Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö miesten...

Vierailija
05.04.2015 |

Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)

Mua harmittaa asia koska meillä olisi todellakin parempia kohteita rahalle kuin miehen ryyppääminen ja toiseksi se että miehet ovat lähdessä Tallinnaan ja syövät ravintoloissa kun taas naiset tekevät ruuat itse ja saunovat ilmaiseksi yhden osallistujan vanhempien mökillä.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ostaneet Tallinnalaisesta huoratalosta polttaripaketin :)

Vierailija
62/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:53"]

Omien polttareiden jälkeen on ehkä kornia sanoa että "minun kiinnostukseni polttareita kohtaan loppui siihen". Surkeetahan se on niitä kohtaan jotka menevät viimeisenä naimisiin, kun toisilla on jo lapsia, eikä polttarit kiinnosta. Ihan sama mitä mun polttarit aikanaan makso, ei ole minun ongelmani jos joku menee naimisiin sen jälkeen kun minulla on lapsia, enkä sen vuoksi osallitu ja maksa toisten polttareita.

[/quote]

Yhhh, toivottavasti noin kuvottavan ihmisen kaverit tajuavat pistää välit poikki! MINÄMINÄMINÄ ja minun typerä KAKARANI, hyi yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:30"]

Mua suorastaan yökötyttää nämä kaasot tai bemanit jotka väenvägällä vääntää polttareista hirveän riidan, "Mä järjestän mitä mä haluan", tyylisesti. Kannattaisi kuunnella enemmistöä joka kuitenkin maksaa lystin. Ei sen oman bestiksen miellyttäminen voi olla niin tärkeää että alkaa riitelemään muiden kanssa. Toinen asia mitä en ymmärrä on se että jos hääparista vain toinen on pariskunnalle tuttu niin miksi molemmat kutsutaan polttareihin? Rahoittamaan? Tylsäähän siellä on kun ei tunne ketään eikä ymmärrä ns. "juttua".

[/quote]

Mitä hittoa! Kyllähän ne polttarit nimenomaan järjestetään sille nainisiin menevällä, eikä vieraille. Onkin siis parempi, että morsiamen läheisesti tunteva kaaso päättää mitä tehdään eikä niin että joku vanha opiskelukaveri alkaa säätämään omiaan. Itse esim. vihaisin tuollaisia mökille kokkaamaan -polttareita. Osallistun niihin toki hyvillä meilin mikäli morsian on sellaisia toivonut (kaasolla on iso vastuu tässä, ettei anna muiden jyrätä), mutta itse varmaan pillahtaisin itkuun jos joutuisin jonnekin kämäiselle möksälle kuorimaan perunoita ja pilkkomaan tomaattia. Itselle esim. sopisi paljonn paremmin teatteri + ulos syömään + baarissa tappiin asti  -tyyppiset polttarit. Ja mielestäni lapsia hankkineiden, jotka sitten nurisevat kuluista (mitä sitä ravintolaan lähteä syömään kun kotona syöty makaronilaatikko maksaa x senttiä per naama, kuka hullu ajaa taksilla kun äkkiähän sen 5km käveleekin, miksi mennä teatteriin kun salkkareita saa yle-verolla katsoa telkusta vaikka kuinka paljon, lapsen myötä ymmärsin mitä oikea elämän on ja siihen eivät mitkään syntiset baarit kuulu ainakaan yli 22-vuotiailla jne) ei tarvitsisi tulla ollenkaan, koska selvästi emme sitten enää ole samalla aaltopituudella.

Vierailija
64/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:30"]

Mua suorastaan yökötyttää nämä kaasot tai bemanit jotka väenvägällä vääntää polttareista hirveän riidan, "Mä järjestän mitä mä haluan", tyylisesti. Kannattaisi kuunnella enemmistöä joka kuitenkin maksaa lystin. Ei sen oman bestiksen miellyttäminen voi olla niin tärkeää että alkaa riitelemään muiden kanssa. Toinen asia mitä en ymmärrä on se että jos hääparista vain toinen on pariskunnalle tuttu niin miksi molemmat kutsutaan polttareihin? Rahoittamaan? Tylsäähän siellä on kun ei tunne ketään eikä ymmärrä ns. "juttua".

[/quote]

Mitä hittoa! Kyllähän ne polttarit nimenomaan järjestetään sille nainisiin menevällä, eikä vieraille. Onkin siis parempi, että morsiamen läheisesti tunteva kaaso päättää mitä tehdään eikä niin että joku vanha opiskelukaveri alkaa säätämään omiaan. Itse esim. vihaisin tuollaisia mökille kokkaamaan -polttareita. Osallistun niihin toki hyvillä meilin mikäli morsian on sellaisia toivonut (kaasolla on iso vastuu tässä, ettei anna muiden jyrätä), mutta itse varmaan pillahtaisin itkuun jos joutuisin jonnekin kämäiselle möksälle kuorimaan perunoita ja pilkkomaan tomaattia. Itselle esim. sopisi paljonn paremmin teatteri + ulos syömään + baarissa tappiin asti  -tyyppiset polttarit. Ja mielestäni lapsia hankkineiden, jotka sitten nurisevat kuluista (mitä sitä ravintolaan lähteä syömään kun kotona syöty makaronilaatikko maksaa x senttiä per naama, kuka hullu ajaa taksilla kun äkkiähän sen 5km käveleekin, miksi mennä teatteriin kun salkkareita saa yle-verolla katsoa telkusta vaikka kuinka paljon, lapsen myötä ymmärsin mitä oikea elämän on ja siihen eivät mitkään syntiset baarit kuulu ainakaan yli 22-vuotiailla jne) ei tarvitsisi tulla ollenkaan, koska selvästi emme sitten enää ole samalla aaltopituudella.

[/quote]

Eipä tarvitse AV:ta paljon luke kun huomaa että liian lennokkaat ja kalliit polttarit kärsivät osallistuja kadosta. Aikas monet polttarit nähneenä ennen omia polttareita annoin kaasolle yhden neuvon että jos järjestät polttarit niin pidä huoli ettei kukaan jää pois rahan takia. Tämä oli tietysti minun pyyntöni ja pakko sanoa että olen paljon onnellisempi siitä että kaikki ystäväni ja kaverini olivat paikalla kuin että olisin saanut jotain "uskomattoman siistiä" rajatulla porukalla. Todettakoon että se kuumailmapallolento ja benji-hyppy on tullu tehtyä omalla rahalla.

Et taida ihan olla tässä maailmassa jos kuvittelet kotiäitien haluavan syödä itse tehtyä ruokaa tai katsovan töllöä kotona. Eiköhän jokainen joskus halua pientä irtiottoa arjesta ja mikä sen parempi kuin kaverin polttarit.

Vierailija
65/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:06"]

Mun kaveripiirissä reilu puolet on jo naimisissa, tänä kesänä menee osa ja luulen että loput ei edes mene naimisiin. Olen samaa mieltä että polttarit ovat vuosi vuodelta menneet hullummiksi. Ensimmäisiä polttareita vietettiin pienellä budjetilla hyvässä hengessä mutta nyt ovat budjetit kasvaneet ja samalla riitely mennyt ihan mahdottomaksi. Sain esimerkiksi viimeviikonloppuna kutsun polttareihin jotka ovat heinäkuussa (siis 3kk päästä) sitova ilmoittautuminen pitää antaa nyt perjantaihin mennessä. Olen en ole vielä päättänyt osallistunko. Tällä hetkellä ei ole kerrottu edes summaa mitä polttarit tulevat maksamaan. Itseäni hirvittää kaikkein eniten se että jos nyt lupaan mennä niin tarkoittaako se sitten sitä että olen avannut piikin ja suostun maksamaan "mitä tahansa?" Entäpä jos käykin niin että moni peruttaakin tästä sitovasta ilmoittautumisesta huolimatta? Niin mitä sitten tehdään?

[/quote]

Mä en sitoutuis noin pitkän ajan päähän mihinkään ryyppäjäisiin (jotka ne oletettavasti ovat). 3kk on pitkä aika ja melkein mitä tahansa voi sattua sitä ennen ja sitten jos ei pääse niin maksusta alkaa idioottimainen vinkuminen "mutku sä lupasit" Jos joku sanoo että varataanhan ulkomaanmatkat sun muut hyvissä ajoin niin ne ovat eriasia koska forcemajuren sattuessa saa matkavakuutuksesta korvausta.

Itse suosittelen sopimaan hyvinkin tarkasti ton budjettipuolen ja mielellään niin että sen voi jälkeenpäin todeta että mitä sovittiin. En väitä mutta vaarana on se että järjestävä taho alkaakin itse nuukailla ja rahastaa oman osuutensa muilta koska ei kehtaa perua mitään. Ai kukako noin tekisi? Kuka vaan lupaahan ihmiset olla uskollisia puolisolleen tai maksaa lainansa takaisin, on vain liian monta tarinaa kun niin ei ole käynytkään...

[/quote]

Polttareiden maksamisesta olen oppinut sen että jos järjestän itse niin ilmoittautuminen polttareihin tapahtuu maksamalla sovittu summa tililleni ja jos olen vieras niin sovin aina kirjallisesti (FB-viesti, tekstiviesti yms) mitä polttarit kustantaa.

Ihan pikkusen on joskus vi#¤%nut kun on tajunnut maksaneensa polttarisankarin kustannusten lisäksi kaason kustannuksia... En ole jaksanut riidellä mutta "itteään saa antaa kusettaa vaan kerran ja tyyli on opittava ekasta kerrasta."

Vierailija
66/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:53"]

Omien polttareiden jälkeen on ehkä kornia sanoa että "minun kiinnostukseni polttareita kohtaan loppui siihen". Surkeetahan se on niitä kohtaan jotka menevät viimeisenä naimisiin, kun toisilla on jo lapsia, eikä polttarit kiinnosta. Ihan sama mitä mun polttarit aikanaan makso, ei ole minun ongelmani jos joku menee naimisiin sen jälkeen kun minulla on lapsia, enkä sen vuoksi osallitu ja maksa toisten polttareita.

[/quote]

Yhhh, toivottavasti noin kuvottavan ihmisen kaverit tajuavat pistää välit poikki! MINÄMINÄMINÄ ja minun typerä KAKARANI, hyi yök.

[/quote]

Mitä varten välit pitäs poikki laittaa jos jonkun elämään on tullut jotain hyvin tärkeää? Laitoitko tai laitatko kaverin kanssa välit poikki myös silloin kun hän on löytänyt seurustelukumppanin eikä enää jaksa hyppiä baarissa entiseen malliin? Aikansa kutakin rakas ystävä, elämä muut, ihan jokaisella.

Vierailija
67/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 08:27"]Itseäni ihmettää että vaikka porukka vanhenee niin polttarit ovat aina samanlaista örvellystä, ei oikein kiinnosta kolmenkympin ylittäneelle.
[/quote]
Meinaatko, että kolmenkympin jälkeen ei kiinnosta krebata koskaan?

Vierailija
68/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:46"]

Jaa että polttareissa miehet Tallinnaan :D

[/quote]

Ei sentää ollu thaimaa.

Vierailija
69/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:45"]

Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)

Mua harmittaa asia koska meillä olisi todellakin parempia kohteita rahalle kuin miehen ryyppääminen ja toiseksi se että miehet ovat lähdessä Tallinnaan ja syövät ravintoloissa kun taas naiset tekevät ruuat itse ja saunovat ilmaiseksi yhden osallistujan vanhempien mökillä.

[/quote]

Kieltääkö joku teitä naisia pitämästä laajemmat polttarit? Minä miehenä ihmettelen miksi naiset pitävät polttarit jotka ovat 1:1 kuin tavallinen illan istujainen.

Vierailija
70/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:47"]

Se jos maksat kaverin polttareista paljon ei tarkoita sitä että hän maksaa sinun polttareistasi saman.

[/quote]

Mitä vittua? Millaisia ystävyyksiä teillä on? "mä en oo sun kaveri yhtään enempää kuin säkää mun kaverii!

Vierailija
71/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:16"]

Se jos maksat kaverin polttareista paljon ei tarkoita sitä että hän maksaa sinun polttareistasi saman.

[/quote]

Mitä vittua? Millaisia ystävyyksiä teillä on? "mä en oo sun kaveri yhtään enempää kuin säkää mun kaverii!

[/quote]

Kiva juttu, mä voin antaa sulle tili numeron johon muistat mua kerran vuodessa. Näinhän ne sun ystävyyssuuhteet toimii. Itse ajattelen ainakin niin että kaveri- ja ystävyyssuhteet toimii vastavuoroisuuden voimalla. Jos tiedän että kaveri on laittanut viimeiseen asti hanttiin mun polttari kustannuksissa niin mikä velvollisuus minun on maksaa hänen hauskanpitonsa?

Vierailija
72/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:16"]

[/quote]

[/quote]

Kiva juttu, mä voin antaa sulle tili numeron johon muistat mua kerran vuodessa. Näinhän ne sun ystävyyssuuhteet toimii. Itse ajattelen ainakin niin että kaveri- ja ystävyyssuhteet toimii vastavuoroisuuden voimalla. Jos tiedän että kaveri on laittanut viimeiseen asti hanttiin mun polttari kustannuksissa niin mikä velvollisuus minun on maksaa hänen hauskanpitonsa?
[/quote]
Teissä naisissa näyttää olevan enemmänkin nuukailijoita. Naiset keksii sähistävää milloin mistäkin :)

Vierailija
73/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:26"]

Se jos maksat kaverin polttareista paljon ei tarkoita sitä että hän maksaa sinun polttareistasi saman. [/quote] Mitä vittua? Millaisia ystävyyksiä teillä on? "mä en oo sun kaveri yhtään enempää kuin säkää mun kaverii!

[/quote]

[/quote]

Teissä naisissa näyttää olevan enemmänkin nuukailijoita. Naiset keksii sähistävää milloin mistäkin :)

[/quote]

Kyllä miehissä on samanlaisia "nuukailijoita" ja samanlainen se sinäkin pohjimmiltasi olet. Varmasti et muista lahjoilla tai tarjoa kavereillesi jotka eivät tarjoa takaisin tai jos niin teet niin kaverit käyttää sinua hyväkseen...

Vierailija
74/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissä reilu puolet on jo naimisissa, tänä kesänä menee osa ja luulen että loput ei edes mene naimisiin. Olen samaa mieltä että polttarit ovat vuosi vuodelta menneet hullummiksi. Ensimmäisiä polttareita vietettiin pienellä budjetilla hyvässä hengessä mutta nyt ovat budjetit kasvaneet ja samalla riitely mennyt ihan mahdottomaksi. Sain esimerkiksi viimeviikonloppuna kutsun polttareihin jotka ovat heinäkuussa (siis 3kk päästä) sitova ilmoittautuminen pitää antaa nyt perjantaihin mennessä. Olen en ole vielä päättänyt osallistunko. Tällä hetkellä ei ole kerrottu edes summaa mitä polttarit tulevat maksamaan. Itseäni hirvittää kaikkein eniten se että jos nyt lupaan mennä niin tarkoittaako se sitten sitä että olen avannut piikin ja suostun maksamaan "mitä tahansa?" Entäpä jos käykin niin että moni peruttaakin tästä sitovasta ilmoittautumisesta huolimatta? Niin mitä sitten tehdään?

[/quote]

Luultavasti monelle tulee mummon kissan hautajaisia kun aletaan puhumaan rahasta. Ilmeisesti kokematton sankari on päässyt järjestämään ja ei ole ajatellut että jokainen päättää loppupeleillä omista rahoistaan.

Vierailija
75/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten näissä polttarimeningeissä häiritsee se että oli sitten kaaso tai bestman niin järjestämisestä ei tule yhtään mitään. Tekeminen on joko tod kallista tai sitten se on jotain tylsää urpoilua kännissä. Kyvyttömyyttä on myös se että ei osata pitää kirjaa polttareiden kustannuksista vaan kerrotaan pokkana summa mikä jokaisen pitäisi maksaa ja nämä summat eivät kyllä ole alakanttiin vaan on huolehdittu siitä ettei ainakaan itse tappiolle jäädä.

Vierailija
76/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:26"]

Se jos maksat kaverin polttareista paljon ei tarkoita sitä että hän maksaa sinun polttareistasi saman. [/quote] Mitä vittua? Millaisia ystävyyksiä teillä on? "mä en oo sun kaveri yhtään enempää kuin säkää mun kaverii!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä miehissä on samanlaisia "nuukailijoita" ja samanlainen se sinäkin pohjimmiltasi olet. Varmasti et muista lahjoilla tai tarjoa kavereillesi jotka eivät tarjoa takaisin tai jos niin teet niin kaverit käyttää sinua hyväkseen...
[/quote]

Miksi tuollaiset ihmiset sitten leikkii kavereita? Mä ainakin koitan pitää kiinni niistä läheisistä joiden kanssa ei tarvi esittää - loput on sitten tuttuja vaan.

Vierailija
77/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Soitin eilen kaasolle ja kysyin että keitä on kutsuttu ja moniko on ilmoittautunut niin ei ollut kuulemma vielä kukaan ja kustannuksista ei oikein osannut sanoa mitään kun ei oikein  tiennyt vielä koko ohjelmaa. Taidan jättää välistä... ainakin tässä vaiheessa.

Vierailija
78/78 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait suurin ongelma polttari budjetissa on se että kuinka paljon on osallistujia ja kuinka läheisiä he ovat. Läheisemmän kaverin polttareihin moni valmis laittamaan enemmän ja kaukaisemman vähemmän. Meillä häissä n 100 hlö ja rajasin kaasolle porukan jonka haluan polttareihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi