Ärsyttääkö miesten...
Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)
Mua harmittaa asia koska meillä olisi todellakin parempia kohteita rahalle kuin miehen ryyppääminen ja toiseksi se että miehet ovat lähdessä Tallinnaan ja syövät ravintoloissa kun taas naiset tekevät ruuat itse ja saunovat ilmaiseksi yhden osallistujan vanhempien mökillä.
Kommentit (78)
Mä voin sanoa että itseäni aidosti harmittaa se miten liian suuri budjetti on pilannut monet polttarit. Ihmisiä harmittaa rahan meno ja siksi eivät osaa pitää kunnolla hauskaa... Valitettavan usein kaasu/besman on niin laiska ettei tutki/mieti vaihtoehtoja miten polttarit saisi sopu rahalla.
Johan nyt normaali baarireissussa palaa se 100€ täällä pks:lla yhdeltä ihmiseltä ja jos taksilla liikkuu, voi olla ettei riitäkään...
PAhasti on karannut budjetit käsistä, viikko sitten kieltäydyin polttareista joiden hinta lähti 200e:stä (sisälsi yöpymisen ja aktiiviteetin) päälle olisi tullut matkat, ruuat ja viinat eli loppu summa olisi ollut jossain 400-500e:n välissä... EI KIITOS yhdestä viikon lopusta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"]
No ei meidän kaveripiirissä ole noita hintoja laskettu taskulaskimen kanssa, kun niitä polttareita ollaan järjestetty. On yritetty saada hauska ilta aikaiseksi, ihan samalla tavalla sen naisenkin polttarit on toimineet. En edes tiedä mitä ne on maksaneet, pääasia että kaikilla on ollut hauskaa, eiks niin.
Jotkut ihmiset saa väännettyä joka helvetin asiasta jonkun miehet vs naiset sodan, haukotus. Jos oma vaimoni olisi tullut ennen häitä minulle itkemään samaan tyyliin kuin avaaja minun polttareista, luultavasti ei oltaisi naimisissa, koska niin pikkusieluiselta riidanhaastajalta vaikutat.
[/quote]
Mä oon mies ja meillä EI KOSKAAN lähdetä suunnittelemaan polttareita että "makso mitä makso niin ihan sama kunhan on hauskaa..." Kyllä miestenkin polttareissa rahan perään katsotaan joskaan ei ihan niin tarkasti kuin naisilla.
Jos sinulta tai muilta samalla tavalla ajatteleviltä kysyisi että mikä sitten on teidän kipuraja? Kyllä se vastaan tulee, luultavasti harva olisi valmis laittamaan edes niin pientä rahaa kuin 1000 euroa kaverin polttareihin vaikka olisi kuinka hauskaa? vai kuinka?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:45"]Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)
Mua harmittaa asia koska meillä olisi todellakin parempia kohteita rahalle kuin miehen ryyppääminen ja toiseksi se että miehet ovat lähdessä Tallinnaan ja syövät ravintoloissa kun taas naiset tekevät ruuat itse ja saunovat ilmaiseksi yhden osallistujan vanhempien mökillä.
[/quote]
Jälleen tämä naisten omistushaluisuus. Väittävät tietävänsä paremman kohteen. Paskat. Miehiä ei pitäisi kiinnostaa paljonko polttareihin menee rahaa. Vaimon retaleet vie avioliiton loppussa kuitenkin puolet niin suosittelisin ottamaan polttareista kaiken irti. Mm. Limusiini, hotelli, luxushuoria ja ennenkaikkea unohtaa se kulunu reikä kotia. Kunnollista naista ei ole enää olemassakaan. Kaikki juoksee jonkun asian perässä. Ison peniksen tai lompakon. Pointti on se että avioliitto on tuhansia vuosia vanha rotanloukku. Joko te semi-feministit provosoiduitte? Itse olen ainakin päättänyt niin että töissä käyn ja huoriin meen. Koko elämäni. Vaihtelu virkistää veljeskuntia. Suosittelen kaikille. Ei sitä rakkautta tarvi kun sitä rahalla saa. Avioliitossa tai ei sama juttu. #Miesonmies eikä mikään vanhoillisten periaatteiden noudattaja. Naiset on paljon epäluotettavampia kuin miehet. Pillua jakavat ja mies vaihtuu ku uusi ehdokas on rikkaampi. Rakkautta ei ole olemassa naisilla. Ovat vain katkeria miesten yli-vallasta. Mielestäni se on oikein kun mies kurittaa naistaan. Ei ne muuten oo ikinä hiljaa... Rakkaushan on kipua eiks jeh? :) :) :) hymyilen vittumaisemmin kuin luulettekaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:47"]
Se jos maksat kaverin polttareista paljon ei tarkoita sitä että hän maksaa sinun polttareistasi saman. [/quote] Mitä vittua? Millaisia ystävyyksiä teillä on? "mä en oo sun kaveri yhtään enempää kuin säkää mun kaverii!
[/quote]
Kiva juttu, mä voin antaa sulle tili numeron johon muistat mua kerran vuodessa. Näinhän ne sun ystävyyssuuhteet toimii. Itse ajattelen ainakin niin että kaveri- ja ystävyyssuhteet toimii vastavuoroisuuden voimalla. Jos tiedän että kaveri on laittanut viimeiseen asti hanttiin mun polttari kustannuksissa niin mikä velvollisuus minun on maksaa hänen hauskanpitonsa?
[/quote]
Teissä naisissa näyttää olevan enemmänkin nuukailijoita. Naiset keksii sähistävää milloin mistäkin :)
[/quote]
Kyllä miehissä on samanlaisia "nuukailijoita" ja samanlainen se sinäkin pohjimmiltasi olet. Varmasti et muista lahjoilla tai tarjoa kavereillesi jotka eivät tarjoa takaisin tai jos niin teet niin kaverit käyttää sinua hyväkseen...
[/quote]
T. Palstapsykologi
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:45"]
Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)
[/quote]
Mitä hiton marttyyreja te olette? Mies ei saa pitää kivaa koska "ei me naisetkaan"? Pitäiskö miesten kikatella innoissaan tyttömäisissä polttareissa jotka ei maksa mitään ja suurin ohjelma numero on voikukkaseppeleen taitelu ja saunomien kokis zeron kanssa?
Mikä on tärkeäpää rahan menoa kuin miehen omat juhlat ennen häitä? Nainenko sen päättää onko ne tärkeät vai ei?
Mä oon nähny noin 10v:n aikana erilaisia polttareita ja tullu siihen tulokseen että ne miehet jotka laittavat satasia kaverin polttareihin ovat varsin säälittäviä tapauksia loppujen lopuksi. Aina ollaan pers'aukisia ja kaikki vehkeet on jollain rahoituksella. Mutta kavereiden silmissä täytyy näytellä niin rahamiestä että. Jos näillä miehillä on perhe, niin on ihan sama mistä lapsen vaatteet tulee ja miltä se eukko näyttää mutta perheenpään on päästävä juomaan viinaa, siihen löytyy aina rahaa. Ja se jos mikä on säälittävää.
Mitenköhän sen sitten varmistaisi että molemmille järkätään saman hintaiset polttarit?
Polttareissa tavoitellaan elämyksiä. Ei jotain mitä voi kokea jokaisena viikonloppuna. Polttareita suunnitellaan porukalla ja vaikka kustannukset pyritään pitämään edes jotenkin kurissa tajuaa jokainen polttareihin osallistuva, että pienestä rahanmenosta ei aleta valittamaan. Tarkoituksena on kuitenkin järjestää yhteiselle ystävälle ikimuistoinen tilaisuus ja pitää hauskaa isommalla porukalla. Hauskanpitoon harvemmin kitinä ja valitus kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:53"]
Omien polttareiden jälkeen on ehkä kornia sanoa että "minun kiinnostukseni polttareita kohtaan loppui siihen". Surkeetahan se on niitä kohtaan jotka menevät viimeisenä naimisiin, kun toisilla on jo lapsia, eikä polttarit kiinnosta. Ihan sama mitä mun polttarit aikanaan makso, ei ole minun ongelmani jos joku menee naimisiin sen jälkeen kun minulla on lapsia, enkä sen vuoksi osallitu ja maksa toisten polttareita.
[/quote]
Yhhh, toivottavasti noin kuvottavan ihmisen kaverit tajuavat pistää välit poikki! MINÄMINÄMINÄ ja minun typerä KAKARANI, hyi yök.
[/quote]
Olen surullinen lapsesi vuoksi kun noin ajattelet omasta lapsestasi. Itselläni ei ole yhtään kaveri jäänyt sen vuoksi että keskityin perheeseeni entistä enemmän lasten myötä...
Harmi ettet kestä toisten arvojärjestystä!;)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:53"]
Omien polttareiden jälkeen on ehkä kornia sanoa että "minun kiinnostukseni polttareita kohtaan loppui siihen". Surkeetahan se on niitä kohtaan jotka menevät viimeisenä naimisiin, kun toisilla on jo lapsia, eikä polttarit kiinnosta. Ihan sama mitä mun polttarit aikanaan makso, ei ole minun ongelmani jos joku menee naimisiin sen jälkeen kun minulla on lapsia, enkä sen vuoksi osallitu ja maksa toisten polttareita.
[/quote]
Yhhh, toivottavasti noin kuvottavan ihmisen kaverit tajuavat pistää välit poikki! MINÄMINÄMINÄ ja minun typerä KAKARANI, hyi yök.
[/quote]
Olen surullinen lapsesi vuoksi kun noin ajattelet omasta lapsestasi. Itselläni ei ole yhtään kaveri jäänyt sen vuoksi että keskityin perheeseeni entistä enemmän lasten myötä...
Harmi ettet kestä toisten arvojärjestystä!;)
[/quote]
Mä kans eilen hymyilin tolle, noh ei se omena kauas puusta putoa!:)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:04"]
No ei meidän kaveripiirissä ole noita hintoja laskettu taskulaskimen kanssa, kun niitä polttareita ollaan järjestetty. On yritetty saada hauska ilta aikaiseksi, ihan samalla tavalla sen naisenkin polttarit on toimineet. En edes tiedä mitä ne on maksaneet, pääasia että kaikilla on ollut hauskaa, eiks niin.
Jotkut ihmiset saa väännettyä joka helvetin asiasta jonkun miehet vs naiset sodan, haukotus. Jos oma vaimoni olisi tullut ennen häitä minulle itkemään samaan tyyliin kuin avaaja minun polttareista, luultavasti ei oltaisi naimisissa, koska niin pikkusieluiselta riidanhaastajalta vaikutat.
[/quote]
Mä oon mies ja meillä EI KOSKAAN lähdetä suunnittelemaan polttareita että "makso mitä makso niin ihan sama kunhan on hauskaa..." Kyllä miestenkin polttareissa rahan perään katsotaan joskaan ei ihan niin tarkasti kuin naisilla.
Jos sinulta tai muilta samalla tavalla ajatteleviltä kysyisi että mikä sitten on teidän kipuraja? Kyllä se vastaan tulee, luultavasti harva olisi valmis laittamaan edes niin pientä rahaa kuin 1000 euroa kaverin polttareihin vaikka olisi kuinka hauskaa? vai kuinka?
[/quote]
Tuolla tuhannella eurolla saa jo ihan kivaa kesälomapuuhastelua koko perhe, ainakin meillä. Ja kun opiskelijoina rahasta on tiukkaa niin mielummin laitan tuhat euroa koko perheen huviin kun jonkun polttareihin, vaikka kuinka läheinen ihminen olisi menossa naimisiin.
Kavereiden onkin todella helppo sopia budjetti katto mitä ei ylitetä... KUKKUU.
Jos olen se kaveripiirin "hyvätyyppi" ja minulle halutaan järjestää kunnon polttarit niin keneltä se on pois? Entäpä ne kaveripiirin "roikkujat" jotka eivät koskaan järjestä mitään ja osallistuvat vaivoin muiden järkkäämiin juttuihin niin miksi heille pitäisi järkätä yhtään mitään?
Kyllä mä luulen että polttarit on kavereiden kiitos sankarille siitä miten tämä on kohdellut muita.
En tiedä milloin muut kasvavat aikuisiksi mutta mua ei huvittanut mennä kolmenkympin jälkeen kenenkään polttareihin. Ne vaan on niin last season, v#¤%:ko meette naimisiin niin vanhana.
Mä en ymmärrä niitä ihmisiä joka luulee että "kaverit jättää" jos ei osallistu sikahintaisiin polttareihin. Tietysti joku saattaa pahoittaa mielensä jos porukka ei innostu maksamaan suunnitelmia vaatien maksualennusta mutta ei siiihen kenenkään kaveruus pääty?
Niin ja ennenkuin joku nainen tulee taas nilittämään kuinka kauheita sikoja me miehet olemme, niin voin kertoa että painoin aika monta pitkää päivää ja raadoin niska limassa, että sain järjestettyä meille ikimuistoiset häät. Nykyään vaimo on jo hyväpalkkaisessa duunissa, silloin ei ollut.
Ei kannata mennä naimisiin, koska se maksaa eikä siinä ole mitään järkeä. Kenen parisuhde on oikeasti muuttunut paremmaksi sen takia kun on mennyt naimisiin? Sitten jos tulee ero niin on maksanut ihan turhasta. Niin turhaa hössötystä koko homma. Jos oikeasti välittää toisesta niin ei siinä mitään seremonioita tarvita.
- P21 (Peräkamaripoika)
[/quote]
Osaatkohan sä lukea? Ap:n kaverit on menossa naimisiin. ja ihmettelee miksi naiset "joutuvat" tekemään itse safkat ja olemaan jossain mökillä ja miehet menee ravintolaan ja Tallinnaan.
Meillä on ainakin yhteinen tili josta maksetaan molempien menemiset. Niin kyllä se harmittaa että miehen polttarimenot ovat moninkertaisia verrattuna minun vastaaviin. Kyllä minäkin voisin mennä laivalla ja syödä ravintolassa ennemmin kuin mennä jonkun mökille puurtamaan.
Meille ihmetellään usein sitä että miten (varsinkin miesten) polttareissa budjetti lähtee lapasesta ja harva jättäytyy sen vuoksi pois? Eikö ihmisillä ole kipurajaa vai eikö haluta olla "nihkeitä" kavereiden edessä?