"Hauska" herkkudieetti, jolla laihtuu varmasti.
Törmäsin jenkkilehdessä dieettiin, joka kuulostaa ihan pöljältä, mutta kuulemma toimii. Dieetillä saa olla vain viikon, mutta sillä laihtuu varmasti 4-8 pounds, eli noin 2-4 kiloa viikossa. Ja sen jälkeen laihtuminen jatkuu, koska viikon jälkeen ei tee enää mieli herkkuja pitkiin aikoihin.
Aamupala: Kaksi Oreo-keksiä (eli vastaa kahta suomalaista Domino-keksiä)
Lounas: 3,5oz, eli noin 100g suklaajäätelöä
Päivällinen: 3,5oz low fat pop corn, eli noin 100g vähärasvaista pop cornia
Välipalat: 1,8oz marshmallows, noin 50g vaahtokarkkeja
Pitäiskö kokeilla? Viikko vaan, olisi ainakin hauskaa - ja laihtuisi :D
Kommentit (70)
Laihdunko jos syön kerroshampurilaisen joka päivä mutta en muuta?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:38"]
Laihdunko jos syön kerroshampurilaisen joka päivä mutta en muuta?
[/quote]
No jos joku on laihtunut syömällä koko aterian, niin kyllä varmasti säkin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:31"]
Nro 10, tarkoitatko kaikkia sokereita? Myös hedelmien sisältämää fruktoosia? Mistä saat vitamiinisi?
[/quote]
Kaikkia sokeria ei tietenkään voi jättää. Kasviksista ja juureksista saa vitamiinit paremmin kuin hedelmistä eikä ole niin paljon sokeria. Hedelmäsokeri ei ole edes hyväksi maksalle.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:31"]
Nro 10, tarkoitatko kaikkia sokereita? Myös hedelmien sisältämää fruktoosia? Mistä saat vitamiinisi?
[/quote]
Syön kyllä hedelmiä, mutta reagoin eri hedelmiin eri tavalla. Esim. banaaneja en mielelläni syö, omenoita kyllä. Se on sellaista tasapainottelua.
Perunoita ja muita hiilihydraatteja syön myös, joskin kohtuudella. Makeutukseen käytän steviaa ja erytritolia, silloin kun niitä tarvin.
Olisi pitänyt korostaa, että tarkoitan raffinoituja sokereita. Myös fruktoosia ja palmusokeria, jotka eivät myöskään sovi minulle tuollaisessa muodossa. Eikä hunaja.
En tiedä miksi on näin, mutta tämä toimii minulle :) En siis karppaa, enkä laske kaloreita, vältän vain lisättyjä sokereita.
t: 10
Mistä löytyy lisää keskustelua / artikkeja tästä dieetistä? :)
En löytänyt mitään infoa vaikka kuinka googlailin. Millä hakusanalla kanttaa etsiä?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:55"]
Mistä löytyy lisää keskustelua / artikkeja tästä dieetistä? :)
En löytänyt mitään infoa vaikka kuinka googlailin. Millä hakusanalla kanttaa etsiä?
[/quote]
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2015040119456120_lh.shtml
http://www.popsugar.com/fitness/What-8020-Rule-32131660
http://www.bodyandsoul.com.au/weight+loss/diet+az/the+80+20+rule+,25491
http://www.livestrong.com/article/540174-the-80-20-diet-rule/
http://www.12minuteathlete.com/balanced-eating-the-8020-rule-explained/
http://www.slimseekers.co.uk/features/80_20_rule.html
http://www.health.com/health/gallery/0,,20670974_3,00.html
nämä löytyivät hakusanoilla "80:20 diet". tosin tuo iltalehden löytyi lehden omilta sivuilta hausta.
Ei onnistuisi minulla :D Painan vain 48-50kg, mutta vedän kyllä mättöä kaksin käsin. Ainoa, mikä minun kohdalla on toiminut on rankka kuntoilu. Kulutan kaiken pois, mitä syön.
eikun hups, nyt meni dieetit sekaisin. :D aattelin kyseessä olleen tuo lööppidieetti 80:20, mutta eihän se se ollut. :D siinä kuitenkin tommoinen dieetti, jossa herkut sallittu. :D pahoitteluni! :) -31
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:51"]
Ei hitto, pitäisiköhän tätä kokeilla oikein. Se on kuitenkin vain 1 viikko ja aikuinen ei siinä ajassa terveysongelmia saa aikaan puutteellisella dieetillä. Ja jos oikeasti sillä saisi makean mässytyshimon katkaistua niin olisi aika pirun hieno juttu.
Ihmetyttää vaan että eikö tuosta tule kamalan huono olo? Näläntunteen kyllä kestän, mutta jos menee päänsärkyyn, oksettamiseen ja yleiseen heikkouteen niin se on vähän hankalaa kun pitää töissä jaksaa.
[/quote]
Riippunee henkilöstä, miten viikon kestää. Mulla oli ensimmäisenä päivänä hirveä nälkä ja päänsärkyyn otin yhden buranan. Ne herkut kyllä helpotti oloa :) Toisena päivänä ei ollut enää nälkä ja oli kivaa syödä herkkuja. Kolmas ja neljäs päivä meni mukavasti, odotin aamuisia Dominoja ja vaahtokarkkia oli kiva syödä. Viidentenä päivänä oli jo vähän sellainen olo, että joku muukin ruoka maistuisi. Kuudes ja seitsemäs päivä alkoi herkut ällöttää oikein kunnolla. Vertaisin sitä siihen tunteeseen, kun on syönyt liikaa suklaata. Vähän on hyvä, mutta esimerkiksi toista suklaalevyä ei varmaan kukaan pystyisi syömään loppuun asti ihan vain ällötyksen takia. Se sama ällötys alkoi jo aamupalalla, vaikka söin vain muutaman keksin.
Hyvin toimi mulla. Ei ole tehnyt mieli ollenkaan herkkuja. Hyvä puoli muuten tässä dieetissä on se, että näitä herkkuja on monenlaisia, tulee se ällötysolo kekseistä, poppareista, jätskistä ja vaahtokarkeista.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:11"]
Löysinpäs vihdoinkin tämän ketjun. Etsin varmaan viikon kaikilla keksidieetti-hakusanoilla ja vaikka millä.
NO NYT TULOKSET: Viikon herkkudieetillä lähti 8.-14.4. välisenä aikana 4,8 kiloa (alkupaino 76 kiloa, pituus 167cm). Sen jälkeen ei TODELLAKAAN ole tehnyt mieli mitään herkkuja, nyt yli viikkoon. Olin viime viikonloppuna kaksissa juhlissa, eikä mikään houkutellut. Jopa ällötti, miten paljon niitä herkkuja tarjotaan joka paikassa.
Dieetin jälkeen olen syönyt enemmän kasviksia, hedelmiä ja marjoja kuin ikinä. Niitä tekee mieli ja ne maistuvat taivaallisilta. Olen laihtunut herkkudieetin jälkeen vielä 1,6 kiloa, vaikka olen syönyt ihan normaalisti. Nuo kasvikset, hedelmät ja marjat ovat korvanneet välipalapullat ja muut herkut. Leivän sijasta olen halunnut syödä banaanin jne.
Voi olla, että vaikutus jäi lyhytaikaiseksi, mutta ainakin nyt voin suositella kaikille sokerihiirille!
[/quote]
Mä olin tällä dieetillä päivän ja sitten lopetin, kun tuli nälkä. Mäpä aloitan uudestaan! Kiitos tästä.
Mielenkiintoista! Onko muilla onnistunut?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:40"]
Mielenkiintoista! Onko muilla onnistunut?
[/quote]
Mä jaksoin viisi päivää, laihduin kolme kiloa. Herkut ovat kyllä jääneet sen jälkeen, oli se niin ällöä :D Olen laihtunut kilon vielä sen viiden päivän jälkeen.
Siis miten tää voi toimia!?! Mättää herkkuja naamaan, mutta laihtuu? Mikä systeemi tää on?
Hyi hitto. Olen pahasti sokeririippuvainen ja elämänlaatuni oikeasti kärsii siitä, olen väsynyt ja ärtynyt kun verensokeri heittelee, päätä särkee ja aivot eivät toimi. En suosittelisi kellekään tuollaista, sokerikoukkuun on yllättävän helppo jäädä ja siitä on yllättävän vaikea päästä eroon.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:00"]Hyi hitto. Olen pahasti sokeririippuvainen ja elämänlaatuni oikeasti kärsii siitä, olen väsynyt ja ärtynyt kun verensokeri heittelee, päätä särkee ja aivot eivät toimi. En suosittelisi kellekään tuollaista, sokerikoukkuun on yllättävän helppo jäädä ja siitä on yllättävän vaikea päästä eroon.
[/quote]
Täähän nimenomaan toimii shokkihoitona sokeririippuvaisille.
Kuolisin nälkään. Ei pysty. Mieluummin järsin mahani täyteen vaikka pelkkiä porkkanoita.
Ei hitto, pitäisiköhän tätä kokeilla oikein. Se on kuitenkin vain 1 viikko ja aikuinen ei siinä ajassa terveysongelmia saa aikaan puutteellisella dieetillä. Ja jos oikeasti sillä saisi makean mässytyshimon katkaistua niin olisi aika pirun hieno juttu.
Ihmetyttää vaan että eikö tuosta tule kamalan huono olo? Näläntunteen kyllä kestän, mutta jos menee päänsärkyyn, oksettamiseen ja yleiseen heikkouteen niin se on vähän hankalaa kun pitää töissä jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:27"]
Totta kai tuolla laihtuu, kun kaloreita tulee vain noin 1000 kcal päivässä. Itse laihdutin toisenlaisella ääridieetillä kymmenisen vuotta sitten. Söin kerran päivässä hampurilaisaterian, mutta en mitään muuta. Hyvin laihtui niinkin.
[/quote]
Tämä olin niin mun unelmadieetti! Mitkä sun mitat oli ja paljonko laihduit ja missä ajassa? Söitkö aina saman aterian vai vahtelitko niitä?
[/quote]
Painoin aloittaessani 65 kg ja laihdutin noin 55 kiloon. Muistaakseni alkuun lähti lähes kilo viikossa, painon laskiessa puolisen kiloa. Söin yleensä niitä isoimpia aterioita, mutta kevytcolalla koska en tykkää sokericolan mausta ja tahmaisesta suutuntumasta. Vaihtelin syömiäni ja välillä meni kebabbejakin. Mutta tosiaan vain 1 ateria per päivä, ei mitään aamupaloja, välipaloja ja juomaksi aterioiden välillä vain vettä tai mustaa kahvia. Minulla toimi hyvin koska kestän hyvin pitkiä paastoaikoja aterioiden välillä.