Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsitkö iltaisin huonosta omasta tunnosta? Te perheelliset..

Vierailija
06.04.2015 |

..minä kärsin. Huono omatunto ja todella paha mieli iltaisin nukkumaan mennessä päivällä lapsille huutamisesta ja milloin mistäkin. Mietin miksi olin niin ankara ja olisin voinut senkin asian tehdä toisin, miksen halaillut tarpeeksi, miksi en ottanut heti syliin kun lapsista joku pyysi... Poruttaa oikeen välillä. Taidan olla huono äiti :( Ja taas ajattelen että huomenna on parempi päivä.. Ja kuitenkin jotain murehdin taas. Murehdin muutenkin, lapsen paria reikää hampaissa, toisen ummetusta, raha-asioita, lista on loputon. Nukunko hyvin vasta kun olen dementoitunut enkä muista että minulla on lapsia enkä tajua olevani sairas?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Samasta asiasta toiselle tulee todella paha mieli pitkaksi aikaa, toiset paasevat siita yli samantien.....

Itsekuulun marehtija-lahkoon. Mietiskelen ja voivottelen joskus liiaksikin. Ap, se tekee loppujen lopuksi sinusta hienon ihmisen. Tiedostat mita ehka teit vaarin ja opit siita vaikka ei aina silta tuntuisikaan. Kokemus kasvattaa....

Vierailija
2/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna armoa itsellesi. Meistä kukaan ei ole täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen kokemus kasvata, se vaan rasittaa itseä ja muita. Märehtiminen ei jalosta vaikka märehtijät niin haluavat uskoa. Elämä on aina puolinaista ja täynnä virheitä, sen asian kanssa pitää olla sinut. Jos muiden elämä näyttäää paremmalta se johtuu siitä että he eivät turhia murehdi vaikka aisat olisi huonomminkin kuin sinulla

Vierailija
4/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 06:56"]Ihmiset ovat erilaisia. Samasta asiasta toiselle tulee todella paha mieli pitkaksi aikaa, toiset paasevat siita yli samantien.....

Itsekuulun marehtija-lahkoon. Mietiskelen ja voivottelen joskus liiaksikin. Ap, se tekee loppujen lopuksi sinusta hienon ihmisen. Tiedostat mita ehka teit vaarin ja opit siita vaikka ei aina silta tuntuisikaan. Kokemus kasvattaa....
[/quote]
Ei murehtiminen kyllä tee kenestäkään hienoa ihmistä. Ja ap itsekin jo kertoi, ettei opi kokemuksistaan mitään vaan tekee samat virheet päivästä toiseen.
Kannattaisi kyllä opetella oppimaan niin murheetkin vähenisivät. Positiivista on se, että kuitenkin näkee ja tajuaa omat virheensä. Ilman sitä ei ole mahdollisuuttakaan muuttua.

Vierailija
5/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä murehdin taas sitä,etten vie lapsia uimaan,hiihtämään,luistelemaan,pulkkamäkeen tarpeeksi. Kaipaan entisaikaa,jolloin lapset itse laumassa liikkuivat aktiivisesti ja en jaksa /ennätä ottaa lusikkaa kauniiseen käteen vaan asiat jää tekemättä ellei äiti ole ohjelmatoimistona.

Joskus lohduttaudun sillä,ettei perheen isäkään ole kiinnostunut sellaisesta ja vastuu kuuluisi myös hänelle.

Pitäisi vaan tehdä eikä ihmetellä.poden huonoa omatuntoa.

Vierailija
6/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahdistuneisuudelta. Mahdollisesti ahdistuneisuushäiriö. Ei ole tervettä murehtia päivittäin noin paljoa. Se ei auta ihmisenä kasvamisessa. Tarvitset tukea, niin saat paremman olon. Ja jaksat toimiakin paremmin

Vierailija
7/10 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen 7v, toinen 2v ja kohta syntyy taas vauva. Nyt jo tuntuu että esikoinen saa liian vähän huomiota, entä sitten kun vauva syntyy? Tällaisia mietin ja poden syyllisyyttä aina välillä.

Vierailija
8/10 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kärsin kyllä joskus, aika useinkin. Ja aina sillon ajattelen mikä meni pieleen ja millainen olisin halunnut olla. Ja seuraavana päivänä yritän olla edes himppasen sellanen mitä edellisenä iltana ajattelin.. Kasvan joka päivä..Tai ainakin se on tarkoitus..=)

Illat, kun ei nukuta, on ihmisen parasta kasvun aikaa.

Vierailija
9/10 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tosiaan tuollaisia mietit joka ilta niin tee hyvä ihminen elämällesi jotain. Et kuulosta kovin onnelliselta. Meillä on 5 lasta ja tietenkin jotain jää aina tekemättä tai unohtuu ja lapsiin menee välillä hermo. En siis todellakaan ole täydellinen mutta en kyllä pode huonoa omaatuntoa tai mene pahalla mielellä nukkumaan.

Ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Ihan ymmärrettävää jos joskus murehtii jotain mutta jos ihan jatkuvasti on tuollaista, niin kannattaisi ihan oikeasti miettiä, että miten voisi asioita muuttaa parempaan suuntaan.

Vierailija
10/10 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pode. Jos olen ollut päivällä epäreilu, niin selvitän asian lasten kanssa ja sitten niitä ei märehditä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän