G: Ensimmäinen työpaikkasi, nykyinen työpaikkasi?
Kun nykyään nuoret tuntuu kuvittelevan, että heti parikymppiset pääsee johtajan paikoille ja palkoille, niin kerrataanpa vähän omia työuriamme, mistä on aloitettu ja missä ollaan nyt.
Aloitan: 1) grillimyyjä, nyt 2) tohtorikoulutettava.
Ap
Kommentit (26)
Ihan eka työpaikka ( koulutus yo-merkonomi ja valmistuin keskelle lamaa 94 ): Elektroniikan kokoonpanija. Nyt 20v myöhemmin ostaja paperiteollisuudessa
Mitä järkeä laittaa joku kesätyö ekaksi työpaikaksi? Mitä se kertoo urakehityksestä? Itse valmistuin viime vuonna yliopistosta ja ekaksi työpaikaksi lasken asiantuntija tehtävät kansainvälisessä yrityksessä, tämän työpaikan löysin parin kuukauden työhaun jälkeen kun valmistuin. Ei mielestä oman alan ulkopuolelta olevat työt kuulu urakehitykseen. En ikinä tule tekemään mitään paskahommia.
Kesätyö: jäätelömyyjä. Ensimmäinen oikea pitkäkestoinen työ: henkilökohtainen avustaja. Nykytilanne: sairauksien vuoksi työtön. N27
Nl mastenvahti keikkaa aloin tehdä n. 15v. Sitten mansikanpoimintaa. Nykyisin ole pph.
postinjakaja-postinjakaja
Olen kyllä opiskellut ammatin ja tehnyt muita töitä välissä, mutta nyt on näin :)
Eka työpaikka oli msnsikanpoiminta, nyt työtön. Hyvä urakehitys?
Nykyisin (30+) olen esimiehenä, saman duunipaikan sisällä tehnyt jo paljon muutakin. Eka kesätyö taisi olla kivien keräämistä pellolta, sen jälkeen tein montaa muutakin ruumiillista työtä.
Myyjä - tohtorikoulutettava - myyjä. :) Parempi tämä kuin työttömyyskortisto. Ei oikein löydy luonnontieteilijälle töitä.
Toimistotyö (kesätyö) - siivooja (kesätyö) - myyjä (2v) - siivooja (1v) - myyjä (nykyinen, 2011->). Lisäksi alaikäisenä jotain lyhyitä keikkajuttuja kuten lastenhoidot, lehden jaot ja sen sellaiset. -N24
Viimeiset 25v. ollut laitoshuoltajana samalla työantajalla.
Valmistuttuani ensimmäinen vakituinen työ ohjelmistosuunnelija, nyt 25+ vuotta myöhemmin projektipäällikkö.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:10"]
Mitä järkeä laittaa joku kesätyö ekaksi työpaikaksi? Mitä se kertoo urakehityksestä? Itse valmistuin viime vuonna yliopistosta ja ekaksi työpaikaksi lasken asiantuntija tehtävät kansainvälisessä yrityksessä, tämän työpaikan löysin parin kuukauden työhaun jälkeen kun valmistuin. Ei mielestä oman alan ulkopuolelta olevat työt kuulu urakehitykseen. En ikinä tule tekemään mitään paskahommia.
[/quote]
Kyselyn pointti taisi viuhua vauhdilla ohi? Ei se mitään, elämä opettaa :).
Eka kesätyö siivoja kouluissa, nykyisin puheterapeuttina neuvolassa.
Kesätyö makkaratehtaalla, eka "oikea" työ kenkätehtaalla, ravintolapäällikkönä ollut nyt 8v.
Eka kesätyö kioskin myyjä. Eka työ omalla alalla assistentti. Nyt osaston johtaja. Koulutus KTM
Maatalouslomittaja, kesäduuni.
Toimistopäällikkö
Jos kesätöitä ei lasketa, niin helpdesk-työntekijä - it-konsultti.
Eka kesätyö oli keittiöapulainen srk.n leirikeskuksessa. Eka vakityö oli ravintolakassa. Nyt olen kiinteistöassistentti isännöitsijätoimistossa.
Valmistuin 25-vuotiaana opettajaksi. Muutin työn perässä naapurimaakuntaan, 200 km päähän lapsuudenkodistani. Olen ollut siinä yhdessä ja samassa koulussa siitä asti, nyt 15 vuotta. Olen ihan tyytyväinen. En ole joutunut kokemaan edes kesätyöttömyyttä, vaikka aluksi olinkin määräaikaisena muutaman vuoden. Ihmettelen, miksi niin moni vastustaa työn perässä muuttamista, jos on sinkku eikä ole sillä lailla kiinteitä siteitä mihinkään. Ainahan sitä voi mennä töihin muualle ja hakea sitten turvatusta asemasta töitä miellyttävämmältä paikkakunnalta. Ehtii säästääkin mukavasti vaikka omaa asuntoa varten.
Olen yrittäjä eli en voi puhua mistään urasta. Lastenhoitajana aloitin 11v.:na.