super-marjon ruokailutavat
Aivan pahaa tekee katsoa hänen syömisiään! Pala suklaata ja tilkka jugurttia aamupalaksi. Sitten himourheilua huonolla ryhdillä ja samaa näytetään lapsille.. Syömishäiriö ja kamala akka muutenkin!
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:56"]Kasvot samassa kunnossa kuin Aira Samulinilla. Muutenkin samanlainen kukkakeppi.
[/quote]
Aira vain näyttää todella paljon hehkeämmältä ja hyvinvoivalta verrattuna Marjoon...
Täällä taitaa olla marjo itse tai sukulaisensa kehumassa kun eivät halua totuutta myöntää :D
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:54"] Ihan selvä juttu, että Marjolla on syömishäiriö. Anorektikolle tyypillistä on, että haluaa innokkaasti neuvoa muita miten pitäisi toimia ja syödä, mutta itse taas ei halua/tajua toteuttaa omia ohjeitaan (+kontrolloinnin tarve) Olen itse entinen anorektikko ja monet piirteet Marjosta muistuttaa sitä syömishäiriötä. [/quote] Samaten tuo muille herkkujen tyrkyttäminen ja sen vakuuttaminen, että "kyllä minä syön niiiin paljon herkkuja koko ajan" = "älkää huolehtiko syömisistäni/epäilkö niitä, minä kyllä syön". Minun yläkouluaikaisella parhaalla kaverillani oli myös anoreksia ja kyllä monta yhtymäkohtaa löytää hänen ja Marjon jutuista. Minunkin kaverini oli aina tyrkyttämässä minulle herkkuja (ja syötävää ylipäänsä). Sekä oli leirikouluissa sun muissa aina huolissani minun jaksamisistani ja syömisistäni, vaikka itse veti aika lailla nollakaloreilla. Myös tuo omien syömisten raportointi ja muiden vakuuttaminen kuulostaa tutulta. [/quote] Ja useasti syömishäiriöiset syö julkisesti juuri jonkun pienen suklaan tai jotain "epäterveellistä" että muut luulisivat tämän syövän myös epäterveellisiä asioita (mitä monet ei usko syömisjäiriöisten syövän)
[/quote]
Minäkin voin näihin kommentteihin yhtyä
t. ex-syömishäiriöinen
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:28"]
Täällä taitaa olla marjo itse tai sukulaisensa kehumassa kun eivät halua totuutta myöntää :D
[/quote]
En ole sukulainen, enkä ymmärrä Marjon syömistapoja, mutta valtaosa tämänkin keskustelun kommenteista on kamalia.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:28"]
[/quote]
En ole sukulainen, enkä ymmärrä Marjon syömistapoja, mutta valtaosa tämänkin keskustelun kommenteista on kamalia.
[/quote]
Miksi ne on kamalia? Siksikö kun anorektisen, tylyn ja sairaan kuvan itsestään antaa? Miksi pitäisi kehua jos ei ole sellaista asiaa sanottavana?
Katsoin vahingossa telkkarista yhden jakson jossa Marjo lomalla ollessaan lähti tunnin juoksulenkille ja otti noin 10-vuotiaan tytön mukaan. Hyvä jos tyttö tykkää juosta ja jumpata ja liikkua, mutta eikö tuo nyt ole vähän liikaa noin pienelle lapselle? Lapsi juoksi hyvin mukana, mutta eikö olisi sopivampaakin urheilumuotoa lapselle...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:56"]Kasvot samassa kunnossa kuin Aira Samulinilla. Muutenkin samanlainen kukkakeppi. [/quote] Aira vain näyttää todella paljon hehkeämmältä ja hyvinvoivalta verrattuna Marjoon...
[/quote]
Niin ja Aira on kaksi kertaa vanhempi... Siis tuplasti Marjon ikäinen...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:23"]
Veikkauksia, kumpi tulee ensin: Chronin tauti vai syöpä?
[/quote]
Marjon ruokavalio on kamala, mutta ei ruokavalio aiheuta Crohnin tautia.
ja eräässä jaksossa he lähtivät koko perhe ulkomaille, niin lentokentällä ei syöty mitään muuta kuin fazerin sininen levy, lapsetkin. Tervetuloa diabetes
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:56"]
Katsoin vahingossa telkkarista yhden jakson jossa Marjo lomalla ollessaan lähti tunnin juoksulenkille ja otti noin 10-vuotiaan tytön mukaan. Hyvä jos tyttö tykkää juosta ja jumpata ja liikkua, mutta eikö tuo nyt ole vähän liikaa noin pienelle lapselle? Lapsi juoksi hyvin mukana, mutta eikö olisi sopivampaakin urheilumuotoa lapselle...
[/quote]
Mitä mieltä oikeasti olette tästä? laittaisitteko 10v lapsen juoksemaan? Eikö parempi olisi esim. että lapsi ajaisi pyörällä vieressä?
Harrastaako lapset vieläkin niin paljon kuin ennen???
aikoinaan ainakin harrastuksia oli muillekkin jakaa. Silloin näytti, että äiti halusi niitä enemmän kuin lapset.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:56"]
[/quote]
Mitä mieltä oikeasti olette tästä? laittaisitteko 10v lapsen juoksemaan? Eikö parempi olisi esim. että lapsi ajaisi pyörällä vieressä?
[/quote]
No en. Pyörällä tulisi mukaan jos edes mukaan tunnin JUOKSULENKILLE. Eivät ne lapset ainakaan normaaleja ja terveellisiä elämäntapoja kotoaan opi.
Ap
Eikö tuo hiihtäjätyttö ole tosi hyvä urheilussa? Hiihdossa suomenmestaruuksia yms. Onko tää sama lapsi, joka ei voi käydä koulussa? Mitenhän opetus järjestetään. Syövätköhän niilä urheilevat lapsetkin herkkuja oikean ruuan tilalla.
Sara on ainakin kova hiihtämään kaiken muun hössötyksen lisäksi.
on kyllä yksi kuivan kesän orava, ei näytä terveeltä. pahoin pelkään, ettei myöskään elä kovin vanhaksi :/ kroppa sanoo sopimuksen irti jossain vaiheessa!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:56"]
[/quote]
[/quote]
Hyvin voi tuon ikäinem juosta tunnin.
[/quote]
Joo samaa mieltä. Tunnin juokseminen ei ole terveelle 10-vuotiaalle liikaa, lapsethan tykkää muutenkin olla liikkeessä koko ajan! Olen kyllä myös samaa mieltä näistä syömisasioista tässä ketjussa, Marjo opettaa lapsensakin anorektikoiksi.
kävin yhtenä iltana puntarilla & puhisin että "65 kiloa! " hemmetin kebab ja salmiakit". mies siihen telkkaria osoittaen että " no ihan hyvä vaan ettet näytä tuolta!" ja kukas muu telkkarissa heilui kuin Super-Marjo..
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 07:31"]
Siinä niitten koko perheen touhussa tuntuu olevan jotain niin outoa... Tai ehkä se on vaan se julkisuustyrkkyisyys, joka on itelle niin vierasta. Perheen nuorin lapsi on seurustellut jo vuoden 3v vanhemman pojan kanssa. Tyttö oli 9v kun aloittivat. Toikin on musta outoa... Ehkä mä oon vaan suvaitsematon tai jotain..
[/quote]
Luin äsken se nuoremman tytön askia. Poika on kohta 14v ja tää tyttö 10v.. (vaikkei sitä paljastakaa, mutta tiedän muuten). Eikö toi ole aika outoa? Ja koko ajan ovat yhdessä. Mä en antaisi mun 11vuotiaankaan seurustella noin "vakavasti".
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:23"]
Veikkauksia, kumpi tulee ensin: Chronin tauti vai syöpä?
[/quote]
Miksi Marjo saisi näistä kumpaakaan? Syömätapojensa takiako?