Olen harmissani vasemmiston jakautumisesta
Kumpaa äänestää? SDP:tä vai vasemmistoliittoa? Olen enemmän vihreä kuin perusduunari.
Muut puolueet ovat no-no. Vihreätkin kävisi, mutta ennenkaikkea haluaisin antaa ääneni vasemmalle. Ei taida olla hallitustoiveita...
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:52"]
Työttömyys huitelee jo 10,1%:ssa, 240 000 kadonnutta työpaikkaa teollisuudesta ja porukka äänestää vieläkin vihervasemmistoa viemään teollisuuden rippeetkin pois Suomesta. Palvelualallako te aiotte hyvinvointiyhteiskunnan rahoittaa? Vai sillä hiton cleantechillä?
[/quote]
Jotkut luuleevat, että toisia palvelemalla selvitään. Lähimenneisyyden pahimmat poliitikot löytyvät vihreistä mm. Satu Hassi. Teollisuudesta ei ole kuin muisto vain.
[/quote]
Satu Hassihan on vanha taistolainen. Vihreissä on aika paljon näitä vasureita, jotka on etsineet sieltä poliittiselle uralle uutta nostetta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:59"]En lakkaa ihmettelemästä sitä, miten jotkut ihmiset kuvittelevat olevansa koko ihmiskunnan historian yläpuolella ja pelkästään oman älynsä turvin pätevämpiä kuin vuosikausia opiskelleet asiantuntijat. Eihän tarvitse kuin hylätä omat mielipiteensä ja katsoa taaksepäin niin näkee aivan selvästi, miksi sosialismi ja kommunismi eivät toimi. Vasemmiston äänestäminen on vähän sama, kuin nykyisen Lähi-idän alueella päätettäisiin, että peltoja on sittenkin ihan ok kastella peltoja suoraan merivedellä - vaikka kaikki tieto ja hirstorian tuntemus osoittaa päinvastaista.
[/quote]
Eli selvennetään vielä: Historia osoittaa, että ihmisten hyvinvointi, tasa-arvo, turvallisuus ja vapaus ovat parhaimmillaan markkinataloudessa, jossa maksetaan melko korkeita veroja. Miksi joku haluaisi luopua näistä arvoista?
Kummasti Arhinmäelle kelpaa matkat urheilukisoihin, Taaki ranteeseen ja kapitalistien kalliit laatujuomat.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:46"]
Näyttää siltä, että Hallitukseen tulee Keskusta, SDP ja persut. Keskusta ei halua Rinteen demareita ja Soinin persuja oppositioon vastavoimiksi. Demarit vasemmiston kanssa olisi todella paha oppositiovoima. Kokoomus näyttää olevan nyt niin hampaaton, että se kannattaa jättää opppositioon. Se ei pysty muodostamaan Vasemmiston kanssa yhtenäistä vastusta. Muutenkin Keskusta varmasti muistelee kauhulla viime hallitusyhteistyötä Kokoomuksen kanssa.
Tämä tarkoittaa sitä, että kannattaa äänestää jotain näistä kolmesta, jos ei jotain pienpuoluetta halua tukea. Omalta osalta menee ääni ehkä persuihin. Lähinnä sen vuoksi, että ajavat yrittäjien asioita, eivätkä ole hihhuleita kuten suurimmaksi osaksi Keskustan ja Demarien kannattajat näyttävät olevan. Persuissa tosin on paljon punaniskajuntteja, mutta kaikkea ei voi saada. Täytyy valita vähiten huonoin vaihtoehto.
[/quote]
Väärin veikattu. En usko, että kukaan puolue saisi persujen kanssa hallitusyhteistyötä kasaan. Kyllähän viimeksikin persuja kosiskeltiin hallitukseen oikein olan takaa ja eihän siitä mitään tullut. En myöskään usko, että keskusta on valmis jättämään rkp:tä oppositioon ja Soini tuskin lähtee rkp-yhteistyöhön.
Ainoiksi vaihtoehdoiksi hallituspohjalle jäävät porvarihallitus keskusta+kokoomus+kristillisdemokraatit+rkp tai punamultahallitus keskusta+sdp+vassarit+vihreät(+rkp).
En kuitenkaan usko, että keskusta haluaa kansan vihoja päälleen ottamalla kokoomusta hallitukseen ja toisaalta porvaripuolueiden edustajaenemmistö voi olla myös hippasen liian pieni. Joten olen itse sitä mieltä, että punamultahallitus on kaikkein todennäköisin - varsinkin, jos sekä sdp että vassarit menestyvät vaaleissa kohtuullisen hyvin.
Painajaishallitus olisi: keskusta, perussuomalaiset ja kristilliset. Ahdasmielinen junttila.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:27"]Painajaishallitus olisi: keskusta, perussuomalaiset ja kristilliset. Ahdasmielinen junttila.
[/quote]
Ensitöikseen pakkoruotsi pois, kumotaan tasa-arvoinen avioliittolaki, otetaan perheverotus ja laitetaan kaikki naiset kotiäideiksi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:38"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="05.04.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:45"]Haha, vapaus ja vasemmisto, aika mahdoton yhtälö. [/quote] Vapaus koskee kulttuuria ja koulutusta, kuten kirjoitin, ei markkinoita. [/quote] Mitä järkeä on markkinoiden vapauden vastustamisessa?
[/quote]
Sitä että porvarit haluavat eläkeiät pitemmiksi, polkea työläisten palkat kehitysmaiden tasolle, pidentää työpäiviä jne. Mielummin itse nostaisin ökyrikkaiden veroja ja torjuisin veronkiertoa.
[/quote]
Paljonko 61% pitäisi sun mielestä vielä nostaa? Kun ihminen tienaa työllään 10€ kuinka paljon hän saa siitä pitää ja kuinka paljon pitää antaa sulle? 3€ itselleen, 7€ sulle? Vai 2€ itselleen ja 8€ sulle?
Selitätkö mulle oikein juurta jaksaen, miten toi tarkkaan ottaen on oikeudenmukaista?
[/quote]
En selitä mitään. Totean vain että kun kymppejä tulee tarpeeksi monta, voi niistä hyvin viedä vaikka 9€ per 10.
[/quote]
Ok. Olen saanut neljä alapeukkua, mutten yhtään oikeaa selitystä.
Mielipiteesi oikeudenmukaisuudesta on väärä, siksi et sitä voi selittää. Tahdot riistää hyvin kouluttautuneita ja pitkää päivää tekeviä. 9€ kymmenestä on sinun oikeudentajusi.
Se oikeudentaju kertoo, että kauppatieteiden tohtoriksi väitelleen, yrityksen perustaneen henkilön työmäärä ja työpanos on sama kuin amiksesta hitsaajaksi itsensä pungertaneen.
Sinulle ei merkkaa mitään 14 tunnin työpäivät, about 6-8 vuotta pitempään kestänyt opiskelu.
Arvotat tämän hitsaajan työpanoksen, alaisena, huonosti koulutettuna, niin paljon korkeammalle kuin itsensä yritysjohtajaksi taistelleen, että hitsaaja saa 7€ kympistä yritysjohtajan ansaitessa yhden.
Olet äärimmäisen ahne, riistät niiltä jotka ansaitsevat ja palkitset niitä jotka löysäilevät tai tekevät helppoa, lyhyttä koulutusta vaativaa hommaa. Arvaa miksi vasemmisto/mikään muukaan ei tule IKINÄ tasaamaan täydellisesti tuloeroja?
Koska hitsaaja ei ole yhtä arvokas yhteiskunnalle kuin yritysjohtaja. Heidän tekemänsä työ ei ole yhtä arvokasta. Simple as that. Voit raivota, itkeä, vaatia, mutta erikoislääkäri on arvokkaampi kuin siivooja. Erikoislääkäri voi olla siivooja, mutta siivooja ei erikoislääkäri.
Ahne riistäjäsika.
Kyllä. Olet oikeassa. Minusta hitsarin ja kauppatieteilijän kuuluu saada suht sama palkka.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:59"]Kyllä. Olet oikeassa. Minusta hitsarin ja kauppatieteilijän kuuluu saada suht sama palkka.
[/quote]
:) Se johtuu siitä, että olet ahne ja itsekäs. Mee ens kerralla hitsaajalle kun sydän pettää tai joudut onnettomuuteen. Jos kerran kaikki on saman arvoisia ja palkkaisia, voi hitsaajakin toki päättää olevansa sydänkirurgi. Ei siihen mitään koulutuksia tarvi. Pitää saada olla mitä tahtoo.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:59"]Kyllä. Olet oikeassa. Minusta hitsarin ja kauppatieteilijän kuuluu saada suht sama palkka.
[/quote]
:) Se johtuu siitä, että olet ahne ja itsekäs. Mee ens kerralla hitsaajalle kun sydän pettää tai joudut onnettomuuteen. Jos kerran kaikki on saman arvoisia ja palkkaisia, voi hitsaajakin toki päättää olevansa sydänkirurgi. Ei siihen mitään koulutuksia tarvi. Pitää saada olla mitä tahtoo.
[/quote]
Ja mutkat hiukan suoriksi, vai kuinka?!
No, kaikkia tarvitaan ja kyllä, ajattelen että kaikki ovat samanarvoisia. Olen itse maisteri, enkä kuvittele olevani siivoojaa parempi. En myöskään pysty perustelemaan itselleni, miksi minun tulisi saada huomattavasti suurempaa palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:59"]Kyllä. Olet oikeassa. Minusta hitsarin ja kauppatieteilijän kuuluu saada suht sama palkka.
[/quote]
[/quote]
No, kaikkia tarvitaan ja kyllä, ajattelen että kaikki ovat samanarvoisia. Olen itse maisteri, enkä kuvittele olevani siivoojaa parempi. En myöskään pysty perustelemaan itselleni, miksi minun tulisi saada huomattavasti suurempaa palkkaa.
[/quote]
Sä et ole maisteri, etkä ole työelämässä jos väität noin.
Toi menee just noin. Jos 18v jätskikiskanmyyjä ansaitsee saman kuin +40 v työelämässä ollut, tohtorikoulutettu, monia ihmisiä työllistävä henkilö on yhteiskunta epäonnistunut. Olet äärimmäisen epäoikeudenmukainen.
Miks et mene sille hitsaajalle onnettomuuden jälkeen? Kyllähän se on yhtä pystyvä kuin lääkärikin. Ei tarvi olla edes hitsaaja. Voi olla vaikka peruskoulussa.
Mikäs maisteri sä oot? :)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:59"]Kyllä. Olet oikeassa. Minusta hitsarin ja kauppatieteilijän kuuluu saada suht sama palkka.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos työpanoksesi on työpaikallasi sama kuin siivoojan, kuvittelet täysin oikein. Et ole silloin lainkaan parempi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No vaihtakaa paikkaa. Ethän sä oo lainkaan parempi millään tavalla. Tai laita se teidän työpaikan siivooja suunnittelemaan NASAn raketteja tai hoitamaan syöpään sairastunutta lastasi. Ei kukaan ole toista parempi.
Tottakai eri ammatteja tarvitaan, ei siitä ole kysymys. En silti ajattele, että tietyistä ammateista tulisi maksaa enemmän kuin toisesta. Raha on hyvä renki mutta huono isäntä.
Kuka on niin typerä että äänestää vasemmistoliittoa tai vihreitä. Nyt ihan oikeasti. Järkyttävää tänä päivänä.
Kommarit meuhkaa täällä. Ettäs kehtaavat. Yökkkkkkk
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:49"]Kommarit meuhkaa täällä. Ettäs kehtaavat. Yökkkkkkk
[/quote]
Ei täällä kukaan kommari meuhkaa. Itseasiassa topicin asiallisimmat kommentit on tullut vasemmiston puolesta. Kiroilut ja haukkumiset on hoitanut ihan joku muu.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:37"]Tottakai eri ammatteja tarvitaan, ei siitä ole kysymys. En silti ajattele, että tietyistä ammateista tulisi maksaa enemmän kuin toisesta. Raha on hyvä renki mutta huono isäntä.
[/quote]
No nyt oli niin kaikentyhjentävän huono vastaus, että annetaan olla. Syöpälääkärille sama kuin vaatekaupan myyjälle. Tässä pysytään.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:37"]Tottakai eri ammatteja tarvitaan, ei siitä ole kysymys. En silti ajattele, että tietyistä ammateista tulisi maksaa enemmän kuin toisesta. Raha on hyvä renki mutta huono isäntä.
[/quote]
No nyt oli niin kaikentyhjentävän huono vastaus, että annetaan olla. Syöpälääkärille sama kuin vaatekaupan myyjälle. Tässä pysytään.
[/quote]
Toisen vastuulla on ihmishenki, toisen vastuulla vaatekappaleen viikkaaminen siististi muovipussiin. Sama vastuu, sama stressi, sama koulutus. Sama palkka.
En lakkaa ihmettelemästä sitä, miten jotkut ihmiset kuvittelevat olevansa koko ihmiskunnan historian yläpuolella ja pelkästään oman älynsä turvin pätevämpiä kuin vuosikausia opiskelleet asiantuntijat. Eihän tarvitse kuin hylätä omat mielipiteensä ja katsoa taaksepäin niin näkee aivan selvästi, miksi sosialismi ja kommunismi eivät toimi. Vasemmiston äänestäminen on vähän sama, kuin nykyisen Lähi-idän alueella päätettäisiin, että peltoja on sittenkin ihan ok kastella peltoja suoraan merivedellä - vaikka kaikki tieto ja hirstorian tuntemus osoittaa päinvastaista.