Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ihan loppu näihin joulun valmisteluihin…

Vierailija
22.12.2021 |

Vaikka joulua vietetään vain perheen kesken. Lahjan hankinnat jääneet viime tippaan. Äsken laitoin lohen graaviin. Kaupassa juossut monta päivää. Eilen tein joulupullat. En ymmärrä miten te muut jaksatte vielä väsätä laatikot ja kaikki itse. Tänään siivosin. Mä oon ihan poikki. Mukavasti sujuu nämä ”lomapäivät”. Töissä pääsis helpommalla. Onko muita jouluun uupuneita?

Kommentit (306)

Vierailija
261/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kirjoittaja on nainen. Näin miehenä en käsitä sinua. Mikään mahti maailmassa ei pakota sinua tekemään yhtään mitään. Kaikki stressi tulee sinun itsesi halusta. Jos et jaksa, niin minkä vuoksi teet yhtään mitään. Olisiko joulu täysin pilalla, jos tekisit vain puolet tästä, mitä nyt olet tehnyt? Minkä ihmeen vuoksi jouluna on näännytettävä itsensä? Miksi niin monet naiset siivoaa keskellä yötä? Itkee ja siivoaa. Takuulla aviomiehenne ei ole tätä vaatineet!

Olen kuullut ihan samaa joskun toisenkin miehen suusta, mutta silti hän tuntui tykkäävän joulusta. Teki mieli kysyä, että mitä tykkäät, jos vaimosi ihan oikeasti alkaa noudattaa sinun neuvoja. Kun aattona miehelle tulee nälkä, niin vaimo sanoo, että siellä kaapissa on pikapuuripusseja, tee itse sellaien ruuaksesi.

No miksi ne vaimot passaa?

Mun mies laittoi joulua, itse en tehnyt mitään asian eteen, menin kyllä valmiiseen pöytään. Mutta jos mies ei olisi kokannut ym, se olis ollut ihan ok.

Minä olen johtavassa asemassa työelämässä. Ei tuota mitään vaikeuksia delegoida hommia. Tietenkään kaikki ei ole ollut aina niin hyvin ja hienosti, kuin olisin itse tehnyt.

Koskaan en kuitenkaan ole haukkunut tai moittinut, enkä ole korjannut.. Se mitä on tehty, niin sillä on menty. Yhtenä vuonna oli muuten mielettömän huonosti koristeltu kuosi.

Aina olen kovasti kehunut ja saattanut ainoastaan sivulauseessa ehdottaa jotain. Hyvin on toiminut ja suoritukset paranee.

Meilläkin on vietetty joulu mun miehen asettelemissa tuikuissa. Olihan ne nyt ihan päin peetä, mutta, jos ne oli sen mielestä hyvät, niin ei kai siinä mitään.

Itse istahdin sohvalle lukemaan kirjaa ja siemailemaan viskiä.

Miten tuikut voi asetella väärin? (Jos ei kyse paloturvallisuudesta, mihin olisi kannattanut puuttua). Tai joo, tiedän ihmisiä, jotka uskoo, että heillä on erehtymätön maku. Se väärä asettelu on heidän päässään oleva vika.

Mulla on esteettistä silmää ja miehellä sitä ei ole. Tuikut oli aseteltu keskenään väärässä värijärjestyksessä ja ei oltu osattu laittaa niitä edes tasaisin välimatkoin.

Hyvä kun et huomauttanut miehellesi asiasta.

Vierailija
262/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hoitaa aina siivouksen. Mä laitan jouluvalot, kuusen ja teen ruoat. Maksalaatikon ja rosollin ostan valmiina. Olen paistanut tänään saaristolaisleipää. Nyt on parasta aikaa hirvipaisti uunissa. Mun isä paistaa kinkun leivinuunissa. Tänään olen paistanut bataattilaatikot ja pian menee uuniin porkkanalaatikot. Vielä keitän tänään perunoita perunasalaattia varten. Huomenna sitten paistan perunalaatikot ja lohen. Teen perunasalaatin, pahoittelen maustekurkut ja leipäjuuston, viipaloin leivät. Tänään ehkä silitän vielä pöytäliinat ja laitaliinat. Huomenna pitää katsoa astiat valmiiksi. Huomenna perunoiden keitto ja kastikkeen teko. Teini teki eilen piparitaikinan ja paistoi piparit tänään.

Teen kolmivuorotyötä ja ihan helposti olen tehnyt ja teen kaiken tämän kuten muinakin vuosina. Perunalaatikot tein pakastimeen valmiiksi paistamista vaille valmiiksi. Joinakin vuosina olen aattona aamuvuorossa ja silti teen kaikki samat jutut. Pitää vain suunnitella ja aikatauluttaa hommia. Stressiä ei ole.

Tuossa täytyy muistaa, että me ollaan kaikki yksilöitä, toisille tuollainen touhukkuus on luonnollista, joillekin se on kovaa ponnistelua. Olisi tärkeä ymmärtää että luontainen puuhakkuus ja tekemisen tahti on kaikilla eri. Myös kyky organisoida ja suunnitella on yksilöllistä -monella muu elämä on täynnä aikataulutusta ja organisointia eikä aika ja jaksaminen välttämättä riitä enää muuhun. Olet hieno esimerkki, mutta kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia. Olisi tosi tärkeää antaa arvoa erilaisille ihmisille ja jouluille. Sallivuutta, rakkautta ja armollisuutta jokaiselle. Emme voi tietää, minä kenenkin olemista virittää ylös tai alaspäin: kun jaamme omaa pystyvyyttämme hyvääkin tarkoittaen, se ei muuta toisen pystyvyyttä automaattisesti paremmaksi -ehkä pahimmillaan päinvastoin. Kun sinä pystyt tuohon pitäisi muidenkin pystyä…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta Kaalimadon tai Huippukivan myymälät tänään sulkeutuvat?

Vierailija
264/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa itsensä mukaisen JOULUN . Ei ole meitäkään , kun me aviopari , siltikin laitamme meille perinteisen JOULUN . Ihan kaikkea pikkuhiljaa valmistellen. Nykyään on niin helppo , kun kaupoista on kaikkea saatavilla  / tai voi valmistaa itse, niin halutessaan. Kyllä HYVÄ RUOKA ja JOLUSAUNA on meidän juttu.Vierashuone on valmiina , kunhan joutavat tulemaan. Hyvää Rauhallista Joulua  !

Vierailija
265/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa.  Nyt saa jo ottaa joulukoristeet pois ja jouluruuat syöty kerran, huomenna vielä samat.

Meillä peruuntui koronakarenssin vuoksi matka lasten luokse ja täällä saadaan kahdestaan olla rauhassa. Ei mitään ressiä. Mietitään lähdetäänkö hiihtämään vai nakkeilemaan sänkyyn. Tv mummo 64v.

Vierailija
266/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Siinä se joulu meni, vaikkei mitään hösöttänytkään. Kivaa kevään odotusta kaikille!

Vierailija
267/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ap on rauhoittunut vai saanut migreenin?

Odottelen uutta ketjua siitä kuinka saa siivottua joulupöydän tiskit.

Sen jälkeen että miten maksan luottolaskut, kun niitä lahjuksia piti niin paljon ostaa.

Vierailija
268/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti ja aatto onkin sitten ohitse,  huomenna alennusmyynteihin ja uuden vuoden

rakettien ostoon.

269/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten uuvutat itsesi? Outo olet.

Kyllä itse tehtynä hyvistä raaka-aineista saa paljon parempaa, kuin esim. se kaupan vetinen porkkanalaatikko, palmuyöljyiset joulutortut

Ei parane sitten valittaa uupumusta jos se on sen arvoista.

Niin, on se sen arvoista

Vierailija
270/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eka joulu ulkomailla siten, että mennään valmiiseen maksettuun pöytään. Ei mitään stressiä mihinkään suuntaan. Tai no, koronan takia pitää olla vähän varovaisempi.

Itse asiassa tämä on mukavaa. Erilaista ja huoletonta. Ei ole perinteiden vuoksi tarvinnut tehdä mitään. Suosittelen muitakin joskus kokeilemaan.

Lapsetkin pitää tästä.

Vierailija
271/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Siinä se joulu meni, vaikkei mitään hösöttänytkään. Kivaa kevään odotusta kaikille!

