Miten yksinäinen saa elämään jotain sisältöä?
Joo, opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä. Kuntosaliharrastuksen aloitin, katson jo leffoja & luen kirjoja ja on mielenkiinnonkohteita. Baareissakin tulee käytyä joskus yksin :D En oikeasti keksi mitä vielä voisi tehdä yksin? Tuntuu, että vaikka mitä aktiviteettia (esim. menee kesällä ulos lukemaan kirjaa, lenkille, jne) keksii itselleen niin on yksinäinen olo kuitenkin eikä elämässä ole mitään sisältöä.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:27"]
Tiedän tunteen. Olen ollut paljon yksikseni. Minulla ydinongelma oli se, että jatkuvaan yksin tekemiseen väsyy. Ihminen kaipaa sitä, että voi jakaa tekemiset ja ajatukset jonkun kanssa. Jos siis sinulla on ydinongelma sama kuin minulla eli kumppani puuttuu, niin sitten järkevintä olisi koettaa löytää kumppani. Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta joka tapauksessa kannattaa pitää mieli avoinna kumppanuudelle ja uusille ihmisille.
Mielestäni yksin asuvan ei ehkä kannata ottaa eläimiä huolekseen, koska sitten matkustamisesta tai pidempään kotoa poissaolosta tulee vaikeaa ja järjestelyjä vaativaa. Lemmikit sopivat paremmin tilanteeseen, jossa asukkaita on useita.
[/quote]
Musta kumppanin löytäminen yksinäisenä on vaan niin mahdotonta. Jokaisessa aiemmassa tapailuvaiheessa miehet on pitäneet omituisena miksei mulla ole kavereita tai edes tuttuja, en oikein jaksa enää lähteä siihen miten mua kritisoidaan elämäntilanteeni eikä oman itseni kautta. ap
[/quote]
Mä en jaksa ymmärtää, miksi kukaan mies (itsekin sellainen olen) kritisoisi yhtään ketään kaverien puutteesta. Voithan sä vaikka sanoa, että sulla on X hyvää kaveria, mutta kaikki muuttaneet toisiin kaupunkeihin hiljattain, jos se kaverittomuuden kertominen noin ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:35"]
Mikä vika vonkaamisessa? Varmasti jossain välissä joku niistä ei hiivikään yön pimeydessä matkoihinsa, vaan jää pyörimään nurkkiin.
[/quote]
Älä jaksa. Ja mua ei edes kiinnosta sen tyypin miehet, jotka etsii ja on valmiita yhden illan juttuihin ylipäänsä eli se siitä. ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:21"]
Aloita joku taideharrastus, vaikka ukulelen soittaminen. Ei maksa paljon ja helppo oppia.
[/quote]
Täytyy katsoa, ei kyllä tule ainakaan nyt heti mieleen muuta paikkaa kuin kansalaisopistojen kurssit missä noita kursseja voi käydä. ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:38"]
Mikä vika vonkaamisessa? Varmasti jossain välissä joku niistä ei hiivikään yön pimeydessä matkoihinsa, vaan jää pyörimään nurkkiin.
[/quote]
Älä jaksa. Ja mua ei edes kiinnosta sen tyypin miehet, jotka etsii ja on valmiita yhden illan juttuihin ylipäänsä eli se siitä. ap
[/quote]
Kaikki miehet ovat valmiita yhden illan juttuihin.
Kyllä siellä miehet kiinnostuu, mutta vonkausmielessä. En mä sieltä oikeita treffikutsuja saa. Minkä takia sitten menet yksin yökerhoihin? Taidat vaan torjua kaikki. Opiskelet ja käyt töissäkin, siellä olet ihmisten ilmoilla. Kirjastossa olet ihmisten ilmoilla. Luulis ettei ois kontakteista puute sun tapauksessa. Varmaan olis miehet muutenkin kiinnostuneita kun vaan pesästäsi, ellet olisi noin ennakkoluuloinen tai peräti nirso. Naisen ei tarvi paljon ponnistella miehen etsimisen suhteen.
Mä en jaksa ymmärtää, miksi kukaan mies (itsekin sellainen olen) kritisoisi yhtään ketään kaverien puutteesta. Voithan sä vaikka sanoa, että sulla on X hyvää kaveria, mutta kaikki muuttaneet toisiin kaupunkeihin hiljattain, jos se kaverittomuuden kertominen noin ahdistaa.
[/quote]
Niin tai näin sanoin jo aiemmin, etten kelpaa ja parisuhde nyt tuskin muutenkaan olisi asia joka tekisi onnelliseksi pidemmällä aikavälillä. Kyllä minussakin herättäisi kenties outoja mielikuvia, jos tapailemallani miehellä ei olisi lainkaan ystäviä, niin se vaan tuntuu menevän. ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En jaksa uskoa noihin stereotyyppeihin, tuskinpa sulla nyt enää on tuon tähdellisempää sanottavaa, kiitos ja hei. ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:43"]
Kyllä siellä miehet kiinnostuu, mutta vonkausmielessä. En mä sieltä oikeita treffikutsuja saa. Minkä takia sitten menet yksin yökerhoihin? Taidat vaan torjua kaikki. Opiskelet ja käyt töissäkin, siellä olet ihmisten ilmoilla. Kirjastossa olet ihmisten ilmoilla. Luulis ettei ois kontakteista puute sun tapauksessa. Varmaan olis miehet muutenkin kiinnostuneita kun vaan pesästäsi, ellet olisi noin ennakkoluuloinen tai peräti nirso. Naisen ei tarvi paljon ponnistella miehen etsimisen suhteen.
[/quote]
Taas tätä paskaa alkaa vyöryä tähänkin ketjuun, onneksi sain asiallisia vastauksia jo aiemmin.
Tää tais olla nyt mun osalta tässä kun en halua tuhlata elämääni lukien tuollaisen tason tekstia, kiitos vielä aiemmin vastanneille :) ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En jaksa uskoa noihin stereotyyppeihin, tuskinpa sulla nyt enää on tuon tähdellisempää sanottavaa, kiitos ja hei. ap
[/quote]
Sun uskostasiko se on kiinni?
Mene Youtubeen katsomaan, kun pimu käy vonkaamassa seksiä 100 mieheltä kadulta. 1 vanha patu ei suostu, loput 99 ovat innoissaan lähtemässä touhuamaan siltä seisomalta.
Ja joo, mä ymmärrän miksi sä et tätä tajua, ja se johtuu siitä, että olet nainen. Samoilta tekijöiltä kun löytyy myös video, jossa mies (varsin hyvännäköinen vieläpä) vonkaa seksiä 100 naiselta kadulla ja tulos on aivan päinvastainen, eli 99 naisista ei lähde mukaan ja 1 olisi valmis lähtemään.
Toisin sanoen, lopeta miesten luokittelu ja arvottaminen naisina ja käytä mittapuuna ihan vaan miestä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:43"]
[/quote]
Taas tätä paskaa alkaa vyöryä tähänkin ketjuun, onneksi sain asiallisia vastauksia jo aiemmin.
Tää tais olla nyt mun osalta tässä kun en halua tuhlata elämääni lukien tuollaisen tason tekstia, kiitos vielä aiemmin vastanneille :) ap
[/quote]
Mä vähän luulen, että sun yksinäisyytesi syy alkaa hiljalleen hahmottumana jo noista vastauksistasi. Paha maailma ei käy järkeesi ja ihmiset on ikäviä tai jotain. Tahdot tehdä kaiken hankalimman kautta ja elät mieluummin mielikuvitusmaailmassasi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:55"]
Olet turhanpäiväinen marisija
siis tämä aiheen aloittaja tyttö
Ap, sulle sopisi joku sellainen harrastus missä joudut menemään sosiaalisesti hieman mukavuusalueesi ulkopuolelle. Kokeile esim. ilmaisutaidon kurssia tai teatteria harrastuksena. Noissa pääset toimimaan ryhmässä ja harjoittelemaan sosiaalia taitoja.
Toinen hyvä voisi olla lähteä mukaan vaikka Punaisen Ristin ystäväpalveluun. Tarvitset kokemusta että olet tarpeellinen ja odotettu ystävä. Se antaisi itsevarmuutta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:27"]
Tiedän tunteen. Olen ollut paljon yksikseni. Minulla ydinongelma oli se, että jatkuvaan yksin tekemiseen väsyy. Ihminen kaipaa sitä, että voi jakaa tekemiset ja ajatukset jonkun kanssa. Jos siis sinulla on ydinongelma sama kuin minulla eli kumppani puuttuu, niin sitten järkevintä olisi koettaa löytää kumppani. Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta joka tapauksessa kannattaa pitää mieli avoinna kumppanuudelle ja uusille ihmisille.
Mielestäni yksin asuvan ei ehkä kannata ottaa eläimiä huolekseen, koska sitten matkustamisesta tai pidempään kotoa poissaolosta tulee vaikeaa ja järjestelyjä vaativaa. Lemmikit sopivat paremmin tilanteeseen, jossa asukkaita on useita.
[/quote]
Musta kumppanin löytäminen yksinäisenä on vaan niin mahdotonta. Jokaisessa aiemmassa tapailuvaiheessa miehet on pitäneet omituisena miksei mulla ole kavereita tai edes tuttuja, en oikein jaksa enää lähteä siihen miten mua kritisoidaan elämäntilanteeni eikä oman itseni kautta. ap
[/quote]
Ei useillakaan ihmisillä ole paljon kavereita. Onko niillä miehillä ollut kavereita? Kun mietin tuntemiani miehiä, niin aika vähän niillä kavereita on. Monella ihmissuhteet liittyvät omaan kotiperheeseen tai työpaikalle. Vallankin jos on muuttanut uudelle paikkakunnalle, voi mennä kauan ennen kuin löytää seuraa.
Kehottaisin jatkamaan treffailua. Suomi on täynnä kumppanittomia ja myös kaverittomia ihmisiä. Minun mielestäni yksinäiset ihmiset ovat hyvin kunnioitettavia, kerrassaan loistavia, koska he selviävät yksin elämässä. Kun itse etsin miestä itselleni, aina miellyin mieheen, jolla ei ollut mitään pitkiä parisuhteita takana, koska sellainen mies oli oppinut selviytymään yksin, sellainen lonely rider, kerrassaan kiehtovia tapauksia.
Siis haluatko kavereita/sosiaalisia kontakteja vai haluutko vaan marista? Ei sua kukaan kotiovelta tuu hakemaan. Mikään ketjussa ehdotettu ei kelpaa sulle.
minkä ikäinen oot? mä oisin mielelläni kaverisi :)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 00:06"]
Ap, sulle sopisi joku sellainen harrastus missä joudut menemään sosiaalisesti hieman mukavuusalueesi ulkopuolelle. Kokeile esim. ilmaisutaidon kurssia tai teatteria harrastuksena. Noissa pääset toimimaan ryhmässä ja harjoittelemaan sosiaalia taitoja.
Toinen hyvä voisi olla lähteä mukaan vaikka Punaisen Ristin ystäväpalveluun. Tarvitset kokemusta että olet tarpeellinen ja odotettu ystävä. Se antaisi itsevarmuutta.
[/quote]
Teatteri on hyvä idea. Siinähän joutuu/pääsee hyvin lähelle muita ihmisiä, ja kavereilta kuultujen juttujen perusteella harrasteporukat ovat aika tiiviitä.
Enpä tajua miksei tuo kaikki kelpaisi ihmisen elämän sisällöksi. Miksi niin harva ihminen tyytyy mitä hänellä on, miksei siitä voi olla onnellinen?
Arki ei ole jatkuvaa extremeä, eikä juhlankaan tarvitse olla.
Sä teet juurikin niin kuten haluat ja nautit siitä. Se on elämän sisältöä parhaillaan. Opettele hyväksymään itsesi. Jos on kriisi menossa, niin se menee ohi ja sitten olet taas freesimpi itsenäsi.
Ei se ole oikeasti vaikeaa. Katsele ihmisiä, naura ja hymyile. Näin tästäkin ujosta tyttösestä on kiinnostuttu. Olen avoin ja minua on kiva lähestyä, kun olen kiinnostunut siitä, mitä ympärilläni tapahtuu enkä tuijota varpaita vakavalla naamalla.
Haluaisitko siis seuraa vai haluatko vaan löytää mielekästä tekemistä yksin?
[/quote]
Mielekästä tekemistä yksin enemmänkin, muttei siis kyllä haittaa vaikka siihen liittyisi ihmisten kanssa olemista (esim. harrastukset) jollain tavalla. Kenties yleisesti vaan ideoita mitä täältä voi jollain tulla mieleen :) ap