Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
On erityisen herkkä.
Muutamana yönä oon nukkunut ikkuna auki, kun tuntuu happi loppuvan.
Vaikka ilma ei niin lämmin minä oon kuin vesiputous, hiki valuu.
Janottaa ja pissattaa yöllä.
Päivisin etoo kaiken aikaa.
Alavatsassa jännii tuntemuksii.
Jestas täällä töissä on tylsää, siksi olen koko ajan tänne kirjoittelemassa :D Tiedätkö, Uusiomamma, miulla on ollut tuota samaa että yöllä hikoiluttaa ihan hulluna. Toissayö meni täysin harakoille kun pyörin tuskissani ja taistelin peiton kanssa. Ja sama homma on jatkunut monena päivänäkin. Jonkin hormonin heilahtelu tuon aiheuttaa muistaakseni.
Saako uusi kuumeilija liittyä joukkoon? Olen aivan aloittelija kaikissa mahdollisissa raskausasioissa, eli ekaa yritetään (tai saa tulla jos tulee -tyyppisesti). Muutenkin kokemukset meillä molemmilla rajoittuvat kavereiden vauvoihin, joita on näin 30+ iässä alkanut siunaantumaan yhdelle jos toisellekin. Söin pillereitä todella kauan, yli 10 vuotta ja nyt olen ollut vuoden ilman että kroppa käynnistyisi ja käynnistyihän se suht nopeasti. Nyt eka kierto josta odottelen, että tapahtuukohan jotain vai ei. Mielestäni tunnistan ovulaation ja samoihin aikoihin sattumoisin sitten päätettiin jättää ehkäisy pois pitkän harkinnan jälkeen.
Nyt on päivä 27/27-29 eli aika jännän äärellä ollaan. Mitään mystisiä vaivoja ei ole ilmaantunut, vähän hassuja nykimisiä ja painetta on ollut varsinkin nukkumaan mennessä pari viimeistä päivää enkä ole oikein saanut niiden takia unta. Yleensä ennen kunnon menkkoja alkaa jo tiputtelemaan päivää paria ennen ja nyt ei mitään. Vähän jotain kipuilua kyllä.
Mies on seuraavat 2,5 viikkoa vielä työmatkalla eli jos joudun tekemään testin, joudun tekemään sen yksin. Ja nyt pohdin myös sitä, että haluaisinko kertoa uutisen puhelimessa vai kykenisinkö odottamaan niin kauan että hän tulee kotiin (tuskin!!).
Ja nyt sarjaa todella tyhmiä kysymyksiä: jos ostan raskaustestin, mikä kannattaa ostaa ja mitä missään nimessä ei?
Pitkä teksi hävisi äsken, joten nyt lyhyempänä...
Onnea plussista, varsinkin FINEST, ihanaa että ilmoitit itsestäsi, saan itsellenikin toivoa plussaamiseen<3
Tervetuloa uudet aina mahtuu mukaan! Pahoittelut menkoista/keskenmenneistä/pitkistä kierroista jne. Teille iiiiiso voimahalaus<3
PALLOPAITA, itse ostaisin/ostan netistä halvimpia (muutaman euron iso kasa), koska ei niissä testeissä niin eroja ole. Ihan höpöhöpö juttuja nämä muka väärää plussaa näyttäneet testit, mikään testi ei näytä plussaa jos ei ole sitä hormoonia kehossa, viivanpaikka saattaa ehkä hullulla tirkistelyllä näkyä, mutta joopajoo... raskauskeiju.fi sivuilta saa edullisia & hyviä testejä eli ei muuta kun tilaamaan ;)
ON; menkat/kivut/vitutus/suru podettu taas. Yksi uusi akka ilmoitti raskaudestaan, toinen viikon sisään jee ei innosta. Tässä kuussa vaan oviksen testailua lääkärin käskystä, odottelua tuleeko sitten ensikuussa plussa vai ei, jos ei niin varaan ajan julkiselle puolelle. Jännittää & vituttaa, mutta ei mahda mitään. Eli tällästä. & tosiaan tossa laskin niin mulla olis periaatteessa yk 10 nyt lähtenyt käyntiin, mutta lasken ton yk 7 siksi että nämä kuut on ihan ns. yrittämällä yritetty. Plah.
