Mieheni sanoo, ettei kehity enää yhtään..
Hän on nyt 40v ja sanoo aina, että hän ei enää elämässä kehity yhtään. Että tässä iässä ei enää kehitytä, alaspäin menoa. Ja sanoo aivan tosissaan! Käynyt amiksen ja sitten tehnyt töitä vaan samantyyppisisstä tehdastöissä. Hävettää, että puhuu noin lasten kuullen. Mulla ajatus, että ihminen kehittyy ja kehittää itseään koko ikäbsä, on utelias, oppii, syventää näkemyksiä, viisastuu, voi opiskella vaikka 60-vuotiaana.... Mieheni on niin ankea. Niin tyhmä.
Kommentit (17)
Onko tämä twistä normaalia puhetta/ajattelua?
Ankeaa ainakin. Mulla on samanlainen mies. Kolmekymppisenä se alkoi laskea suunnilleen aamuja eläkkeelle pääsemiseen. Nyt ikää on alle 40 ja on sitä mieltä, ettei aio ikinä enää vaihtaa työtä, opiskella, muuttaa tai itse muuttua mitenkään. Odottaa vaan sitä eläkettä ja sen tuomaa vapaa-aikaa. Jonka vissiin viettää sitten telkkarin ääressä, koska ei ikinä ole vapaa-ajallaan muuta tehnyt. Kyllähän sitten ärsyttää tuo asenne. Mutta ei pidä antaa sen hidastaa omaa kehitystä, eihän? Mulla on aina jotain menossa. Nyt opiskelen toista ammattia, käyn kursseilla, luen paljon ja haluan oppia kaikesta lisää.
Joo en anna, mutta kyllä se minuakin latistaa. Ennen kaikeka harmittaa, että isän malli lapsille ontuo, lapset näkevät ja seuraavat isän tyyliä,kuulevat negatiiviset kommentit ja kehittymättömän asenteen. Sitä minun on erotyisen vaikea sietää.
Mitä väliä? Kukin eläköön miten haluaa.
Aikalailla väliä, kun tämä latteus ja ankeuden perikuva on oma puoliso ja lasten isä. Hieman huono malli seuraavalle sukupolvelle ja kurjaa seuraa puolisolle.
mm.. mutta älkää silti liikaa murehtiko jos teillä on pohjimmiltaan hyvä mies. viimeistään sit ku teijän lapset on pois jaloista ja ootte taas kahden kesken niinku jotku viimeiset kyyhkyläiset päällä maan niin luulis tapahtuvan vaikka minkälaista kehitystä ja toistenne uudelleen löytämistä.
Minun on erittäin vaikea uskoa, että voisin tunte enää minkäänöaista vetoa ja kiinnostusta miestäni kohtaas myöhemmin elämässä, kun hän nyt puolisona ja lastemme isänä käyttäytyy näin. Vähät välittää, mitä lasten edessä puhuu, miten jättää asiat minun vastuulle, mkten ärisee ja velttoilee... Välittäminen, rakkaus, halu jne kaikki vähentyy puoleltani päivä päivältä. Kun lopulta olen saanut lapset lasvatettua, ei voisi vähempää kiinnostaa jos tuo yhtäkkiä osoittaisi jotain elon merkkejä. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:14"]Minun on erittäin vaikea uskoa, että voisin tunte enää minkäänöaista vetoa ja kiinnostusta miestäni kohtaas myöhemmin elämässä, kun hän nyt puolisona ja lastemme isänä käyttäytyy näin. Vähät välittää, mitä lasten edessä puhuu, miten jättää asiat minun vastuulle, mkten ärisee ja velttoilee... Välittäminen, rakkaus, halu jne kaikki vähentyy puoleltani päivä päivältä. Kun lopulta olen saanut lapset lasvatettua, ei voisi vähempää kiinnostaa jos tuo yhtäkkiä osoittaisi jotain elon merkkejä. Ap
[/quote]
Miksi odotat, että lapset on isoja jos et enää rakasta häntä?
Ajattelen, ettei perhettä tule rikkoa... Lapsille olisi tosi ikävä asia. Ja sitten he olisivat aina keskenään miehen kanssa. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:23"]Ajattelen, ettei perhettä tule rikkoa... Lapsille olisi tosi ikävä asia. Ja sitten he olisivat aina keskenään miehen kanssa. Ap
[/quote]
Näkeekö lapset nyt hyvän parisuhdemallin sun mielestä? Ja miten he olis aina keskenään miehen kanssa?
Miksi ihmisen pitäisi väkisin muuttaa itseään? Se on työlästä, vaikeaa ja usein perusteetonta. Minusta on hyvä, että mies on sinut itsensä kanssa.
Ei itseään tarvitse muuttaa, vaan kehittää. Olla utelias elämälle, kuulla, nähdä, oppia. Mies on apaattinen, negativiinen, ei muista mitään jne kun elämänasenne on sellainen, että toinen jalka jo haudassa.
Tuo on totta, että lapset eivät nyt näe hyvää parisuhdemallia ollenkaan.
Sitä meinaan, että eron jälkeen lapset oletettavasti olisvat molempien vanhempien kanssa vuorotellen, vaikka sitten vkoloppuja isällä, ja silloin mies keskenään lasten kanssa. Kauhistuttava ajatus, kun mies ei nykyäänkään tajua vaikka jos lapsi kipeänä/astmakohtaus, mies vaan että kutittaako sua vähän, pitäs vissiin laittaa rasvaa.. Vaikka toisella hengenahdistusta.
ap
Aika rumasti puhut miehestäsi. Sinä se taidat olla se joka näyttää huonoa mallia lapsille.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:25"]
Ei itseään tarvitse muuttaa, vaan kehittää.
[/quote]Tämä on sanakikkailua. Itseään ei voi kehittää muuttumatta itseään. Kaikessa itsensäkehityspuheessa on se taustaoletus, että ihminen ei ole hyvä sellaisenaan. Koko ajan pitäisi olla kehittymässä. Paikalleen jääminen on kirosana, eikä koskaan saisi tyytyä siihen, mitä on.
Apaattisuus ja negatiivisuus voivat olla merkkejä masennuksesta, ja siihen kannattaa puuttua. Mutta älä oleta, että mies haluaisi piristyttyäänkään muuttaa itseään. Moni meistä on tuohon ikään mennessä jo löytänyt itsensä.
Tunnen myötähäpeää kun puhuu noin, ja suurta pettymystä, että otin hänen kaltaisen ihmisen puolisoksi ja lasteni isäksi.