Pojan synttärilahjat, voi itku
Pojalla oli tasan yksi lahjatoive,leikkihella ja astioita. Ostettiin itse hella ja isovanhempien piti tuoda astioita. Yllättäen isovanhempien paketista paljastuikin autoja, "aateltiin että nää on enemmän mieleen". No jes, nyt pojalla on sitten hella ilman astioita ja lisää autoja entisten jatkoksi. Kiva.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:57"]Pointtihan ei nyt ole se, että täyttävätkö isovanhemmat lapsen toiveen vai eivät, vaan se, että OVAT JO ILMOITTANEET tuovansa ne astiat. Eivätkä sitten hups vaan tuokaan. Tietenkin ap olisi hankkinut ne astiatkin itse jos olisi tiennyt etteivät isovanhemmat aio niitä hankkia. Mutta tosiaan olivat jo luvanneet. [/quote]Tämäkin siis ap:n kirjoittama :) [/quote] Sut kyllä tunnistaa. Lakkaa nyt käyttämästä noita hymiöitä, hullu. [/quote]ap, minkäikäinen olet? :) :) :)
[/quote]
Kysy sitä aapeelta. :) :) :)
[/quote]Niinhän mä kysyinkin? Voisitko vastata?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:18"]
Ostetaan, mutta aivot on omasta takaa, niitä ei olla hankittu toys er us:n muoviosastolta.
[/quote]
Mitvit? Eihän tässä kukaan muukaan ole väittänyt aivojansa lelukaupasta ostaneen?
Paasaat ap:lle avuttomuudesta, mutta ethän sä itse ole yhtään sen kummempi, jos uutta ja valmista ostat itsekin!
Tää ketju on ihan uskomaton. Olen aina ollut sitä mieltä, että ihmiset ovat keskimäärin aika helvetin tyhmiä, mutta tässä ketjussa se tyhmyys todella tiivistyy. Ei ymmärretä luettua eikä tajuta pointtia, vaan vängätään asian vierestä eikä sittenkään tajuta, kun toiset yrittävät selittää. 115, olet idiootti.
Isovanhemmat ovat olleet paska jäykkänä pelosta että pojasta on tulossa tai kasvatetaan homoksi, siksi ostivat autoja.
Minä olen ratkaissut asian niin, että jos on toivetta kysytty ja muuta tuotu, lähinnä isovanhemmat saa "loistavia" lahjaideoita niin olen palauttanut lahjat. Jos muksuilla jää lelut käyttämättä tai vaatteet on valmiiksi pieniä niin seuraavana arkipäivänä olen palauttanut lahjan ja sanonut että "tämä jää meillä käyttämättä, olisiko jollakin toisella tälle käyttöä? " ja en jatka juttua enempää.
Kyllä, taivastelua kuuluu ja lapset eivät osaa kuulemma arvostaa lahjaa ja ovat pois pilattuja. Jos kovin lasten haukkuminen jatkuu niin sitten sanon, että lahja oli meidän lapselke huonosti valittu, sopii jollekin toiselle lapselle paremmin.
Maailmassa on kyllä isompiakin probleemeja kuin jonkun pissisäiteen lasten tupperwaret. Miten se menikään: Kiittämättömyys on maailman palkka ja lahjahevosen suuhun ei katsota. Kannattaako tuollaisesta menettää yöuniaan. Sitä voi ihan itse ostaa ja antaa vaikka millaiset astiastot sinne keittiöön. Mutta jutun juoni onkin siinä, että ap ei ole saanut omia vanhempia tai miehensä vanhempia kiedottua pullean ahnaan pikkusormensa ympärille.
Täytyy kyllä olla päässä vikaa, jos elämän suurin kriisi liittyy johonkin mukulan kuppiin ja kippoon. Kertoo kyllä myös kuinka vähän ap arvostaa omia tai miehensä vanhempia. Voin hyvin kuvitella kuinka siellä ollaan aina langan päässä vonkumassa lastenvahtia tai rahaa siihen tai tähän, kun ei edes osaa ITSE jotain ikean mukisarjaa ostaa. Mielensäpahoittaja ja materialisti.
Mistähän 119 itse tuhraantuu.. maailmanrauhasta? Tuskin. Varmaan viimeksi keuhkosi kun naapurin auto oli parkkiruudussa huonosti. Tai kassajonossa kapula ei mäjähtänyt hihnaan tarpeeksi rivakasti. Kanssaihmisiä ehtii arvostelemaan mutta ei saa persettään ylös sohvalta ja lenkille.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:27"]
Kannattaako tuollaisesta menettää yöuniaan.
Täytyy kyllä olla päässä vikaa, jos elämän suurin kriisi liittyy johonkin mukulan kuppiin ja kippoon.
[/quote]
Mitähän vikaa sulla on päässäs, jos päättelet pelkästään tästä aloituksesta, että kyseessä olisi elämän suurin kriisi? Minulle ei ainakaan sellaista kuvaa välittynyt. Hitostako sä tiedät apn taustoja, vaikka siellä olisi ihan oikeita kriisejä, mutta ei halua sellaisia täällä vuodattaa. Ihmettelee vain, miksi tahallan pitää tuoda vasten lupauksia lahja, jota lapsi ei halua. Tutkituta oma pääsi vain.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:27"]
Maailmassa on kyllä isompiakin probleemeja kuin jonkun pissisäiteen lasten tupperwaret. Miten se menikään: Kiittämättömyys on maailman palkka ja lahjahevosen suuhun ei katsota. Kannattaako tuollaisesta menettää yöuniaan. Sitä voi ihan itse ostaa ja antaa vaikka millaiset astiastot sinne keittiöön. Mutta jutun juoni onkin siinä, että ap ei ole saanut omia vanhempia tai miehensä vanhempia kiedottua pullean ahnaan pikkusormensa ympärille.
Täytyy kyllä olla päässä vikaa, jos elämän suurin kriisi liittyy johonkin mukulan kuppiin ja kippoon. Kertoo kyllä myös kuinka vähän ap arvostaa omia tai miehensä vanhempia. Voin hyvin kuvitella kuinka siellä ollaan aina langan päässä vonkumassa lastenvahtia tai rahaa siihen tai tähän, kun ei edes osaa ITSE jotain ikean mukisarjaa ostaa. Mielensäpahoittaja ja materialisti.
[/quote]
Täytyy olla kyllä tavan idiootti, että ei ymmärrä minkäänlaista järkipuhetta tai päteviä perusteluja. Sinulla itselläsi ei ole mitään pointtia vaan puolustelet turhan tavaran lisäämistä tähän maailmaan koska, aivan kaikesta kamasta pitää olla kiitollinen ja lahjaksi pitää tässä tavaran täyttämässä maailmassa ottaa vastaan ihan mitä vain. On muuten mielenkiintoista pohtia vanhojen sananlaskujen alkuperää. Ne ovat usein todella päättömiä. Minäpä tuon sinulle huomenissä kasan vanhoja tavaroitani, muista olla kiitollinen.
Edelleen jatkat, että lahjatoive=pyrkimys kietoa joku pikkusormensa ympärille. Se, että avaa suusa jostain av:lla, tarkoittaa, että ON MENETTÄNUT YÖUNENSA. Oletko tosiaan noin tyhmä vai esitätkö vaan?
116, alan olla kanssasi samaa mieltä. Osa ihmisistä on todella typeriä. Mikään järkipuhe ei mene perille ja lahjaksi täytyy saada viedä vaikka hatullinen mämmiä ja omat vanhat kalsarit. Olkaa kiitollisia ja kumarelkaa.
Hella pojalle??? Siithän tulee viel joku homo tol menol!!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:15"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:57"]Pointtihan ei nyt ole se, että täyttävätkö isovanhemmat lapsen toiveen vai eivät, vaan se, että OVAT JO ILMOITTANEET tuovansa ne astiat. Eivätkä sitten hups vaan tuokaan. Tietenkin ap olisi hankkinut ne astiatkin itse jos olisi tiennyt etteivät isovanhemmat aio niitä hankkia. Mutta tosiaan olivat jo luvanneet. [/quote]Tämäkin siis ap:n kirjoittama :) [/quote] Sut kyllä tunnistaa. Lakkaa nyt käyttämästä noita hymiöitä, hullu. [/quote]ap, minkäikäinen olet? :) :) :) [/quote] Kysy sitä aapeelta. :) :) :) [/quote]Niinhän mä kysyinkin? Voisitko vastata?
[/quote]
Tällä ketjulla on yli 840 lukukertaa ja ihan oikeasti luulet ettei tänne kirjoita muut kuin ketjun aloittaja ja sinä? Av:n älykkyystaso on saavuttanut uudet pohjalukemat.
Meillä lapset on aina ilmaisseet lahjatoiveensa, mutta ihan alusta lähtien on sanottu, ettei välttämättä saa kaikkea toivomaansa ja voi hyvinkin saada jotain ihan muuta. Lapset on ihan pienestä pitäen tottuneet siihen, että lahjat on yllätys. Ei voi tietää, mitä paketista paljastuu. Ja hyvin on toiminut.
Lapset saa osan toiveistaan ja osa on ihan jotain muuta. Kaikista lahjoista on tykänneet. Jos ei ihan heti, niin vähän myöhemmin. Musta on ihan hyvä, että lapsi oppii myös sen, ettei välttämättä saa haluamaansa.
Mä en olis ap:n tapauksessa luvannut lapselle etukäteen mitään tai luultavimmin olisin ostanut sen hellan ja ne astiatkin itse. Leikkiastiat ei kuitenkaan paljoa maksa ja ne saa kyllä ostettua myöhemminkin. Jokaisella on kippoja ja kuppeja lasten keittiöleikkeihin, joten ne menee kyllä ensihätään. Nyt ap on tehnyt isovanhemmista pahiksen - ja ihan turhaan. Tuskin isovanhempien ajatus on ollut tuottaa pettymys lapselle. Ovat vaan oikeesti ajatelleet, että ne autot olis kivempia.
Meillä me itse ostetaan aina se suurin toive tai suurimmat toiveet ja muut saa kyllä niitä lahjatoiveita, mutta ostavat ihan oman päänsä mukaa eli ei oo mitenkään varmaa, että lahjat on sieltä toivelistalta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:18"]
aivot on omasta takaa, niitä ei olla hankittu toys er us:n muoviosastolta.
[/quote]
Millähän reseptillä ja mistä kodintarpeista ne on tuunattu :D
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:15"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:57"]Pointtihan ei nyt ole se, että täyttävätkö isovanhemmat lapsen toiveen vai eivät, vaan se, että OVAT JO ILMOITTANEET tuovansa ne astiat. Eivätkä sitten hups vaan tuokaan. Tietenkin ap olisi hankkinut ne astiatkin itse jos olisi tiennyt etteivät isovanhemmat aio niitä hankkia. Mutta tosiaan olivat jo luvanneet. [/quote]Tämäkin siis ap:n kirjoittama :) [/quote] Sut kyllä tunnistaa. Lakkaa nyt käyttämästä noita hymiöitä, hullu. [/quote]ap, minkäikäinen olet? :) :) :) [/quote] Kysy sitä aapeelta. :) :) :) [/quote]Niinhän mä kysyinkin? Voisitko vastata?
[/quote]
Tällä ketjulla on yli 840 lukukertaa ja ihan oikeasti luulet ettei tänne kirjoita muut kuin ketjun aloittaja ja sinä? Av:n älykkyystaso on saavuttanut uudet pohjalukemat.
[/quote]Juu niinhän minä luulen :)
Hei sinä jankkaava ja tyhjäälänkyttävä :) -tyyppi, sun pointtis tuli selväksi jo parikymmentä viestiä sitten. Kiitos ja hyvästi.
Jos lapsi saa rahaa lahjaksi, voi jo esim 3 vuotiaalle opettaa rahan käyttöä. Lapsi voi itse ostaa kaupasta jonkun tuotteen mihin rahat riittävät...
Me kerättiin jo alle 5 vuotiaana nuorena pulloja, jotka vietiin kauppaan ja saatiin rahaa. Ostettiin sitten kiskalta pikkurahoilla muutamia karkkeja.
Kun lapsi oppii käyttämään rahaa, ei hän pidä rahalahjaa tyhjänä. Mitä pienempänä rahan käytön oppii, sitä paremmin sitä osaa vanhempana käyttää. Lapsi ymmärtää myös ettei aina saa mitä haluaa ja oppii säästämään.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:39"]Hei sinä jankkaava ja tyhjäälänkyttävä :) -tyyppi, sun pointtis tuli selväksi jo parikymmentä viestiä sitten. Kiitos ja hyvästi.
[/quote]Ja mikäs se mun pointti olikaan? :)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:17"]
Lasten pitää oppia sietämään pettymyksiä, mutta ei sillä tavalla, että annettuja lupauksia rikotaan ilman hyvää syytä. Hyvä on se, että jos piti lähteä retkelle, mutta joku perheestä on sairas, eikä päästäkään, niin sellaisiin pettymyksiin pitää tottua, koska niitä elämän aikana tulee. Mutta yksinkertaisten lupausten rikkomista en ymmärrä sillä verukkeella, että pitää oppia sietämään pettymyksiä. Esimerkki, luvataan mennä syömään paikkaan x, mutta paikka x onkin kiinni jostain ennalta arvaattomasta syystä, mitä ei netistä näe, on sellainen mitä joutuu sietämään, mutta ei se, että luvataan mennä ja sitten sanotaan, että ei mennäkään.
[/quote]
Eiköhän tässä ole kyse nuoren perheen äidin pettymisestä. Eli lapsia on tehty ennen kuin on opittu sietämään pettymyksiä. Istu ja pala.
[/quote]
Samaa mieltä. Vanhemmat siirtävät omaa suhtautumistaan lapsiinsa. Tapauksen poika on varmasti iloinen leikkiautosta. Se on niinkuin varma nakki. Leikkikeittiö ja astiat olivat äidin kotkotus. Järkyttävää että omia lapsia opetetaan siihen, että kaikki pitää ostaa uutena kaupasta -siis asioita, joita pienellä kekseliäisyydellä voi kehitellä omassa kodissaan. Ja opetetaan siihen, että kun esitän toiselle ihmiselle pyynnön, hänen on aina tehtävä niin kuin minä määrään. Katsokaapas peiliin.
[/quote]
Teillä ei varmaankaan osteta lahjoja edes, kun kaiken voi näppärästi mielikuvitusta käyttäen löytää ja kehitellä omasta kodista =)
[/quote]
Ei lapset mitään tavaraa tartte. Kävyistä ja tikuista voi tehdä lehmiä.
Jospa isovanhemmat unohtivat ostaa niitä astioita ja hätäpäissään sitten ostivat autoja kun eivät niitä astioita enää ehtineet lähteä etsimään? Autojahan saa joka huoltoasemaltakin kun taas leikkiastiat eivät kuulu joka kaupan valikoimaan.