Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Hyvää juhannusta! Lh-huippu edelleen kateissa ja masentaa :( olen kovasti asiaa selvitellyt ja pahasti vaikuttaa että jokin on hormoneissa pielessä, jos lh-taso on koko ajan koholla. Ens kierrossa varaan varmaan yksityisen gynen ovulaation aikaan, jotta voi ultralla tsekata sen, että siellä jotain tapahtuu.
Hauskaa juhannusta kaikille! :) Täällä vähän haikea juhannusfiilis, olen ihan vauvasta asti viettänyt juhannusta koko suvun voimin mökillä, ja tänä vuonna en pääse. Kolmas kerta elämäni aikana kun en pääse mökille. No, ajateltiin mennä ihan näin oman perheen kesken hetkeksi grillaamaan ja syömään herkkuja tuohon läheiselle rannalle, siinä meidän juhannussuunnitelmat.
Nyt menossa kp 10. Yritän saada jotain tolkkua kehostani, mutta vaikeaa on, kun en ole ennen seurannut lämpöjä tässä vaiheessa kiertoa. Lisäksi tämä kierto on erilainen johtuen tuosta viime kierron hyvin varhaisesta keskenmenosta.
Tänään lämpö olikin yhtäkkiä 37, eli korkea, ovulaation jälkeinen lämpö. 6 päivää ehti olla hieman matalammalla, laski vasta kp 4 kun normaalisti laskevat jo ennen menkkoja... Periaatteessa on varmaan mahdollista, että ovuloin jo nyt?
En kyllä ole huomannut mitään erityisiä merkkejä, mutta omat tuntemukset nyt ovat vähän sekaisin. Esim. se kuvotus joka alkoi viime kierron lopulla, raskauden aikana, on ollut lievänä mukana koko tämän kierron ja vatsatuntemuksia on myös ollut pikkasen koko kierron ajan. Mun menkat ei yleensä satu ollenkaan, mutta tuon hyvin varhaisen keskenmenon aikana oli joitain todella kivuliaita, mutta onneksi lyhytaikaisia, kramppeja.
Voihan se myös olla, etten vaikka ovuloisi ollenkaan tässä kierrossa ja nuo lämmöt vaan lähtevät heittelemään, mutta luulen ettei mulla ainakaan yleensä ole ovulaatioissa häikkää... On niin säännölliset kuukautiset ja loppukierron oireet, ja kun tärppäsikin jo ekasta kierrosta.
Niin, ja kiitos EllieP listan päivittämisestä :)
Ja Dimoulle (olihan se sinä?) niistä limoista, oot varmasti oikeassa siinä että jos tietää mitä katsoa niin varmasti huomaakin eron. Tiedän itsekin periaatteessa, mutta ei kiinnosta kaivella sen enempää :D Huomaan kyllä eron silloin kun seksiä ei pahemmin ole. Mutta silloin jos se on ollut päivittäistä tai jopa useamman kerran päivässä, niin ilman tarkempaa kaivelua ne limat hukkuu kyllä muihin eritteisiin...
Tänään koko päivän olen ollut todella masentunut ja itkenyt paljon. Ajatukset vaan on niin pirstaleina koko yrityksen suhteen että nyt on meikäläisen pidettävä hieman taukoa kirjoittelusta.
Vaikkakin lääkäri oli toiveikas raskautumisen suhteen niin minä en enää, etenkään tän kierron jälkeen.
Juuri kun oli puhetta ajatuksien tekemistä tepposista niin mulla on juurikin tällä hetkellä mieli tekemässä tepposet, eli tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin, täysin. :(
Tulen kirjoittelemaan viimeistään silloin kun seuraava kierto alkaa n. Kuukauden kuluttua.
Hyvää kesän jatkoa kaikille ja paljon plussia teille. <3
Tää loma piti ottaa rennosti, unohtaen vauvajutut kokonaan mutta niin vain marssittiin eilen apteekista hakemaan clearblue miehen pyynnöstä. Näytti ei raskaana?! Iltapissasta tein testin.. Voinko olla raskaana ja se ei vaikka vielä vain näykkään? Menkoista ei tietoakaan..
Kp 33/28-31
Nuuskiksentytär: Voi toki olla, että sinun kohdalla hcg nousee hitaasti. Malta odottaa pari päivää ja tee uusi testi.
Heta: mikäli vielä käyt lukemassa niin oikein paljon voimia sinulle! Nauti kesästä ja voihan olla, että plussa tulee sitten heti kun ette enää stressaa asiasta.
ON: Olin jo luovuttamassa eilen, kun ovistestit näyttää koko ajan melkein samanvahvuisia viivoja. Eilen kuitenkin tunsin tunnin sisään kolme terävää vihlaisua alavatsassa kohdun kohdalla. Ei siis munasarjojen vaan juuri kohdun. Alaselkää alkoi juilimaan ja se jatkuu edelleen, vihlaisut jäi noihin kolmeen.
Olen muuten testannut ovista aina aamulla, onkohan siksi jäänyt bongaamatta se huippu? Viime lauantai oli ainoa päivä kun en testannut kahdesti, vaan ainoastaan aamulla. Mieleni herättelee toivetta, että huippu olis osunut tuohon iltaan ja eilen ois ollut kiinnittymiskivut.
Kipujen aikataulu osuisi, koska viime kierrossa ovislimat tuli ti kp 25. 5 päivää myöhemmin tuli tollaisia vastaavanlaisia viiltoja ja 3 päivää tuosta heikko plussa, joka sitten hävisi seuraavana päivänä (kemiallinen?).
Testiplussa puuttumisen ja limojen huomaamattomuuden unohtaen voisin kuvitella nyt tärpänneen :) Viime viikonloppuna oli kyllä seksiä to, la ja su ja olimme mökillä, joten en välttämättä olisi limoja huomannutkaan.
Äh, puhelin jättää välit pois, pahoittelut :(
Nyt siis kp 25/30-40.
En osaa sanoa oviksesta muutakuin että laskureiden mukaan 30.5-4.6 olis hedelmällisimmät ajat mun kierron mukaan. Tiedä sitten. Ajattelin että seuraavaksi suomeen palatessa testaan apteekin testillä.
mulla on alamaha nippailua vasemmalla puolella ihan alhaalla..onkohan ovis vai mikä? raskaus ei näkyny ainakaa keskiviikkona.. jännät hetket ku lh-näkyny useasti ja nytki vahvat viivat..
Toivotaan, että olis ovis kissanainen!
Täällä alavatsa ihan turvonnut (ylävatsa samaten, se syömisestä johtuen :) ) ja selkää juilii. Näinköhän siellä nyt jotain tapahtuisi? Tekisi niin mieli testata, mutta maltettava ainakin maanantaihin. Taidan nauttia mansikoita ja skumppaa (ja toivon, että olisi vuoden vikat skumpat). Tällaista tuntemusta ei oo kyllä aiemmin ollut, ettei ainakaan mikään ihan peruskierto ole kyseessä. Toivotaan parasta...
Mulle voi päivittää listaan:
Viivitys (34v) kp 2/25-29 yk 6
Ei tarvinnut testailla, heräsin aamulla tuttuun selkä- ja mahasärkyyn ja tiesin heti, että se oli sitten siinä.
No otin sitten kaiken irti juhannusaatosta ja korkkasin skumpan. Jospa oli toivottavasti viimeinen "vapaa" juhannus.. Toivoa sopii :). Fiilis siis aika ok, vaikka eihän siltä pettymyksen tunteelta kokonaan voi välttyä.
Olikos täällä ketään ovulaatio experttiä?
Olen hieman ihmeissäni kun nyt on vasta kp 6 ja nyt jo alkaa limaa tulemaan. Ja ei, ei ole muita eritteitä. Olen jostain joskus lukenut että liian aikainen ovulaatio voisi olla huono raskautta ajatellen kn limakalvo ei ehdi riittävän paksuksi.
täytynee maanantaina käydä ostamassa ovis testejä ja katsoa mitä ne sanovat.
Tässä kun on kerennyt ajattelemaan niin voisin listata tuntemuksiani. Alavatsa on turvoksissa (voi toki johtua syömisistäni), vatsa hieman sekaisin (sekin voi johtua syömistä ruoista), nännit oli todella kosketusarat n viikko sitten pari päivää, pissahätä jatkuvasti (olen kyllä juonutkin vettä paljon), menkkamaisia kipuja ollut vajaa viikko sitten... Siinäpä ne.. En tiedä. Mies on ihan varma että olen raskaana negasta huolimatta, teinhän sen iltapissaan. Mies jopa kaivoi testin roskiksesta ja avasi sen. Pari liuskaahan se sisälsi ja yritti tulkita niitä internetin ihmeellisen maailman avulla :D
Mies tulee niin pahasti pettymään jos menkat alkaa.. Kuulemma hankkii keskiviikko aamuks mulle testin jos ei menkat oo alkanut. ( palataan tiistaina kotiin)
Mä tilasin nyt raskaustestejä netistä. 1.7 olisi päivä milloin kannattaisi eka testi tehä jos täti ei oo tullut kylään vielä. Mä oon ajatellut silti tehä aikasemmin. Ehkä voin kokeilla vaikka perjantaina tai lauantaina. Jännittää kyllä niin, mutta silti on sellainen olo että ei se nyt heti keskenmenon jälkeen onnistu. Tänään on kun päiväkin jo vaihtu niin dpo5. Kyllä tässä niin jänniä aikoja eletään. Katsotaan miten asiat etenee.
Norappi
Tilanne 21.6.
MilaNnnkkk kp 47/28 yk 6
Dindinden (26v) kp 35/35 yk 5
Lumilla kp 34/25-27 yk 7
Nuuskiksentytär kp 34/28-31 yk 4
Havaiana81 (34v) kp 33/28 yk 2
Dimou (26v) kp 32/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 31/26 yk 3
Minea92071 (25v) kp 31/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Werus (30v) kp 28/26-27 ya loppuvuosi -12
Satuse (40v) kp 27/30-34 yk 1
Uusio mamma kp 27/26
Dreamer15 (28v) kp 26/30-40 yk 2
Wishes kp 22/34 ya 2013
EllieP (30v) kp 25/28-30 yk 1
Minniminni (22v) kp 25/32 ya 3/15
Annma (33v) kp 23/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 23/36 yk 2
Kikiii (20v) kp 21/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 20/34 yk 4
Minmar (30v) kp 19/30-35 yk 3
Norappi kp 19/29
Aliisia (25v) kp 18/36-40 yk 3
EICH (31v) 17/26-29, ya 6/2013 (kkm 2/2015 rv 11)
Nillis (28v) kp 17/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Vavvakuume92 (22v) kp 17/27-29 yk 3
Noorav kp 17/? yk 7
Diamond11 kp 15/28-30 ya 2013
Ambrosiaa kp 13/28 yk 2 (tm 3/15)
Kevättähti kp 12/25-31 yk 2
Finest (27v) kp 11/26-28 yk 8
Tiinu89 kp 9/33-34 yk 3
Supera (20v) kp 9/27-29 ya 2/14
Jannuli85 kp 8/24-28 yk16 (ya 3/2014)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 7/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Konttri (32v) kp 6/27 yk 15 (varh. km 11/14)
Heta87 kp 3/27-28 ya 2/2014 (kuukautisia lähetteeseen 6)
Viivitys (34v) kp 3/25-29 yk 6
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v), Exile yk13, Exvela (33v), Mwiihh, Soffie (22v), Huolestunut Ensiyrittäjä, Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v), Nuppunella (34v), AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu, Guagua (26v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk2), Pumpuli87 (yk1), HennaS (leijona) 21v (yk2), Tinttu1989 (yk5)
No ei mennyt ihan putkeen tuo päivitys :) Poistin välit, mutta ihanasti iskikin ne tuonne tekstiin.. vähän pidempi listaus..ou nou!
Mikäs tilanne listan kärjessä olevilla?
Oma olo on ihan normaali, odottelen kuukautisia, jotenkin en vaan usko tärppiin. Vihlaisuja ja repäisyjä tuntuu alavatsalla, enteilevät siis menkkoja. Tänään on viikko ovisplussasta, niin karmeeta tää odottelu! Jos jostain syystä kuukautiset eivät alkaisikaan, niin testailen aikaisintaan kp40 eli 5.7. joskus nimittäin kierto on venynyt tuonne asti.
Aurinkoa sunnuntaihin!
satu kp27/30-34 yk1
Oikaisu kierto siis 25/26