Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1321/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Hönttentöntiäinen, toivottavasti omituinen loppukierto johtuisi siitä että on tärpännyt :)

1322/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!! Oon lukenut tätä ketjua jo varmaan maaliskuusta asti ja nyt sain aikaseksi kirjoittaa tänne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1323/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin loput mun tekstistä katos

1324/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian menee hermot!! Joku joka osaa voi poista äskeiset kirjoitusyritykset

1325/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä vikana, kirjoitan pian uudelleen jos toimisi paremmin...

1326/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Canna, jos käytät hymiöitä, ne saattaa poistaa tekstin. Viestejä saa poistaa painamalla "asiaton", sivuston admit poistaa viestit.

1327/2455 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minut voi laittaa juoksevaan luetteloon ja ya 3/2015 :)

1328/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei VIERAILIJA! Pahoittelut keskenmenosta ja suhteen tilasta. Toivottavasti saatte parisuhteen kuntoon!
Tervetuloa uusille!
ON: Mulla on ollut niin paljon tekemistä että en oo ehtinyt käymään täällä. Yk3 pyörähti käyntiin ja nyt on kp2. Uskomattoman nopeasti kuluu aika kun vasta alotettiin yritys ja nyt on jo yk3! Hyvillä mielin siis mennään, esikoista yrittäessä mulla oli tässä vaiheessa jo niin paha masis että piti palstailusta pitää muutaman kuukauden tauko. Nyt ei masiksesta vielä tietoakaan, jes!

1329/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NooraV; oon niiiin samoilla linjoilla siun kanssa tuossa pilleri -asiassa. En koskaan enää halua niitä syödä kun tuntuu että elimistö on sekaisin kuin seinäkello niin pitkän aikaa:( Nyt on jälkikäteen kaduttanut että aloin niitä vähän vaille 30-vuotiaana syömäänkään..en tiedä puranko tästä yrityksen venymisestä aiheutunutta turhautumista niihin pillereihin mutta vaikuttivat miun hormonitoimintaan niin vahvasti. 

Vierailija
1330/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas naiset! Täällähän on tullut tekstiä ihan kiitettävästi & koitan täällä pysyä perässä :D

Ensin onnittelut plussista! & voimahalit niille joilla kierto alkoi uusiksi tai muuten. Niinkun oon ennenkin sanonut, että paskasta pääsee vaan ylöspäin kun surut on surtu<3

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Toivottavasti teillä on pikavisiitti täällä ;)

Finest, mun mielestä sä kirjotat aina ihan älyttömän hyvin & täyttä asiaa! Jos joku ei kestä suoraa puhetta & loukkaantuu niin antaa sitten loukkaantua. & niinkun tossa jo joku sanoikin, että jos joku täällä tosiaan olisi noin rasisti niin suksikoon syvimpään persiiseen siitä :D Mulla joskus puhelimen kanssa käy niin kun selaan tätä palstaa, että negapeukutan vahingossa eikä sitä sitten saa peruttua :// Voi olla, että muillakin on näin!

Kepuliina, tsempit sinulle! Josko se mies kohta muuttaisi mielensä :) Mä olin sillon viime joulukuussa & sitä ennen ihan miljoona prosenttia varma, että saan vuosia kärsiä yksin vauvakuumeeni kanssa, koska noh ei toi miehen alku edes suostunut puhumaan lapsista. Noh se sitten pari kertaa näki kaverin pientä muksua kahvitellessa, niin johan oli toinen ääni kellossa, tiedä sitten minkä valaistumisen koki :D Sitten kysyin yksi ilta, että joko mä nyt voin ne pillerit unohtaa, eka tuo epäili, että ''joko nyt, ai nyt ihan heti'' & siinä sitten pitkän selityksen jälkeen se ymmärsi ettei se lapsi heti sylissä oo. Niinkun nähtiin tässä sitä vieläkin on yritys päällä!

Sitten, täällä on oikein ihanan rento viikonloppu takana, aurinko paisto ihan kunnolla & muutaman lonkeronkin uskalsin hörppästä :D & en tiedä lukeeko tuo mies täällä salaa mun kirjotuksia vai mitä on tapahtunut, mutta myö mentiin sitte kihloihin vihdoin & viimein! Että juu on tässä nyt sentäs jotain ilon aihetta tähän kuuhun :) Tänään ajattelin kaivaa ensimmäisen ovistestin tuolta kaapista & alan sitten sitä bongailemaan, saas nähä miten käy. Onneksi itellä kp 14 eli kohtapuoliin jo kierron puolivälissä, eiköhän tää loppukiertokin mene yhtä sutjakkaasti taas, ainakin toivon näin.

Toivottavasti tästä ei tullut ihan romaania & olis kiva jos tässä olis kappalejaot! Saatiin tosiaan hommattua kannettava viimeinkin :D Mut ei mulla sen kummempia, oviksen bongailua & hieman rippijuhlia siitä on tää päivä & ensviikko tehty, oikein ihanaa sunnuntaita kaikille<3

Kikiii kp 14/30-35 yk 6

Vierailija
1331/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
1332/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereistä: itse lopetin yhdistelmät 6 vuotta sitten. Ei  vaan toiminut. Mieli kirkastui heti kun lopetin. Sen jälkeen kyllä jouduin palaamaan hormonikapseliin, koska kuparikierukka sattui. Nyt 1,5 v. ilman hormoneja ja vaikka kierto epäsäännöllinen niin paljon helpompi tulkita omaa kehoa. Pillereissä tietenkin paljon hyvää, mutta minusta lääkärit voisivat puhua myös niiden haittavaikutuksista.

1333/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest: en tiedä mistä alapeukutukset tulevat, mutta neuvoisin sinua olemaan kiinnittämättä niihin sen enempää huomioita. Jos joku täällä tosiaan on niin rasisti, että haluaa tarkoituksella sinua noilla alapeukutuksilla masentaa, niin suksikoon sinne missä ei aurinko paista. Mielestäni kirjoitat hyvin ja asiallisesta, oli kyseessä aihe kuin aihe ja sanot suoraan sen mitä ajattelet. Meillä jokaisella on omat mielipiteemme ja jokainen on yhtä oikeutettu ne ilmaisemaan taustaan katsomatta. Unohda ja ohita peukutukset, ja jatka kirjoitteluasi samaan malliin!

Vierailija: voi ei :( olen kovin pahoillani. Vaikkei raskautuminen ehkä parhaimpaan hetkeen olisi sattunutkaan, niin on nuo keskenmenot aina yhtä syvältä. Toivottavasti saatte suhteeseenne jotain selkeyttä. Tsemppiä ja voimia!

Minea92071: Limakalvon pitäisi olla tietääkseni vähintään noin 7mm, jolla olisi järkevää yrittää inssiä, mutta olen lukenut, että ohuemmillakin ko toimenpidettä on kokeiltu. Raskautta ajatellen oviksen aikaan limakalvon pitäisi olla 7-10mm, mutta ihanteellinen olisi 8-10mm. Limakalvo paksuuntuu 1-2mm vuorokaudessa. Limakalvo voi myös olla liian paksu alkion kiinnittymiseen. Jos se on kiinnittymisen aikoihin todella paksu, on alkion kiinnittyminen vaikeaa ihan niin kuin liian ohueen limikseenkin.

ON: noh täällä ei sitten inssiin päästy tässäkään kierrossa, kun ovis sattui tälle viikonlopulle. Mutta ihan sama, nimittäin kerrankin sain selkeän plussan ovistestiin! CB:n digitaalinen otesti hymyili kauniisti pe iltana ja la aamuna :) Voi tätä onnea! Vaikka moni asia raskautumiseen vaikuttaa ja edelleen mahdollisuudet ovat pienet, niin olen silti erittäin positiivisella mielellä. Ekaa kertaa tämän yrityksen aikana ovis oikeasti näyttää nyt tapahtuneen ja tätä myötä mahdollisuus muihin kiertoihin verrattuna on paremmat. Tässä sitä sitten loppukiertoa odotellen mennään ja toivotaan parasta.

Ja melkein unohdin; uudet, tervetuloa! Ja tsemppiä yritykseen!

Vierailija
1334/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös harmittaa että koskaan käytin pillereitä. Sen vajaan vuoden aikana tuntui muuttuvan moni asia, eikä todellakaan palautunut lopettamisen jälkeen. Ja pillereiden lopettamisestahan on nyt se reilu 1,5v.

Ensinnäkin kuukautiset (älkää lukeko eteenpäin jos helposti ällöttää tällaiset asiat). Mulla oli runsaat, veriset kuukautiset ennen. Nykyään paljon niukemmat, ruskeammat, vähemmän valuvat, "hyytyneemmät" ja "limaisemmat". Muuttuivat tosi niukiksi pillereiden aikana. Lopetin kun tuli lähes itku siinä vaiheessa kun vuoto kerran oli lähes mustaa/tosi tumman ruskeaa. Sen jälkeen en suostunut enää pistämään yhtäkään pilleriä suuhuni, vaikka olin juuri uusinut reseptin. Vuoto muuttui kyllä punaisemmaksi ja runsaammaksi heti kun lopetin, mutta ei edelleenkään ole palannut ennalleen. Toisekseen pillereiden aikana oli välillä jonkinlaista tiputteluvuotoa pitkiäkin aikoja.

Mulla on ollut melko huono iho, ja pillerit kyllä paransivat sen. Se oli kiva juttu niissä. Vaan kun lopetin, niin nykyään mulle sitten tulee finnejä myös hartioihin ja selkään, jonne ei ikinä ennen tullut. Että tosi kiva.

Muutenkin ahdisti se kun ennen, ihan teini-iästä lähtien, lähes kellontarkka, tuttu kierto ja kroppa jonka toiminta oli mulle tuttua, yhtäkkiä muuttui niiden pillereiden sanelemana. En enää yhtään ymmärtänyt omaa kroppaani. Toki, jotain muutoksia voi varmasti tulla muutenkin iän myötä ja on vaan sattumaa että satuin silloin syömään niitä pillereitä. Mutta mutta. Melkoinen sattuma.

