Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tilanne 17.6.
MilaNnnkkk kp 43/28 yk 6
Laulurastas83 kp 33/26 yk 6
Dindinden (26v) kp 31/35 yk 5
Lumilla kp 30/25-27 yk 7
Nuuskiksentytär kp 30/28-31 yk 4
Havaiana81 (34v) kp 29/28 yk 2
Dimou (26v) kp 28/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 27/26 yk 3
Viivitys (34v) kp 27/25-29 yk 5
Minea92071 (25v) kp 27/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Heta87 kp 25/27-28 ya 2/2014
Werus (30v) kp 24/26-27 ya loppuvuosi -12
Satuse (40v) kp 23/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 22/30-40 yk 2
Wishes kp 22/34 ya 2013
EllieP (30v) kp 21/28-30 yk 1
Minniminni (22v) kp 21/32 ya 3/15
Annma (33v) kp 19/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 19/36 yk 2
Kikiii (20v) kp 17/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 16/34 yk 4
Minmar (30v) kp 15/30-35 yk 3
Norappi kp 15/29
Aliisia (25v) kp 14/36-40 yk 3
EICH (31v) 13/26-29, ya 6/2013 (kkm 2/2015 rv 11)
Nillis (28v) kp 13/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Vavvakuume92 (22v) kp 13/27-29 yk 3
Noorav kp 13/? yk 7
Diamond11 kp 11/28-30 ya 2013
Ambrosiaa kp 9/28 yk 2 (tm 3/15)
Kevättähti kp 8/25-31 yk 2
Finest (27v) kp 7/26-28 yk 8
Tiinu89 kp 5/33-34 yk 3
Supera (20v) kp 5/27-29 ya 2/14
Jannuli85 kp 4/24-28 yk16 (ya 3/2014)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 3/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Konttri (32v) kp 2/27 yk 15 (varh. km 11/14)
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v), Exile yk13, Exvela (33v), Mwiihh, Soffie (22v), Huolestunut Ensiyrittäjä, Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v), Nuppunella (34v), AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu, Uusio mamma (40+v), Guagua (26v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk2), Pumpuli87 (yk1), HennaS (leijona) 21v (yk2), Tinttu1989 (yk5)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Syksy-/talviodottajat”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Toivottavasti pääsette Konttri tutkimuksiin, jotta saatte asiaan selvyyden. Voihan olla, ettei mitään löydy, mutta saatte mielenrauhan jos asia varmistetaan.
Tervetuloa Guagua :) Minullakin oviksen aikaan ja jälkeen läpättelyä ja kipuja, joten voi hyvin olla, että sinun tuntemukset johtuu oviksesta. Milloin ajattelit tehdä raskaustestin?
On: kp22. Selkää särkee ja vatsaa kramppailee. Tämän aamun ovistestissä tasavahvat viivat (mutta ero siis tuohon "normaalinpäivän" vahvaan viivaan lähes huomaamaton). Mulla on pari digitaalista jäljellä ja meinasin sillä tarkistaa vielä iltapäivällä). Limoja en ole tarkistanut, mutta meillä on tässä lomalla ollut sen verran kova yritys, että limaisuutta löytyy muistakin syistä :D kohdunnapukkaa sn osaa tarkistaa.
Minut voi poistaa listalta. En enää yritä aktiivisesti.
Laulurastas83
Mulla oli muuten yksi selkeimmistä oireista tuon lyhyen raskauden/kemiallisen ("menkat" sen noin viikon myöhässä) juuri se, että hengittäminen oli välillä vaikeaa ja raskasta. Sen huomasi etenkin kun iltaisin luki iltasatua, että joutui erikseen pysähtymään vetämään henkeä.
Se oire ei ole vieläkään täysin hävinnyt, vaikka tuo meni kesken nyt noin viikko sitten. Mutta jos kyseinen tosiaan oire johtuu muutoksista hormoonitoiminnassa, niin kyllähän nuo hormoonitasot varmaan täälläkin hetkellä on vielä ollut melko suuren muutoksen alla - toiseen suuntaan vain...
Tosiaan päivittelen nyt tuota listaa vaikka vähän useammin, toivottavasti ei haittaa ketään. Sitä on lähiaikoina päivitetty niin usein, että pelkään että moni asia on saattanut jäädä päivittämättä.
Ja mun puolesta sitä nyt saa muutenkin kuka tahansa päivittää miten usein tahansa, jos näkee tarpeelliseksi :) En haluaisi sen päivittämistä täysin omalle vastuulleni...
Dreamer - mäkin joskus mietin miten ihmeessä seksiä harrastavat ihmiset voi luotettavasti arvioida jotain limoja :D Sitten tajusin, että aika moni lasta yrittävä ei taida pahemmin harrasta seksiä muuten kuin ovulaation aikana. Noh, ehkä se ikävä kyllä monelle menee siihen etenkin pidemmän yrittämisen myötä...
Dreamer15: Kiitos! Aloin tosiaan pohtimaan jo sitäkin, voisiko ovulaatio olla vasta (tai taas) nyt!? Olen kuullut muualtakin, että tuo "läpätys" voi olla oire ovulaatiosta, mutta luulisi ovulaation olleen jo tässä kierrossa.. En malta odottaa testailun aloittamista, mutta onko huomenna vielä liian aikaista tehdä eka testi?
vieläkin tuli tosi tosi haalee viiva :( milloinkohan vahvistuu..kiertopäivää ku en tiedä ku menkat hormonien takia pois ja psyykelääkkeiden takia hormonit sekaisin
Ja kirjoitus-/ajatusvirheiden määrästä päätellen mun pää ei tänään oikein toimi. Ei voi mitään. :D
Guagua - jos epäilet oviksen olleen 4.6. voit hyvin jo huomenna testata ensimmäistä kertaa :)
Heippa heippa taas pitkästä aikaa :) Olin lomailemassa, joten tuli pidettyä täältä pientä taukoa. Muutenkin ollut kyllä vähän sellainen "välikierto" menossa, ettei paljon vauva-asiat ole päässä pyörineet. Varmaan ihan hyvä näinkin välillä.
Huomenna mulla on aika polille, mutta en oikein tiedä mitä siellä tullaan tekemään. Lähetteen tehnyt gyne puhui aukiolotutkimuksesta, koska ultran mukaan mun oikea munatorvi on täysin tukkeutunut, mutta ei kai aukkaria voida kp 29 tehdä? Mulla on ovis ollut vasta muutama päivä sitten (jos nyt edes oli, oireet olivat aika vähäiset taas...) sehän huuhtoo sen pienen munasolun mennessään. Mutta ehkä tässä on jonkinlainen toinen aukiolotutkimus suunnitelmissa kuin se "perinteinen", kun ei tosiaan ole mistään pienistä tukkeutumista tai kiinnikkeistä kyse, vaan siitä että koko johdin on kasvanut umpeen. En tosiaan tiedä, kai se sitten huomenna selviää :D
Vähän tosiaan aloin skeptiseksi myös sen suhteen että taasko on ovuloimaton kierto. Pientä ovisjuilintaa tuntui muniksissa yhtenä päivänä, mutta aika heikkona. Muihin oireisiin en niin kiinnittänyt huomiota, kun oltiin siellä reissussa. Näkee sitten taas jos kierto menee yli 40:n päivän että olinko oikeassa.
Limoista ajattelin vielä turinoida hetken, että ovislimat kyllä mulla ainakin eroaa huomattavasti muista eritteistä :D Toki, jos niitä muita eritteitä siellä on jatkuvalla syötöllä niin voi ovislimat sekoittua joukkoon, mutta jos käyttää hyväksi todennettua jokatoinenpäivä-taktiikkaa, niin kyllä ne erottaa. Varsinkin jos hankkii tutkimuseränsä kohdunnapukan ympäriltä eikä pelkästään paperista tai alkkareista. Kyllä mullakin meni hetki tunnistaa nuo limat, varsinkin kun kiihottuessakin alkaa erittyä sitä kananmunalimaa, mutta oviksen aikaan määrässä tapahtuu niin valtava muutos että kyllä sen huomaa.
Limatohtori Dimou kp 28 yk 9
Kevättähti: Kiitos vastauksesta! Jipii, huomisaamuna siis testailupuuhiin! Ilmoittelen täällä miten tilanne etenee :)
Heipähei!
Pitkän hiljaiselon jälkeen uskaltaudun kertomaan kuulumisia. Tein nimittäin muutama viikko sitten plussatestin! <3
Kirjoittelin aktiivisemmin taannoin tuolla Yritys Päällä 2014 - ketjussa sekä Keskenmenon kokeneet yrittäjät - ketjussa, mutta viime syksyisen keskenmenon ja sitä seuranneen tyhjennys/kaavinta rumban jälkeen olin niin rikki, että vauvahaaveilu oli pitemmän aikaa tauolla. Jatkoimmen kuitenkin TJOTtailu meiningillä ja niin sitten kävi että viidennestä kierrosta kaavinnan jälkeen tuli uusi plussa!
Tänään menossa rv 6+4 ja jännittää niin hitosti miten tässä käy. Ensi viikolla menen yksityiselle alkuraskauden ultraan katselemaan löytyykö sykettä, siihen asti jännätään.
Tsemppiä kaikille yrittäjille ja plussaajille! Kyllä se aurinko vielä paistaa joku kaunis päivä sinne risukasaankin ;)
Terveisin
Tiikerikuu rv 6+4 (YA 4/2014, kkm 10/14, 28v, esikoinen tilauksessa)
Hei kaikille!
Kiitos paljon listan päivittämisestä Kevättähti. Ainakin minun osalta aivan oikeat luvut listalla :).
En ole nyt kirjoitellut pariin päivään. Oikeastaan osittain siksi että tylsä aika kierrosta menoillaan. Ovisviikko viime viikolla ja nyt täytyy vain odotella. Aika menee kyllä älyttömän hitaasti. Menkkojen pitäisi alkaa seuraavan viikon lauantaina ja olen lähdössä viikonlopuksi sukuloimaan. Ajattelin siis että aion testata tuolloin lauantaiaamuna, jollei menkat ole alkaneet. Olen hankkinut niitä PregCheckin halpistestejä, joten ei haittaa vaikka yksi testi sitten menisikin hukkaan, jos testailen liian ajoissa. En pysty sukulaisilla testaamaan, enkä malta odottaa siihen asti kun palaan kotiin. Olen kyllä aika kärsimätön :D. Olen jo varautunut negaan, mutta jos tuleekin plussa niin pääsen sit jo juhlistamaan viikonloppuna *fingers crossed*
Mukavaa juhannusta. Toivottavasti tuo jonkun mainitsema juhannusmyytti pitää paikkansa (sori minullakin on huono nimimuisti! Eli myytin mukaan siis mies on hedelmällisimmillään juhannuksen tiimoilla? En tosiaan itse pääse testaamaan teoriaa, mutta toivotaan parasta teille kaikille, jotka pääsevät :). Mukavaa juhannusta ja plussatuulia!
Täältä altaan reunalta lyhyt päivitys: menkkoja ei oo näkynyt toistaiseksi. Miehelle kerroin kiertopäivän niin tokaisi vain että: ihan varmaan ne alkaa ihan just. Itse en osaa sanoo mitään oireita mihinkään suuntaan
Täällä on tänäänkin tullut pieni tuhru, alushousuihin verta mutta ei vielä menkkoja. Eikä juuri mitään muutakaan oireilua, välillä vihlasee vasenta puolta alavatsasta. Odottelua siis että sieltä alkavat. Lueskelin muiltakin sivuilta ihmisten kokemuksia kiinnittymisvuodoista ja minä päivinä on tapahtunut vuoto ja kuinka kauan kestänyt, niin yllättävän myöhäisessä kierron vaiheessa niitä on tapahtunut. En tosin usko että itselläni kävisi "tuuri" vaan odottelen tässä että hanat aukeavat piakkoin. :)
Niin sitä en tosin tiedä sanoa noista tapauksista että onko ovulaatio siirtynyt yms. :)
Kevättähti: kiitos listan päivityksestä. Mulla on tänään menossa kp 18/34, eli vähän heittää muttei paljon :) Pahoittelen ettei ole tummennettu. Kirjoitan puhelimella tätä.
Wishes
Heta, kiinnittyminenhän tapahtuu yleensä suht myöhään (verrattuna siis siihen mitä ehkä maalaisjärjellä ajattelisi), yleisin kiinnittymispäivä on dpo 9. Ensimmäisessä yritys päällä -ketjussa joku linkkasikin hienon grafiikan siitä, miten yleistä minäkin päivänä kiinnittyminen on, mutta en nyt äkkiseltään onnistunut löytämään sitä sieltä enkä googlesta. Tsemppiä jatkoon, toivotaan että tuosta kiinnittymisvuodosta tosiaan on sun kohdalla kyse :)
Morjesta kaikille!! Tänne on taas tullut paljon uutta tekstiä. Minustakin olisi kiva kuulla Finestin vauva-uutisista sitten, kun ovat ajankohtaiset. :) Ja pahoittelut kaikille keillä menkat ovat alkaneet ja onnea heille tulevaan ketkä ovat ryhmän jättäneet. (Onnea, ovat he sitten plussanneet taikka muuten vain poistuneet ryhmästä.) Toivottavasti tuo ei nyt ollut mitenkään hölmösti kirjoitettu.:D
Minäkin luen tekstit joka päivä, mutta muisti on huono enkä millään muista, mitä kukakin on välillä kirjoittanut. Mutta listasta on aina hyvä katsella teidän kaikkien tilanteita. Ja suurkiitos heille, ketkä ovat listaa päivittäneet. (Minun tiedot näytti olevan oikein.) Tuota kierron pituutta olen nyt taas miettinyt. Tästä kierrosta ei toivottavasti tule yhtä pitkä, kuin edellinen. Nimittäin tänään sain aamulla ovistestiin todella vahvan testiviivan. Testasin digillä vielä iltapäivällä uudestaan ja sieltä tuli myös hymynaama!! :) Eli ovis olisi sitten varmaan tässä ihan lähipäivinä/hetkinä. Jännää!!! Juat käytiin makuuhuoneen puolella tämä hyödyntämässä. Jäikin ainoaksi hyödyntämiseksi, huomenna nimittäin kutsuu mökki. Siellä appivanhemmat ja muut kesävieraat, ei oikein uskalla sitten puuhastella. Lapsetkin mukana, miin menee suurin osa ajasta heidän vahtimiseen. Mökillä iso jyrkkä rinne ja järvi, joten näitä pikkuisia pitää todellakin pitää silmällä tarkkaan.
Tänään muuten ollut kova jomotus alamahassa. Taitaa nyt sitten olla jotain alkavia oviskipuja. Tuntuu kyllä oikein kunnolla. Viimekierrossa ei tuntunut mitään. Hmmm. Tiedä sitten onko hyvä, vaiko huono juttu. :O Tänään siis tosiaan kp14. Voiskohan sen kierron sitten pistää taas johonkin 30-32 päivään?? Voisi varmaankin. Jos ovis olisi nyt suunnilleen kp15-16niin menkat alkaisi sitten kai joskus tuossa heinäkuun alussa? No juupa juu, tälläisiä mietteitä tänä iltana. ;)
Tosi riemukasta juhannusta kaikille teille!! Koittakaa nauttia sateesta, hyttysistä ja varmaan vielä lumituiskusta!! ;) Tänäänkin täällä meillä ollut tosi kylmä sää!! Varmaan mun tuurilla oikeasti tulee lunta taivaalta juhannusaattona... :D
Aliisia kp14/30-31
Heippa! Uusi innokas vauvakuumeilija päätti liittyä keskusteluun :) Olen 26-vuotias nainen, jolla on haaveissa ensimmäinen lapsi. Miehelläni on aiemmasta suhteesta yksi 6-vuotias poika, mutta nyt toivomme molemmat enemmän kuin paljon yhteistä lasta. Söin Yasmin e-pillereitä lähes 11 vuotta koko ajan, josta viimeiset n. 2 vuotta söin lääkärin ohjeistuksesta 2 laattaa putkeen ja pidin vain 4 päivän tauon. Kun päätimme jättää ehkäisyn pois, en enää aloittanut uutta laattaa tauon jälkeen. Kiertoni oli pillereiden kanssa täsmälliset 25 päivää. Nyt on menossa (vasta) ensimmäinen luomukierto eikä menkkoja ole vielä kuulunut. Nyt on kp 32. Kävin gynekologilla papa-kokeessa 27.5. ja siellä tehtiin samalla ultra. Silloin näkyi kypsymässä olevia munasoluja molemmin puolin, kooltaan suurin oli n. 1cm. Gynekologi sanoi, että menee ainakin viikko ovulaatioon. Oma veikkaukseni on, että ovulaatio oli 4.6. eli viikon myöhemmin kuin "normaalisti pitäisi olla". Tämä täsmäisi myös gynekologin arvioon. Eli kuukautisteni pitäisikin alkaa vasta huomenna? Alavatsaani on nyt nipistellyt viime torstaista (11.6.) lähtien, jolloin menkkojen olisi e-pillerikierron mukaisesti pitänyt alkaa. Olen jo moneen kertaan luullut, että nyt kuukautiseni alkavat, mutta ei. Taitaa olla ihan normaalia pillereiden lopetuksen jälkeen? Pieni ääni sisälläni kylläkin toivoo, että olisi käynyt tärppi heti ekasta kierrosta! Entä mikä mahtaa olla vasemman munasarjan kohdalla tuntuva "läpätys"? Se ei satu mitenkään, tuntuu lähinnä kuin perhonen lepattaisi yhdessä ja samassa kohdassa (itseasiassa juuri sillä puolella, jolla ultrassa näkyi suurin munasolu) koko ajan. Keltarauhanen? Nyt ymmärrän miltä tämä jännittäminen tuntuu, kun toivoo vain koko ajan, että kuukautiset eivät alkaisi :)