Ärsyttääkö miesten...
Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)
Mua harmittaa asia koska meillä olisi todellakin parempia kohteita rahalle kuin miehen ryyppääminen ja toiseksi se että miehet ovat lähdessä Tallinnaan ja syövät ravintoloissa kun taas naiset tekevät ruuat itse ja saunovat ilmaiseksi yhden osallistujan vanhempien mökillä.
Kommentit (78)
Mitä välii mihin mies rahansa laittaa jos käy töissä ja tienaa?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"]
No ei meidän kaveripiirissä ole noita hintoja laskettu taskulaskimen kanssa, kun niitä polttareita ollaan järjestetty. On yritetty saada hauska ilta aikaiseksi, ihan samalla tavalla sen naisenkin polttarit on toimineet. En edes tiedä mitä ne on maksaneet, pääasia että kaikilla on ollut hauskaa, eiks niin.
Jotkut ihmiset saa väännettyä joka helvetin asiasta jonkun miehet vs naiset sodan, haukotus. Jos oma vaimoni olisi tullut ennen häitä minulle itkemään samaan tyyliin kuin avaaja minun polttareista, luultavasti ei oltaisi naimisissa, koska niin pikkusieluiselta riidanhaastajalta vaikutat.
[/quote]
Mä oon mies ja meillä EI KOSKAAN lähdetä suunnittelemaan polttareita että "makso mitä makso niin ihan sama kunhan on hauskaa..." Kyllä miestenkin polttareissa rahan perään katsotaan joskaan ei ihan niin tarkasti kuin naisilla.
Jos sinulta tai muilta samalla tavalla ajatteleviltä kysyisi että mikä sitten on teidän kipuraja? Kyllä se vastaan tulee, luultavasti harva olisi valmis laittamaan edes niin pientä rahaa kuin 1000 euroa kaverin polttareihin vaikka olisi kuinka hauskaa? vai kuinka?
[/quote]
Tuolla tuhannella eurolla saa jo ihan kivaa kesälomapuuhastelua koko perhe, ainakin meillä. Ja kun opiskelijoina rahasta on tiukkaa niin mielummin laitan tuhat euroa koko perheen huviin kun jonkun polttareihin, vaikka kuinka läheinen ihminen olisi menossa naimisiin.
[/quote]
Sinä kyllä mutta missä on ns. raha MIESten kipuraja?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:53"]
Omien polttareiden jälkeen on ehkä kornia sanoa että "minun kiinnostukseni polttareita kohtaan loppui siihen". Surkeetahan se on niitä kohtaan jotka menevät viimeisenä naimisiin, kun toisilla on jo lapsia, eikä polttarit kiinnosta. Ihan sama mitä mun polttarit aikanaan makso, ei ole minun ongelmani jos joku menee naimisiin sen jälkeen kun minulla on lapsia, enkä sen vuoksi osallitu ja maksa toisten polttareita.
[/quote]
Yhhh, toivottavasti noin kuvottavan ihmisen kaverit tajuavat pistää välit poikki! MINÄMINÄMINÄ ja minun typerä KAKARANI, hyi yök.
[/quote]
Mä ymmärrän hyvin miksi joku sanoo koko viikonlopun polttareille "EI KIITOS" jos kotona on pieni lapsi ja tämän tajuavat ne joilla on edes vähän järkeä päässä.
MINÄMINÄMINÄ ja minun tärkeät POLTTARINI on ehkä maaiman itsekkäintä idiotismia jota voi olla, näe ympärillesi ja ymmärrä että toisten elämä on muuttunut ja idioottimainen sähellys on taakse jäänyttä elämää. On todella kuvottavaa jos joku loukkaantuu siitä että kaverille lapsi on tärkeämpi kuin jonkun (typerät) polttarit.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:57"]
Mä oon nähny noin 10v:n aikana erilaisia polttareita ja tullu siihen tulokseen että ne miehet jotka laittavat satasia kaverin polttareihin ovat varsin säälittäviä tapauksia loppujen lopuksi. Aina ollaan pers'aukisia ja kaikki vehkeet on jollain rahoituksella. Mutta kavereiden silmissä täytyy näytellä niin rahamiestä että. Jos näillä miehillä on perhe, niin on ihan sama mistä lapsen vaatteet tulee ja miltä se eukko näyttää mutta perheenpään on päästävä juomaan viinaa, siihen löytyy aina rahaa. Ja se jos mikä on säälittävää.
[/quote]
Allekirjoitan 100%:sti!!!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 05:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:53"]
Omien polttareiden jälkeen on ehkä kornia sanoa että "minun kiinnostukseni polttareita kohtaan loppui siihen". Surkeetahan se on niitä kohtaan jotka menevät viimeisenä naimisiin, kun toisilla on jo lapsia, eikä polttarit kiinnosta. Ihan sama mitä mun polttarit aikanaan makso, ei ole minun ongelmani jos joku menee naimisiin sen jälkeen kun minulla on lapsia, enkä sen vuoksi osallitu ja maksa toisten polttareita.
[/quote]
Yhhh, toivottavasti noin kuvottavan ihmisen kaverit tajuavat pistää välit poikki! MINÄMINÄMINÄ ja minun typerä KAKARANI, hyi yök.
[/quote]
Mä ymmärrän hyvin miksi joku sanoo koko viikonlopun polttareille "EI KIITOS" jos kotona on pieni lapsi ja tämän tajuavat ne joilla on edes vähän järkeä päässä.
MINÄMINÄMINÄ ja minun tärkeät POLTTARINI on ehkä maaiman itsekkäintä idiotismia jota voi olla, näe ympärillesi ja ymmärrä että toisten elämä on muuttunut ja idioottimainen sähellys on taakse jäänyttä elämää. On todella kuvottavaa jos joku loukkaantuu siitä että kaverille lapsi on tärkeämpi kuin jonkun (typerät) polttarit.
[/quote]
Samaa mieltä siitä että jokainen itse päättää oman tilanteen mukaan, mihin osallistuu ja mihin ei. Ei sen takia kannata tehdä mitään mitä muut haluavat ja varsinkin polttareihn osallistuminen on jakaisen valinta. Surkeetahan se on niiden kannalta jotka menevät viimeisinä naimisiin mutta voivoi elämä on epäreilua.
Että mua ketuttaa koko polttari touhu ja siksi tänne on kiva avautua. Miksi polttariporukan tapaamisen järjestäminen on niin vaikeaa? ja jos fyysinen tapaaminen ei onnistu niin edes muutaman FB tai mailin lähettäminen ei pitäisi olla liian vaikeaa?
Meillä kaaso laittoi tekstiviestin että polttarit silloin ja tehdään tätä, ilmoita osallistutko? Siis mitä hittoa. Voisiko edes kertoa mikä porukkaa on kutsuttu ja paljon maksaa, p#¤%le! Eihän tohon voi muuta vastata että en pääse.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:25"]
Eniten näissä polttarimeningeissä häiritsee se että oli sitten kaaso tai bestman niin järjestämisestä ei tule yhtään mitään. Tekeminen on joko tod kallista tai sitten se on jotain tylsää urpoilua kännissä. Kyvyttömyyttä on myös se että ei osata pitää kirjaa polttareiden kustannuksista vaan kerrotaan pokkana summa mikä jokaisen pitäisi maksaa ja nämä summat eivät kyllä ole alakanttiin vaan on huolehdittu siitä ettei ainakaan itse tappiolle jäädä.
[/quote]
Mä olen myös toisinaan ihmetellyt että miten polttareissa budjetin pitäminen on niin hemmetin vaikeaa. Ei luulis parin kuitin talteen laittaminen olevan ihan mahdotonta. Enpä ole jaksanut riitaa vääntää mutta valitettavasti moni on pilannut maineensa toisia rahastamalla. En tiedä sitten kuinka yleistä se on että järjestäjä rahastaa muilta myös oman osuutensa mutta itselläni on muutamassa tapauksessa tällainen käsitys.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 09:16"]
Luultavasti monelle tulee mummon kissan hautajaisia kun aletaan puhumaan rahasta. Ilmeisesti kokematton sankari on päässyt järjestämään ja ei ole ajatellut että jokainen päättää loppupeleillä omista rahoistaan.
[/quote]
Tää homma on järjestäjän kannalta ihan peestä, ensin luvataan ja sitten ei tullakkaan kun maksaa muka liikaa. Kai nyt jokainen tajuaa ettei mitään saa ilmaiseksi. Ja niiden rahojen kerääminen etukäteen on vähän vaikeaa kun ei tiedä mitä polttarit lopulta maksaa. Jos keräät liian vähän niin toinen kierros on yhtä parkumista ja jos varmuudeksi liikaa niin itketään sitä että saadaanko rahaa takaisin jos kaikki ei menekkään...
Järjenkäyttö on sallittua kun järjestellään polttareita. Kamalin tilanne on se kun höveli lapseton (ehkä sinkku) on päässyt häsäämään oikein kunnolla ja osallistujina on useampi perheleellinen joita älytön (kallis) örveltäminen ei enää kiinnosta, eikä sen vuoksi halua tuhlata hölmöilyyn rahaakaan. Kyse ei ole piheudestä tai persaukisuudesta vaan siitä että rahoille on oikeasti parempaa käyttöä. Tämä "pidetään oikein kunnolla hauskaa" on vähän outo käsitys, se mikä on toiselle hauskaa, niin ei välttämättä ole muille. Itse olen aina ilmoittanut jonkun summan (n. 100e) minkä yli en mene ja jos polttarit menevät sen yli niin en osallistu. Tämä ihan senkin vuoksi että laajassa kaveripiirissä tuppaa olemaan muutama tyyppi keskeneen parempia kavereita toisilleen ja siksi he ovat ristiin kaason(besmanin) ominaisuudessa toisilleen ja haluavat järjestää omalle bestikselleen kunnon polttarit, siinä toivossa että tämä järjestää osien vaihtuessa vastaavanlaiset. Sitten on muu seurue joka jää ikäänkuin ulkopuolelle toiminnasta mutta joutuu silti osallistumaan kustannuksiin. Kaiken reiluuden nimissä kaveripiirissä kaikkien tasapuolinen kohtelu on hyvä tapa toimia. Valitettavasti kaveripiirissäni on ollut yksi riman totaallinen alitus sekä polttarit joiden kustannukset karkasivat täysin(en osallistunut). Toisilla tuntuu olevan kummalinen käsitys siitä etteivät ne kaveripiirin hiljaiset tarvitse saman hintaisia (komeita) polttareita kuin nämä aina esillä olevat touhuajat. Surkeintahan on se että nämä hiljaiset ovat valmiita maksamaan mutta nämä esillä olevat touhuajat eivät halua suoda toiselle sitä mitä ovat itse saaneet.
Tiedän jo nyt, että kesällä tulee polttarit, jotka tulevat maksamaan niin paljon, etten osallistu. Ne ovat siis vastapalvelus mainitsemastani ökypolttareista. Tilanteen tekee vaikeaksi se että kaveripiirissä moni pahoittimielensä aikanaan mielensä siihen mitä yhdelle järjestettiin, enkä usko ette ovat toista kertaa valmiita maksamaan kun itse ei samassa porukassa ole saanut samaa. Minun puolestani jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo mutta itse tuhlaan nämä muutamat sadat eurot omaan perheeseeni ja lapsiini. Esimerkiksi siten että vien perheeni kylpylään tai laivalle kun maksan ja katson toisten örveltämisestä.
Ihmetellyt samaa kuin nro 11, miten samassa kaveripiirissä toisten polttarit maksavat 20e ja toisten 150e...
Ehkä ne toiset vaan ansaitsevat kalliimpaa...
No kuka teitä naisia kieltää menemästä Tallinnaan, itsehän olette saunailtanne valinneet
Tilikirjaa pitävänä ihmisenä olen ottanut muutaman kerran yhteen järjestävän tahon kanssa kun ovat pyytäneet rahaa tilille polttareiden jälkeen.
Syy yhteenottoon oli toisella kerralla se että, FB:ssä ilmoitin maksimi summan, mihin olen valmis ja jonka alle järjestävä taho lupasi päästä, ei toteutunut, rahaa pyydettiin vähän yli tuplaten mitä alussa lupasin. Ensin väitettiin ettei mitään ollut luvattu mutta kun esitin printscreenin keskustelusta kun kommentit olivat kerran hävinneet niin sitten se parku vasta alkoi. Lopputulos oli se että en maksanut kuin sen mitä olin luvannut.
Toisella kerralla itsetehtyihin ruokiin ja muutamaan olueen oli mennyt mukamas 50e per/nenä. En maksanut, pyysin kuittia "ei ole", ok näytä sitten nettipankista korttiostoksen loppusumma kun sekään ei käynyt niin maksoin 20e mikä oli sekin mielestäni liikaa.
Toiset ne vaan kehtaa.
Onko mitään parempaa kuin tapella polttareista, niistä saa yleensä kunnon väännön!;)
Kait se menee miehillä niin että on oltava "hyvä jätkä" kavereilleen ja maksettava mitä joku pyytää.
Tuohan nyt on sama, kun kysyisi miksi miehen suunnittelemat häät maksaisivat vain murto-osan naisen suunnittelemista häistä.
Naiset saa sen prinsessapäivänsä ja miehet vielä viimeiset kunnon bileet kavereidensa kanssa ennen avioarkeen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:59"]
Tuohan nyt on sama, kun kysyisi miksi miehen suunnittelemat häät maksaisivat vain murto-osan naisen suunnittelemista häistä.
Naiset saa sen prinsessapäivänsä ja miehet vielä viimeiset kunnon bileet kavereidensa kanssa ennen avioarkeen.
[/quote]
Mitäpä jos miettisit sen kuka maksaa. Kaverit kustantaa polttarit mutta häät menee omasta pussista... VINK VINK!!!
Mä voin olla jonkun mielestä nihkeä mutta esikoisen syntymän jälkeen olen kieltäytynyt kaikista polttareista. Ei vain kiinnosta ja lisäksi se rahan meno. En tiedä olenko oikeassa mutta mitä vanhempana mennään naimisiin niin sitä kalliimmat polttarit, varsinki kun lapsettomat ihmiset ovat järjestämässä. Näin perheellisenä tuntuu täysin järjettömältä kuluttaa esimeksi 300e kokoviikonlopun kestäviin polttareihin.
No ei meidän kaveripiirissä ole noita hintoja laskettu taskulaskimen kanssa, kun niitä polttareita ollaan järjestetty. On yritetty saada hauska ilta aikaiseksi, ihan samalla tavalla sen naisenkin polttarit on toimineet. En edes tiedä mitä ne on maksaneet, pääasia että kaikilla on ollut hauskaa, eiks niin.
Jotkut ihmiset saa väännettyä joka helvetin asiasta jonkun miehet vs naiset sodan, haukotus. Jos oma vaimoni olisi tullut ennen häitä minulle itkemään samaan tyyliin kuin avaaja minun polttareista, luultavasti ei oltaisi naimisissa, koska niin pikkusieluiselta riidanhaastajalta vaikutat.