Onko teillä tullut Facebookissa yllättäviä kaveripyynnön hylkäyksiä?
Itseäni on jäänyt hieman vaivaamaan, kun tuttu ei hyväksynyt kaveriksi. Olemme tekemisissä useamman kerran viikossa harrastuksen kautta ja lisäksi lapsemme ovat ystäviä keskenään. Roikotin pyyntöä viikon, jonka jälkeen poistin sen. Tuttu on hyväksynyt muuta harrastusporukkaa kaverikseen, samoin lasten vanhempia. Eniten vaivaa se, etten tiedä syytä tähän. Päällisin puolin kuitenkin olemme kavereita, juttelemme ja käytämme esim. kimppakyytejä, tuttu on myös antanut meille jotain lastensa vanhoja vaatteita. Onko kenellekään käynyt vastaavaa?
Kommentit (55)
Joo mun serkkupuoli, jonka kanssa oltiin lapsena hyviäkin kavereita, ja jolla oli jotain 550 kaveria kun laitoin kaverikutsun, mutta hylkytuomio tuli. Ajattelin että tollanen joka kaverimäärästä päätellen hyväksyy about kaikki hyväksyis samaan perheeseen kuuluvan, mut ei sit vissiin :/
Kerran joo. Minut valittiin yhden yhdistyksen hallitukseen, nähdään 1 krt/kk ainakin seuraavan vuoden ajan kyseisellä porukalla. Meillä on Fb:ssä sivu ja siellä ennenkin jaettu mm. kuvia ja jaettu toisten blogimerkintöjä harrastuksesta. Hallituksessa on yksi julkkis, ja ensimmäisessä kokouksessa juttelin hänen kanssaan paljon. Pistin sitten Fb:ssä kaveripyynnön. Ei koskaan hyväksynyt.
Tuntui kiusalliselta kyllä, livenä nähtiin ja halattiin mutta ei Fb:ssä halunnut olla kaverina vaikka oli monien muiden yhdistysläisten kaveri kyllä. En osaa kuvitella että olisi mitään ns. syytä että ei juuri minua olisi halunnut sinne. Taisi vaan juuri minun kohdallani tulla mitta täyteen ei-läheisiä kavereita...
Mutta silti jotenkin nolotti kun oli pyytänyt ja sitten ei kelvannutkaan.
Kiusaamisen muoto tämäkin. Lapsellista on myös facebookki. Miettikää nyt vähän.
Tädin mies. Ja olen ihan samaa mieltä kuin tuo eräs vastaaja, että tuollainen hhljsksintä on yksi kiusaamisen muoto.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:57"]Tädin mies. Ja olen ihan samaa mieltä kuin tuo eräs vastaaja, että tuollainen hhljsksintä on yksi kiusaamisen muoto.
[/quote]
Joo, eli Suomeksi siis hyljeksintä.
serkun vaimo ei hyväksynyt kaveripyyntöä, vaikka olemme jatkuvasti tekemisissä ja "muut sukulaiset" ovat molemmilla kavereina. tämän jälkeen minä puolestani estin hänet. jos ei halua kaveerata nähdä juttujanikaan
Mä en hyväksynyt kaverin miestä vaikka ollaan tavattu useammankin kerran ja oli aiemmin fb-kaveri (poisti tilin ja aloitti alusta). En vaan jaksa tuplamäärää hihhulijuttuja ja halikultsipuppeli-söpöilyjä, niitä tulee ihan tarpeeksi kaverin kautta. Ihan kivoja ihmisiä, mutta fb-jutut rasittavia.
2/3 kavereista ja sukulaisista on fb:ssa, ja kun asun ulkomailla se on ihan näppärä, virtuaalinen kantakahvila pitää yhteyttä tuttuihin. Eihän sinne ole pakko liittyä, mutta ei se ole kaikille joku selfie-mekka jossa kerätään suosiopisteitä.
Yksi työkaveri, jonka kanssa juttelin syntyjä syviä päivittäin muualla netissä, hylkäsi kaveripyyntöni. Vieläpä meillä molemmilla oli muita pinnallisempia työkavereita fb-kavereina kymmenittäin. Hieman se loukkasi, sillä itse olin ihan vilpittömin aikein liikenteessä. No sen jälkeen hän rupesi muutenkin ilkeäksi minua kohtaan, joten annoin mennä mokoman. :(
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:35"]
Oma mutsini hylkäs kaveripyynnön ja sen jälkeen laittoi mut vielä mustalle listalle.Tosielämässä ollaan kyllä päivittäin tekemisissä.Syytä tähän hänen käytökseensä hän ei ole vieläkään kertonut...
[/quote]
Varmaan sama kuin minun veljellä, on jotain, mitä ei halua lähipiirinsä tietävän. Itse epäilen, että veljelläni on poikaystävä. Kyllä hän tietää, että asia on minulle on ok, mutta mieheni saattaisi kiusata ja isälleni, joka lukee raamattua kuin piru raamattua, se ei olisi ok.
mä ainakin hylkään useat pyynnöt, mutta mulle tuleekin paljon puolituttuja kaveripyyntöjä. Nähnyt baarissa jonkun ja jutellut pari sanaa small talkia ja seuraavana päivänä facessa pyydetään kamuksi tai sitten ollaan vaan oltu samoissa juhlissa eikä edes välttämättä juteltu niin pyydetään kamuksi. Joskus hyväksyin näitä ja sitten oltiin kavereita facebookissa mutta mitään muuta ei juteltu, outoa haalia kavereiksi kaikkia puolituttuja. Olen koittanut laittaakin estoja ettei mua löytyisi kun ei se nyt kivaa ole niitä hylätä kun juuri poistin 400 sataa tyyppiä pois mitkä kertynyt vuosien aikana niin haluiisn jonkun järjen pitää tossa ettei taas kerry satoja "turhia" kavereita roikkumaan sinne..
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:48"]
mä ainakin hylkään useat pyynnöt, mutta mulle tuleekin paljon puolituttuja kaveripyyntöjä. Nähnyt baarissa jonkun ja jutellut pari sanaa small talkia ja seuraavana päivänä facessa pyydetään kamuksi tai sitten ollaan vaan oltu samoissa juhlissa eikä edes välttämättä juteltu niin pyydetään kamuksi. Joskus hyväksyin näitä ja sitten oltiin kavereita facebookissa mutta mitään muuta ei juteltu, outoa haalia kavereiksi kaikkia puolituttuja. Olen koittanut laittaakin estoja ettei mua löytyisi kun ei se nyt kivaa ole niitä hylätä kun juuri poistin 400 sataa tyyppiä pois mitkä kertynyt vuosien aikana niin haluiisn jonkun järjen pitää tossa ettei taas kerry satoja "turhia" kavereita roikkumaan sinne..
[/quote]
Huh, minä en tunne edes non paljon ihmisiä. Montako sataatuhatta vielä jäi?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:48"]
[/quote]
Huh, minä en tunne edes non paljon ihmisiä. Montako sataatuhatta vielä jäi?
[/quote]Vähän ehkä liioittelin, kun väsyneenä kirjoitin ;D
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:51"]
400 sataa vähän innostuin ^^:D
[/quote]
No on sekin paljon. Taidat olla aika harvinaislaatuinen ihminen, kun kerran tavatut puolitututkin epätoivon vimmalla yrittävät kaveriksi. Vai oletko joku semi-julkkis?
Joillain ihmisillä on tapana pyytää fb-kaveriksi, vaikka ollaan vain hyvänpäiväntuttuja tai harrastekavereita. Itse en hyväksy näiden puolituttujen tai työkavereiden kaveripyyntöjä, koska haluan pitää oman kaveripiirin pienenä. Vain sukulaisia ja muutama parempi ystävä. Mitä isompi porukka kaverina, sen vähemmän tulee päivitettyä. Tiedän tämän siitä, koska suljin tilin, missä oli paljon kavereita, kun en osannut kieltäytyä. Kun avasin uuden tilin, olen rajannut todella paljon, ketä otan kaveriksi. Jos joku suuttuu, että hylkään pyynnöt, niin ei voi mitään.
Eräs nuoruuden kaveri on vähän jäänyt mieltä vaivaamaan. Yliopistossa minulla oli hyvä ystävä, jonka kanssa vietettiin paljon aikaa. Olen myös kuunnellut aikoinaan kaikki hänen sydänsurunsa, lohdutellut kun poikaystävä jätti, kertoillut tietysti omia murheitanikin. Valmistumisen jälkeen asuttiin eri paikkakunnilla ja yhteyden pito pikkuhiljaa jäi. Kas sitten tuli Facebook ja löysin hänet sieltä ja totta kai pyysin kaveriksi - ajatuksena oli myös että ehkäpä sitä voisi taas kyläilläkin puolin ja toisin ja uudistaa ystävyyttä. Mutta eipä tämä kaveri hyväksynyt minun kaveripyyntöäni. Hän kuitenkin on aktiivinen Facebookissa, on hyväksynyt muita samaan aikaan opiskelleita tuttuja, päivittelee aktiivisesti koiraharrastuksista jne. (Yhteisten tuttujen vuoksi ajoittain näen hänenkin kommenttejaan.) Tietääkseni en ole koskaan häntä loukannut, enkä yhtään tiedä miksi ei voi 'edes' naamakirjakaveruutta uudistaa. Arvaatte varmasti, että ei ole enää tehnyt mieli soitella tai viestitellä "Lähdettäiskö kahville" :( . Eniten vaivaa se, että omasta mielestäni olimme astetta parempia kavereita, ei mitään pelkkiä tuttuja. Ilmeisesti olin kuitenkin hyvin väärässä.
veli. ei vissiin julkisesti halua tunnustettua sukulaiseksi , veikkaan syyksi että olen yh. hienot on piirit :) (muut fbssä olevat sisarukset+"hienommat" sukulaiset hän on hyväksynyt/lähettänyt pyynnön. kaverilistan mukaan. en ikinä aio syytä tuohon kylläkään kysyä, kun nähdäänkin n. kerran vuodessa :)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:35"]
Oma mutsini hylkäs kaveripyynnön ja sen jälkeen laittoi mut vielä mustalle listalle.Tosielämässä ollaan kyllä päivittäin tekemisissä.Syytä tähän hänen käytökseensä hän ei ole vieläkään kertonut...
[/quote] Jos hän on vahingossa klikkaillut mitä sattuu? Vai onko hänellä paljon kokemusta Facebookin käytöstä?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:46"]Ehkä tämä pyytämäsi henkilö ei vain ollut vielä huomannut pyyntöä tai unohtanut hyväksyä sen.
[/quote]
Itsekin ajattelin ensin että ei ehkä ole huomannut, mutta huomasin että lisäsi tuona "roikotusaikana" yhden yhteisen tutun kaveriksi, niin tuskin oli huomaamatta minunkaan pyyntöäni. Ja sitä paitsi, voisi tietenkin lisätä minut kaveriksi jos haluaisi. Ei minkään tutun tutun hylkäys ihmetyttäisikään mutta ihmisen ketä usein näkee, kyllähän sitä mielessään miettii että mitähän tuokin minusta oikeasti ajattelee.
Ehkä tämä pyytämäsi henkilö ei vain ollut vielä huomannut pyyntöä tai unohtanut hyväksyä sen.