siskoni tuhosi tutti vieroitus!
Eli, siskoni oli perj perjantaista sunnuntaihin hoitamassa 7 v & 3 v lapsiamme. Nuorempaa on nyt 2 kk vieroitus tutista hirveän shown kera, esikoinen vei omansa aikoinaan vuoden iässä itse roskiin eikä perään kysellyt..
no kuitenkin, sisko oli nyt sitten mennyt OSTAMAAN tutin " kun hän ei muuten rauhoittunut". Ja me kyllä varoitimme että huutoa saa sitten kuulla!
Kommentit (15)
Eli* siskoni oli * perjantaista sunnuntaihin hoitamassa 7*v & 3*v lapsiamme. Nuorempaa on nyt 2 kk vieroittettu* tutista hirveän shown kera, esikoinen vei omansa aikoinaan vuoden iässä itse roskiin eikä perään kysellyt..
no kuitenkin* sisko oli nyt sitten mennyt OSTAMAAN tutin "*kun hän ei muuten rauhoittunut". Ja me kyllä varoitimme*, että huutoa saa sitten kuulla!
Korjattu.
Siis vieroitusoireet on kestäneet jo kaksi kuukautta kun luovuitte tutista? Miten se on mahdollista?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:45"]
Kusipää on siskosi. Pistä puolen vuoden karanteeniin, ettei saa lapsiasi nähdä. Oppii ehkä siitä kuuntelemaan paremmin vanhempien ohjeistuksia.
[/quote]
Kahden alapeukuttajan mielestä siskot saavat huseerata lasten kasvatuksessa miten haluavat.
[/quote]
No mitäpä jos vanhemmat hoitaisivat itse mukulansa eikä ottaisi niitä kusipää-huseeraaja-siskoja lapsia kaitsemaan?
Kusipää on siskosi. Pistä puolen vuoden karanteeniin, ettei saa lapsiasi nähdä. Oppii ehkä siitä kuuntelemaan paremmin vanhempien ohjeistuksia.
[/quote] Oikeesti...entä jos sitä siskoa ei vois vähempää kiinnostaa. On vaan tyytyväien kun ei tarvi paimentaa toisen lapsia. Hah! Silloin kun joutuu hoitamaan toisen lapsia ja ne vaan itkee tms niin kaikki keinot on sallittu kunhan eivät ole väkivaltaa.
[/quote]
Kahden alapeukuttajan mielestä siskot saavat huseerata lasten kasvatuksessa miten haluavat.
Oliskohan se tuttivieroitus pitänyt tehdä jo pari vuotta sitten niin ei ottaisi noin koville.
Jos lapsi on 2 yötä ilman vanhempiaan, ei ehkä ole oikea hetki tuttivieroitukselle. Väärään aikaan pyysitten siskoa hoitamaan lapsia ja jos hoito oli välttämätöntä, niin olisin itse hankkinut tutin varuilta mukaan. Ehtiihän sitä vieroituksen aloittaa uudelleen myöhemminkin.
Oletko ap ulkomaalainen, vai miksi et osaa suomea?
Otat siltä lapselta nyt vaan tutin pois. Simple as that. Ja lakkaat vastuuttamasta siskoa tuollaisesta. Jos et itse osaa lapselta ottaa tuttia, miksi vieraan hoitajan pitäisi se vierotus hoitaa puolestasi? Kuinka vierotus voi edes kestää kaksi kuukautta?!!
Miten se sun lapsesi tutista vierotus tuhosi siskosi? Niin sinä nimittäin otsikossasi sanot.
Muistithan haukkua siskosi ihan päin naamaa, kun noin huonosti hoiti lapsesi? Ainakin vähennät siitä lapsenhoitopalkkiosta ainakin kolmanneksen, mitä muuten olisit maksanut siskolle. En maksaisi tuosta enempää kuin 200 euroa, riippuen siitä veitkö sisarelle lasten ruuat.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:19"]
Oletko ap ulkomaalainen, vai miksi et osaa suomea?
Otat siltä lapselta nyt vaan tutin pois. Simple as that. Ja lakkaat vastuuttamasta siskoa tuollaisesta. Jos et itse osaa lapselta ottaa tuttia, miksi vieraan hoitajan pitäisi se vierotus hoitaa puolestasi? Kuinka vierotus voi edes kestää kaksi kuukautta?!!
[/quote]
On harmillista, että siskosi osti tutin. Kyse on kuitenkin vain kahdesta yöstä. Itse unohdit vieroittaa lapsesi tutista 1-2 vuoden iässä, jolloin se olisi ollut huomattavasti helpompaa. Kuulostaa, että tutti on teillä vallan väline ja - believe me - kolmevuotias on vallankäytön mestari! Olisin ihmetellyt, jos siskosi olisi selvinnyt pääsiäishoitohugistaan ilman tuota vallan menetystä.
Nyt lakkaat syyttämästä siskoasi, koska olet itse vitkutellut tuttivieroituksen kanssa noin kauan, vaan toteat kotona kylmästi kolmevuotiaallesi, että tuttia ei ole eikä tule, koska teidän perheessä ei ole enää vauvaa ja tutit on tarkoitettu vauvoille. Jos haluat antaa lapsesi siskollesi yöhoitoon, tee se siinä vaiheessa, kun kuopuksesi on varmasti tutiton.
Oppikkaa jo, se tuttivieroitus alle 1v:na niin ei tule ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:32"]
Oppikkaa jo, se tuttivieroitus alle 1v:na niin ei tule ongelmia.
[/quote]
Ehkä on parempi, ettei opeta tutille lainkaan, jos alle vuotiaana pitää siitä jo luopua. Yksivuotias ei ymmärrä asiasta vielä mitään, joten tutin riisto on varsin traumaattinen kokemus tuon ikäisenä. Hieman isompi ymmärtää jo puhetta. Väärään aikaan vieroitus kestää kauemmin kuin sopivaan hetkeen ajoitettu. Kolmevuotias on jo auttamattoman vanha, tuon ikäinen tietää jo, että kaupasta saa uusia. Sitkeyttä vieroitukseen!