Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö miesten...

Vierailija
05.04.2015 |

Miksi miesten polttarit maksavat moninkertaisen summan verrattuna naisen vastaaviin? Nytkin meillä on kaverit menossa naimisiin ja osallistumme molemmat polttareihin niin jo lähtötilanteessa naisen polttareissa puhutaan 20e:stä ja miehen noin 200e:stä. (Naiset mökille ja miehet Tallinnaan)

Mua harmittaa asia koska meillä olisi todellakin parempia kohteita rahalle kuin miehen ryyppääminen ja toiseksi se että miehet ovat lähdessä Tallinnaan ja syövät ravintoloissa kun taas naiset tekevät ruuat itse ja saunovat ilmaiseksi yhden osallistujan vanhempien mökillä.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että polttareissa miehet Tallinnaan :D

Vierailija
2/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin polttarit tuli maksamaan kaikkineen 12 000 euroa. Hommat pitää hoitaa eeppisesti, varsinkin jos ei meinaa monesti naimisiin mennä. Akat saa vouhottaa niistä häistä sitten, miehillä on polttarit tärkeämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:46"]

Jaa että polttareissa miehet Tallinnaan :D

[/quote]

Samaa ajattelin... siellä taitaa mennä vähän enemmän kuin tuo 200e mutta siitä ei sitten puhuta kotona...

Vierailija
4/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, onneksi mieheni on varustettu hyvällä itsetunnolla että pahimmissa ylilyönnessä on uskaltanut sanoa ettei osallistu kustannusten takia.

Vierailija
5/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen itse päättää mihin osallistuu...

Vierailija
6/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajus sentään mennä tallinnan huoriin missä hinta/laatusuhde on parempi.

Vierailija
7/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:52"]

Samaa olen ihmetellyt, onneksi mieheni on varustettu hyvällä itsetunnolla että pahimmissa ylilyönnessä on uskaltanut sanoa ettei osallistu kustannusten takia.

[/quote]

Samaa mieltä, kn menee yli oman kipurajan niin pitää olla rohkeutta sanoa että ei osallistu.

Vierailija
8/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri bestmanina kaverilleni ja avopuolisoni oli kaasona kaverini vaimolle. Järjestimme polttari (miehet ja naiset omansa) ja voi helvetti sitä akkojen narinaa ja kitinää kaikesta. Mikään ei olisi saanut maksaa mitään. Oletteko te niin perseaukisilla vai niin käsittämättömän pihejä? Laitoimme äijien kanssa kymmenkertaisen summan rahaa naisiin verrattuna ja pidimme hauskaa. 

Vierailija
9/78 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmettää että vaikka porukka vanhenee niin polttarit ovat aina samanlaista örvellystä, ei oikein kiinnosta kolmenkympin ylittäneelle.

Vierailija
10/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:07"]

Pojat ostaneet Tallinnalaisesta huoratalosta polttaripaketin :)

[/quote]

Ja lahjan joka on kiva antaa vasta vihitylle vaimolle hääyönä!;)

Vierailija
11/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:06"]

Mun kaveripiirissä reilu puolet on jo naimisissa, tänä kesänä menee osa ja luulen että loput ei edes mene naimisiin. Olen samaa mieltä että polttarit ovat vuosi vuodelta menneet hullummiksi. Ensimmäisiä polttareita vietettiin pienellä budjetilla hyvässä hengessä mutta nyt ovat budjetit kasvaneet ja samalla riitely mennyt ihan mahdottomaksi. Sain esimerkiksi viimeviikonloppuna kutsun polttareihin jotka ovat heinäkuussa (siis 3kk päästä) sitova ilmoittautuminen pitää antaa nyt perjantaihin mennessä. Olen en ole vielä päättänyt osallistunko. Tällä hetkellä ei ole kerrottu edes summaa mitä polttarit tulevat maksamaan. Itseäni hirvittää kaikkein eniten se että jos nyt lupaan mennä niin tarkoittaako se sitten sitä että olen avannut piikin ja suostun maksamaan "mitä tahansa?" Entäpä jos käykin niin että moni peruttaakin tästä sitovasta ilmoittautumisesta huolimatta? Niin mitä sitten tehdään?

[/quote]

Mä en sitoutuis noin pitkän ajan päähän mihinkään ryyppäjäisiin (jotka ne oletettavasti ovat). 3kk on pitkä aika ja melkein mitä tahansa voi sattua sitä ennen ja sitten jos ei pääse niin maksusta alkaa idioottimainen vinkuminen "mutku sä lupasit" Jos joku sanoo että varataanhan ulkomaanmatkat sun muut hyvissä ajoin niin ne ovat eriasia koska forcemajuren sattuessa saa matkavakuutuksesta korvausta.

Itse suosittelen sopimaan hyvinkin tarkasti ton budjettipuolen ja mielellään niin että sen voi jälkeenpäin todeta että mitä sovittiin. En väitä mutta vaarana on se että järjestävä taho alkaakin itse nuukailla ja rahastaa oman osuutensa muilta koska ei kehtaa perua mitään. Ai kukako noin tekisi? Kuka vaan lupaahan ihmiset olla uskollisia puolisolleen tai maksaa lainansa takaisin, on vain liian monta tarinaa kun niin ei ole käynytkään...

Vierailija
12/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suorastaan yökötyttää nämä kaasot tai bemanit jotka väenvägällä vääntää polttareista hirveän riidan, "Mä järjestän mitä mä haluan", tyylisesti. Kannattaisi kuunnella enemmistöä joka kuitenkin maksaa lystin. Ei sen oman bestiksen miellyttäminen voi olla niin tärkeää että alkaa riitelemään muiden kanssa. Toinen asia mitä en ymmärrä on se että jos hääparista vain toinen on pariskunnalle tuttu niin miksi molemmat kutsutaan polttareihin? Rahoittamaan? Tylsäähän siellä on kun ei tunne ketään eikä ymmärrä ns. "juttua".

Vierailija
13/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:49"]

No kuka teitä naisia kieltää menemästä Tallinnaan, itsehän olette saunailtanne valinneet

[/quote]

Naiset eivät ikinä suostuisi laittamaan toisen polttareihin 200e:tä, tämä on faktaa.

Vierailija
14/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruako se naisille kuuluu paljonko miesten polttarit makssa. Ei ne rahat mene polttarisankarin pussista. Jos kaverit haluu järjestää jotain ikimuistoista, niin mitä pahaa siinä on. Polttarit on kuin miehen häät. Ei se hääätilaisuus mitenkään hauska ole. 

Jos olisin saanut järjestää omat hääni, siihen olisi uponnut alle kymenesosa siitä mitä upposi kun naiset päästettiin järjestelemään niitä. 

Pari kolme sataa per naama on ihan sopiva summa polttareista. Harvemmin niihin mitään isoja laumoja osallistuu. 

Vierailija
15/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissä reilu puolet on jo naimisissa, tänä kesänä menee osa ja luulen että loput ei edes mene naimisiin. Olen samaa mieltä että polttarit ovat vuosi vuodelta menneet hullummiksi. Ensimmäisiä polttareita vietettiin pienellä budjetilla hyvässä hengessä mutta nyt ovat budjetit kasvaneet ja samalla riitely mennyt ihan mahdottomaksi. Sain esimerkiksi viimeviikonloppuna kutsun polttareihin jotka ovat heinäkuussa (siis 3kk päästä) sitova ilmoittautuminen pitää antaa nyt perjantaihin mennessä. Olen en ole vielä päättänyt osallistunko. Tällä hetkellä ei ole kerrottu edes summaa mitä polttarit tulevat maksamaan. Itseäni hirvittää kaikkein eniten se että jos nyt lupaan mennä niin tarkoittaako se sitten sitä että olen avannut piikin ja suostun maksamaan "mitä tahansa?" Entäpä jos käykin niin että moni peruttaakin tästä sitovasta ilmoittautumisesta huolimatta? Niin mitä sitten tehdään?

Vierailija
16/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:02"]

Piruako se naisille kuuluu paljonko miesten polttarit makssa. Ei ne rahat mene polttarisankarin pussista. Jos kaverit haluu järjestää jotain ikimuistoista, niin mitä pahaa siinä on. Polttarit on kuin miehen häät. Ei se hääätilaisuus mitenkään hauska ole. 

Jos olisin saanut järjestää omat hääni, siihen olisi uponnut alle kymenesosa siitä mitä upposi kun naiset päästettiin järjestelemään niitä. 

Pari kolme sataa per naama on ihan sopiva summa polttareista. Harvemmin niihin mitään isoja laumoja osallistuu. 

[/quote]

Sinä se nyt tossun alla olet jos et päässyt vaikuttamaan omiin häihisi. Onneksi sinunkaltaisijasi "rahamiehiä" löytyy niin kaverit saavat mukavat polttarit.

Vierailija
17/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin aina ennen kuin suostun osallistumaan polttareihin että maksaisiko polttarisankari minun polttareista saman summan? Ajatukseni perustuu siihen että jos olen antanut 20e joulu- tai synttärilahjan mutta toisinpäin en ole saanut mitään niin en myöskään ole halunnut maksaa ks. henkilön polttareista koska tuskin saan "sijoitustani" takaisin. Kyllä haluan saman tasoiset polttarit kun olen muille maksanut.

Vierailija
18/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen odottanut sitä että milloin joku keksii että polttarit voisivat olla oikeasti jotain hienoa sellaista missä viina ei olisi keskeisessä roolissa. Tällaiset hienot polttarit voisivat olla esim sellaiset missä pukeuduttaisiin hyvin mentäisiin teatteriin tai konserttiin ja sen päälle syömään pitkänkaavan mukaan... Tällaisiin lähtisin mielelläni ja maksaisin myös vaikka hinta olisikin jonkun mielestä kova.

Ne polttarit joissa juodaan viinaa ja hölmöillään (kännissä olet ääliö) on niin nähty.

Vierailija
19/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin myöntää että olen tehnyt kerran oharit polttareiden suhteen, mut kutsuttiin polttareihin ja hölmöyksissäni luulin että tämä tarkoittaa automaattisesti kutsua häihin. Polttarit oli 2vk ennen häitä ja kun hääkutsua ei kuulunut niin soitin morsiammelle että missäs hääkutsu viipyy, hän kertoi että olimme jääneet vieraslistan ulkopuolelle. MITÄ??? Soitin kaasolle ja kerroin että en osallistu polttareihin kun ei kerran minua haluta häihinkään. No kaasohan suuttui aivan hel#"¤# ja vaati minua maksamaan osuuteni. En maksanut, miksi olisin? Olisiko kaaso voinut ottaa sen verran selvää että kenet sinne häihin kutsutaan eikä kerätä vain porukkaa maksamaan polttareita? Ei todellakaan ole minun ongelmani jos hän oli varannut ja maksanut jotain ja joutui maksamaan minunkin osuuteni. Tästä oppineena ilmoitan osallistumiseni polttareihin vasta kun hääkutsu on kädessä.

Vierailija
20/78 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:35"]

Polttareissa tavoitellaan elämyksiä. Ei jotain mitä voi kokea jokaisena viikonloppuna. Polttareita suunnitellaan porukalla ja vaikka kustannukset pyritään pitämään edes jotenkin kurissa tajuaa jokainen polttareihin osallistuva, että pienestä rahanmenosta ei aleta valittamaan. Tarkoituksena on kuitenkin järjestää yhteiselle ystävälle ikimuistoinen tilaisuus ja pitää hauskaa isommalla porukalla. Hauskanpitoon harvemmin kitinä ja valitus kuuluu.

[/quote]

Jos joku haluaa näitä "elämyksiä" laskuvarjohyppyjä tai kuumailmapallolentoja niin maksakoon omasta pussistaan. Ennen omia polttareita makson kiltisti ja osallistuin kaikkeen. Omien polttareiden jälkeen tajusin että turhaan olin maksanut. Eipä tuntunut näiltä polttarinsa saaneilta maksu haluja.

Se jos maksat kaverin polttareista paljon ei tarkoita sitä että hän maksaa sinun polttareistasi saman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme