Miten yksinäinen saa elämään jotain sisältöä?
Joo, opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä. Kuntosaliharrastuksen aloitin, katson jo leffoja & luen kirjoja ja on mielenkiinnonkohteita. Baareissakin tulee käytyä joskus yksin :D En oikeasti keksi mitä vielä voisi tehdä yksin? Tuntuu, että vaikka mitä aktiviteettia (esim. menee kesällä ulos lukemaan kirjaa, lenkille, jne) keksii itselleen niin on yksinäinen olo kuitenkin eikä elämässä ole mitään sisältöä.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:22"]
Parisuhde?
[/quote]
En kelpaa miehille :D ap
[/quote]
No kelpaathan. Kyllä jokaiselle naiselle joku ottaja löytyy!
Spr:llä on muutakin toimintaa kuin ystäväpalvelu. Esim. erilaisten festareiden ja tapahtumien valvontatehtävissä toimii vapaaehtoisia festaripäivystäjiä, se voisi olla kiinnostavaa myös. Ota selvää spr:n nettisivuilta mitä kaikkea voisit siellä tehdä, siellä on paljon toimintaa. Luulen, että sinulle voisi löytyä sieltä jotain.
Tää on "ikuinen kiistanaihe", että lähteekö miehet varauksetta yhdenillan-suhteisiin.
Useimmat epäviralliset tutkimukset ja leikkimieliset kokeet osoittavat, että miehet ovat tässä asiassa innokkaampia kuin naiset. Mutta todellisuudessa lähtijöiden määrä ei ole tuo 99% niin kuin edellinen kirjoittaja arveli, vaan paljon matalampi. Puhun käytännön kokemuksesta sekä monien ystävä-miesten kertomana. Syitä on monia.
Ensinnäkin on olemassa miehiä, joita seksi (ainakaan livenä oikean naisen kanssa) ei tunnu paljon kiinnostavan - tätä on monen vaikea uskoa! Sitten on miehiä, jotka eivät saa kauniita naisia, mutteivat huoli rumia tai ylipainoisiakaan. Tässä maallistuneessa yhteiskunnassa on myös jäljellä vielä jokunen prosentti uskonnollisen vakaumuksen ja/tai hyvin tiukan moraalin omaavat miehet. Sitten on joukko niitäkin miehiä, jotka eivät halua "tyrkkyä naista", vaan suhtautuvat näihin lähes halveksuen (ainakaan vakavaan suhteeseen tai lastensa äidiksi). Myös muutama romantikkokin mahtuu joukkoon. Suurin syy on uskoakseni kuitenkin epävarmuus, itseluottamuksen puute tai suuret suorituspaineet. (Edellä mainitut koskevat vapaita miehiä. Varattujen miesten ongelmat ovat moninaisempia lähtien liikkeelle aina kiinnijäämisen pelosta, liian suuresta uhrauksesta perheen suhteen tai silkasta laiskuudesta ja mukavuudenhalusta.)
Vaikka netistä löytyvät ihmiskokeet voivatkin olla hauskaa katseltavaa ja niiden perusteella voi mahdollisesti vetää pelkistettyjä johtopäätöksiä naisten ja miesten biologisista eroista, niin ei niitä saa kuitenkaan ottaa liian tosissaan saatikka menettää toivoaan miessukukuntaa kohtaan. Miehet ovat loogisia ja tuntevia olentoja siinä missä naisetkin, ja valintatilanteessa vaa'assa painaa paljon muitakin asioita kuin pelkkä yhden yön huvi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 06:31"]
Tää on "ikuinen kiistanaihe", että lähteekö miehet varauksetta yhdenillan-suhteisiin.
Useimmat epäviralliset tutkimukset ja leikkimieliset kokeet osoittavat, että miehet ovat tässä asiassa innokkaampia kuin naiset. Mutta todellisuudessa lähtijöiden määrä ei ole tuo 99% niin kuin edellinen kirjoittaja arveli, vaan paljon matalampi. Puhun käytännön kokemuksesta sekä monien ystävä-miesten kertomana. Syitä on monia.
Ensinnäkin on olemassa miehiä, joita seksi (ainakaan livenä oikean naisen kanssa) ei tunnu paljon kiinnostavan - tätä on monen vaikea uskoa! Sitten on miehiä, jotka eivät saa kauniita naisia, mutteivat huoli rumia tai ylipainoisiakaan. Tässä maallistuneessa yhteiskunnassa on myös jäljellä vielä jokunen prosentti uskonnollisen vakaumuksen ja/tai hyvin tiukan moraalin omaavat miehet. Sitten on joukko niitäkin miehiä, jotka eivät halua "tyrkkyä naista", vaan suhtautuvat näihin lähes halveksuen (ainakaan vakavaan suhteeseen tai lastensa äidiksi). Myös muutama romantikkokin mahtuu joukkoon. Suurin syy on uskoakseni kuitenkin epävarmuus, itseluottamuksen puute tai suuret suorituspaineet. (Edellä mainitut koskevat vapaita miehiä. Varattujen miesten ongelmat ovat moninaisempia lähtien liikkeelle aina kiinnijäämisen pelosta, liian suuresta uhrauksesta perheen suhteen tai silkasta laiskuudesta ja mukavuudenhalusta.)
Vaikka netistä löytyvät ihmiskokeet voivatkin olla hauskaa katseltavaa ja niiden perusteella voi mahdollisesti vetää pelkistettyjä johtopäätöksiä naisten ja miesten biologisista eroista, niin ei niitä saa kuitenkaan ottaa liian tosissaan saatikka menettää toivoaan miessukukuntaa kohtaan. Miehet ovat loogisia ja tuntevia olentoja siinä missä naisetkin, ja valintatilanteessa vaa'assa painaa paljon muitakin asioita kuin pelkkä yhden yön huvi.
[/quote]
Jep, itse olen juuri ehkä vanhoillinen, tai en ainakaan ihan periaatteesta halua seksiä ilman parisuhdetta. Vastaavasti haluan naisen joka ei hänkään harrasta mitään yhdenillan juttuja ja tuntuisi väärältä vaatia sitä toiselta, mikäli en itsekään siitä kiinni pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 00:36"]
Siis haluatko kavereita/sosiaalisia kontakteja vai haluutko vaan marista? Ei sua kukaan kotiovelta tuu hakemaan. Mikään ketjussa ehdotettu ei kelpaa sulle.
[/quote]
Niin, siis, ap:han tykkäsi monista ideoista, ei vain siitä ehdotuksesta että pitäisi antaa seksiä niille baarissa vonkaajille...
Mietit erilaisia hirttosolmuja joita voit tehdä ja etsit katseellas vahvaa oksaa johon kiinnittää köyden toinen pää.
Olen SPR:n ensiapuryhmässä, voiko hyödyllisempää harrastusta ollakaan?
Mulla sama tilanne kuin ap:lla mutta toisaalta myös sama kuin toisella kirjoittajalla joka keksii koko ajan tekemistä yksin. Mulla on kyllä itseasiassa muutama kaveri mutta näen heitä aika harvoin. Joskus kun seurustelin mua rassasi kun olin suhteessa tosi yksinäinen. Mies ei oikeasti halunnut olla mun kanssa kaiketi ja oli vähän petollinen. Paljon mielummin nyt olen yksin kokonaan kuin tuollaisessa tilanteessa. Mutta joskus kaipaisin aitoa molemminpuolista rakkautta. Vaan mistä sitä saa jos on ujo eikä käy missään missä tapaa ihmisiä. En enää netistä etsi ettei löydy samanlaista mätämunaa taas kuin ex.
Minulla on vähän sama tilanne, mutta mulla vaan tuntuu olemaan liikaakin tekemistä (tunnit loppuu vrk:sta kesken, siksi nytkin kökin täällä enkä nuku. en malta mennä ajoissa nukkumaan :D). Katson (aivan liikaa?) sarjoja, leffoja ja seuraan (liian?) tiiviisti uutisia (haluan olla koko ajan ajan tasalla). Musiikin pariin voin uppoutua tuntikausiksi. Samoin ihan vain matkakohdekuvien katseluun ja matkojen suunnitteluun. Tai historista/tieteestä lukemiseen. Pitäisi kai käydä enemmän ulkona ja malttaa jättää tietokone/puhelin. Ongelma taitaa olla se, että viihdyn liian hyvin yksin, omissa pikku puuhissani. En siksi edes tunne yksinäisyyttä. Olen myös onnellinen. Loputon tiedonjano, uuden oppiminen, uusi innostava musiikki, mielenkiintoiset elokuvat ja sarjat, yksin matkustelu ja matkojen tuomat elämykset, kokkailu ja leipominen, musakeikoilla käyminen, leffassa käyminen, jne saa minut iloiseksi ja tyytyväiseksi. En tunne jääväni mistään paitsi, vaikka muut varmaan ajattelee toisin. :D Ap, toivottavasti löydät sinulle mieleistä tekemistä! :)