Miksi leikkaatte tytöillenne kamalan pottapolkan otsiksella?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 18:18"]Siksi kun lapsi ei suostu pitämään pinnejä eikä ponnareita ja vastustaa kampaamista. Ja minusta polkkatukka on nätti.
[/quote]
Tykkääkö tukan leikkaamisesta ?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:31"]
Kamala näky! :O
[/quote]
Siis ketähän tyttöä ap tarkoittaa? Meidän lapsemme on sukupuolineutraali.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:36"]Mun äiti leikkas meille just tuommoset tukat kun oltiin lapsia. Perusteli sen sillä, että jos lapsen tukan antaa kasvaa pituutta, siitä tulee ohut/harva (jos ei ole perinyt paksua tukkaa). Kun leikkaa lyhyeksi, tukka ei "pyri kasvamaan: pituutta vaan kasvaa tiheämmin. Tai jotain. Näin siis äitini, mummoni jne ovat tehneet ja perustelleet, ei ole siis minun keksimä juttuni. Mulla ja sisaruksillani on ohuehko tukka, mutta sitä on paljon. Hyvin paljon. Saa hyvin tuuheaksi ja näyttäväksi. [/quote] Höpöhöpöpuhetta. Tottakai se pitkä tukka näyttää ohuenmalta kuin vastaava määrä hiuksia päässä oleva lyhyt tukka.
[/quote]
ihan höpöhöpöähän toi on tosiaan, ihan niinku sekin että jos sheivaat käsi- tai jalkakarvat niin ne kasvaa tummempana ja paksumpana takasin.
mut joissain maissa ajellaan vauvojen päät just että tulis paksu tukka.
[/quote]
Yhtään enempää hiusnystyjä ei sinne päänahkaan kasva, vaikka kuinka sheivaisi kaljuksi päänahkaa. Hius on ajelun jäljiltä aina "paksumpi", koska se on katkaistu. Hius on latvasta aina ohuempi ja siksi katkaistu hius näyttää ja myös on katkaisu kohdasta paksumpi. Tuo lapsen pään ajelu ei mitenkään vaikuta hiusten paksuuteen tulevaisuudessa!
Käykö teidän tytöt usein parturissa ?
No ihan käytännön syistä. Pysyy hiukset poissa silmiltä vaikka auki pitäisi. Ponnarit ja pinnit ei nimittäin kauaa päässä pysy. En ole tullut ajatelleeksi, että pienen tytön kohdalla pitäisi miettiä ensisijaisesti ulkonäköä. Hän ehtii varmasti miettiä hiuksiensa muotoa myöhemminkin. Tosin mun mielestä polkka otsiksella ei ole kamalan näköinen
Tämä naurattaa, koska kävin juuri pari viikkoa sitten leikkaamassa itselleni polkan ja otsatukan. Tosin se on porrastettu takaa eli ei ehkä ihan potta. Mutta kai mä olen nyt ihan superruma. :)
Minulla on sairaus jonka takia omat hiukseni ovat todella ohuet ja aina olleet lyhyet. Muistan vielä selvästi kuinka kadehdin pitkiä hiuksia alle kouluikäisenä. Muuten en ollut mikään prinsessatyttö, mutta hiukset ovat aina tuottaneet ahdistusta kun koskaan en pitkiä saanut. Nyt minulla on tytär, hän ei ole perinyt sairauttani ja voi kuulkaa jos vain hiukset alkavat kunnolla tuosta kasvamaan (tyttö nyt 5 kk) niin hänellä ei koskaan tule olemaan polkkatukkaa otsiksella!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:02"]Käykö teidän tytöt usein parturissa ?
[/quote]
Niinpä. :D huom. Parturi on miehille, naiset käy kampaajalla.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:34"]
Olet kait siirtänyt oman arvomaailmasi ja kaunesihanteesi jo lapsellesi, jotta he osaisivat ilmaista mielipiteensä kavereilleen, mitä mieltä ovat polkkatukasta vai tuntisitko myötähäpeää kun lapsesi lallattavan ja laukovat mielipiteitään, kasvatushan tulee kotia ja lähipiiriltä.
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
[/quote]
Tottakai! Kuulutan aina isoon ääneen, mitä mieltä olen kenenkin ulkonäöstä, olemuksesta jne.
Sinäkin ilmeisesti luet nämä avaukset ja kommentit lapsillesi aiba ääneen?
Pottapolkka oli meillä välivaihe matkalla kohti nyt 4-vuotiaan tyttäreni vieläkin lyhyempää hiusmallia. Hän ei antanut laittaa hiuksiaan kiinni edes pinnillä, poninhännästä tai muusta puhumattakaan. Hirveä itku ja repi aina kaikki härpäkkeet pois noin minuutissa, jos edes yritin laittaa niitä jotenkin kiinni. Tukka oli takkuuntuvaa peikkotukkasorttia, joten sakset vilahtivat vähän alle 3-vuotissynttäreitä ja niin tuli itse leikattu pottapolkka. Otsatukka oli leikattu jo aikaisemmin kampaajalla.
Myönnettäköön ettei se polkka ollut hänellä maailma pukevin. Tyttö itse valitti, että sekin on liian pitkä ja hiukset tulevat naamalle. Niinpä leikkasin vuosi sitten sivuilta ja takaa vieläkin lyhyemmäksi eli käytännössä poikatukaksi (kauttaaltaan kerrostettu malli, niskasta ihan lyhyt ja korvilla pienet pulisongit). Nyt on kuulemma hyvä eikä tyttö halua yhtään nykyistä pidempiä hiuksia. Olen käyttänyt pari kertaa kampaajalla, että malli pysyy hyvänä ja välillä leikkaan itse. Tuota mallia saakin kyniä joka kuukausi, koska hiukset näkyvät kasvavan nopeasti. Esikoinen on näköjään poikatyttö joka haluaa lyhyet hiukset, inhoaa mekkoja ja lemppareita ovat lippis ja verkkarit. Itse olisin pukenut hänet mielelläni tyttömäisemmin, mutta kun ei tykkää niin ei sitten.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:33"]
Miten se sinua edes kiinnostaa? Muotoile vaan sen oman lapsesi otsatukkaa kuten haluat ja anna toisten tehdä kuten he haluavat. Olisi ihan tyhmää jos kaikilla oli samalaiset tukat.
[/quote] Mutta kuinka ihanaa olisikaan jos kaikilla olisi kauniit tukat! Ja jos kaikilla sama malli olisi kaunein niin ihan rauhassa saisi olla sitten kaikilla se sama malli.
En muuten tajua miten täällä jauhetaan kommenteissa POLKKAtukasta kun ap kysyi POTTAtukasta? Sisälukutaito anyone? Polkkatukasta erottuu se otsatukka muuta osaa lyhempänä - potassa se sama pituus jatkuu edestä taakse. Ja onhan se nyt törkeän ruma se pottamalli...
Leikkaan pojallenikin, ihanan nostalgisen ritaritukan <3 Tytöillä näkee monenlaisia kampauksia, kivannäköisiä kaikki. Miksi sen sijaan pienillä suomalaispojilla on joko a) siili b)mikrofoni tai villissä tapauksessa c)feikkikeesiheitto ala sisustusohjelman miespuolinen juontaja?
Polkkatukka passaa vain mummoille ja pikkutytöille. Teinitytöllä ja aikuisella naisella näyttää ihan hirveältä!
No meillä äiti leikkautti lyhyeksi koska helpompi pitää kuosissa. Ei kuulemma oikein annettu harjata pitkää lettiä koska takut, ja takut tuli koska ei annettu harjata :D
Tukka lyhyeksi, problem solved.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:31"]
Minulla on sairaus jonka takia omat hiukseni ovat todella ohuet ja aina olleet lyhyet. Muistan vielä selvästi kuinka kadehdin pitkiä hiuksia alle kouluikäisenä. Muuten en ollut mikään prinsessatyttö, mutta hiukset ovat aina tuottaneet ahdistusta kun koskaan en pitkiä saanut. Nyt minulla on tytär, hän ei ole perinyt sairauttani ja voi kuulkaa jos vain hiukset alkavat kunnolla tuosta kasvamaan (tyttö nyt 5 kk) niin hänellä ei koskaan tule olemaan polkkatukkaa otsiksella!
[/quote]
Entä jos tyttösi 10v ilmoittaa että haluaa parturiin ja polkan otsiksella.
Meillä oli tytöllä polkka juuri niin pitkään kuin minä pystyin asiasta päättämään (jotain 4v asti) ja vieläkin on otsatukka (8v). Nyt tuo pitkä tukka on aina takussa, suussa ja ruokalautasella, epäsiisti kuin mikäkin tienvarsiraato.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:41"]
Miksi arvostelet pikkutyttöjen kampauksia noin raa'asti? Eikö sinulle kukaan ole opettanut aikuista käytöstä?
[/quote]
Viiden alapeukuttajan mielestä on ihan asiallista, että aikuinen nainen repii päätään pikkutyttöjen kampauksista.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:39"]
Sama.[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"]
No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia.
[/quote]
[/quote]
Sopii hyvin! Erottuvatpahan omat tyttäreni edukseen ;)
Luoja todellakin, miten lapsellista porukkaa täällä on. Tietokone kiinni ja pihalle saamaan raitista ilmaa sieltä :)
Polkka on aivan ihana!
Minulla on pieni ja siro vaaleatukkainen 5 vuotias tyttö ja parhaiten sopii polkkamalli. Etuhiuksia ei kylläkään erikseen ole eli on tasapitkä joka puolelta.
Semmoinen onneli ja Anneli tukka jollaisen onneksi itse halusi :)
Aiempi pidempi malli oli sitä hiirenhäntä osastoa että jos nyt kasvaisi tuuheamman näköiseksi kun on hyväkuntoiset ja tasaiset latvat!