Jopas

Meillä vasta alkaa ks kelloa

Vierailija
272/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eka joulu ulkomailla siten, että mennään valmiiseen maksettuun pöytään. Ei mitään stressiä mihinkään suuntaan. Tai no, koronan takia pitää olla vähän varovaisempi.

Itse asiassa tämä on mukavaa. Erilaista ja huoletonta. Ei ole perinteiden vuoksi tarvinnut tehdä mitään. Suosittelen muitakin joskus kokeilemaan.

Lapsetkin pitää tästä.

Oi, minullekin tuli muistoja mieleen, kun asuimme ulkomailla ja kävimme merimieskirkolla

joulupäivällisellä.

Oli hyvin perinteinen jouluateria, aivan mahtavaa..

Helpointa ikinä.

Yritin minä alussa tehdä Suomi joulunakin, mutta jo kun aloin kyselemään kaupasta lanttua, jotta olisin tehnyt lanttulaatikot alusta asti, (koska eihän lanttulaatikkoa löydy kuin Suomesta. ).

Minua pidettiin heikkopäisenä, eihän lanttu ole tarkoitettu kuin eläinten rehuksi.

Vierailija
273/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tunti ja aatto onkin sitten ohitse,  huomenna alennusmyynteihin ja uuden vuoden

rakettien ostoon.

Voi kuule, alet alkavat olla jo loppusuoralla. Terveisin myyjä, joka on saanut kuulla vtuilua jo parin viikon ajan, kun tavaraa ei olekaan. Epäilevät, ettei ollut alunperinkään, kun eihän se ole mahdollista, että joku muukin on ollut ostoksilla, ja ajoissa.

Vierailija
274/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen paistoin piparit ja tein joulutortut.

Kinkku uuniin yöksi ja valmislaatikot parannan kermalla.

Graavia hyi eikä rosollia!

Joululahjoja ostin pitkin vuotta.

Kuusikin on muovinen mutta hieno, tuuhea, luminen ja käpyinen.

275/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Minun kotiin siivooja maksaa noin 50€ ja kaupan kotiinkuljetuspalvelu 10€.

Palkkaa saan n. 2000€, siitä laitan sivuun.

Jokainen stressaa ja priorisoi niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
276/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa eilen ihmiset olivat kyllä todella ahneen ja kärkkään oloisia. Varsinkin naiset. Ruoka ei sieltä kaupasta lopu, joten siellä ei tarvitse jyrätä kuin lätkäpelaajat. Ja jouluvieraanne joulu ei taatusti mene pilalle, vaikka jäisitte ilman hillosipulia tai kapriksia.

Vierailija
277/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuu / tulee vieraita kotiin, niin ei oikeen ilkeä pas-kaseen ja sotkuisaan taloon kutsua, tarjottavaakin pitäisi olla. Ja kai sitä jouluruokaa itselle edes, että tulee jouluinen olo. Kyllä nuo teetättää töitä, vaikka miten vähän pyrkisi tekemään. Tai vaihtoehto B: että ei laita kuin kinkun pöytään, piparirasian ja pienen huonekuusen, ja torjuu vieraat, ehdottaa tapaamispaikaksi kahvilaa tapaninpäivänä.

Vierailija
278/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat aikuiset lapseni määräsivät minut täksi jouluksi täyshoitolomalle kotimaan kohteeseen. Äitiyttä takana lähes kolmekymmentä vuotta. Myös bestikseni nuorin lapsi muutti tänä vuonna pois kotoa, joten hän on täällä kanssani. Aikataulusta katsomme seuraavan ruokailun. Pukki käy täälläkin. Olen vaan avantouinut ja saunonut. Illalla otetaan wappipuhelu lasteni luo.

Vierailija
279/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas

Meillä vasta alkaa ks kelloa

Haudoilla käyty viikko sitten, saunassa eilen, lahjat jaettu aamulla ja joululounas syöty. Kaikki tehty!!!

Vierailija
280/306 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa eilen ihmiset olivat kyllä todella ahneen ja kärkkään oloisia. Varsinkin naiset. Ruoka ei sieltä kaupasta lopu, joten siellä ei tarvitse jyrätä kuin lätkäpelaajat. Ja jouluvieraanne joulu ei taatusti mene pilalle, vaikka jäisitte ilman hillosipulia tai kapriksia.

No nyt suatana sanoit ne hillosipulit!!!! Unohdin :(