super-marjon ruokailutavat
Aivan pahaa tekee katsoa hänen syömisiään! Pala suklaata ja tilkka jugurttia aamupalaksi. Sitten himourheilua huonolla ryhdillä ja samaa näytetään lapsille.. Syömishäiriö ja kamala akka muutenkin!
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 07:31"]
Siinä niitten koko perheen touhussa tuntuu olevan jotain niin outoa... Tai ehkä se on vaan se julkisuustyrkkyisyys, joka on itelle niin vierasta. Perheen nuorin lapsi on seurustellut jo vuoden 3v vanhemman pojan kanssa. Tyttö oli 9v kun aloittivat. Toikin on musta outoa... Ehkä mä oon vaan suvaitsematon tai jotain..
[/quote]
Perheen nuorin lapsi on poika.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 07:31"]
Siinä niitten koko perheen touhussa tuntuu olevan jotain niin outoa... Tai ehkä se on vaan se julkisuustyrkkyisyys, joka on itelle niin vierasta. Perheen nuorin lapsi on seurustellut jo vuoden 3v vanhemman pojan kanssa. Tyttö oli 9v kun aloittivat. Toikin on musta outoa... Ehkä mä oon vaan suvaitsematon tai jotain..
[/quote]
Perheen nuorin lapsi on poika.
[/quote]
No juu, tarkoitin sitä keskimmäistä lasta, sitä tyttöä.
Onko teistä oikein, että lastenkin elämää ruoditaan netissä? Onko se niin, että "ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäkööt"?
Mä en oikein osaa itse sanoa mitä ajatella. Marjo on selkeästi päättänyt pysyä julkisuudessa ja varmaan on elannon hankkimisen takia pakkokin. Omat lapset on myös "uhrattu" julkisuuden alttarille, nuorin ihan syntymästä asti. Kyllähän Marjon on täytynyt tajuta, että aina näistä tosi-tv-ohjelmista keskustellaan ja keskustelu ei aina ole positiivista. Perheen tytöt ovat somessa omilla nimillään ja kertovat vähän turhankin avoimesti perheestään ja elämästään. Pitäisikö Marjon pyytää heitä vähän hillitsemään vai olisiko oikea tapa kuitenkin se, ettemme me vieraat aikuiset ruotisi lasten asioita? Siitä huolimatta, ettei heidän omat vanhempansa sitä estä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:54"] Ihan selvä juttu, että Marjolla on syömishäiriö. Anorektikolle tyypillistä on, että haluaa innokkaasti neuvoa muita miten pitäisi toimia ja syödä, mutta itse taas ei halua/tajua toteuttaa omia ohjeitaan (+kontrolloinnin tarve) Olen itse entinen anorektikko ja monet piirteet Marjosta muistuttaa sitä syömishäiriötä. [/quote] Samaten tuo muille herkkujen tyrkyttäminen ja sen vakuuttaminen, että "kyllä minä syön niiiin paljon herkkuja koko ajan" = "älkää huolehtiko syömisistäni/epäilkö niitä, minä kyllä syön". Minun yläkouluaikaisella parhaalla kaverillani oli myös anoreksia ja kyllä monta yhtymäkohtaa löytää hänen ja Marjon jutuista. Minunkin kaverini oli aina tyrkyttämässä minulle herkkuja (ja syötävää ylipäänsä). Sekä oli leirikouluissa sun muissa aina huolissani minun jaksamisistani ja syömisistäni, vaikka itse veti aika lailla nollakaloreilla. Myös tuo omien syömisten raportointi ja muiden vakuuttaminen kuulostaa tutulta. [/quote] Ja useasti syömishäiriöiset syö julkisesti juuri jonkun pienen suklaan tai jotain "epäterveellistä" että muut luulisivat tämän syövän myös epäterveellisiä asioita (mitä monet ei usko syömisjäiriöisten syövän)
[/quote]
Tutut merkit minäkin Marjosta ja hänen käytöksestään huomaan. Itse kärsin nuorempana jonkinlaisesta syömishäiriöstä: ihannoin laihuutta ja söin tosi rajoitetusti, monestikaan en mitään tai sitten liian vähän. Olin perfektionistinen. Ja sitten tietysti rankaisin itseäni joko urheilemalla tai käyttämällä ulostuslääkkeitä. Olin laiha, bmi lähemmäs 17, mutta myös tosi väsynyt ja lihakseton. Painon tarkkailusta ja itseni ruoskimisesta tuli mulle jonkinlainen pakkomielle. Pakko. Elimistön toiminnat oli ihan sekaisin, esim. hormonitoiminta täysin olematon, en pystynyt nukkumaan, sain paniikkihäiriötyyppisiä oireita... Ei ollut lihaksia, kutta eipä ollut läskiäkään.
Tunnistan just tuon herkkujen (ts. suklaan) teatraalisen syömisen yleisön edessä ja näennäisen vitsailun asiasta. Uskottelee muille, että kyllä minä syön, katsokaa nyt! Naisella on luisevan anorektinen olemus, kuiva iho, huonot hampaat ja huono ryhti, joka erityisesti saattaa olla eka selvin merkki osteoporoosista. Lisäksi tuo pakkomielteinen liikunta joka naamioidaan hyväksi asiaksi (tuulettaa ajatuksia ja aivoja, purkaa stressiä), vaikka todellinen motiivi taitaa olla laihuuden varmistaminen. Jos Marjo tähtää oikeasti senioreiden arvokisoihin esim. hiihdossa, kannattaisi nauttia jotakin ravinteita ja muutenkin räätälöidä ruokavalio urheilijalle sopivaksi. Pelkkä Marabou ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:54"] Ihan selvä juttu, että Marjolla on syömishäiriö. Anorektikolle tyypillistä on, että haluaa innokkaasti neuvoa muita miten pitäisi toimia ja syödä, mutta itse taas ei halua/tajua toteuttaa omia ohjeitaan (+kontrolloinnin tarve) Olen itse entinen anorektikko ja monet piirteet Marjosta muistuttaa sitä syömishäiriötä. [/quote] Samaten tuo muille herkkujen tyrkyttäminen ja sen vakuuttaminen, että "kyllä minä syön niiiin paljon herkkuja koko ajan" = "älkää huolehtiko syömisistäni/epäilkö niitä, minä kyllä syön". Minun yläkouluaikaisella parhaalla kaverillani oli myös anoreksia ja kyllä monta yhtymäkohtaa löytää hänen ja Marjon jutuista. Minunkin kaverini oli aina tyrkyttämässä minulle herkkuja (ja syötävää ylipäänsä). Sekä oli leirikouluissa sun muissa aina huolissani minun jaksamisistani ja syömisistäni, vaikka itse veti aika lailla nollakaloreilla. Myös tuo omien syömisten raportointi ja muiden vakuuttaminen kuulostaa tutulta. [/quote] Ja useasti syömishäiriöiset syö julkisesti juuri jonkun pienen suklaan tai jotain "epäterveellistä" että muut luulisivat tämän syövän myös epäterveellisiä asioita (mitä monet ei usko syömisjäiriöisten syövän)
[/quote]
Tutut merkit minäkin Marjosta ja hänen käytöksestään huomaan. Itse kärsin nuorempana jonkinlaisesta syömishäiriöstä: ihannoin laihuutta ja söin tosi rajoitetusti, monestikaan en mitään tai sitten liian vähän. Olin perfektionistinen. Ja sitten tietysti rankaisin itseäni joko urheilemalla tai käyttämällä ulostuslääkkeitä. Olin laiha, bmi lähemmäs 17, mutta myös tosi väsynyt ja lihakseton. Painon tarkkailusta ja itseni ruoskimisesta tuli mulle jonkinlainen pakkomielle. Pakko. Elimistön toiminnat oli ihan sekaisin, esim. hormonitoiminta täysin olematon, en pystynyt nukkumaan, sain paniikkihäiriötyyppisiä oireita... Ei ollut lihaksia, kutta eipä ollut läskiäkään.
Tunnistan just tuon herkkujen (ts. suklaan) teatraalisen syömisen yleisön edessä ja näennäisen vitsailun asiasta. Uskottelee muille, että kyllä minä syön, katsokaa nyt! Naisella on luisevan anorektinen olemus, kuiva iho, huonot hampaat ja huono ryhti, joka erityisesti saattaa olla eka selvin merkki osteoporoosista. Lisäksi tuo pakkomielteinen liikunta joka naamioidaan hyväksi asiaksi (tuulettaa ajatuksia ja aivoja, purkaa stressiä), vaikka todellinen motiivi taitaa olla laihuuden varmistaminen. Jos Marjo tähtää oikeasti senioreiden arvokisoihin esim. hiihdossa, kannattaisi nauttia jotakin ravinteita ja muutenkin räätälöidä ruokavalio urheilijalle sopivaksi. Pelkkä Marabou ei riitä.
[/quote]
Ei Marjolla ole mahkuja pärjätä veteraanisarjoissa hiihdossa. Viime kaudella (2013-14) se yritti, mutta ei vaan pärjännyt. Toki tuloksena oli usein toinen tai kolmas sija, mutta se johtui vain siitä, ettei noissa naisten vetskusarjoissa ole juuri osallistujia. Muistaakseni ei viime kaudella voittanut ketään missään kisassa.
Linkki tuloksiin, jotka näyttää kyllä hyviltä, mutta kun klikkaa kisaa niin huomaa, että Marjo oli aina vika...
http://tulokset.hiihtoliitto.fi/urheilijat/marjo-niittyviita/
Etova akka ja se sen akkamainen nyhvelö mies. Hah
Minusta Marjo näyttää epäterveeltä, moni hoikka ihminen näyttää terveeltä, hän ei näytä, näyttää nälkiintyneeltä. Minusta se heidän nuorin lapsensakin oli vähän kummallisen näköinen silloin vauvana, tosin en ole mikään spesialisti vaivojen suhteen.
Veikkauksia, kumpi tulee ensin: Chronin tauti vai syöpä?
En tunne ohjelmaa, mutta oli pakko googlettaa kuvia. Herranjestas miten laiha, etenkin käsivarsista ja naama näyttää ihan kuivakalta ja rasvattomalta. Jos kerran syö vähän ja urheilee paljon, niin tulee syömishäiriö mieleen, mikä saa köyryisyyden kuulostamaan oikeasti huolestuttavalta. Tätini on ollut samanlainen kuivakka ruipelo ja selkä alkoi köyristyä jossain vaiheessa osteoporoosin takia :/ Toivottavasti Marjo käy säännöllisesti lääkärissä ettei tule ikäviä yllätyksiä jotka olisi voinut estää. (Sori jos tuli toistoa, en oo lukenut koko ketjua)
Katsoin itsekin, miltä hän näyttää ja näyttää kyllä paljon miestään huomattavasti vanhemmalta (mikäli se vaaleatukkainen hänen ja lasten kanssa esiintyvä mies on hänen miehensä). Ehkä heillä onkin paljon ikäeroa, en tiedä? Itse ohjelmaa en ole koskaan katsonut enkä aio kyllä katsoakaan, koska tuon tyyppiset ohjelmat eivät kiinnosta. Luulen, että hän olisi kauniimpi ja hehkeämpi jos kohtelisi itseään paremmin ja rennommin.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:54"]
Ihan selvä juttu, että Marjolla on syömishäiriö. Anorektikolle tyypillistä on, että haluaa innokkaasti neuvoa muita miten pitäisi toimia ja syödä, mutta itse taas ei halua/tajua toteuttaa omia ohjeitaan (+kontrolloinnin tarve) Olen itse entinen anorektikko ja monet piirteet Marjosta muistuttaa sitä syömishäiriötä.
[/quote]
Samaten tuo muille herkkujen tyrkyttäminen ja sen vakuuttaminen, että "kyllä minä syön niiiin paljon herkkuja koko ajan" = "älkää huolehtiko syömisistäni/epäilkö niitä, minä kyllä syön".
Minun yläkouluaikaisella parhaalla kaverillani oli myös anoreksia ja kyllä monta yhtymäkohtaa löytää hänen ja Marjon jutuista. Minunkin kaverini oli aina tyrkyttämässä minulle herkkuja (ja syötävää ylipäänsä). Sekä oli leirikouluissa sun muissa aina huolissani minun jaksamisistani ja syömisistäni, vaikka itse veti aika lailla nollakaloreilla. Myös tuo omien syömisten raportointi ja muiden vakuuttaminen kuulostaa tutulta.
[/quote]
Ja useasti syömishäiriöiset syö julkisesti juuri jonkun pienen suklaan tai jotain "epäterveellistä" että muut luulisivat tämän syövän myös epäterveellisiä asioita (mitä monet ei usko syömisjäiriöisten syövän)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:43"]Katson nyt elämäni ekaa kertaa Supermarjo ohjelmaa. Jotkut blondit retkeilee metsässä siideritölkkien kanssa. Suoermarjon lapset esiintyy jossain. Oikeesti, onko ne lapset lahjakkaita OIKEESTI vai miksi ne roudaa niitä tollasiin. Toi esitys näytti ihan kenen tahansa lapsen kotikutoiselta naamiastouhulta. [/quote] Katsokaapa sen Sara Niittyviidan nettisivuja netistä, siellä lueteltu kaikki tytön harrastukset. Ihan karseaa suorittamista. Ja hirveää myötähäpeää tuo noi Peppi-esitykset :D
[/quote]
Mitä suorittamista se on, jos Sara on listannut sinne kaiken mitä harrastaa. Se ei tarkoita vielä sitä, että niitä kaikkia harrastettaisiin säännöllisesti viikottain, sitä voisi kutsua suorittamiseksi. Pääpaino Saralla on hiihdossa ja muuta harrastaa kun kerkeää.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:03"]
Tuon päättömän ruokavalion lisäksi ihmettelen, että millä rahalla nuo elää? Siis Marjo maksaa tanssitytöille palkkaa omien sanojensa mukaan ihan kohtuullisesti. Eivätkä he itsekään missään vuokraslummissa asu. Mistä se raha tulee? Ei kai niitä keikkoja niin paljoa ole? Siis en tosiaan ymmärrä.
[/quote] marjon äiti se vanha luuska jolla on jättinäppylä naamassa on erittäin suurella todennäköisyydellä osallistunut marjon kotitalon hankintaan ja elämisen kustannuksiin. Harppuhan häärää muutenkin marjon oikeana kätenä lamourettesien keikka asioissa. Monet lypsävät isovanhemmiltaan jos siihen vain mahdollisuus tarjoutuu
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:28"] Täällä taitaa olla marjo itse tai sukulaisensa kehumassa kun eivät halua totuutta myöntää :D [/quote] En ole sukulainen, enkä ymmärrä Marjon syömistapoja, mutta valtaosa tämänkin keskustelun kommenteista on kamalia. [/quote] Miksi ne on kamalia? Siksikö kun anorektisen, tylyn ja sairaan kuvan itsestään antaa? Miksi pitäisi kehua jos ei ole sellaista asiaa sanottavana?
[/quote]
On sellainenkin vaihtoehto, että pitää suunsa kiinni.