Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ensimmäinen työpaikkasi, nykyinen työpaikkasi?

Vierailija
05.04.2015 |

Kun nykyään nuoret tuntuu kuvittelevan, että heti parikymppiset pääsee johtajan paikoille ja palkoille, niin kerrataanpa vähän omia työuriamme, mistä on aloitettu ja missä ollaan nyt.

Aloitan: 1) grillimyyjä, nyt 2) tohtorikoulutettava.

Ap

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä eli en voi puhua mistään urasta. Lastenhoitajana aloitin 11v.:na.

Vierailija
2/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka työpaikka ( koulutus yo-merkonomi ja valmistuin keskelle lamaa 94 ): Elektroniikan kokoonpanija. Nyt 20v myöhemmin ostaja paperiteollisuudessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä laittaa joku kesätyö ekaksi työpaikaksi? Mitä se kertoo urakehityksestä? Itse valmistuin viime vuonna yliopistosta ja ekaksi työpaikaksi lasken asiantuntija tehtävät kansainvälisessä yrityksessä, tämän työpaikan löysin parin kuukauden työhaun jälkeen kun valmistuin. Ei mielestä oman alan ulkopuolelta olevat työt kuulu urakehitykseen. En ikinä tule tekemään mitään paskahommia.

Vierailija
4/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö: jäätelömyyjä. Ensimmäinen oikea pitkäkestoinen työ: henkilökohtainen avustaja. Nykytilanne: sairauksien vuoksi työtön. N27

Vierailija
5/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nl mastenvahti keikkaa aloin tehdä n. 15v. Sitten mansikanpoimintaa. Nykyisin ole pph.

Vierailija
6/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

postinjakaja-postinjakaja 

Olen kyllä opiskellut ammatin ja tehnyt muita töitä välissä, mutta nyt on näin :)

Vierailija
7/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka työpaikka oli msnsikanpoiminta, nyt työtön. Hyvä urakehitys?

Vierailija
8/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin (30+) olen esimiehenä, saman duunipaikan sisällä tehnyt jo paljon muutakin. Eka kesätyö taisi olla kivien keräämistä pellolta, sen jälkeen tein montaa muutakin ruumiillista työtä.

Vierailija
9/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä - tohtorikoulutettava - myyjä. :) Parempi tämä kuin työttömyyskortisto. Ei oikein löydy luonnontieteilijälle töitä.

Vierailija
10/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö (kesätyö) - siivooja (kesätyö) - myyjä (2v) - siivooja (1v) - myyjä (nykyinen, 2011->). Lisäksi alaikäisenä jotain lyhyitä keikkajuttuja kuten lastenhoidot, lehden jaot ja sen sellaiset. -N24

Vierailija
11/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 25v. ollut laitoshuoltajana samalla työantajalla.

Vierailija
12/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuttuani ensimmäinen vakituinen työ ohjelmistosuunnelija, nyt 25+ vuotta myöhemmin projektipäällikkö. 

Vierailija
13/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:10"]

Mitä järkeä laittaa joku kesätyö ekaksi työpaikaksi? Mitä se kertoo urakehityksestä? Itse valmistuin viime vuonna yliopistosta ja ekaksi työpaikaksi lasken asiantuntija tehtävät kansainvälisessä yrityksessä, tämän työpaikan löysin parin kuukauden työhaun jälkeen kun valmistuin. Ei mielestä oman alan ulkopuolelta olevat työt kuulu urakehitykseen. En ikinä tule tekemään mitään paskahommia.

[/quote]

Kyselyn pointti taisi viuhua vauhdilla ohi? Ei se mitään, elämä opettaa :).

Vierailija
14/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kesätyö siivoja kouluissa, nykyisin puheterapeuttina neuvolassa.

Vierailija
15/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö makkaratehtaalla, eka "oikea" työ kenkätehtaalla, ravintolapäällikkönä ollut nyt 8v.

Vierailija
16/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kesätyö kioskin myyjä. Eka työ omalla alalla assistentti. Nyt osaston johtaja. Koulutus KTM

Vierailija
17/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittaja, kesäduuni.

Toimistopäällikkö

Vierailija
18/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesätöitä ei lasketa, niin helpdesk-työntekijä - it-konsultti.

Vierailija
19/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kesätyö oli keittiöapulainen srk.n leirikeskuksessa. Eka vakityö oli ravintolakassa. Nyt olen kiinteistöassistentti isännöitsijätoimistossa.

Vierailija
20/26 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 25-vuotiaana opettajaksi. Muutin työn perässä naapurimaakuntaan, 200 km päähän lapsuudenkodistani. Olen ollut siinä yhdessä ja samassa koulussa siitä asti, nyt 15 vuotta. Olen ihan tyytyväinen. En ole joutunut kokemaan edes kesätyöttömyyttä, vaikka aluksi olinkin määräaikaisena muutaman vuoden. Ihmettelen, miksi niin moni vastustaa työn perässä muuttamista, jos on sinkku eikä ole sillä lailla kiinteitä siteitä mihinkään. Ainahan sitä voi mennä töihin muualle ja hakea sitten turvatusta asemasta töitä miellyttävämmältä paikkakunnalta. Ehtii säästääkin mukavasti vaikka omaa asuntoa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän