Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisille kertomasi tekosyy erosta tai ystävyyden katkeamisesta?

Vierailija
01.04.2024 |

Sinä yksi parhaista ystävistäni, mitä kerroit tapahtuneen, kun varastelusi paljastui? Tai sinä toinen kun kyllästyin ivalliseen ja ilkeään piikittelyysi. Tai sinä joka katkaisit 20- vuotisen ystävyytemme väärinkäsitykseesi, etkä suostunut kuuntelemaankaan asian oikeaa laitaa? 

Ex- mies, minkä sanoit nyt jo edesmenneille vanhemmillesi syyksi eroomme? Tiesivätkö, että huorittelit, alistit ja vähättelit vuosikaudet, sekä käytit minua taloudellisesti hyväksesi ja säästit omia rahojasi. Tiesivätkö, että vieraannutit itse itsesi lapsestamme kostoksi minulle? 

Tai mitä sanoit sinä, pitkäaikainen miesystävä omille läheisillesi eromme syyksi? Kerroitko että yritit pienentää, alistaa ja eristää minua, ja että jaksoit päivittäin arvostella nukkumisajoista, ruokavaliosta, katsomistani tv- ohjelmista, lukemistani kirjoista ja mielenkiinnon kohteistani... Tai sinä vielä pitempiaikainen, joka aloitkin viettää öitä pois kotoa, ryypätä ja syytellä sitoutumiskammoisena milloin mistäkin omiin pelkoihisi peilaten.

Tai mitä kerrot sinä, jonka kanssa en halua olla tekemisissä huutamisesi ja haukkumisesi takia? Kerrotko niinkuin minulle sanoit, että luulen olevani parempi kuin sinä tai että haluan vain määräillä sinua? 

Olisi mielenkiintoista tietää, kertooko kukaan todellista syytä välirikkoon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on suotu niin laadukas lähipiiri, että heille voi jakaa paljonkin, myös omia virheitä voi heidänkin kanssaan reflektoida. Aina kannattaa puhua totta, sen muistaa paremmin.

M38

Vierailija
2/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua onnellista, jolla on hyvä ja arvostava lähipiiri! Itse havahduin vasta, kuinka rakkaudettomia ja myrkyllisiä ihmissuhteeni ovatkaan olleet. Erakoidun pikkuhiljaa, koska en halua enää yhtään vähättelevää suhdetta tai veitsenkääntöä haavassa. 

Olen itse hyvin pidetty  työpaikallani ja läheinen työkavereideni kanssa. Yhteispeli ja kanssakäyminen on mutkatonta ja mukavaa. Arvostan itseäni ja kanssaihmisiä, mutta se ei tule samanlaisena vastaan sitten työpaikan ja lapsien ulkopuolella  muissa ihmissuhteissa.

Olen ihmetellyt  että kiltteytenikö saa ihmisten huonot puolet esille, vai mikä siinä on. Olen kuitenkin helppo, hauska, lämmin ja empaattinen ihminen, avarakatseinen, luotettava ja rakastava ystävä ja kumppani. Mutta alan kyynistyä pikkuhiljaa. Välillä tuntuu, ettei tämä voi olla tottakaan, ja kokevatkohan muut tällaista. Olen hieman kateellinen heille kenellä on rakastava mies, rakastavat sisarukset ja paljon hyviä, läheisiä ystäviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirja ap

Vierailija
4/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja jatkan vielä: Olen ollut sinisilmäinen ja luottavainen. Siinä harhassa olen kertonut jostain elämäni kipukohdasta. Se on ollut ehdottomasti aina vikatikki ja sitä on käytetty minua vastaan. Aina.

-ap

Vierailija
5/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... ja jatkan vielä: Olen ollut sinisilmäinen ja luottavainen. Siinä harhassa olen kertonut jostain elämäni kipukohdasta. Se on ollut ehdottomasti aina vikatikki ja sitä on käytetty minua vastaan. Aina.

-ap

Tämä on ihan kamalaa. 🙄

Kellekään ei voi koskaan omasta elämästään avautua kunnolla, kun sitä sitten käytetään sua vastaan.

Nimim. Samaa kokenut

Vierailija
6/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita kirja ap

Kiitos ehdotuksesta. Aineistoa olisi, mutta sen kirjoittaminen taitaisi tehdä kipeää..

Vierailija
7/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tämä on ihan kamalaa. 🙄

Kellekään ei voi koskaan omasta elämästään avautua kunnolla, kun sitä sitten käytetään sua vastaan.

Nimim. Samaa kokenut

Joo, en mä enää. Minusta on vanhemmiten tullut hiljainen ja syrjään vetäytyvä, vaikka töissä ja lasten kanssa sitä iloista, puheliasta ja huumorintajuista puoltani vielä pystynkin luontevasti käyttämään.. Vaan enhän minä enää missään muualla näyttäydykään. Täällä kotona neljän seinän sisällä ei haavoitu enempää.

Kiitos sinulle kokemuksen jakamisesta.

-ap

Vierailija
8/11 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit hipi hiljaa, hiljaisuuskin kääntyy sinua vastaan saatanallisten mielien sisällä. Parasta antaa vain olla ja kääntyä ottamaan ravinto ei muiden huomiosta tai hyväksynnästä vaan perusasioista. Luonto, linnut, puut, tuuli ja pilvet. Ne eivät vittuile.

Vierailija
9/11 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina että "Hassu juttu, mutta Mikko/Saija/Teuvo/Tellervo osoittautui mielenvikaiseksi saatananpalvojaksi". Toimii hyvin vaikka olisi tuon kohteen kanssa tunnettu kymmeniä vuosia.

Vierailija
10/11 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon aina että "Hassu juttu, mutta Mikko/Saija/Teuvo/Tellervo osoittautui mielenvikaiseksi saatananpalvojaksi". Toimii hyvin vaikka olisi tuon kohteen kanssa tunnettu kymmeniä vuosia.

No tuohan on tekosyistä parhain! Se on niin tyhjentävä, ettei tarvitse enempää selittää.

Mutta ihan vakavasti ottaen: kertooko kukaan, että vuosikausien ystävyys katkesi siihen, että varastin ystävältäni tai yritin jatkuvasti iskeä hänen miestään? Vai vastaako ihmettelijöille, että toinen osapuoli petti niin pahasti luottamukseni, ettei ystävyyttä voi enää jatkaa.. tai kertooko muille läheisille, että kohtelin vuosikaudet niin huonosti vaimoani/miestäni, että hänen lähtönsä on täysin ymmärrettävää.. vai laittaako ex- puolison syyksi sanoen vaikka ettei tämä halunnut enää jatkaa avioliittoa ja minkäs sille sitten voi? 

Kyllä mua surettaa aivan valtavasti esim. tuon yli 20 vuotta kestäneen ystävyyden päättyminen, kun sain paskan ja epäluotettavan maineen väärinymmärryksen takia. Olen lohduttanut itseäni sillä, että aika aikaa kutakin, ja nyt tuli sen suhteen aika päätökseen. Mutta ikuisesti olen hänen silmissään epäluotettava. Siihen ei muutosta saa, mutta ehkä hän tarvitsi tämän kokemuksen omista syistään.

Vierailija
11/11 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko se kenellekään? Itse en ainakaan halua että kukaan ruotii asioitani. Joskus jopa ilman parempaa oikeaa tietoa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme