Miksi leikkaatte tytöillenne kamalan pottapolkan otsiksella?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:41"]
Miksi arvostelet pikkutyttöjen kampauksia noin raa'asti? Eikö sinulle kukaan ole opettanut aikuista käytöstä?
[/quote]
Viiden alapeukuttajan mielestä on ihan asiallista, että aikuinen nainen repii päätään pikkutyttöjen kampauksista.
[/quote] Kyllä minä aikuinen nainen, joka on ollut itse tuollainen järkky pottapää lapsena, koen, että minulla on oikeus arvostella teitä, jotka tuollaista tekevät tytöilleen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"]No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia.
[/quote] Aina yhtä järkevä syy kaikkeen. Mitä nyt lapsesta, pääasia, että joku ärsyyntyy :D
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:39"]
Sama.[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"]
No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia.
[/quote]
[/quote]
Sopii hyvin! Erottuvatpahan omat tyttäreni edukseen ;)
[/quote]
Onneksi mun tytöt ovat niin kauniita muutoinkin ettei tartte hiuksilla koreilla. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:39"] Sama.[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"] No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia. [/quote] [/quote] Sopii hyvin! Erottuvatpahan omat tyttäreni edukseen ;) [/quote] Onneksi mun tytöt ovat niin kauniita muutoinkin ettei tartte hiuksilla koreilla. ;)
[/quote]
Ettehän vain sitten koreile vaatteillakaan! ;)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"]No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia.
[/quote] Aina yhtä järkevä syy kaikkeen. Mitä nyt lapsesta, pääasia, että joku ärsyyntyy :D
[/quote]
Hei tyhjäpää. Minun 5-vuotiasta etutukkapolkkatukka tytärtäni ei voisi vähempää kiinnostaa millainen tukka hänellä on. Katsos kun lapsella on ihan muuta ajateltavaa. Todella surullista, että sinun lapsellasi ei ole.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:39"] Sama.[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"] No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia. [/quote] [/quote] Sopii hyvin! Erottuvatpahan omat tyttäreni edukseen ;) [/quote] Onneksi mun tytöt ovat niin kauniita muutoinkin ettei tartte hiuksilla koreilla. ;)
[/quote]
Ettehän vain sitten koreile vaatteillakaan! ;)
[/quote]
Ei tarvitse. Rumat ne vaatteilla koreilee. Tapasi mummo vainaani sanoa. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:32"] [quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:39"] Sama.[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"] No ihan vaan ärsyttääkseni sunkaltaisia. [/quote] [/quote] Sopii hyvin! Erottuvatpahan omat tyttäreni edukseen ;) [/quote] Onneksi mun tytöt ovat niin kauniita muutoinkin ettei tartte hiuksilla koreilla. ;) [/quote] Ettehän vain sitten koreile vaatteillakaan! ;) [/quote] Ei tarvitse. Rumat ne vaatteilla koreilee. Tapasi mummo vainaani sanoa. ;)
[/quote]
Hienoa, olette periaatteen ihmisiä ummosi kanssa! ;)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:42"]Mua taas harmittaa, kun ohuttukkainen 10-vuotias ei anna en leikata enää otsatukkaa ja tukka on mallia pitkä hiirenhäntä, joka roikkuu naaman sivuilla. Hiukset on kauniinväriset (ihan melkein valkoinen) ja uskon sen vahventuvan, koska omani olivat samanlaiset vielä tuossa iässä ja teini-iässä paksuuntuivat urakalla. Eikä sillä niin väliä muutenkaan ole, mutta ohuelle tukalle jotenkin lyhyempi olisi kivampi, mutta lapsi päättää itse asian noin ja en todellakaan ala vääntämään rautalangasta, miksi lyhyt olisi parempi. Saa vielä hirveät traumat, että tukka on liian ohut. [/quote] Parturin penkkiin vaan
[/quote] Jos minulle oltaisiin tehty noin niin olisin varmaan karannut kotoa ja ennen sitä käynyt yöllä leikkaamassa äitini hiukset..
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:42"]Mua taas harmittaa, kun ohuttukkainen 10-vuotias ei anna en leikata enää otsatukkaa ja tukka on mallia pitkä hiirenhäntä, joka roikkuu naaman sivuilla. Hiukset on kauniinväriset (ihan melkein valkoinen) ja uskon sen vahventuvan, koska omani olivat samanlaiset vielä tuossa iässä ja teini-iässä paksuuntuivat urakalla. Eikä sillä niin väliä muutenkaan ole, mutta ohuelle tukalle jotenkin lyhyempi olisi kivampi, mutta lapsi päättää itse asian noin ja en todellakaan ala vääntämään rautalangasta, miksi lyhyt olisi parempi. Saa vielä hirveät traumat, että tukka on liian ohut. [/quote] Parturin penkkiin vaan
[/quote] Jos minulle oltaisiin tehty noin niin olisin varmaan karannut kotoa ja ennen sitä käynyt yöllä leikkaamassa äitini hiukset..
[/quote] Minä olisin itkenyt, huutanut ja tehnyt kaikkeni että äiti tajuaisi ettei toisten hiuksia saa mennä leikkaamaan. sama jos olisin mennyt leikkaamaan hänelle yön aikana jonkun oksettavan mutta minun mielestäni "hienon" kampauksen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:40"]
[/quote] Minä olisin itkenyt, huutanut ja tehnyt kaikkeni että äiti tajuaisi ettei toisten hiuksia saa mennä leikkaamaan. sama jos olisin mennyt leikkaamaan hänelle yön aikana jonkun oksettavan mutta minun mielestäni "hienon" kampauksen.
[/quote]
Kyllä ne leikata kannattaa
Oletko koskaan miettinyt, mistä lapset oppivat lähes taaperoikäisenä kiusaamaan toisiaan, puhumattakaan päiväkodissa ja koulussa, annammehan me aikuiset mallin omalla asenteellamme lapselle.
"Pottapolkka" on todella pientä, koska hiukset kasvat nopeasti ja lapselle voi tehdä millaisen kampauksen tai hiusmallin tahansa, mutta vaikeampi on muuttaa aikuisen asennevammaa, kun hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus on jäänyt omassa lapsuudessaan oppimatta, puhumattakaan sydämensivistyksestä, sillä luulisi jokaisen jo äidinmaidosta oppivat, ettei ole sopivaa arvostella toisen ulkonaista olemusta, saati lapsen, sillä jokaisella on oikeus omaan ulkonaiseen olemukseensa, ilman, että siihen tarvitsesi kysyä av-palstalta, mikä on kaunista ja mikä ei.
Huomenna menee tuokin 11v tuosta parturiin, päästään roikkuvista leteistä eroon.
Olet kait siirtänyt oman arvomaailmasi ja kaunesihanteesi jo lapsellesi, jotta he osaisivat ilmaista mielipiteensä kavereilleen, mitä mieltä ovat polkkatukasta vai tuntisitko myötähäpeää kun lapsesi lallattavan ja laukovat mielipiteitään, kasvatushan tulee kotia ja lähipiiriltä.
Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Haahahaa. :''D Taisi aika moni mamma ottaa itseensä ap:n mielipiteestä.
Itselläni oli juuri tuollainen tukka muksuna ja oi että, miten inhosin sitä. Ala-asteella sitten ilmoitin äidilleni, että nyt kasvatan otsiksen pois. Äiti oli vähän pettynyt, mutta ei alkanut riidellä asiasta.
Olen myös eri mieltä siitä, että harvaan tukkaan sopisi otsis. Mikään kampaus ei ole tyhmemmän näköinen kuin harva otsis. Tämä kommentti siis kaikella rakkaudella, koska itsellänikin on ollut vastaava harvahko otsis muksuna ja kerran aikuisiällä.
Koska fiskarsseilla on amatööriparturin kotioloissa vaikea saada salonkikelpoista lopputulosta?
Kaveri oli just yks päivä leikannut tuollaisen potan tytölleen. Näytti kyllä vähän oudolle kun otsiskin oli niin pitkä ettei kulmakarvatkaan näkyneet ja koko "yleisilme" muuttui uuden tukan myötä jotenkin ihan myrtsiksi.
Siksi kun lapsi ei suostu pitämään pinnejä eikä ponnareita ja vastustaa kampaamista. Ja minusta polkkatukka on nätti.
No voi vittu. Kuinka säälittävää arvostella jonkun pikkutytön hiuksia? Kuinka ulkonäkökeskeisessä maailmassa oikein elät? Ei lasten tarvitse näyttää hyviltä.
Lyhyt polkka on käytännöllinen. Mulla ei ole tyttöjä, mutta itselläni oli tarhaikäisenä lyhyt polkka koska olin ärsyttävä uhmis joka ei suostunut kampaamaan hiuksiaan. Äitini ratkaisi ongelman leikkaamalla hiukset pois.