Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Kuka täällä alapeukuttaa jatkuvasti? Mitä vikaa on siinä kun sanon, että ois voinut ottaa kapselit öljyn sijaan tai että pelkään kemiallista raskautta tai etten halua kehitysvammaista??? Ei kyllä näytä vahingolta. Mut jos joku muu kirjoittaa ettei halua kehitysvammaista niin se on ok?? Mikä on homman nimi? Ärsyttää sellaiset lastentarhan leikit, anteeksi vaan.
Heippuli ! :)
Mä oon ollu muka niin kiireinen etten oo ehtiny ollenkaa kirjotella ja nyt si 1.5 h luin kirjotuksia läpitte ja isot onnet plussanneille ! :)
Miehistä. On olemassa tosikkoja ja sitte on niitä peter pan-poikia (mieheni on tälläinen) jotka eivät ikinä kasva Aikuiseksi. Välillä niin hemmetin rasvittavaa ja välillä niin hauskaa. Vaikka meillä on tuon ukon kanssa lähemmäs 20v ikäeroa, hyi ku kuulosti paljolta kun sen kirjoitti noin :D, niin ei se näy mihinkään :D mä oon silti se tämän perheen "aikuinen" :D
NILLIS // meillä meni niin että:
Siemennesteanalyysi (mies vie/antaa spermanäytteen )
Yhteinen hoidon suunnittelukäynti johon meette molemmat ("kuulustelut" elämäntavoista, parisuhteesta ja menneistä sairauksista ja suhteista yms. Ultra + gynekologinen tutkimus, miehelle ulkoinen kivesten tutkimus, paino+pituus molemmilta, klamydia testit molemmilta, lopuksi ne si sanoo miten tehään ja missä järjestyksessä.)
Verikokeita (hiv , kuppa jne molemmille ja paastoverensokeri, naiselle hormooniverikokeet)
Aukiolotutkimus ( ei ollu ok kiva homma ollenkaan ja mulla on korkea kipukynnys :D)
Sitte riipppuu siitä mitä tutkimuksista selvisi, meillä on inseminaatio elokuussa :) ja jos ei tulosta nii suoraa ivf jonoon.
ON = tosi seesteinen ja hyvä olo. Mihin se kierto taas meni :D nyt on enää n. 6pv kuukautisten alkuun. En tiiä miten käy mutta tuskin on tärpännyt. En oo tikuttanu tai yrittäny tikuttaa ovulaatiota, en oo laskenu päiviä, laskenu kuinka monesti peitot on heilunu , oon vaa antanu mennä :D Seksiäkin on ollut lähes joka päivä, hyvä tai huono en tiiä sitä mutta kivaa on ollu. Kesä nyt tällee rennommalla sykkeellä.
Yritystä on takana ens kuussa 1.5 vuotta !!!! Missä mun haikara viipyy. Mies jo vitsaili, että meidän haikara on ottanu hokkua ja eksyny ko ei näy viäläkää. On kuulemma tulossa ko krapulasta selviää :D
Supera 22/27-29 ya 2/14
Tsemppiä loppukiertolaisille, jaksaa jaksaa! Pahoittelut uuden kierron aloittaville.
Supera huikean paljon tsemppiä ja loistava asenne sulla! Rennolla mielellä eteenpäin niin hyvä tulee :) Haha toivottavasti haikara selviytyy piakkoin :D
Satuse mä just mietin samaa miten ihanan fiiliksen tää valoisius tuokaan! Nyt niitä hellepäiviä vaan kehiin!
ON: testi jälleen tehty, nyt alkaa jo vähän intoilla mutta maltilla vieläkin. Ehkä vähän vahvempi jo tuo viiva (jee! :D)
kp 29/28(-33) ei näy tätiä,vatsaa on hieman juilinut ja tän aamun testi oli niin selkeä nega (liuskatesti)
,kuin vaan olla ja voi :/
Kaippa se tätsy on sitten tulossa,vaikka viimeiset kierrot on tainnu aikalailla olla just toi 28 päivää..
Onnea kaikille plussanneille <3
Onnea Belime <3 Toivottavasti itsekin joskus pääsee tuollaisia postailemaan tänne :)
..nyt on taas hetkellinen eitästämitääntuletaidanpariipaistakunnonkännit -hetki. Eilen oli sitten paksu viiva ovulaatiotestissä, mutta miehellä oli kilo käpyjä hanurissa poikittain. Kyllä siinä lopulta sitten touhuiltiinkin mutta voin kertoa että miun osaltani tunnelataus jäi hieman puolitiehen. Samapa tuo, koitan nyt miettiä positiivisia asioita; jospa ne siivittäisivät änkyrän siittiöt hurjaa lentoon. Onneksi paistaa aurinko :)
p.s. olen "koukuttunut" youtubesta löytyviin aivomusiikkeihin, esim. Calming music for anxiety and stress. Eilen väsytti ihan hulluna ja särki päätä -> kuuntelin puolisen tuntia päänsärkyä lievittävää musiikkia ja kipu oli tiessään, eikä väsyttänytkään enää :D Lähden siis hakemaan sisäistä rauhaa sieltä.
mulla kun ei ole menkkoja nii tuskin ovuloinkaan? vai mitä..
vammaisen lapsen pitämisestä on ollut puhetta. Oletteko kaikki ennakkoon jutellut asiasta miehenne kanssa? Esikoisen kohdalla ei tullut mieleenkään asiaa miettiä ja uskoi kaiken menevän hyvin. Kaikki ei mennyt ihan hyvin mutta lapsi on terve. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu.
inä tiedän että mies ei hyväksy vammaista lasta koska on itse elänyt lapsuuden/elämän auttaen vammaista veljeään ja on sitä mieltä että vammaisen elämä ei ole mukavaa. Ja minä hyväksyn hänen toiveensa. Jos tutkimuksissa löytyisi vamma jota ei voi leikkauksella hoitaa niin en voisi lasta maailmaan tuoda. Toki kaikki ei tutkimuksissa selviä ja synnytyksessäkin voi tapahtua vaikka mitä.
näihin on yhtä paljon mielipiteitä kuin on ihmisiä. Tärkeintä on että jokainen pariskunta tietää toistensa toiveet ja ovat samaa mieltä asioista jos joskus vaikean tilanteen eteen joutuisi.
sukupuoli toiveistakin olitte jutelleet. Tämäkin on asia johon ei ole oikeaa tai väärää tapaa. Luulen että on melkeinpä luonnollista että esim kolmen pojan äiti haaveilee tyttärestä ja kolmen tyttären isä olisi iki onnellinen saadessaan pojan. Haaveilla aina saa. Mielestäni sellainen on väärin että fanaattisesti haluaa vaikka pojan ja vihaa lastaan sen ollessa tyttö. Mutta en usko tällaisia tapauksia olevan paljon. Itsekkin olen sortunut haaveilemaan tytöstä ja myös pojasta. Itse olen onnekas ja minulla on poikia ja tyttöjä. Nyt jos joskus vielä onnistuneesti vauvan saisin niin en usko että sukupuoli asia olisi mitenkään toiveissa kun kumpaakin jo perheessä on.
onnittelut plussanneille. Kunpa itsekkin saisi taas sen riemun tuntea kun positiivisen raskaustestin tekee.
mulla on varmaan ovis ollut ja mennyt. Kunnon reiluja limoja ei tullut kuten yleensä. Jotakin limailua oli ennen kuin tuli järkky "kohdun" tärähtely herkkyys. Liekkö sillon sitten ollut ovis. Vai jäikö kokonaan tulematta. Ens kiertoon aion kyllä ovis testit hankkia kun enemmän stressaan tätä kun en tiedä koska se olisi odotettavissa. Keskenmenon jälkeen voi olla toki keho vielä hiukan sekaisinkin.
Hönttentönttiäinen
Ei menkkoja vieläkään. Nyt alkaa hieman kuumottaa, mutta en viitsi testata ennen kuin ollaan kunnolla myöhässä. Mutta jos eivät tänään ala niin on on kyllä joko pisin kierto ikinä tai sitten jotain muuta poikkeuksellista tapahtunut..
Vierailija 37v. kp29/28 yk9 ya2012
Ei menkkoja, lämmöt edelleen koholla joten en niitä vielä odotakaan, tissit kunnolla kipeät - pahoinvointi onneksi pysynyt poissa eilisillan jälkeen... Kp 29/25-31. Jänskättää ja edelleen jotenkin varma mutta epäuskoinen fiilis.
Eilen illalla alkoi punaista näkyä. Ja yön ainaka oli "räjähtänyt" pankki... Eli tänään sitten kp1 Ja fiilikset tietenkin sen mukaiset. Töiden jälkeen painun kauppaan ostamaan kilokaupalla herkkuja!! Jotain on saatavana tähän v*tutukseen.
Aliisia kp1/37
Voi harmi, Aliisia. Muista välttää suklaata menkkojen aikana: suklaa aiheuttaa finnejä ja lisää vitutusta.
Heippa taas kaikki :)
Jee onpas tullut paljon tekstiä, vakavistakin aiheista (lapsen kehitysvammasta ym). En nyt ehdi työkiireiltäni kommentoimaan kaikkea, mutta kaikkien jutut luen.
Supera: Olenkin odotellut milloin sinusta kuuluu jotain ja miten sinulla menee :) Meillä vähän samanlaiset tilanne kuin teillä, eli pitkään yritystä ilman tulosta. Parin viikon päästä napsahtaa vuosi yritystä täyteen. Kiva että osaat ottaa rennosti! Se on minunkin kesän plääni! Ja hyi että kun noita tutkimuksia on paljon ja ne kuulostaa ihan kamalilta. Eniten kyllä ehkä pelottaa tuo kysely entisistä suhteista ja elämäntavoista :D Ahdistavaa kertoa tuntemattomalle näistä asioista ja varmaan vielä pahempi mun miehellä kun hänen elämäntyylinsä oli pitkään tyyliin "viis veisaan itsestäni tai mistään".
Hieno plussa Belime! :)
Oma tilanne tänään: Menkat alkaa iiiiiihan näillä näppäimillä, eli lyhyt kierto jälleen kerran. Pakkohan mussa on olla jotain vikaa, ei kai näin lyhyellä kierrolla tule kukaan raskaaksi? Eilen iski kaamea makeanhimo (en yleensä syö makeaa), alaselkää särkee, tissit turvoksissa ja niitä särkee vielä pahemmin, jomotusta kummallakin puolella alavatsaa ja välillä kouraisee kohdun/kohdunsuun tienoilla. Nää on siis aina mun menkkaoireet, eli en jaksa edes leikkiä ajatuksella että liittyisivät raskautumiseen. :D Ai niin... (excuse my language) eilen iski hirveä panetus, se on mulla varma merkki että nyt alkaa menkat. Onko kellään muulla tällaista outoa kroppaa joka suorastaan KÄSKEE harrastamaan seksiä menkkoja edeltävänä päivänä? :D
Ps. Mä en ainakaan alapeukuta ketään, asioista saa olla eri mieltä! :)
Moikka,
Iso kiitos listan päivittäjälle! Maailman kivointa, kun ei tarttee alkaa laskea kiertopäiviä vaan voi katsella tuosta!
Ja isot onnittelut plussanneille! Ihan mahtavaa!
Seulonnasta.. Mä itse menisin, ehdottomasti. Mutta onkin sitten vaikeampaa miettiä, että mitä sitten tekisi jos. Ennen mä olin suhteellisen mustavalkoinen tämän asian kanssa, mutta en enää. Jotenkin musta vaan nykyään tuntuu, että tää maailma on ihan sairas paikka terveillekin ihmisille, niin entäs sitten jollekin vauvalla, jolla olisi kehityshäiriö tai vamma tms.
Alapeukuttamisesta.. argh! Noi peukut on jotenkin maailman ärsyttävimmät! Mun mielestä aikuisten olis hyvä uskaltaa rohkeasti sanoa, jos on jostain eri mieltä. Tollanen peukkujen näyttely on vähän jotain ala-astemeininkiä...