Välillä kun miettii asiaa ahdistaakin jo valmiiksi se, että miten ehkäisy sitten mahdollisen raskauden jälkeen...

Kierron tarkka seuraaminen jotta tiedän esim. varmat päivät ei sen sijaan ahdista, mutta sen toimiminen vaatii säännöllisen ja tutun kierron. Se seuraaminen kyllä tulee multa lähes luonnostaan. Tykkään myös huolehtia syömisistäni ja liikunnasta, joten tavallaan koen sen kierronkin seuraamisen vain osana itsestäni huolehtimista ja oman hyvinvoinnin seuraamista.

1335/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikiii, onnea kihloista!
Meillä on mies ollut se joka on aina halunnut lapsia usein ollut surullinen kun olen sanonut että ei vielä. Kun hän täytti 30, hän sanoi että melkein kaikilla hänen ikäisillä on jo 2 lasta ja hänellä ei yhtään...Mutta minä halusin käydä koulun loppuun, olla jonkin aikaa töissä, matkustella... Jos olisin tiennyt, että yritys voi kestää, olisimme aloittaneet aikasemmin...paljon aikasemmin.
Nyt ei voi muuta kuin pitää itselleni peukkuja ja toivoo että saan esikoisen ennen kuin täytän 30.

1336/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka tsemppas ! Minmar, Minea, Finest, Elliep, Konttri ! Ihanaa saada tukea, koska mulla ei oo sillee ketään kelle haluisin näistä jauhaa.
VIERAILIJA = Pahoittelut sulle ja kova rutistus. Nyt keskittykää suhteeseen. Nopeasti sitten onnistaa kun mielikin on parempi ja asiat muutenkin paremmin ! Tsemppiä ! :)
ON = mulla tosiaan pe illalla alko niukka vuoto ja lauantaina räjähti käsiin koko homma. Eli nyt tosiaan menossa kp 2 !
Odotellaan että lääkärin vastaus ja hoitosuunnitelma tulisi. Täytyy varmaan kokeilla kaikkia poppaskonsteja. Voihan olla että kyseessä huonompi "erä" :D hehheh. Riideltiin sitten perjantaina illallaki iha huolella, oikeen molempien paha mieli kärjistyi. Nyt en oo viälä jaksanu miettiä muuta. Epätoivo taas iski hetkeksi. Jos tästä taas si ponnistaa ylähäppäi vaan.
SUPERA KP 2 /27-29 YA 2/14

Vierailija
1337/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on taas tullut paljon tekstiä perjantain jälkeen... :)

Mutta siis asiaani, mun on nyt aivan pakko sanoa ajatukseni ääneen, en halua loukata ketään viestilläni mutta nyt on avatta meikäläisen kielen kannat.

En siis yhtään ihmettele että Finest olet saanut alapeukkua jopa kaksi kertaa edeltävässä viestissäsi. Neuvoja on monen monia ja vaikka sinua kehotetaan jatkamaan samaan malliin viestejäsi niin kuitenkaan kenellekkään joka tulee kirjoittamaan keskenmenostaan tai parisuhteensa vaikeuksista ei mielestäni ole oikeutta tulla sanomaan että oli parempi niin että sait keskenmenon (olkoot se pitkän matkalainen tai vasta raskautta yrittäämään aloittanut). Kukaan ei myöskään ole oikeutettu sanomaan kenellekkään milloin ja missä tilanteessa kenen tulee hankkia lapsia ja kuka niitä voi olla hankkimatta. Jotkut asiat voi ja pitääkin jättää sanomatta.

Kyllä, jos minua noin neuvottaisiin tai tultaisiin pitkän yrittämisen jälkeen sanomaan että oli parempi että keskenmeno tapahui, niin ottaisin nokkiini ja siihen olisin kyllä täysin oikeutettu.

1338/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen sitten ymmärtänyt väärin kun Vierailija kirjoitti: "Melkein jopa toivon, että en olisi raskaana, koska silloin periaatteessa olisimme tilanteessa jossa yritämme korjata huonoa suhdetta tekemällä lapsen. En ole ajatellut, että missään olosuhteissa toimisin noin. :/"
//
"Enkä vieläkään edes tiedä toivonko oikeasti raskautta."
Heille piti tulla ero jossain vaiheessa ja syy miksi vastasin noin, olisi pikkasen huono aika tulla nyt raskaaksi. Mutten missään nimessä ole iloinen tai muuta vastaavaa keskenmenosta, voi jeesus, se on kamalaa, tiedän! Mutta kamalaa olisi myös sillä lapsella kenen vanhemmat riitelee joka päivä.

1339/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mut voi poistaa listalta. Lupaan etten tuu enää kommentoimaan tänne ja aiheuttamaan pahaa oloa.
Pitäkää hauskaa! Plussatuulia!

1340/2455 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Vierailijan oma mielipide tähän:
Miehen kanssa kaikki menossa niin perseelleen kuin suinkin mahdollista (ei tiedä vielä km:sta). Joten ehkä tämä oli kierolla tavalla vain hyvä.