi sikatila lopetti, kun oli halunnut tuottaa eettisesti tuotettua lihaa, mutta lihalla mässäävä kansa ei halua maksaa. Lihan pitää olla halvalla tuotettua halpaa p*skaa, jota vedetään kaksin käsin, ettei mitään ituhippejä olla. Ihan vääristynyttä. Lihan hinnan pitäisi nousta ja tuottajan saada isompi siivu. Kumma miten eläintenrääkkäys on ok, kun se päätyy omalle lautaselle.
Ja itse syön kyllä lihaa, mutta harvoin ja mieluiten valitsen luomua. Luomukinkku tänäkin jouluna pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos jouluruoka kuvottaa niin anna ostaa jotain muuta. Näin ne perinteet kehittyy, eikä joulun tulisi olla tuskastuttava juhla jossa pääosaa esittää inhokkiruoat.Sais kyllä alkaa vasta joulun jälkeen. Joulun ostokset ja valmistelut on tehty. Ei kummallakaan aikuisella ole mitään mielenkiintoa alkaa hommaa alusta ja lähimpään kauppaan on 10km, pieni market jossa tuskin on muuta vegaania kuin nahistunut porkkana, kunnon kauppa sitten 20km.
Lahjoa avatessa voi sitten myös lukea tuoteselosteen ja antaa vegaanittomat takaisin.
Se on kuules voivoi, sillä vanhemman tehtävä on ruokkia lapsi. Tuommoisen matkan huristaa autolla ihan hetkessä, joten mitä se kertoo teistä vanhempina jos ei mielenkiintoa omaa lasta kohtaa löydy edes jouluna? On kyllä ihme jos rosollissakin on silliä, nimittäin tosi moni jouluruoka ja -herkku on ihan sellaisenaan vegaani, eikä muka muutakaan ruokaa löydy keittiön kaapeista? Ei pidä olla noin kädetön.
Lahjoista poistatte etukäteen kaiken epävegaanisen kuten maitosuklaat ja villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Aika rajua alkaa suoraan vegaaniksi. Vaatii tietämystä ja vaivaa toteuttaa.
Teini varmaan alkaa osallistumaan ruoanlaittoon, jotta pystyy aatettaan toteutetaan. Ei mitään helppoa ole. Muulta perheeltään ei voi vaatia sopeutumista omiin ajatuksiin. Joulupöydästä ei varmaan syötävää löydy kuin salaatit.
Vegaaneilla sitä tietämystä ei kuitenkaan ole, vaikka he kovasti sillä kehuvatkin.
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhää provoilua. Justiinsa yksi sikatila lopetti, kun oli halunnut tuottaa eettisesti tuotettua lihaa, mutta lihalla mässäävä kansa ei halua maksaa. Lihan pitää olla halvalla tuotettua halpaa p*skaa, jota vedetään kaksin käsin, ettei mitään ituhippejä olla. Ihan vääristynyttä. Lihan hinnan pitäisi nousta ja tuottajan saada isompi siivu. Kumma miten eläintenrääkkäys on ok, kun se päätyy omalle lautaselle.
Ja itse syön kyllä lihaa, mutta harvoin ja mieluiten valitsen luomua. Luomukinkku tänäkin jouluna pöydässä.
Siitä olen samaa mieltä että jos lihaa pitää syödä niin siitä pitää olla valmis maksamaan hieman enemmän ja sen tulee olla niin vähän eläinrääkkäystä sisältävää kuin mahdollista. Kotiteurastus, ei kuljetuksia verilöylyyn ja kuumaan kattilaan elävänä.
Itse olen vegaani mutta ostan lihaasyövälle perheenjäsenelleni lihaa silloin tällöin, valitsen silloin mielellään lähituottajan tai joka edes yrittää tuottaa vähän eettisemmin, esim. Kivikylä.
Mutta se että eettinen sikatila lopettaa, et saa mitenkään käännettyä vegaanin syyksi, kyllä se on ihan lihansyöjien syy.
Muistutuksena vielä, jos tulee liika-annostus lihaa jouluna ja haluaa keventää, tammikuussa alkaa vegaanihaaste, saa reseptit, ohjeet ja tukea! Kannattaa vaikka kokeilla joitakin ruokia jos ei kokonainen haaste natsaa.
Mukana mm. Anssi Kela, Maija Vilkkumaa ja urheilijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä olen samaa mieltä että jos lihaa pitää syödä niin siitä pitää olla valmis maksamaan hieman enemmän ja sen tulee olla niin vähän eläinrääkkäystä sisältävää kuin mahdollista. Kotiteurastus, ei kuljetuksia verilöylyyn ja kuumaan kattilaan elävänä.
Itse olen vegaani mutta ostan lihaasyövälle perheenjäsenelleni lihaa silloin tällöin, valitsen silloin mielellään lähituottajan tai joka edes yrittää tuottaa vähän eettisemmin, esim. Kivikylä.
Mutta se että eettinen sikatila lopettaa, et saa mitenkään käännettyä vegaanin syyksi, kyllä se on ihan lihansyöjien syy.
Muistutuksena vielä, jos tulee liika-annostus lihaa jouluna ja haluaa keventää, tammikuussa alkaa vegaanihaaste, saa reseptit, ohjeet ja tukea! Kannattaa vaikka kokeilla joitakin ruokia jos ei kokonainen haaste natsaa.
Millä tavalla vegaanius on "keventämistä"?
Kasvavalle lapselle olisi hyvä saada parhaanlaatuista proteiinia. Valitettavasti tätä ei nykyään enää tajuta vaikka tämä on lääketieteellinen fakta. Kasvisproteiinillakin pärjää mutta se ei ole läheskään sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostaminen on kiellettyä tällä palstalla.
Hän on nyt vegaani ja anna olla. Ilmeisesti huomiontarve on nyt suuri, juttukaveria kaipaa joulukuhinaanne, niin on edes jokin millä sai sinut pysähtymään. Mitäs, jos istuisit alas ja vaan rupattelisit teinin kanssa niitä näitä. Usein nuo julistukset kohdennetaan ajallisesti huonoon hetkeen ja nimenomaan huomiota saadakseen. Anna lapselle pari kymppiä rahaa, että käy hakemassa kaupasta nyhtökauraa. Voi hänkin vähän ottaa osaa jouluvalmisteluihin ja miettiä, miten valmistaa nyhtökauran, Ei tuosta sinun kannata mieltäsi pahoittaa. Teini-ikä on monella ihan karseaa ja hankalaa, niin anna mölistä. Iltana mennessä on jo parempi