Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tätä hiton pintaliitäjien yhteiskuntaa vaivaa?

Vierailija
07.04.2015 |

Otsikossahan se kysymys onkin. Mikä helvetti ihmisiin on mennyt? Katoaako ihmisarvo, mikäli rinnat ei ole pystyt silikonipallot, silmissä ei ole liimattuja karvoja tai iholla ruiskutettua väriä? Onko itsetunto kiinni siitä, miten usein kampaaja muuttaa hiusten väriä/mallia/liittää päähän tekokarvaa? Ehkä oman arvon voikin määritellä kynsien kautta - olo on huolittelematon, kun kynsihuollostaon kulunut liikaa aikaa ja tekokynnen pinta säröilee.. Ei, kyse olikin hampaista - on väärän mallista hymyä, etenkin väärän väristä! Myös kasvojen ilmehdintään on syytä puuttua, pistosta, lankoja, leikkelyä, liimailuja.. 

Mitä täällä tapahtuu? Mikä naisia vaivaa? Meikeillä, irtoasioilla ja jopa leikkauksilla pyritään tekemään itsestä joku ihan täysin muu. Oma persoonallinen ulkonäkö halutaan tekaista massan hyväksymän kuoren mukaiseksi. Sama ilmiö on esillä myös vaatteissa: push-uppia, litistävää sculppaavaa trikoota, kohottavaa, muotoilevaa, vääntelevää, ties mitä alusvaatteista farkkuihin. 

Nainen lähtee juhlimaan. Hän alkaa valmistautumaan viikkoa ennen juhlia, jotta saa kaiken valmiiksi. Iho pitää kuoria, kosteuttaa ja laitattaa väri ammattilaisella. Ripsiä on korjattava huollossa, samoin kynsiä. Pitää ehkä käydä vakikampaajalla nostamassa pidennykset. Juhlapäivänä on suihku, puunaaminen, kosteuttaminen, kuivaaminen, hiusten muotoilu; lakkaaminen, tupeeraaminen, suoristaminen&kähertäminen. Meikkiä naamaan: varjostusta, korostusta, maalaamista, tasoittamista, peittämistä, hienosäätöä. Vielä tuoksua iholle voiteiden, vesien ja erinäisten hiusaineiden muodossa. Vaatteet ylle: slimmaavaa, nostattavaa, pientä, suurta. Korot jalkaan.

Herranjumala. Sitten juhlitaan kauniina ja KLOONINA. Tusinassa 13 samanlaista. Sitten koittaa hetki, kun tullaan kotiin. Koko komeus valuu värien ja aineiden seoksena viemäriin. Peilistä katsoo naama, joka väittää ettet ole mitään ilman kuorta. Hän jopa saattaa katsoa inhon väristyksin tuota näkyä. Piirteet on poissa, silmät näyttää pieniltä, kasvot elottomilta ja värittömiltä.. Juhlavaatteet on mytyssä lattialla. Rinnat ovatkin kahta kokoa pienemmät ja muotokin hieman eri mitä liivit antoivat ymmärtää. Vatsa on turvoksissa kaikista juomista ja puristavan vaatteen jäljiltä. Jaloissa rakot korkojen takia. 

Juhlien jälkeen katsotaan kuvia; kylläpä naiset oli kauniita. 

-Olet JOTAIN, jos olet niinkuin jokainen. Et ole MITÄÄN, jos olet sinä- 

Onko valtavirran paine todellakin yksilöllisyyden menettämisen arvoista?! 

N24

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v enkä kyllä tunne monia jotka pukeutuisi tai laittautuisi kuvailemallasi tavalla. Kyllähän noita tyrkkyjä näkee varsinkin yöelämässä, mutta en ole huomannut että he mitään ihailua saisivat osakseen. Kaikilla on tietysti oikeus pukeutua haluamallaan tavalla..