Kikiii kp 6/30-35 yk 7
Tervetuloa Pallopaita :) Olen käyttänyt Apteekkarin raskaustestejä, melko halpoja mutta hyviä mielestäni. Sitten jos haluaa nähdä kuinka pitkällä raskaus on, niin kannattaa satsata digitestiin :)
Kikii; tuntuu että joka kulman takaa kaupungilla hyökkää joku maha pystyssä!! Ihan uskomatonta. Läksin tässä yksi aamu töihin, ja ehdin ajaa n. minuutin autolla kun ensimmäinen jo vaappui vastaan :D En voinut muuta kuin vetää huutonaurut autossa :D Yksi sunnuntai käytiin ruokakaupassa, ja sinä tunnin aikana bongasin SEITSEMÄN tukevasti raskaana olevaa. Mietin että jospa tämä raskaiden naisten tulva olisi merkki tai jotain.. Kuvittelenko vai onko nyt keskimääräistä enemmän naisia isojen mahojen kanssa liikkeellä? Luin vasta jonkin lehtijutun että nykyään "täsmäsynnytetään" kesän loppuun että saa hyvin ympättyä lomien kanssa. Kun se oliskin noin helppoa, että tuosta vaan tehdään se lapsi niin että syntyy elokuun 1.päivä. Huoh. Kyllä myökin vielä vaaputaan, tsemppiä ;)
Pahoittelut menkoista Hattu!
Uusio mamma minä sitten taas en näe kuvassa mitään, mutta voi ihan johtua tästä meidän näytöstä. Toivotaan, että sielä on toinenkin viiva! Aika aikaisin kyllä näkyy! :)
Noorav minä en ainakaan ole sinua unohtanut :) Ärsyttävän pitkiä kiertoja sulla! Tsemppiä! Mulla on myös noita "kohtutuntemuksia" tiedä sitten mistä se tunne lopulta tulee :D Mutta itse nimitän sitä "pulla uunissa tunteeksi" koska se tuntuu saman tyyliseltä kuin raskaana ollessa jos maha osui johonkin, esim tiskialtaan reunaan. Siis silloin kun kohtu oli jo kasvanut niin että sen pystyi tuntemaan ominkin käsinkin mahaa tunnustelemalla. Nyt se ero, että tuntuu kokoajan ja ainakin tähän astisissa kierroissa on tarkoittanut vain ja ainoastaan menkkoja :) Sama tunne nytkin alkanut muutama päivä sitten, eli menkkoja odotellaan.....
Pinkkidrinkki voi hitsiläinen! Oliko sulla saman merkkinen testi kuin viimeksi?
Finest mäkin oon välillä miettinyt, että mitäköhän sulle kuuluu! Ihanaa kun tulit tänne kertomaan noin hyviä uutisia! Paljon vauvaliimaa pikkuiselle, toivottavasti saat hänet syliin asti! :)
Tervetuloa Pallopaita! Sulla onkin nyt tosi jännät ajat! :) Toivottavasti saat miehelle soittaa ilouutisen, vaikka mukavampaahan se testi olisi tehdä yhdessä :) Mulla on kokemusta Davidin, Pregcheckin ja apteekin omasta raskaustestistä. Ihan hyvät kokemukset on, plussaa on näyttänyt ja selkeitä negoja myös. Tosin Pregcheckiin en oo plussaa saanut, mutta eiköhän se siihenkin tule jos on aihetta ;) Pregcheckejä saa ihan cittareista tai prismoista ainakin. Netissä tietty paras valikoima, toimituksetkin nopeita :)
Kukakohan haluaisi alkaa päivitteleen tuota listaa, kun on kiva siitä katsella missä tilanteessa täälä porukka on :)
On tulisiko joku takomaan järkeä päähäni, kiitos? Tonttu Toljanteria lainatakseni: "Voi mavon silimä!" Täällä siis ilmoittautuu erittäin, erittäin, erittäin kärsimätön piinailija. Mä haluaisin tietää nyt heti tässä ja nyt! :'D Ärsyttävää kuinka nyt oonkin sitten näin kärsimätön... Ehkä siksi kun nuo lämmöt on käyttäytyny omituisesti ja haiskahtaisi vähän ovuloimattomalta kierrolta. Eilen oli siis lämpö laskenut lisää ja nyt tänään noussut yli asteella... Ovislimoja ei oo nyt ollut eli ei nyt kai sekään voinut tuota aiheuttaa. Eikä ainakaan tullut hyödynnettyä! Yritin ettiä tästä ketjusta, että koska mulla viimekierrossa alkoi se pulla uunissa olo, mutta en ollut siitä kirjoittanut muuta kuin vasta kun menkat oli alkanut, että olin niitä osannut sen takia odottaakin. Siksi yritin etsiä, että tietäisin kauanko viimeksi sen tunteen alkamisesta on mennyt kp1:een, mutta eipä löytynyt vastausta... Fertility friendin sivuilla yritin kattella lämpökäyriä... Pian oviksen jälkeen tapahtunutta lämmönlaskua on ollut sekä sellaisissa kierroissa, joissa on plussattu kuin myös sellaisissa jotka on päättynyt menkkoihin. Eli varmaan sitten kaikki on mahdollista, ei ovista, ovis ja ei raskaana tai sitten raskaana. Musta tuntuu ihan siltä, että tuun ensviikolla käyttään ainakin toisen noista kaupanpäällis raskaustesteistäni vaikka oon päättänyt, etten tee ennenku menkat on myöhässä :'D
Tiinu89 kp...? Mä oon nyt ihan sekasin kiertopäivässäki näemmä. Enpä taida mennä tarkistamaankaan, ehkä parempi näin. Yli viikko pitäis olla kuitenkin vielä aikaa menkkoihin...
Valitettavasti ei ole aikaa kommentoida kaikille, vaikka haluaisinkin.
Paljon onnea Finest! Ihania uutisia :)
Täällä menossa kp 44 tai 45 ja testit puhtaita negoja. Meinaan huomenna käydä verikokeessa. Ja ens viikolla varaan yksityisen gynen, jos menkat ei ala. Tylsää tällainen menkattomuus :(
Pahoittelut verilöylyistä ja negoista kaikille, ja onnittelut alkaville raskauksille!
En muista kuka kirjoitti siitä miten vauvan teosta tulee the issue koska itse tekee siitä sellaisen, mutta yhdyn! Toistelen kavereilleni että "saa nähdä koska pamahtaa plussa, en ota stressiä, ei haittais vaikka ei kesällä viä ku on niin paljon juhlia"... Ja oikeesti mietin joka päivä asiaa, selaan kalentereita ja luen netistä keskusteluja raskauksista, niinkuin niistä saisi tiedon olisinko raskaana tyyliin kp 20 tienoilla. Tämä naisen mieli.. :D
Mutta, huomenna kp 28, ja jännittää, vaikka ei mitään oireita ole, kyllä ne löylyt sieltä taas tulee. Päätin kuitenkin tehdä testin huomenaamulla ihan vain sen takia kun lauantaina on ystäväni polttarit. Haluan saada tiedon jos olen raskaana jo huomenna, että voin sulatella asiaa yhden vuorokauden verran ennen polttareihin lähtöä. Menee koko vkl piloille jos menkat ei alakkaan ja vaan mietin että oonkohan raskaana. Jännittävää!
Canna kp 27/28
Täällä alkoi tänään se kp1 ja yk9 samaten. :P
Ja sieltähän se plussa tuli :D raskaana 2-3, tuota vaan ihmettelen ku kaksiviikkoisen sitte keskiviikkona sain ovisplussan. Eikös ovulaatiosta hedelmöittymiseen mee kuitenkin viikko? :o
Varovaisen onnellinen oon :)
Canna rv4
Voi, onnea Canna! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Mukava kuulla, että vuoronperään aina jollakin tärppää. Jospa itselläkin pikimmiten.... :)
Täällä ei mitään uutta. Viikonloppuna alan tikuttelemaan ovista.
miuku mauku, kp 10/??, yk 4.
Täällä taas pitkästä aikaa. Pahoittelut, etten ole kirjoittanut mitään, olen ollut sen verran kiireinen ja muutenkin masentunut tästä yrityksestä kun ei vaan onnistu. Mut voi siis poistaa listalta (jos sitä joku päivittää), sillä kierrot on mitä on ja lääkärikin oli sitä mieltä, että nyt taukoa ja lääkkeet vaihtoon.
Tässä tämän hetkiset kuulumiset: viime kierto oli ennätyksellisen lyhyt, vaikka ovisplussan sain kp 13/14, mutta menkat alkoi jo kp 23. Tähän uuteen kiertoon (nyt kp17) kokeiltiin vielä clomeja, ja kävin seuranta ultrassa kaksi kertaa. Follikkelit eivät tahdo kasvaa ja limakalvokin on taas vähän turhan ohut. Tämä kierto odotellaan vain loppuun ja seuraava pidetään lääkkeistä taukoa, mutta luomusti voipi yrittää.
Yrityskierrot siis vain lisääntyy, joten tämän hetkiset fiilikset ovat kyllä niin masentuneet. Aion seurata teidän muiden matkaa täältä sivusta, ja toivotan teille kaikille paljon plussatuulia! Tulen sitten kertomaan kyllä, jos jotain tapahtuu.
Wishes poistuu...
Onnea Canna!
Voipi olla, että käyn tänään ostamassa testin. Sen verran kummallisia tuntemuksia on ollut alavatsalla ja ei menkkojakaan vaan kuulu. Saatan ehkä pyörtyä jännityksestä, oli testin tulos mitä vain. Toki en vielä ole edes varsinaisesti myöhässä (28/27-29) mutta nuo oudot tunteet kummastuttavat. Toisaalta en tiedä pitäisikö nyt vaan malttaa odottaa vaikka alkuviikkoon testin tekemistä.
Mutta kiitos testivinkeistä, tilailen noita halvempia jos tarvetta vielä tuleekin.
Paljon onnea CANNA :)
itellä vaan koko ajan tunne et tää kierto päättyy veren lorinaan :/ kai tää flunssakin laittaa mielen maahan.
Sipriina kp 22/29-31 yk 3
Onnea Canna! Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä :)
Wishes; onnea yritykseen jatkossakin, ja toivon että teillä tärppää pian :) Olisi kyllä kiva lukea kuulumisiasi jatkossakin.
Sipriina; ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon :) Pikaista paranemista flunssan kourista!
Tiinu; en osaa järkeä puhua kun itekin olen niin pirun malttamaton, eli tarjoan vertaistukea :D Samperi kun hommat selviäisivät rivakasti, eikä tarvitsisi arpoa ja spekuloida niin paljon :S Asioiden odottelun pitäisi kuulemma kasvattaa luonnetta, ja asiat tapahtuvat koska niiden on tarkoitus tapahtua, mutta universumi ei kyllä aina toimi omasta mielestä ihan oikein. Ei se auta kuin kärvistellä.