Mä oon jotenkin ollut yllättävän surullinen siitä, että nyt heti tässä ei tärpännytkään. Siis ymmärrän toki realiteetit ja kaikki muutkin jutut, mutta mä tajusin, että tää asia on mulle vaikea ehkä siksi, että tässähän ei suoranaisesti ole mitään takuuta onnistumisesta. Eli ei oo varmaa, että kun yritän 10 kertaa, se onnistuu, vaan koko ajan joutuu elämään pienen epävarmuuden kanssa. Ja mä en ole siinä kovinkaan hyvä. Omassa lähipiirissä oikeastaan kaikkien vauvat ovat saaneet alkunsa suhteellisen pitkäkin yrittämisen jälkeen ja nyt sitten iskee jo se paniikki, että entäs jos mä olen aloittanutkin jo liian vanhana. Pakko tässä on vaan nyt jotenkin yrittää ottaa rennosti.
Mulla oli mun mielestä vähän ovulaatiohenkisiä oireita (ihan kuin mä niitä nyt tunnistaisin) eilen ja toissapäivänä. Meillä paneskeltiin maanantaina ja eilen, mutta ei sinänsä missään apuaonkonytoikeaajankohta-fiiliksissä vaan siksi, koska sattui huvittamaan.
NILLIS Muakin panettaa AINA ihan jäätävän paljon just päivä, pari ennen menkkoja. :D
Silloin kun en seurannut kiertojani, muistan että minukain panetti ennen kuukautisia, paneskelun jälkeen seuraavana päivänä alkoikin yleensä menkat :) Nyt se himo iskee aina kuukautisten aikana :D mua siis koskaan ei paneta oviksen aikana, kuulemma kiimaisuus on yksi oviaoireista, ei ole ainakaan mulla :D
Kiitos ihanaiset tsempistä ! :) <3
NILLIS // Joo se tuntuu yhtäkkiä paljolta, mutta kun kaikki tutkimukset alkaa niin aika menee nopeaa ja kaikki tapahtuu nopeaa ! :) Tsemppiä sullekki tosi paljon. Vuosikin on niin pitkä aika ! Ja mua panettaa muutenkin aina :D ja loppukierrosta aina enemmän.
Kyllä noista tutkimuksista yms. Kannattaa miehen kans etukäteen jutella, ettei tuu si yllätyksenä. Me saatiin täyttää semmonen lomake sillon jossa oli vähä kaikkia kysymyksiä ja se käytiin yhdes läpi ennenkö mentiin Sinne parikäynnille. Kerro sitte heti kun ootte ollu ! :) jänskään teän puolesta ja toivottavasti kaikki on hyvin vaikka itsellä oli kans semmonen että pakko olla jotain vikaa kun ei se haikara kuulu !
Finest okei! Ehkä se mun ovis sitten oli lauantaina kun säkin oot tuntenut samanlaista! Mä en ihan kauheesti oo näistä lämpöjenmittailuista aikaisemmin tiennyt, mutta nyt oon jotenkin hurahtanut. Kirjauduin jopa tuonne fertility friendiin niin näkee kuinka käyrä kehittyy. Tosin ajattelin käyttää vaan sen ilmaisen jakson, täytyy puhelimeen ladata vaikka joku sovellus jos haluaa jatkossakin tollaisen sovelluksen piirtämän käyrän :) Mäki luulin, että se lämmönnousu tapahtuu heti seuraavana päivänä. Jollain sivulla luki, että voi nousta vain 0,2 astettakin ja joillain ei nouse ollenkaan, jollain toisella sivulla luki että nousee 0,5-1astetta mutta niissäkään ei lukenut, että kuinka nopeasti, ja sitten oletin että heti seuraavana päivänä. Älä välitä noista alapeukuista. Tuo on sellainen aihe joka varmasti jakaa mielipiteitä eikä siihen mun mielestä ole yhtä oikeaa vastausta. Riippuu täysin tilanteesta, ja henkilöistä, että mikä on sitten missäkin tilanteessa se oikea vastaus juuri itselle :)
Voi Vierailija voimia sinulle parisuhdeongelmiisi! Ja vaikka tällainen tilanne ei kaikkein paras raskautta ajatellen ole, niin uskon, että pystytte asiat sopimaan kaikkia osapuolia kunnioittaen vaikka eroaisitte ja olisit raskaana! Toivotan paljon onnea teille, että saatte suhteenne kuntoon! Voimahali.
Minmar pahoittelut menkoista! Ja harmi että kierto on pidentynyt :/
Kevättähti jännittävää, jospa onkin tärpännyt! Vaikka ei tuo pahoinvointi taida kaikkein mieluisin raskausoire olla, mutta olisi se silti kiva että johtuisi raskaudesta ;)
Pioni1 pahoittelut menkoista :( harmi, että matkustelette ovisaikaan... Täytyy toivoa, että ovis tulisi sitten vähän myöhemmin, ettei tämä kierto ole täysin hukkaan heitetty ;)
Supera toivottavasti teidän haikaran ryyppyreissu alkaa olemaan lopuillaan ;)
Hyvältä näyttää Belime!!
Pahoittelut myös sinulle Aliisia, nyt äkkiä jotain lohturuokaa! ;)
Hahhah mitä panemisjuttua täällä :D Mua ei nykyään paneta juuri koskaan.... Enkä oo ikinä huomannut että oviksen aikaan erityisemmin panettanut, harmi! :D Eikä kyllä juuri ennen menkkojakaan, en oo ainakaan pistänyt merkille, että himottais aina jossain tietyssä kierron vaiheessa :)
ON Nyt on joko dpo5 tai 6 mutta luulen että paremminkin 5. Lämmöt on edelleen nousussa, nyt tuntuu jo hengitysilmakin ihmeen lämpimältä :D Pää on ollut tänään kipeä ja tuntuu olo vähän kuumeiselta, varmaan oon tulossa kipeäksi. Tai sitten johtuu siitä, kun en näihin lämpöihin oo ennen kiinnittänyt huomiota niin tulee huomattua sitten myös paremmin. Toivotaan niin, en halua tulla kipeäksi :D Aamulämpö oli tänään 36,8 ja se kuulostaa aika kovalta lukemalta kun mulla ei yleensä kuume nouse kipeänäkään ja jos nousee niin vaan 37 asti ja sänkypotilas olen silloin. Jos nousee ylemmäs niin tarkoittaa yleensä sitä että tarvitsen antibioottikuurin. Oonkohan sitten ollut kipeenä oviksen jälkeen niinä kertoina kun lämpö on nossut? :D mielenkiintoista! Mulla ei näytä tulevan oviksen jälkeen kuivaa kautta... Sellaista kosteusvoidemaista limailua on alkanut tulla eilisestä alkaen toissapäivänä oli melko kuivaa eli olikohan toissapäivänä sitten se mun kuiva kausi :D Taas uutta dataa seuraavaa kiertoa varten, viimekierrossa limailut meni ohi. Muistan kyllä miettineeni, että sitä oli vähän väliä, mutta en oo kirjannut ylös niin en tiedä oliko se sitten sitä ovislimaa vai tätä samaa kun se ovis sit ilmeisesti tuli viikon myöhässä. Nyt kun oon lämpöä mittaillut niin tuntuu, että kiinnitän siihen huomiota enkä oikeestaan mihkään alavatsatuntemuksiin :D Vai johtuuko vaan siitä, että oviksesta on niin vähän aikaa, että mitään ei vielä voi edes tuntea? ;) On kyllä toisaalta kiva, että se ovis on mennyt jo, enää ei voi siihen asiaan vaikuttaa ja tämä pitää nyt jättää niin sanotusti herran haltuun! Menkkamasistelukin on loppunut, toivottavasti palaa vasta sitten kun on ajankohtaisempaa!
Tiinu89 kp25/33-34
Siirryin uuteen kiertoon (yk13) muutama päivä sitten. Haluaisiko joku vaihtaa paikkaa mun kanssa? Mä mielelläni olisin yrittänyt vasta alle vuoden. Tosin. Tiedoksi kaikille joilla yritys pitkittyy niin yk7-12 on ollut henkisesti raskainta aikaa. Miettiä missä mennään ja miksi mitään ei tapahdu. Miettiä hakeutuuko hoitoihin ja milloin. Vai josko ei edes tarvitsisi? Vuoden kohdalla olo helpottaa. Edes jollain tasolla. Pettymyksiä on oppinut käsittelemään ja olemaan omille tunteilleen armollinen. Hyväksynyt että silloin kun surettaa niin pitää surra. Eikä muita tunteita tarvitse esittää kuin itsellä oikeasti on. Kukapa haluaisi olla tahattomasti lapseton? Kuka haluaisi jäädä paitsi niin suuresta ihmeestä kuin oma lapsi? Seurata vain sivusta toisten onnea?
Minut voi poistaa listalta. se tuntuu haikealta, mutta en nyt voi muuta. En ole muutenkaan pystynyt hetkeen lukemaan tämän palstan kuulumisia. Olen onnellinen kaikkien plussanneiden puolesta. Oikeasti. Minusta on hyvä ettei kaikkien tarvitse käydä läpi näitä juttuja vaan elämä kohtelee hellemmin tämän asian suhteen. On ihanaa, kun haaveet toteutuvat ja unelmat täyttyvät. Niin haluaisin maailman toimivan. Ymmärtänette että kuitenkin jokainen plussa on kuin puukkoa väännettäisi haavassa. Miksi kaikki muut mutta en minä? Tässä vaiheessa yritystä on helpompi keskittyä ihan muihin asioihin kuin vauvoihin ja muiden raskauksiin. Tämä on ollut superupea paikka saada vertaistukea jännäilyyn, tietoa ja nimimerkkiystäviä. Olen elänyt mukana monien tilanteita, tullut iloiseksi ja surulliseksi heidän kanssaan. Olen ollut Yritys päällä palstoilla 10 kuukautta. Yritystä on nyt takana yli vuosi. Luulin saavani plussani paljon aiemmin koska mitään syytä tai estettä raskautumiselle ei ole. Tulen kyllä sitten joskus huhuilemaan, jos plussaan, jos täällä enää on ketään tuttuja :)
Toivon, että olette täällä armollisia toisillenne. Kaikki me olemme erilaisia. Elämäntilanteet ja kokemukset ovat hyvin erilaisia. Ja siksihän te olette täällä. Hakemassa vertaistukea, mutta myös kuulemassa mitä kaikkea voi olla vastassa ja millaisia kokemuksia kenelläkin on. Porukassa on voimaa :) Ihan hirmuisesti tsemppiä ja ihanaa kesäistä jännäysaikaa kaikille teille! Olette upeita naisia <3
Legolatar
Tervehdys taasen... :)
Paljon onnea plussanneille, toivottavasti täältä tultaisiin perässä... ;)
Kyllä uskon että mekin siihen sikiöseulontaan osallistutaan, mutta uskon että siitä keskustelemme keskenään kun edes saataisiin jokin tuonne massuun kasvamaankin. :)
Täällä on tosiaan tuon lääkärikäynnin jälkeen ollut super hyvä olo, kun tietää että kaikki on hyvin molemmilla ja ensi keväänä inseminaatioon jos ei ennen sitä ala raskaus. Nyt eletään kierto kerrallaan ja nautitaan yhteisestä ajasta vielä kun ollaan kaksin. :) Tänään tosiaan ovis plussa bongattu ja hyödynnetään tämä viikonloppu täysillä. :)
Niin ja se piti vielä mainita että itselläni on aivan jäätävä seksin himo kierron puolivälissä ja siitäkin jo ilman tikutusta pystyisin sanomaan että ovis on käsillä. :)
Ihanaa! Plussia! Hurjasti onnea ja ottakaa meidät muut plussakyytiin!! Jooko? Täällä odotellaan siis, että voi alkaa tikuttaa ovista - homma konkretisoituu ja jänskättää jo etukäteen :) Mies on hieman huonosti kotosalla, mutta eiköhän joku talletus saada tehtyä sopivaan aikaan, hope so!!
Ihanaa, kun on valoisat illat ja aamut! Pari viikkoa loman alkuun jippii!!
satu