Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Vierailija
22.12.2021 |

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Kommentit (621)

Vierailija
1/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia ammatti, jolla työllistyy aina (sairaanhoitaja)

Vierailija
2/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei usko sokeasti mihinkään. Ei virallisia tahoja, mutta ei toisaalta salaliittojuttujakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraisuus ei ole koskaan huono asia

Vierailija
4/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aika on tärkeää. 

Olen aina ollut kova tekemään töitä, ystäviä on paljon, harrastuksia löytyy, vapaaehtoistyötä teen, lasten harrastustoimintaan osallistun, autan ja olen aina valmiina kaikenlaisiin kissanristäisiin ja seikkailuihin. Olen nauttinut toiminnan täyteisestä elämästä todella paljon ja se on erittäin minua.

Mutta korona-aikana kun piti stopata ja pysähtyä niin olen alkanut nauttimaan myös omasta ajastani. Aikaa vain minulle. Joskus se on aamulla oma hetki ennen kuin muut herää ja saatan vain löhöillä sohvalla ja haaveilla elämästä. Joskus se on viikonloppu yksin mökillä. Olen alkanut keskittymään enemmän itseeni, kuka minä olen, mitä minä haluan, mitä minä tarvitsen, mitä minusta vielä tulee. 

Vierailija
5/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomi on edelleen täysin suomettunut.

Vierailija
6/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voin vaikuttaa vain omaan toimintaani, en kenenkään muun.

Kuulun riskiryhmään ja niinpä teen itse kaikkeni välttääkseni koronatartunnan. Otan rokotukset, käytän maskia ja vältän ihmisjoukkoja.

Toisten toimintaan en voi vaikuttaa, he tekevät, kuten parhaaksi näkevät.

Vierailija
8/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihanaa sitä onkin kun ei tarvitse olla kontaktissa kaikkien ihmisten kanssa.

Vierailija
9/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että turha valittaa ja vahtia muiden tekemisiä. Keskittyy omaan terveyteensä. Jokainen tehkööt omat valintansa eikä siihen ole muilla sanansijaa.

Vierailija
10/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miten suuri valta kansainvälisillä firmoilla on Suomen valtion toimintaan. 

Vierailija
11/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vuokraemäntäni on liian idiootti pysyäkseen edes pandemian aikana poissa tästä kämpästä. Kiva, kun itse yritän välttää kontakteja ja sitten en saa tanttia pysymään poissa.

Vierailija
12/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka haluavat mieluummin rikkoa kuin rakentaa. Yhteiskuntarauhan rikkominen tarkoituksena. Heidän motiiviaan ihmettelen.

Vierailija
13/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välien poikki meneminen aikuisten lasteni kanssa ei olekaan niin paha asia. He siis ovat korkeakoulutettuja, mutta eivät halua ottaa rokotteita, joten minä ja mieheni olemme laittaneet välit täysin poikki molempiin. Terveydellä ei leikitä, ja sen vaaliminen on tärkeämpää kuin muodolliset välit jo itsenäistyneisiin ja oma elämäänsä eläviin lapsiin.

Ottakaa ne rokotteet ja kuunnelkaa viranomaisten ohjeita!!

Vierailija
14/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa" kriiseissä" on hyvä pitää pää kylmänä, mutta sydän lämpimänä. Ja sellaisia ihmisiä sitä toivoo lähelleenkin.

Vierailija
15/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tässä mitään uutta, koska tiesin nämä kyllä, ovat ehkä vahvistuneet vain...

En pidä ihmisistä, ihmiset ovat aina valmiita syrjimään ja alistamaan jos siihen vain tulee mahdollisuus.

Kaupungissa ei kannata asua. Mitä vähemmän ihmisiä on ympärillä, sen parempi.

Hoitoala ei välttämättä ole fiksuin valinta ihmiselle joka tykkää yksityisyydestään ja vapaudestaan.

Vierailija
16/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kansalainen on tyhmä kuin saapas ja uskoo kaiken mille sille kerrotaan!

Arvasin sen jo ennen, mutta korona oli lopullinen vahvistus asiaan.

Vierailija
17/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin, että korona ei ole kaikille tappava tai edes sairaalaan vievä tauti. Pari päivää kuumetta ja lihaskipua, ei muuta. Nyt koronasta 3 viikkoa ja terveys 100%.

Vierailija
18/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on paljon valtion virkamiehiä.

Olen aina luottanut virkamiehiin, mutta en enää. Esimerkiksi thl on menettänyt luottamukseni. Eikö sen pitäisi välittää ensisijaisesti vain siitä, miten ihmiset pusyisivät mahdollisimman terveinä. Jo alkuun oli valtava vähättely koronasta.

Vierailija
19/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vuokraemäntäni on liian idiootti pysyäkseen edes pandemian aikana poissa tästä kämpästä. Kiva, kun itse yritän välttää kontakteja ja sitten en saa tanttia pysymään poissa.

Sama täällä.

Vierailija
20/621 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka haluavat mieluummin rikkoa kuin rakentaa. Yhteiskuntarauhan rikkominen tarkoituksena. Heidän motiiviaan ihmettelen.

Tässä viestissä ei ole järjenhäivää. Koittaisit nyt hieman edes avata ajatustasi. Kuka rikkoo, miten ja miksi?