Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan synttärilahjat, voi itku

Vierailija
05.04.2015 |

Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitää oppia sietämään pettymyksiä, mutta ei sillä tavalla, että annettuja lupauksia rikotaan ilman hyvää syytä. Hyvä on se, että jos piti lähteä retkelle, mutta joku perheestä on sairas, eikä päästäkään, niin sellaisiin pettymyksiin pitää tottua, koska niitä elämän aikana tulee. Mutta yksinkertaisten lupausten rikkomista en ymmärrä sillä verukkeella, että pitää oppia sietämään pettymyksiä. Esimerkki, luvataan mennä syömään paikkaan x, mutta paikka x onkin kiinni jostain ennalta arvaattomasta syystä, mitä ei netistä näe, on sellainen mitä joutuu sietämään, mutta ei se, että luvataan mennä ja sitten sanotaan, että ei mennäkään. 

Vierailija
62/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, tästäkin saatiin palstalla väittely aikaan. 

Mun mielestä on typerää isovanhemmilta antaa noin räikeesti jotain muuta kuin mitä on toivottu, muka sillä verukkeella että on enemmän mieleen. Jos autot olisi ollut enemmän mieleen niin lapsi olisi varmaan sitten toivonut niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"]

Olen "lahjakummin" asemassa ja tosi kyllästynyt lahjomisiin. Joskus olisi kiva tavata kummilasta ja lapsen perhettä sellaisessakin tilanteessa, ettei aina pitäisi olla jotain tiettyä asiaa tuomassa. Nyt tuntuu, että lapsen vanhempi aloittaa jo marraskuussa vihjailemaan lahjatoivelistaa joululahjoille ja muun vuoden sitten kuulee synttärilahjoihin liittyen "meidän Iitu rakastaa kaikenlaisia kauniita asioita ja Osku taas tykkää kaikenlaisesta tekniikkaan liittyvästä".

[/quote]

Ei liity tähän tapaukseen, jossa lapsella on ollut kohtuullinen toive ja isovanhemmille jäänyt todennäköisesti edullisempi osuus eli ne astiat. Järkevää kuitenkin ostaa mieleinen lahja, nyt kasvatettiin vain lapsen leluautojen mräärää.
[/quote]

Liittyy siltä osin, että aina nämä "lahjatilaisuudet" tuntuvat olevan pettymyksiä. Toitpa mitä vaan.

Vierailija
64/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:43"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:44"]Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva. [/quote] Miksi isovanhemmat eivät saa antaa haluamaansa lahjaa, vaan teidän tulee saada sanella se? [/quote] No vaikka siksi, että olivat SOPINEET, että niitä astioita tuodaan. Jos isovanhemmat eivät halunneet tuoda niitä, niin olisivat sanoneet, että eivät halua. Sen sijaan nyt lupasivat tuoda astioita, ja kun eivät tuoneet, niin pettivät lupauksensa. Mikä tässä voi olla niin vaikea ymmärtää??? En ole ap, mutta rasittaa, kun ihmiset vänkäävät eivätkä ymmärrä selvästikään lukemaansa. [/quote]Pettivät lupauksensa jonka olivat antaneet vanhemmille ja josta lapsi ei olisi tiennyt mitään ellei vanhemmat itse olisi sitä lapselle paljastaneet.

[/quote]

Eli ap:n olisi vain pitänyt tajuta olla luottamatta siihen, että isovanhemmat tuovat ne astiat, joista on yhteisesti sovittu?

Miksi kaikki vänkäävät siitä, miten paheksuttavaa on pyytää yhtään mitään tiettyä lahjaksi? Isovanhemmat ovat varmaan kysyneet lahjatoiveita, ja kun lapsella on ollut tämä yksi tietty toive, niin ovat sopineet että vanhemmat tuo hellan ja isovanhemmat astiat. Mitä väärää tässä on? Lupauksen pettäminen lapselle on paskimpia juttuja mitä vanhempi/isovanhempi voi tehdä, enkä tajua, miten tässä nyt ap teki väärin ja isovanhemmat oikein. Tää av:n logiikka on välillä ihan älytön. 

Vierailija
65/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä vänkäystä :D Mä olen täysin samaa mieltä kuin ap. Te vänkääjät, vastatkaa kahteen kysymykseen:

1. Onko teistä oikein valehdella ja pettää luottamus?

2. Onko teistä lahjan antajana mukavampi viedä lahja, josta te itse tykkäätte, vai lahja, jonka päivänsankari on toivonut saavansa? Eli onko teistä mukavampi tuottaa lahjansaajalle pettymystä kuin iloa?

Vierailija
66/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:44"]Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva. [/quote] Miksi isovanhemmat eivät saa antaa haluamaansa lahjaa, vaan teidän tulee saada sanella se?

[/quote]

No vaikka siksi, että olivat SOPINEET, että niitä astioita tuodaan. Jos isovanhemmat eivät halunneet tuoda niitä, niin olisivat sanoneet, että eivät halua. Sen sijaan nyt lupasivat tuoda astioita, ja kun eivät tuoneet, niin pettivät lupauksensa.

Mikä tässä voi olla niin vaikea ymmärtää??? En ole ap, mutta rasittaa, kun ihmiset vänkäävät eivätkä ymmärrä selvästikään lukemaansa.
[/quote]Pettivät lupauksensa jonka olivat antaneet vanhemmille ja josta lapsi ei olisi tiennyt mitään ellei vanhemmat itse olisi sitä lapselle paljastaneet.
[/quote]Yritäppä ap kumota tämä. Niin. Et pysty.
[/quote]

Niin että kaikki ovat kuin lapsia hiekkalaatikolla..kieroillaan ja huijataan mitä tuodaan lahjaksi. Huh.

Vierailija
67/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä samaa mieltä, että mäntti juttu, mutta miksi kertoa etukäteen, mitä jossain paketissa on (pitäis olla)?? Lapsen ihana jännitys lahjaa avatessa menee pilalle.

Vierailija
68/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:23"]Käsittämätöntä vänkäystä :D Mä olen täysin samaa mieltä kuin ap. Te vänkääjät, vastatkaa kahteen kysymykseen:

1. Onko teistä oikein valehdella ja pettää luottamus?

2. Onko teistä lahjan antajana mukavampi viedä lahja, josta te itse tykkäätte, vai lahja, jonka päivänsankari on toivonut saavansa? Eli onko teistä mukavampi tuottaa lahjansaajalle pettymystä kuin iloa?
[/quote] 1. Ei ollut vanhemmilta oikein aiheuttaa lapselle pettymys ja valehdella että saa astioita koska lahjan antaja on voinut muuttaa mielensä.

2. Tässä tapauksessa isovanhemmat varmasti ajattelivat lapsen pitävän autoista = halusivat ilahduttaa.

Vierailija
69/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:43"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:44"]Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva. [/quote] Miksi isovanhemmat eivät saa antaa haluamaansa lahjaa, vaan teidän tulee saada sanella se? [/quote] No vaikka siksi, että olivat SOPINEET, että niitä astioita tuodaan. Jos isovanhemmat eivät halunneet tuoda niitä, niin olisivat sanoneet, että eivät halua. Sen sijaan nyt lupasivat tuoda astioita, ja kun eivät tuoneet, niin pettivät lupauksensa. Mikä tässä voi olla niin vaikea ymmärtää??? En ole ap, mutta rasittaa, kun ihmiset vänkäävät eivätkä ymmärrä selvästikään lukemaansa. [/quote]Pettivät lupauksensa jonka olivat antaneet vanhemmille ja josta lapsi ei olisi tiennyt mitään ellei vanhemmat itse olisi sitä lapselle paljastaneet.

[/quote]

Eli ap:n olisi vain pitänyt tajuta olla luottamatta siihen, että isovanhemmat tuovat ne astiat, joista on yhteisesti sovittu?

Miksi kaikki vänkäävät siitä, miten paheksuttavaa on pyytää yhtään mitään tiettyä lahjaksi? Isovanhemmat ovat varmaan kysyneet lahjatoiveita, ja kun lapsella on ollut tämä yksi tietty toive, niin ovat sopineet että vanhemmat tuo hellan ja isovanhemmat astiat. Mitä väärää tässä on? Lupauksen pettäminen lapselle on paskimpia juttuja mitä vanhempi/isovanhempi voi tehdä, enkä tajua, miten tässä nyt ap teki väärin ja isovanhemmat oikein. Tää av:n logiikka on välillä ihan älytön. 

[/quote]

Niinpä. Ja mun mielestä lapsen syntymäpäivistä ei tarvitse tehdä jotain kasvatustapahtumaa. Syntymäpäivänä on tarkoitus ilahduttaa päivänsankaria, tietysti niisä rajoissa kuin mahdollista, ei tarkoituksella opettaa kestämään pettymyksiä. Jos lapsen hartain toive on saada hella ja astioita niin miksi sitä ei voisi toteuttaa jos se on mahdollista. Ehkä isovanhemmat eivät ymmärtäneet miksi hella on lahjatoiveena mutta ei se heidän tehtävä ole arvostella lahjatoiveita. Onneksi ap:n poika kuitenkin sai hellan ja pian astioitakin.

Vierailija
70/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:48"]

Kai teillä jotain muoviastioita ja jogurttipurkkeja löytyy leikkeihin? Oikeat kauhat ja pikkukattilat?

[/quote]

Löytyy jotain näin ensihätään ja ensi viikolla käydään ostamassa sitten niitä varsinaisia leikkiastioita. Onneksi toiset isovanhemmat toivat lahjan rahana. Isovanhempien ajatteelmattomuus tässä enemmän ärsyttää.

[/quote]

Niin, onhan pienelle lapselle se raha parempi kuin mitkään autot... Eli kuka teillä nyt sitten pettyi lahjoihin?

[/quote]

Ööh... Lapsi pettyi kun ei saanut sitä mitä eniten toivoi. Eikö se nyt ole itsestäänselvää?

ap

[/quote]

No ei ole. Ei mun lapseet ainakaan olisi pettyneet tuosta, ei ne ole tottuneet kyllä saamaankaan aina kaikkea haluamaansa. Nyt sai keittiön ja rahaa, eli pääsee heti leikkimään ja tietää, että ensi viikolla käydään ostamassa astioita niillä rahoilla, kyllä mun lapset olisivat enemmän kuin iloisia noin hyvästä lahjasta.

[/quote]

Eli oliko se raha nyt sitten hyvä vai paha? Lapsi siis toivoi hellaa ja astioita, mitään muuta hän ei osannut toivoa. Toiset isovanhemmat lupasivat tuoda astioita, eivätkä siitä huolimatta tuoneet. Onneksi toiset isovanhemmat toivat sitä rahaa, että poika saa astiansa.

ap
[/quote]
ne astiat maksaa korkeintaan kympin. Eikö teillä itsellä ollut varaa?

Vierailija
71/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:23"]Käsittämätöntä vänkäystä :D Mä olen täysin samaa mieltä kuin ap. Te vänkääjät, vastatkaa kahteen kysymykseen: 1. Onko teistä oikein valehdella ja pettää luottamus? 2. Onko teistä lahjan antajana mukavampi viedä lahja, josta te itse tykkäätte, vai lahja, jonka päivänsankari on toivonut saavansa? Eli onko teistä mukavampi tuottaa lahjansaajalle pettymystä kuin iloa? [/quote] 1. Ei ollut vanhemmilta oikein aiheuttaa lapselle pettymys ja valehdella että saa astioita koska lahjan antaja on voinut muuttaa mielensä. 2. Tässä tapauksessa isovanhemmat varmasti ajattelivat lapsen pitävän autoista = halusivat ilahduttaa.

[/quote]

Jos lahjasta on jo sovittu vanhempien ja isovanhempien kesken on mielestäni tökeröä muuttaa mieltään kertomatta siitä etukäteen. Jos isovanhemmat halusivat ilahduttaa, eikö se olisi toiminut parhaiten toteuttamalla lapsen ainoa lahjatoive. 

Vierailija
72/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaako jengi tahallaan, vai onko täällä oikeasti näin tyhmää jengiä?

Isovanhemmat mokas pettivät lupauksen, oli se lupaus tehty kelle tahansa. He kysyivät lahjatoivetta ja olivat luvanneet tuoda astioita!

Itse olisin saanut paskemman halvauksen kuin ap, joka vaan tuulettaa palstalle kertomalla. Meillä esim poika ei ole koskaan leikkinyt autoilla, mutta tottahn niitä oli pojalle aina tuotava. Sitten lahjan ostajat pettyivät, kun lahjalla ei leikkinyt.
Ei lapsi pettynyt lahjoihin, kiitti ja jäi leikkimättä. Vuodesta toiseen sama rumba mutsini kanssa.
Sitten muori purki pettymystään lapselle, lun mummi tuo paskoja lahjoja. Poika ei ole normaali, kun autot ei kiinnosta... jne.

Nyt poika joululahjaksikin vielä hankki krumeluurin kauko-ohjattavan 15 vuotiaalle. Yhä on tehtaan paketissa. Kysyy joka kerta lapselta itseltään, että mitä haluaa. Joka kerta saa jonkin vastauksen ja lupaa hankkia sen, kysyy tarkkaan mistä ja minkälainen. Aina paketissa odottaa auto.
Tsemppiä aplle!

Vierailija
73/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:43"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:44"]Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva. [/quote] Miksi isovanhemmat eivät saa antaa haluamaansa lahjaa, vaan teidän tulee saada sanella se? [/quote] No vaikka siksi, että olivat SOPINEET, että niitä astioita tuodaan. Jos isovanhemmat eivät halunneet tuoda niitä, niin olisivat sanoneet, että eivät halua. Sen sijaan nyt lupasivat tuoda astioita, ja kun eivät tuoneet, niin pettivät lupauksensa. Mikä tässä voi olla niin vaikea ymmärtää??? En ole ap, mutta rasittaa, kun ihmiset vänkäävät eivätkä ymmärrä selvästikään lukemaansa. [/quote]Pettivät lupauksensa jonka olivat antaneet vanhemmille ja josta lapsi ei olisi tiennyt mitään ellei vanhemmat itse olisi sitä lapselle paljastaneet. [/quote]Yritäppä ap kumota tämä. Niin. Et pysty.

[/quote]

Ai siitäkö tässä on kyse, kuka on oikeassa ja kuka väärässä? 

Vierailija
74/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:43"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:44"]Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva. [/quote] Miksi isovanhemmat eivät saa antaa haluamaansa lahjaa, vaan teidän tulee saada sanella se? [/quote] No vaikka siksi, että olivat SOPINEET, että niitä astioita tuodaan. Jos isovanhemmat eivät halunneet tuoda niitä, niin olisivat sanoneet, että eivät halua. Sen sijaan nyt lupasivat tuoda astioita, ja kun eivät tuoneet, niin pettivät lupauksensa. Mikä tässä voi olla niin vaikea ymmärtää??? En ole ap, mutta rasittaa, kun ihmiset vänkäävät eivätkä ymmärrä selvästikään lukemaansa. [/quote]Pettivät lupauksensa jonka olivat antaneet vanhemmille ja josta lapsi ei olisi tiennyt mitään ellei vanhemmat itse olisi sitä lapselle paljastaneet. [/quote]Yritäppä ap kumota tämä. Niin. Et pysty.

[/quote]

Ai siitäkö tässä on kyse, kuka on oikeassa ja kuka väärässä? 
[/quote]Mistäs sitten?

Vierailija
75/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että ap eläytyy nyt jotenkin liikaa lapsen pettymykseen...

Vierailija
76/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä isona ongelmana tässä on se, mitä isovanhemmat opettivat pojalle. He sukupuolittivat hänet ja osoittivat hänelle, mistä asioista hänen on soveliasta olla kiinnostunut ja mistä ei. Keittiöleikit ovat akkojen hommia. Tämän poika heiltä oppi.

Vierailija
77/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:23"]Käsittämätöntä vänkäystä :D Mä olen täysin samaa mieltä kuin ap. Te vänkääjät, vastatkaa kahteen kysymykseen: 1. Onko teistä oikein valehdella ja pettää luottamus? 2. Onko teistä lahjan antajana mukavampi viedä lahja, josta te itse tykkäätte, vai lahja, jonka päivänsankari on toivonut saavansa? Eli onko teistä mukavampi tuottaa lahjansaajalle pettymystä kuin iloa? [/quote] 1. Ei ollut vanhemmilta oikein aiheuttaa lapselle pettymys ja valehdella että saa astioita koska lahjan antaja on voinut muuttaa mielensä. 2. Tässä tapauksessa isovanhemmat varmasti ajattelivat lapsen pitävän autoista = halusivat ilahduttaa.

[/quote]

Jos lahjasta on jo sovittu vanhempien ja isovanhempien kesken on mielestäni tökeröä muuttaa mieltään kertomatta siitä etukäteen. Jos isovanhemmat halusivat ilahduttaa, eikö se olisi toiminut parhaiten toteuttamalla lapsen ainoa lahjatoive. 
[/quote]AP lopeta jo tuo jankkaaminen kun et selvästi ymmärrä että lapsi ei olisi pettynyt ellet sinä olisi sitä aiheuttanut kertomalla etukäteen mitä isovanhemmat tuovat lahjaksi.

Vierailija
78/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ihmisiä on nämä, joiden mielestä isovanhempien toiminnassa ei ollut mitään vikaa? Ei, vaikka oikein kysyivät lahjatoivetta ja lupasivat sen toteuttaa? (Kun ei edes mistään kalliista tai hankalasta toiveesta ollut kyse!) Pettymykset-diiba-daaba, teillekö lapsen synttärit on paras paikka opettaa pettymyksiin suhtautumista? Lupailette itsekin kaikenlaista mutta lupausten pitämisellä nyt mitään väliä ole? Tyhmä onkin se, joka ottaa lupauksenne tosissaan? Missä kaikessa noudatatte tätä periaatetta, lastenhoidossa, parisuhteessanne, työssänne? Huh huh, aika paskamaisia tyyppejä mahdatte olla.

Vierailija
79/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa ja ihan samanlaista menoa täälläkin. Kaksi vanhinta ovat "peruspoikia" eli autot ja pyssyt kiinnostavat. Mutta nuorinta taas ei kiinnosta muu kuin kokkileikit ja leikkihellat, lisäksi tykkää kauppaleikeistä. Meilläkin kuopus toivoi 5- vuotiaana isovanhemmilta (miehen vanhemmat) joululahjaksi leikkiruokia. Vinkkasin isovanhemmille, että Toys r us:ista löytyy hyvät valikoimat. Ja mitä tuli lahjaksi? Vilkkuvaloilla ja hälyytyssireenillä varustettu ambulanssi. No, sinne se hautautui leikkimättömänä autolaatikkoon ja minä ostin joulun jälkeen itse lapselle leikkiruuat.

Vähän sama on vaatelahjojen kanssa. Keskimmäinen poika on nyt 137 cm pitkä. Anoppi halusi ostaa vaatetta hänelle synttärilahjaksi muutama viikko sitten. Sanoin, että osta 146 cm vaatetta, ja että 140 cm ei kannata myöskään ostaa, koska on niin jämpti koko. Mitä tuli? Oli ostettu 130 cm pitkät kalsarit ja 130 cm aluspaita. Valmiiksi pienet ja iso oli pettymys, kun laittoi kalsarit jalkaan ja sukan varsi ei ylettynyt lahkeen päälle koska kalsarit oli niin lyhyet. Jouduin siis laittaa nuo vaatteet odottamaa pikkuveljen kasvua ( pikkuveli nyt 110 cm eli aika pitkään pitää vielä odottaa että ovat hänelle sopivat).

Mikä siinä on niin vaikeaa...

Vierailija
80/124 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:48"]

Kai teillä jotain muoviastioita ja jogurttipurkkeja löytyy leikkeihin? Oikeat kauhat ja pikkukattilat?

[/quote]

Löytyy jotain näin ensihätään ja ensi viikolla käydään ostamassa sitten niitä varsinaisia leikkiastioita. Onneksi toiset isovanhemmat toivat lahjan rahana. Isovanhempien ajatteelmattomuus tässä enemmän ärsyttää.

[/quote]

En voi muuta sanoa kuin uusavuttomuuden huippu! Jotain leikkiastioiksi kelpaavia muoviastioita, purkkeja ym löytyy varmaan jokaisen ihmisen kodista. Ja jos ei, niin niitä voi hakea kirpputorilta, tai tarjoustalosta tai... Pitääkö kaikki ostaa uutena jostain BR lelujen katalogista? Ja sitten valitellaan tavarapaljoutta. Lapsille ei anneta tilaa mielikuvitusleikkeihin, joihin kelpaa hyvin vanha maustepurkki, teepurkki, jogurttipurkki, tyhjä ketsuppipurkki, voirasia, maitotölkki jne.

Ja kannattaa totutella siihen ajatukseen, että isovanhemmat tai ylipäätään muut ihmiset eivät ole olemassa vain teidän kotkotuksienne toteuttajina ja palvelijoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan