Onko vieläkin 10 v lapsia jotka ei osaa uida??
Kommentit (63)
Tyttö täyttää kesällä 10v eikä osaa uida. Uimakoulussa ollut pari kertaa ja itse kovin koitettu opettaa, mutta ei ole vielä oppinut...
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:57"]
Minä, en osannut uida 10-vuotiaana, mutta vuoden päästäpä osasin .Meillä 10v.ei ui vielä 25metriä ja on käynyt uimakoulun ja kotonakin opetettu, eikä ole koulussa vaikeaa.
[/quote]
Oho! luulin että uimataidottomat lapset ovat nykypäivänä urbaania legendaa. 25 metriä ei ole virallisesti edes uimataitoinen. Uimataidon määre on 200 m.
Ei kaikki aikuisetkaan osaa uida. Isäni on yli 60 eikä ole koskaan oppinut uimaan vaikka kesät rantamökillä viettääkin.
Onko ne sitten koulussa lasten matalassa altaassa?
Kyllä meilläpäin kaikki osaa, peruskoulussa yhteensä uintia 28, kaksi aina keväällä, ja kaksi syksyllä, 2.luokan syksyllä laitetaan ne jotka eivät osaa uida pakolliseen uimakouluun.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:57"]
Minä, en osannut uida 10-vuotiaana, mutta vuoden päästäpä osasin .Meillä 10v.ei ui vielä 25metriä ja on käynyt uimakoulun ja kotonakin opetettu, eikä ole koulussa vaikeaa.
[/quote]
Oho! luulin että uimataidottomat lapset ovat nykypäivänä urbaania legendaa. 25 metriä ei ole virallisesti edes uimataitoinen. Uimataidon määre on 200 m.
[/quote]
Tuolla määreellä taitaa olla meidän koko perhe uimataidottomia sitten. Aikuisia myöten. Olen aina luullut että osataan uida kun ei olla vielä hukuttu vaikkei jalat yltäisi pohjaan.
Ei uimista voi opettaa, jos ei lapsi halua oppia. Minä opin uimaan armeijassa. Osasin toki räpiköidä muutaman metrin koiraa lapsenakin, mutta armeijassa opin selkäuinnin ja pystyin suorittamaan 200 m uimataitotestin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:07"]
Ei uimista voi opettaa, jos ei lapsi halua oppia. Minä opin uimaan armeijassa. Osasin toki räpiköidä muutaman metrin koiraa lapsenakin, mutta armeijassa opin selkäuinnin ja pystyin suorittamaan 200 m uimataitotestin.
[/quote]
Ei siitä ole kuin 50 m selkää ja loput pitäis uida ihan mahallaan.. eli et siis osaa uida.
Meidän 8-vuotias osaa räpiköidä 10 metriä. Ehkä se 10-vuotiaana osaa uida 25 metriä ja aikuisena 200 m. Räpiköimisasteelle päästiin 4 uimakoulun jälkeen. Ei vain uskalla luottaa veteen ja rentoutua.
Mä olen 24 enkä vieläkään osaa uida. Koulussa ei ollut vaikeaa, pinnasin aina uimahallipäivinä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:10"]Ei siitä ole kuin 50 m selkää ja loput pitäis uida ihan mahallaan.. eli et siis osaa uida.[/quote]
Ainakin meillä se oli 200 m, josta vähintään 50 m selällään. Samoin lasten uimakoulussa viimeisen 5 vuoden aikana.
Mutta kai minä sitten hukun 50 m:n kohdalla, jos kaadun veneellä 200 m rannasta. Näkki tulee ja sanoo, että ei enempää selkää tässä jorpakossa.
En osaa uida. Olen 14 (melekeen 15), enkä oo koskaan halunnu uida. Pelkään vettä, olen pelännyt aina. En saa päätä veden alle, koska se tuntuu siltä, että hukkuisin.
Se 200m saattaa olla äkkiseltään hankalakin suoritus, ainakin jos kunto ei ole kummoinen.
Joo, oma muksuni. Vihaa vettä eikä suostu kastamaan kuin korkeintaan varpaansa vedessä. Paha opettaa uimaan kun ei lapsi mene veteen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:07"]
Ei siitä ole kuin 50 m selkää ja loput pitäis uida ihan mahallaan.. eli et siis osaa uida.
Mahalla.. minkä ihmeen takia? Hirveän tehotonta rämpimistä eteenkin kun uimataidon kuuluisi mitata niin pääseekö kilsan matkan mitenkään hengissä.... js se luonnostaan suoritettaisiin selällä juuri koska siten jaksaa parhaiten.
Useimmat "mamu"-lapset eivät osaa uida vielä 10 vuotiaina. (koska vanhemmatkaan eivät osaa uida...)