"Hauska" herkkudieetti, jolla laihtuu varmasti.
Törmäsin jenkkilehdessä dieettiin, joka kuulostaa ihan pöljältä, mutta kuulemma toimii. Dieetillä saa olla vain viikon, mutta sillä laihtuu varmasti 4-8 pounds, eli noin 2-4 kiloa viikossa. Ja sen jälkeen laihtuminen jatkuu, koska viikon jälkeen ei tee enää mieli herkkuja pitkiin aikoihin.
Aamupala: Kaksi Oreo-keksiä (eli vastaa kahta suomalaista Domino-keksiä)
Lounas: 3,5oz, eli noin 100g suklaajäätelöä
Päivällinen: 3,5oz low fat pop corn, eli noin 100g vähärasvaista pop cornia
Välipalat: 1,8oz marshmallows, noin 50g vaahtokarkkeja
Pitäiskö kokeilla? Viikko vaan, olisi ainakin hauskaa - ja laihtuisi :D
Kommentit (70)
Mun viikon tulos: -3,2 kiloa. Alkupaino oli 68kg ja pituus 169,5cm.
Joo ja tähän loppui herkkujen syöminen. Dieetti siis todellakin toimii. En enää ikinä syö mitään herkkuja.
Mä voisin syödä vaikka pelkkää vesimelonia mut onkohan siinä liikaa hiilareita?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:15"]Mä voisin syödä vaikka pelkkää vesimelonia mut onkohan siinä liikaa hiilareita?
[/quote]
Ei tän dieetin perimmäinen tarkoitus ole laihtua, vaan päästä herkuista eroon. Vesimelonilla laihtuu, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tän dieetin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:25"]Huoh ihan naurettavia nää dieetit. Miksei voi vaan syödä normaalisti ja liikkua vähän enemmän? Noh, olkaa te näillä niin minä hoikistun oikealla kunnon ruokavaliolla pysyvästi..
[/quote]
No haloo. Kun ei tämä ole elintapamuutos, vaan keino katkaista herkkujen syöminen ja ohjata terveelliseen ruokavalioon.
Mulla menossa ensimmäinen päivä. Herkkujen syönti on mennyt ihan älyttömäksi, välillä ihan päivittäistä. Pari vuotta sitten vielä pidin kahden vuoden karkinostolakon, jonka ansiosta ei tehnyt edes karkkia tai suklaata mieli (tosin jätskiä söin aika usein). Nyt huomaa, että on taas totuttanut itsensä makeaan ja varsinkin huonosti nukutun yön jälkeen tekee ihan hirveesti mieli kaikkeeta makeeta. Jos tämä viikko toimisi shokkihoitona.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:54"]Kertokaas joku viisaampi missä namuissa on suunnilleen yhtä paljon kaloreita kun tossa 50g vaahtokarkkeja, meinaan nimittäin kokeilla tätä, mutta en voi sietää vaahtiksia :D Jos riipasen vähän enemmän poppareita vaikka sitten? Tai imeskelen tikkareita, ne on ennenkin toimineet mulla sekä laihdutuksessa että tupakoinnin lopettamisen apuna :)
[/quote]
350kcal sadassa grammasss vaahtokarkkeja. Karkeissa on keskimäärin 400, joten jos söisit vaikka 40-45g karkkia vaahtokarkkien sijaan?
Domino-aamupala syöty :) Mites muilla?
Harmittaa, kun aloitin paaston eilen. Muuten olisin taatusti myös kokeillut tätä dieettiä. No, ehkä ensi viikolla.
Tää kuulostaa Super-Marjon keksimältä dieetiltä.
Mä laihdutin kerran syömällä pelkästään karkkeja. Olen myös ollut suklaadieetillä. Olen myös ollut sellaisella dieetillä, että joka toinen päivä syödään 500 g hedelmiä ja joka toinen päivä 0,5 l täysmaitoa päivässä, eikä muuta. Painan 100 kiloa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:20"]
Mä testaan! Ei taida ukko vaan uskoa, jos vetelen herkkuja ja sanon olevani dieetillä :D
[/quote]
Dieettihän tuokin on.
Ai vitsit, vaikutta kivalta. Ykköstyypin diabeetikkona tosin täytyy jättää väliin, ja pysyä puuroissa, kasviksissa ja liikunnassa :)
Ei varmaan kova hyvä olo tuollaisella dieetillä. Luulisi tekevän mieli kunnon ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:44"]Mä laihdutin kerran syömällä pelkästään karkkeja. Olen myös ollut suklaadieetillä. Olen myös ollut sellaisella dieetillä, että joka toinen päivä syödään 500 g hedelmiä ja joka toinen päivä 0,5 l täysmaitoa päivässä, eikä muuta. Painan 100 kiloa. [/quote] No eipä oo ihme, että oot edelleen 100 kilonen.Miten ois normaalin ruokarytmin opettelu? Ja tutustusit myös lautasmalliin? Vois tulla tuloksiaki. T: N25, 57kg/169cm
[/quote]
En ole tuon lainatun kirjoittaja, mutta pitkän laihdutushistorian omaava. Minäkin olen kokeillut ihan kaikkea mahdollista, myös niitä hulluja dieettejä kuten kananmuna-valkoviinidieetti, sairaaladieetti, kaalikeittodieetti jne. Ja myös järkevämpiä kuten Painonvartijat, karppaaminen, South Beach Diet. Ja tottakai ihan ravitsemusterapeutin ohjauksessa virallisterveellistä lautasmalleineen.
Se on helppo paino-ongelmattomana ja ilman jojoiluhistoriaa huudella tuollaisia itsestäänselvyyksiä, kuten että olisi järkevää käyttää järkevää ruokarytmiä ja lautasmallia. Kaikki sen tietää, vaan kaikilta se ei enää oikein onnistu. Käytännössä lähes jokainen pitkään jojoillut on jonkin sortin syömishäiriöinen, suhde ruokaan on sairas ja syöminen ei ole kontrollissa. Itselläni on esimerkiksi ahmimishäiriö, mikä tekee järkevistä lähestymistavoista käytännössä mahdottomia. Voi mennä hyvin jokunen päivä, viikkokin, sitten iskee ahmintakohtaus ja mennään taas. Ja koska järkevä, rauhallinen laihduttaminen on niin hidasta, niin yhdellä ahmimisella voi kuitata pois viikon-parin säästetyt kalorit, jolloin lopulta vain lihoo.
Kuulostaa kamalalta, tulee varmasti huono olo jos syö noin vähän ja sekin pelkää sokeria. Minä söin viikon ajan pelkkiä kasviksia ja lisäksi pari kananmunaa päivässä, sai syödä koko ajan, ja paino tippui 4kg viikossa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:35"]
Kuulostaa kamalalta, tulee varmasti huono olo jos syö noin vähän ja sekin pelkää sokeria. Minä söin viikon ajan pelkkiä kasviksia ja lisäksi pari kananmunaa päivässä, sai syödä koko ajan, ja paino tippui 4kg viikossa.
[/quote]
Useimmille tuosta sinun lähestymistavastasi tulisi kyllä huonompi olo. Sillä kun menee ketoosiin erittäin todennäköisesti, ja ketoosiin meno on useimmille tuskaa muutaman päivän ajan. Tuolla herkkudieetillä on se etu että vaikka kaloreita saa niin vähän, saa hiilaria niin paljon ettei ketoositilaa oireineen tule.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:10"]
Törmäsin jenkkilehdessä dieettiin, joka kuulostaa ihan pöljältä, mutta kuulemma toimii. Dieetillä saa olla vain viikon, mutta sillä laihtuu varmasti 4-8 pounds, eli noin 2-4 kiloa viikossa. Ja sen jälkeen laihtuminen jatkuu, koska viikon jälkeen ei tee enää mieli herkkuja pitkiin aikoihin.
Aamupala: Kaksi Oreo-keksiä (eli vastaa kahta suomalaista Domino-keksiä)
Lounas: 3,5oz, eli noin 100g suklaajäätelöä
Päivällinen: 3,5oz low fat pop corn, eli noin 100g vähärasvaista pop cornia
Välipalat: 1,8oz marshmallows, noin 50g vaahtokarkkeja
Pitäiskö kokeilla? Viikko vaan, olisi ainakin hauskaa - ja laihtuisi :D
[/quote] En usko että tota pystyisin pitämään. Ravintoarvot ihan olemattomat ja varmasti tulisi huono olo sokerin määrästä, kaipaisin kunnon ruokaa. Ainakin mulle toi olisi aika yäk ja läskit tulisi varmasti takaisin.
nim. uudestavuodesta 14 kiloa laihtunut ruisleivällä, vihanneksilla ja vähärasvaisella lihalla.
Toimii, koska päivän kokonaisenergiansaanti jää niin alhaiseksi. Mutta on tosi huono henkilöille, joilla verensokein nopeat muutokset aiheuttavat huonoa oloa tms. Ja pidemmän päällehän tolla varmaan saa sokeriarvot aivan sekaisin.