ON; juilinta jatkuu selän puolella, satunnaisesti vatsan puolella. Kuumia aaltoja edelleen, ja tänä aamuna olin tuntevinani pientä ällötystä..en tosin ole vakavissani sen suhteen koska aiemminkin on tuntunut että kuvottaa eikä niissä kierroissa ole mitään ihmeitä tapahtunut. Jatkoin eilen itseni kiusaamista, ja tein ovistestin vähän enemmän ajatuksella, ja siellä oli toissapäiväistä vahvempi ja selkeämpi viiva. Vielä ei edelleenkään ollut kontrolliviivan veroinen. Varaudun henkisesti että viikonloppuna ne menkat kuitenkin alkavat. En uskalla tehdä oikeaa raskaustestiä, hitto mikä vellihousu :D Parempi olla varovaisen toiveikas kuin itku silmässä negasta johtuen.
Vielä siitä Gelee Royalesta; tein tilauksen toissapäivänä Luontaistukkuun, ja jo eilen tavara oli postissa. Vedetään sitä nyt sitten, jos vaikka siitä olisi apuja :)
Onnea canna ! :) nyt tsemppiä alkuraskauteen <3
PALLOPAITA // Meillä samanpituunen kierto ja sama kiertopäivä menossa :) mulla ei oo mitään oireita oikein, ei edes turvotusta. Iltaisin pikkuisen ihme kipuiluja mutta ei tosiaan mitään erikoista :)
Hei Finest! Ihanaa kuulla noin kivoja uutisia sinusta, nyt toivotaan, että kaveri pysyy matkassa loppuun saakka <3 :)
Paljon onnea myös Canna! Ihanaa, että tulee plussia ja oli täällä muitakin plussanneita, mutta tekstiä on taas niin paljon, ettei millään muista kenelle. Onnea siis tasapuolisesti kaikille ja pikkusille tarrasukat jalkaan! :)
Tervetuloa uusille, ainakin Pallopaita näin muistuu nyt mieleen :)
Toivon sinulle wishes kaikkea hyvää ja paljon toivonkipinöitä raskautumisen suhteen, toivottavasti kuullaan sinusta vielä <3
Lumilla, voi hitto miten ärsyttävää on, kun kierto alkaa alusta ja se täti tulee kylään :/ Tsemppiä uuteen kierrokseen!
Pitää varmaan kokeilla kans tota Gelee Royalea! :) Mun kroppa on ollu niin pitkään ressin takia ihan sekasin, että jännään onnistuuko koko raskaaksi tuleminen ylipäätään, tokkopa tuosta mömmöstä ois haittaakaan. Onneks mieli on rauhottumassa hitaasti ja varmasti, mutta kylläpä vaan ottaa aikansa :p
ON: Tässä kierrossa oon selvästi jo maltillisempi! No on toisaalta se hetki kierrosta, kun mitään ei oikeen ees voi tapahtua eli peuhaamista ootellessa. Ärsyttävästi mennee nuo menkat, että kestää joku kolme päivää, sitten tulee yhen päivän niukkuus ja sit alkaa taas runsaampana. Sen takia venyy ainakin viikkoon se valuminen ja tiputtelu, joskus yli viikonkin. Plääh. No onneksi mulla on ne menkat, kun huomaa miten monella kierto on ihan sekaisin ja se aiheuttaa varmasti melkoista päänvaivaa ja murhetta :/
Viikonloppuna mennään kattoo tulevaa hääpaikkaa :) Ja sepäs tässä sit on kans seuraava juttu, kun pistetään vauvanteko tauolle, jos ei seuraavasta kahdesta kierrosta tärppää. Ei haluta ottaa riskiä, että olisin synnärillä hääpäivänä tai siinä ihan vastasyntyneen kanssa muutenkaan. Vauva siinä ei kuitenkaan haittas, vois vaikka pitää nimiäiset samalla, jos niin hyvin kävisi. Puuhatauko siis on edessä, jos ei tärppää ja se kestäis sitten vuoden loppuun. Yritän olla asiaa ajattelematta liiaksi, mut mut...Me tiietään miten tää mieli tän asian kanssa temppuilee :p
Lämpösiä kesäpäiviä kaikille! :) Kepuliina kp 6/28 yk2
Lumilla pahoittelut menkoista! :/
Canna eikös munasolulla ole ovulaation jälkeen n. vuorokausi aikaa hedelmöittyä ja hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy sitten n. viikon päästä hedelmöittymisestä. Eli mun mielestä ihan oikeat lukemat :) Paljon onnea! Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana! :)
Wishes harmillinen takaisku :( toivottavasti tauosta ja uusista lääkkeistä olisi apua! Toivon myös, että saat muuta ajateltavaa edes hetkeksi, että olisi edes hieman helpompi olla. Plussatuulia lähetän sulle! Toivon, että saat pian tulla kertomaan iloisia uutisia :)
Konttri kiva että mä en ole ainut päästäni vialla oleva :D Tsemppiä sulle piinailuun! Koskas sulla pitäisi menkat alkaa?
Kepuliina toivotaan, että ei tarvitse pitää taukoa vaan tulet nyt tästä kierrosta raskaaksi! :)
On kyllä kuulkaa päästäni vialla olen! Mä oon tässä ties kuinka pitkään mitannut aamulämpöjä korvakuumemittarilla (joka on jo itsessäänkin väärin tehty) jossa on RIKKINÄINEN suojus! Huomasin eilen illalla asian ja heti tietty testailin ja lämmöt vaihteli ja sitten vaihdoin ehjään suojukseen ja sitten tuli joka kerta sama tulos. Eli ihan turha analysoida meikäläisen lämpökäyrää kun ei mitään hajua milloin on mennyt rikki. Noh, tänään lämpö oli 37 ja nyt sitten jännityksellä katselen, että pysyykö tuola ylhäällä vai jatkaako sahaamista, että oliko vasta eilen rikkunut tuo suojus.... No joka tapauksessa, minä olen sen nyt päättänyt, että ovis oli sinä päivänä kun oli viimesen kerran ovislimaa ja jos ei menkkoja ala kuuluun niin pohdin sitten uudelleen ovuloimattomuutta tai oviksen myöhästymistä. Sillä tavalla paljon rauhallisempi olo :D Eli tänään on dpo6. Noin, nyt vastaus on lukittu! Tänään on kyllä jo tuntunut siltä, että menkat alkais... Eli valkovuoto on alkanut lisääntymään menkkoja enteilevästi. Kiva kun viimekierron lopulla oli flunssa ja nyt on eilen ja tänään ollut maha sekaisin että vatsatautiako pukkaa? Että joka kierron lopussako mulla on joku tauti? Toivottavasti ei! :D
Tiinu89 kp28/35 yk3
Tiinu; Nyt on menoillaan kp 25/27 eli ylihuomenna on D-day käsillä :D Voi ei, halavatun kuumemittari!! Onneksi nyt tässä kohtaa huomasit niin nyt saadaan faktat tiskiin. Pidetään peukkuja :)
Kepuliina; toivon kanssa että tässä kierrossa nappaisi niin pääsisitte tanssimaan häitä pikkuisen kanssa <3 Mieli kyllä osaa temppuilla, mutta ihanaa että on niin paljon muuta ajateltavaa ja järjesteltävää nyt, se voi toimia hyvänä rentoutuksenakin vaikka toki siitäkin stressiä aiheutuu pakostakin :)
Supera ja Pallopaita; pidetään teille peukkuja!
Sain äsken soiton lääkäriltä niistä progesteroniarvoista; ovulaatio on tapahtunut, arvo oli 49 viitervojen 12-69 sisällä eli erittäin hyvältä näyttää! Kylläpäs helpotti :D
Oih, onnea Finest. Tiedätkö, tulit mieleen eilen ihan yllättäin, ja mietin että onkohan siellä suunnalla tapahtumia :) Onnea odotukseen!