Viimeaikoina luonnollisuus on kuitenkin tullut isoksi "trendiksi" ja hyvä niin. Suurinosa kavereistani on hyvin kiinnostuneita muodista ja panostavat kyllä ulkonäköönsä, mutta meikki on yleensä kevyt eikä mitään överi-pidennyksiä tai silikoneja näy kenelläkään.

Vierailija
62/89 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:16"]

Olen samaa mieltä. Olen ajatellut, että tämän feikkikulttuurin keskellä voisin kokeilla mennä baariin ilman meikkiä ja katsoa, onko vientiä vaiko ei! Joukosta ainakin erottuisin! N26

[/quote]

Minulla on vientiä, vaikka olen aika naturelli. Laitan vain ripsaria ja häivytän tummat silmänaluset. Hiukset on luonnollisen väriset, ei ole tekohiuksia, kynnet normaalin mittaiset, ei kynsilakkaa. Viehätän varmaan sellaisia miehiä, jotka tykkäävät luonnollisuudesta. Minulla on aika pienet rinnatkin, mutta ei se ole menoa hidastanut. Miehet, joiden kanssa olen ollut, ovat tykänneet näistä, ainoastaan yksi haaveili suuremmista. Jos laittautuisin enemmän ja lisäilisin itseeni tekoasioita, niin viehättäisin varmaan sellaisia miehiä, joista en välittäisi. En tykkää sellaisista pinnallisemmista, junteista, karkeista, sivistymättömistä luolamiehistä.

Nyt tosin olen ollut 5 v saman miehen kanssa, joten en osaa sanoa olisiko minulla enää vientiä kun meno on niin toisenlainen nykyään. Ehkä olisi, ehkä ei. Siltikään en muuttaisi itsessäni mitään. Onni on sitä, että on tyytyväinen niihin asioihin mitä on käsillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:11"]

Otsikossahan se kysymys onkin. Mikä helvetti ihmisiin on mennyt? Katoaako ihmisarvo, mikäli rinnat ei ole pystyt silikonipallot, silmissä ei ole liimattuja karvoja tai iholla ruiskutettua väriä? Onko itsetunto kiinni siitä, miten usein kampaaja muuttaa hiusten väriä/mallia/liittää päähän tekokarvaa? Ehkä oman arvon voikin määritellä kynsien kautta - olo on huolittelematon, kun kynsihuollostaon kulunut liikaa aikaa ja tekokynnen pinta säröilee.. Ei, kyse olikin hampaista - on väärän mallista hymyä, etenkin väärän väristä! Myös kasvojen ilmehdintään on syytä puuttua, pistosta, lankoja, leikkelyä, liimailuja.. 

Mitä täällä tapahtuu? Mikä naisia vaivaa? Meikeillä, irtoasioilla ja jopa leikkauksilla pyritään tekemään itsestä joku ihan täysin muu. Oma persoonallinen ulkonäkö halutaan tekaista massan hyväksymän kuoren mukaiseksi. Sama ilmiö on esillä myös vaatteissa: push-uppia, litistävää sculppaavaa trikoota, kohottavaa, muotoilevaa, vääntelevää, ties mitä alusvaatteista farkkuihin. 

Nainen lähtee juhlimaan. Hän alkaa valmistautumaan viikkoa ennen juhlia, jotta saa kaiken valmiiksi. Iho pitää kuoria, kosteuttaa ja laitattaa väri ammattilaisella. Ripsiä on korjattava huollossa, samoin kynsiä. Pitää ehkä käydä vakikampaajalla nostamassa pidennykset. Juhlapäivänä on suihku, puunaaminen, kosteuttaminen, kuivaaminen, hiusten muotoilu; lakkaaminen, tupeeraaminen, suoristaminen&kähertäminen. Meikkiä naamaan: varjostusta, korostusta, maalaamista, tasoittamista, peittämistä, hienosäätöä. Vielä tuoksua iholle voiteiden, vesien ja erinäisten hiusaineiden muodossa. Vaatteet ylle: slimmaavaa, nostattavaa, pientä, suurta. Korot jalkaan.

Herranjumala. Sitten juhlitaan kauniina ja KLOONINA. Tusinassa 13 samanlaista. Sitten koittaa hetki, kun tullaan kotiin. Koko komeus valuu värien ja aineiden seoksena viemäriin. Peilistä katsoo naama, joka väittää ettet ole mitään ilman kuorta. Hän jopa saattaa katsoa inhon väristyksin tuota näkyä. Piirteet on poissa, silmät näyttää pieniltä, kasvot elottomilta ja värittömiltä.. Juhlavaatteet on mytyssä lattialla. Rinnat ovatkin kahta kokoa pienemmät ja muotokin hieman eri mitä liivit antoivat ymmärtää. Vatsa on turvoksissa kaikista juomista ja puristavan vaatteen jäljiltä. Jaloissa rakot korkojen takia. 

N24

[/quote]

Teette sen itse. Trendit täyttävät vapauttanne. Esim. lutkamarssi nimenomaan puolusti naisen oikeutta tälläytyä "lutkamaisesti".

Vierailija
64/89 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:16"]

Olen samaa mieltä. Olen ajatellut, että tämän feikkikulttuurin keskellä voisin kokeilla mennä baariin ilman meikkiä ja katsoa, onko vientiä vaiko ei! Joukosta ainakin erottuisin! N26

[/quote]

Minä huomasin aikanaan yllätyksekseni että vientiä oli enemmän meikittömänä. Olin hyvin nuorena sellainen perfektionisti ulkonäköni suhteen, että aina kun viihteelle lähdin, olin kyllä viimeisen päällle pukeutunut ja laitettu. Silti en oikein tahtonut saada miesseuraa, minkä päättelin johtuvan siitä että olen vaan niin ruma, että ei edes pakkeli tai vaatetus auta. 

No, jossain vaiheessa kolmekymppisenä olin jo luopunut toivosta että kukaan minusta kiinnostuisi, joten miksipä edes yrittää. Aloin mennä baariin kun janotti, ihan vaan ilman miesteniskutarkoitustakaan, juomaan ja ihmisten kanssa juttelemaan. Ja ilman meikkiä, ja usein hyvin tavallisissa vaatteissa kuten farkut ja joku perus arkinen paita. Kas kummaa, johan alkoi kiinnostuneita miehiä tulla kuvaan. Ilmeisesti näytin jotenkin helpommin lähestyttävältä ja mukavammalta rentona taviksena kuin viimeisen päälle maalattuna, ja se tuntui olevan useimmille miehille tärkeämpää kuin kauneus. 

Vierailija
65/89 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmonia, tasapaino puuttuu. Saunapuhtaasta mennään toiseen ääripäähän. Kun kaunein on siinä välissä. Ääripäihin sijoittuminen kertoo oman identiteetin hukassa olosta naisilla, valitettavasti. T. mies

Vierailija
66/89 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:11"]

N24

[/quote]

Teette sen itse. Trendit täyttävät vapauttanne. Esim. lutkamarssi nimenomaan puolusti naisen oikeutta tälläytyä "lutkamaisesti".

[/quote]

Tämä on ihan eri asia kuitenkin. Minä kyllä puolustan kenen tahansa oikeutta pukeutua miten haluaa, vaikka ko. ihminen pukeutuisikin mielestäni ääliömäisesti.

Vierailija
67/89 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole mikään häikäisevän luonnonkaunis ihminen, mutta hymyillessä perussievä. Siitä huolimatta saan paljon positiivista palautetta baareissa miehiltä, koska en juurikaan meikkaa. vähän puuteria, ehkä hieman ripsiväriä ja se siinä. Miehet tulevat siis kehumaan, että sinulla on ihanan vähän meikkiä. 

Näyttäisin todennäköisesti melko samalta kuin aamulla herätessä, mikäli mies mukanani lähtisin baarista.

Suosittelen kaikkia kokeilemaan ainakin joskus :)

N30

Vierailija
68/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tämmöistä ollut nuorillakaan 10-20 vuotta sitten. Minusta tämä tekokulttuuri on n. 5 vuoden sisällä oikein räjähtänyt käsiin. Ehkä kertoo jotain ylipäänsä kulttuurista, missä nyt elämme. Ihmiset voivat huonosti, on masennusta ja rahallista niukkuutta ja samaan aikaan kulutetaan sen minkä ehditään. Toivottavasti tämä on vain ohimenevä vaihe ja laman loputtua palataan taas luonnonmukaisempaan tyyliin. 

Vierailija
69/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kanssasi ap.

Vierailija
70/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta! Olen juuri tuollainen nainen. Pidän joskus itsestäni ilman meikkiä, mutta minulla on niin huono itsetunto, että näen itseni jatkuvasti rumana. Sen takia naamaan pitää änkeä aina vähintään irtoripset, vaaleaa luomiväriä ja eyelineriä, että näytän mielestäni siedettävältä. Haluaisin olla luonnollisemmin kaunis. Päästä hiustenvärjäyksestä, irtoripsistä, bombshelleista ja tekorusketuksesta eroon, mutta kelpaisin itselleni sen huonommin. Sen takia ehkä minua nykyään ärsyttää se, että minua kehutaan kauniiksi. Se on kaikki vain kuorta ja katoavaista ihmiset!! Kehukaan ennemmin luonnetta, mikä pysyy ja paranee. Toivottavasti iän myötä itsevarmuus kasvaa ja opin hyväksymään vihdoinkin itseni luomuna!

Vierailija
71/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus ap :)

Vierailija
72/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla on perusbiologia, se vain saa uusia ilmentymiä. Kyllähän jotkut linnutkin koristelevat nykyään pesiään kiima-aikaan kaatopaikkojen värikkäillä esineillä, mitä ne eivät tietenkään vielä 100 vuotta sitten tehneet: http://vrf.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/01/bowerbird-6.jpg

Vierailija
73/89 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:13"]

Minulla ei lisättävää. N22

[/quote]

Ei lisättävää minullakaan. Ap kirjoitti sen mitä ajattelen itsekin. N23

Vierailija
74/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh

Vierailija
75/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:00"]Suomi on kyllä edelleen HYVIN KAUKANA pintaliitoeläjien yhteiskunnasta. Mene vaikka Ruotsiin katsomaan. Keskituloisten (semi-persaukisten) alueilla varsinkin Helsingissä ei suurimmaksi osaksi ole pintaliitoa nähtykään. Korkeintaan jotain todella heikkoa blingbling yritystä.
[/quote]Näin. On ihanaa mennä arkisen ruokkoamattomana paikalliseen prismaan missä en erotu kaljamahaykkijen ja tuulipukukansan joukosta mitenkään. Ns. Kansan syvät rivit ovat aivan omissa sfääreissään joihinkin lieveilmiöihin verrattuna. Ihanaa kun voin olla taviksen näköinen.

Vierailija
76/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:00"]Suomi on kyllä edelleen HYVIN KAUKANA pintaliitoeläjien yhteiskunnasta. Mene vaikka Ruotsiin katsomaan. Keskituloisten (semi-persaukisten) alueilla varsinkin Helsingissä ei suurimmaksi osaksi ole pintaliitoa nähtykään. Korkeintaan jotain todella heikkoa blingbling yritystä.
[/quote]Näin. On ihanaa mennä arkisen ruokkoamattomana paikalliseen prismaan missä en erotu kaljamahaykkijen ja tuulipukukansan joukosta mitenkään. Ns. Kansan syvät rivit ovat aivan omissa sfääreissään joihinkin lieveilmiöihin verrattuna. Ihanaa kun voin olla taviksen näköinen.
[/quote]kaljamahaukkojen po. Paitsi itse en ole sellainen!

Vierailija
77/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tällainen itsensä puunaaminen esim. joihinkin juhliin on lopulta aika harmitonta puuhaa. Ketä se vahingoittaa? Itse saan ainakin suuresti iloa siitä kun hoidan itseäni kuorinnoilla ja voiteilla, laitan hiukseni nätisti ja meikkaan enemmän (juhliin) tai vähemmän (arkeen) sekä valitsen omasta mielestäni kauniit, parhaita puoliani korostavat vaatteet. Silti tämä kaikki on vai pieni osa elämääni, johon kuuluu todella paljon muuta kuin oman ulkonäköni pohtimista.

Oman mieheni mielestä näytän kauneimmalta saunapuhtaana, mutta se ei olekaan tälläytymisen pointti ainakaan minulla, vaan ennemminkin sellainen aikuisten roolileikki, kun voi meikeillä ja vaatteilla tehdä itsestään melkein mitä vaan. Se tuottaa iloa eniten minulle itselleni ja toki minusta on mukava katsella muita kauniisti laitettuja naisia. Se tuottaa minulle esteettistä mielihyvää.

Silti mikään tästä ei poissulje sitä että olen kiinnostunut elämässä myös monesta paljon syvällisemmästä asiasta. Itseasiassa minusta on pinnallista tuomita ihminen ulkokuoren perusteella, oli se kuori sitten luomua tai vähän laitetumpaa. On aika mustavalkoista ajatella ettei nätin näköinen kakku voisi myös oikeasti olla muutakin kuin sitä silkkoa sisältä. Asiat voivat olla sekä-että eivätkä vain joko-tai.

Minä en ainakaan oleta ihmisestä (enää) juuri mitään pelkän ulkonäön perusteella, vaikka tällanen stereotyyppinen ajattelu hyvin yleistä ja aika inhimillistä onkin.

Vierailija
78/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kirjoitus!

Se on tosin todettava, ettei tuollainen feikkikoreilu kuulu lainkaan näin kolmekymppisen koulutetun kaupunkilaisen naisen kaveripiirin elämään. En vain millään tunnista sitä. Olen itse syntynyt -85 ja nimenomaan on aina painotettu meikkaamisessa taitoa meikata luonnollisesti. Eli ettei näytä meikatulta vaikka meikkiä olisikin. Tuntemani miehet (tosin hekin kolme-nelikymppisiä) ovat aina painottaneet luonnollista kauneutta. Oman miehen mielestä nainen on parhaimmillaan saunanraikkaana. Ei tykkää, jos iholta tarttuu kaiken maailman pakkelit ja lisäaineet. Kyllä tämä uusi trendi aiheuttaa meissä lähinnä hymistelyä ja silmien pyöritystä. Mutta kaipa me ollaankin auttamattoman vanhoja jo. ;)

Vierailija
79/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt noin dramaattisesti puunaa itseäni, mutta vaalennan ja suoristan tukkaani, ajelen karvat, meikkaan joka päivä, katson mitä pistän päälleni ja kesäisin yritän ruskettaa koipiani. Kaikki tämä vain sen vuoksi, että saisin liikkua mahdollisimman incognito. Oon luonnollisena sen verran ruma ilmestys, että ihmiset oikeasti tuijottavat ja koko kouluaika mua kiusattiin ulkonäköni takia. Pelkästään meikkaamattomana poskeni helottavat punaisina ja tukkani on luonnontilassa maantienvärinen pörrö. En siis hae miesten (enkä naistenkaan) huomiota, vaan haluan nimenomaan hukkua massaan, ja se onnistuu vain tälläytymällä. Valitettavasti.

Vierailija
80/89 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:16"]Olen samaa mieltä. Olen ajatellut, että tämän feikkikulttuurin keskellä voisin kokeilla mennä baariin ilman meikkiä ja katsoa, onko vientiä vaiko ei! Joukosta ainakin erottuisin! N26
[/quote]
No mikset mene, kuka estää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi