FB-kirpputorit, miksi aina kysytään mittoja?!
Miksi ihmeessä ihmiset aina kyselevät lisää MITTOJA, jos ilmoituksessa lukee tyyliin "Reiman välikausihaalari koko 80"?. Eikö siitä nyt pysty päättelemään, että minkä kokoinen vaate on kyseessä? Tai jos myydään kenkiä koolta 23? Miksi siitäkin pitää saada tietää sisämitat? Eikös sitä tiedä ihan sen kokonumeron perusteella minkä kokoiset pitää ostaa, jotta mahtuu muksulle jalkaan? Miksi pitää saada tietää lisää mittoja? Missä maailmassa te muut oikein elätte, että pitää saada ihan välttämättä tietää senttimääräisiä mittoja, jotta voitte ostaa lapsillenne vaatetta? Minulle riittää ihan vaatteiden ja kenkien koot. Ihan mielenkiinnosta kysyn, teenkö jotain väärin, kun en mittaile mittanauhan kanssa vaatteita ennen ostoa?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 08:32"]
En pysty kaupassakaan ostamaan sovittamatta vaatetta. Esim. just h&m joku paita voi olla sopiva s kokoisena ja taas joku toinen paita voi ollakin l-kokoa. Ihan sama juttu lasten vaatteissa sekä kengissä.
[/quote]
No aika erikoista, jos samalle ihmiselle menee H&M S ja L. Kyllä mulle ainakin poikkeuksetta menee h&m:ssä yksi ja sama koko. Vai oletko niitä 160cm pitkiä 90kg painavia jotka kivenkovaa vakuuttaa mahtuvansa s kokoon, mutta joissain tiukimmissa makkarankuorissa onkin sitten vaan pakko valita se xl ettei saumat repeä ihan täysin?
[/quote]
Eri tuotemerkeissä on eri koot. Mulla on L-koon paita sellaista sarjaa, että S meni jo ihan 10-v lapselle. Tämä on tosin saatu. Muuten on S-kokoa T-paidat. Mutta joskus S on valtava, toisinaan taas M sopiva. Usko nyt, että eri valmistajat tekevät mitä sattuu ja kokomerkintöihin ei ole luottaminen. Ei edes tuumakokoihin, vaikka tuuman pitäisi olla sama. Mulle ei pitäisi mennä tuumakoon 27 housut, mutta Sokoksella sellaiset olivat väljät.
Mä kysyn AINA mitat. Mulla on vaatteita koossa m - xl, ei voi sovittamatta / mittaamatta tietää, mikä sopii ja mikä ei, varsinkaan istuvammista vaatteista, kiitos isojen rintojen. Toisaalta ostan kyllä vain merkkikamaa käytettynä, en mitään h&m - tai gina tricot - kamaa, eli maksavatkin sitten enemmän kuin sen 2 e.
Ohis, mutta olisko tässä helppo ratkaisu: mittaa esim. maalarinteippiin 1m pituisen pätkän johon laittaa viivat 10com välein, noia teippejä kaksi lattialle 90 asteen kulmassa ja kuvaa vaatteet siinä "teippien välissä". Toki esim. viivotinta/mittaa tmv. tarkempaakin voisi tuossa käyttää.
Noin myyjällä ei mene aikaa mittaamiseen, ja ostaja voi ihan rauhassa zoomailla kuvaa ja arvioida mahtuuko vaate janipetterille vai ei.
Myin uuden bikiniyläosan D80, hinta 2e. No johan se varattiin sovitukseen.... Kai nämä sovittaa alushousutkin kaupassa...