9 vuotta koulukiusattuna - kysymyksiä?
Kysymyksiä naiselle, jota kiusattiin koko peruskoulun ajan?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:43"]Jos nykyään menee hyvin, niin osaatko sanoa miksi vain jankkaat kiusaamisestasi ja pyörit siinä? Terapia paikallaan?
[/quote]
Harvemmin se enää elämääni rajoittaa, mutta ei niitä kokemuksia voi poiskaan pyyhkiä. Kyse ei ole jankkaamisesta vaan asian kanssa elämisestä. Minä olen terapiani käynyt. -ap
[/quote]
Juu, ainakin omasta mielestäsi. Menneissä pyörivältä huonoitsetuntoiselta nyssykältä vaikutat. Toivottavasti et vielä siirrä traumoja lapsiisi. Vai jos olet käsitellyt kiusaamisen, miksi kyselet niin kovasti tuntemattomien mielipiteitä av:lla?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:14"]Miksi sinua kiusattiin?
[/quote]
Sen kun tietäisi. Kuulemma, koska olin ruma ja läski peikko, iljettävä ja arvoton. Kun katson nyt vanhoja valokuvia, niin en enää näe mitään peikkoa. Ehkä, koska olin hiljainen ja tunnollinen, ehkä jostain muusta syystä. Toisinaan mietin, olinko v-mäinen luonne ja aiheutinko itse kaiken sen vihan.... -ap
[/quote] Onhan noista osa ihan hyviä syitä kiusaamiseen, mutta eivät ne silti olisi saanut kiusata :'( Olisi ees puhunut slän takana niin et olisi tiennyt..
[/quote]
Vaan kun en edes ollut ylipainoinen tai mitään. Olin aivan tavallinen koululainen, en ulkonäöllisesti mitenkään poikkeava. Siistit, tavalliset vaatteet ja hyvä hygienia. Ällö läski peikko? Ei, en usko niin enää. Tai ainakaan useimmiten. -ap
[/quote]
Eli jos olisit ollut ylipainoinen, olisi kiusaamisesi ollut oikeutettua?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:43"]Jos nykyään menee hyvin, niin osaatko sanoa miksi vain jankkaat kiusaamisestasi ja pyörit siinä? Terapia paikallaan?
[/quote]
Harvemmin se enää elämääni rajoittaa, mutta ei niitä kokemuksia voi poiskaan pyyhkiä. Kyse ei ole jankkaamisesta vaan asian kanssa elämisestä. Minä olen terapiani käynyt. -ap
[/quote]
Juu, ainakin omasta mielestäsi. Menneissä pyörivältä huonoitsetuntoiselta nyssykältä vaikutat. Toivottavasti et vielä siirrä traumoja lapsiisi. Vai jos olet käsitellyt kiusaamisen, miksi kyselet niin kovasti tuntemattomien mielipiteitä av:lla?
[/quote]
Enhän minä MIELIPITEITÄ ole kysellyt. Olen koettanut avata keskustelua aiheesta, siinä kaikki. Ja arvaas mitä? Joskus tuo hyökkäävä ja kova asenteesi olisi saanut minut suunniltaan, mutta nyt ymmärrän olla välittämättä. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:14"]Miksi sinua kiusattiin?
[/quote]
Sen kun tietäisi. Kuulemma, koska olin ruma ja läski peikko, iljettävä ja arvoton. Kun katson nyt vanhoja valokuvia, niin en enää näe mitään peikkoa. Ehkä, koska olin hiljainen ja tunnollinen, ehkä jostain muusta syystä. Toisinaan mietin, olinko v-mäinen luonne ja aiheutinko itse kaiken sen vihan.... -ap
[/quote] Onhan noista osa ihan hyviä syitä kiusaamiseen, mutta eivät ne silti olisi saanut kiusata :'( Olisi ees puhunut slän takana niin et olisi tiennyt..
[/quote]
Vaan kun en edes ollut ylipainoinen tai mitään. Olin aivan tavallinen koululainen, en ulkonäöllisesti mitenkään poikkeava. Siistit, tavalliset vaatteet ja hyvä hygienia. Ällö läski peikko? Ei, en usko niin enää. Tai ainakaan useimmiten. -ap
[/quote]
Eli jos olisit ollut ylipainoinen, olisi kiusaamisesi ollut oikeutettua?
[/quote]
Ei tietenkään! KUKAAN ei ansaitse sellaista! Huomautin siitä vain nostaakseni esille kiusaamisen epäloogisuuden. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:43"]Jos nykyään menee hyvin, niin osaatko sanoa miksi vain jankkaat kiusaamisestasi ja pyörit siinä? Terapia paikallaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinä vaikutat kiusaajalta, jolla on huono itsetunto.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:43"]Jos nykyään menee hyvin, niin osaatko sanoa miksi vain jankkaat kiusaamisestasi ja pyörit siinä? Terapia paikallaan?
[/quote]