Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi enää syödä broileria

Vierailija
15.09.2006 |

En voi syödä eläintä, jonka elämä on kärsimystä alusta loppuun asti, jonka elämästä ihminen on tehnyt kärsimystä alusta loppuun asti.

http: //www. poultrymed. com/files/Pend. html

En vastusta eläinten tappamista, enkä niiden käyttämistä ravinnoksi, kuitenkin eläimilläkin on oikeus elämään ilman kärsimystä ja kivuttomaan, nopeaan loppuun.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka makaa kakka-vaipoissa vuodeosastolla, eikä kukaan ehdi vaihtamaan kuiviin, ja tätä kärsivää broileria. Kukaan ei kiistä, että molemmat kärsivät, mutta kumpaa " Kaija/Keijo Keskikiverto" voi auttaa...?

Suurimman osan elämä on varsin hektistä, töitä ka lapsia, muita menoja, harrastaakki pitäsi että jaksaa, ja jossain välissä huolehtia parisuhteesta ettei tule ero jne.

Harva ehtii, tai enneminkin JAKSAA alkaa hyväntekeväisyytenä päiviystämään vuodeosastolla (eikä mielestäni tätä voida olettaa, sillä VALTION/KUNNAN tulisi vaatia/huolehtia että jokaisen ehtoo päivät ovat ihmisarvoiset =palkata riittävästi henkilökuntaa)

Mutta siellä kaupssa, jossa on pakko kuitenkin käydä, voi jokainen tehdä sen pienen valinnan, jolla tietää vähentävänsä elävän olennon kärsimystä, eli jättää kanaa sisältäväät tuotteet hyllyyn. Tähän ei mene aikaa tai mitään muutakaan sen enempää, sillä samalla vaivalla sinne koriin/kärryyn lastaa vaikka kasviskratiinin ainekset kun kanapadan.

Vierailija
22/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pestään vielä kädet, sekin kuulemma lievittää huonoa omaatuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole teiltä tai keneltäkään muulta pois, jos minä tai joku muu ei syö lihaa. Katsokaa nyt maailmaa hieman eri silmillä ja saatatte jopa antaa ajatuksissanne tilaa muillekin näkökulmille kuin sille puolustuskannalla olevalle omalle ajatuksellenne.

Huomaa, että omatunto soimaa ja " kolahtaa" joten reagoitte hyökkäämällä.

Vierailija
24/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjältä kukaan ei kysy mitään.

Ikäänkuin kasvissyönti olisi valinta, lihansyönti on " normaalia" eikä sitä valita. Lihaa syödään kun niin on aina tehty. Ja minusta taas se ei ole mikään peruste. Jokaisen tulisi mielestäni oikeasti miettiä näitä asioita ja sitten päättää kummalle linjalle lähtee.

Vierailija
25/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka TE huolehditte niistä vanhuksista ymv. ihmisistä jotka kärsivät?

Ihan konkreettisesti siis... Uskon että jokainen kanaa syömätön ihminen hoivaa mahdollisuuksiensa mukaan omia vanhoja sukulaisiaan, antaa rahaa erilaisiin hyvätekeväisyys yhdistyksiin, toimii ehkä sijaisperheenäkin tmv.

Miten TE kanaa syövät olette parempia? Minusta tuntuu, että te ette tee yhtään mitään, ehkäistäksenne kenekään kärsimyksiä:( Te saatte tekosyyn esim. syödä kanaa vaikka näiden elämä on yhtä kärsimystä alusta loppuun, koska aina jossain päin Suomea/maailmaa joku IHMINEN joka kärsii.

Eli te ette toisin sanoen tee yhtään mitää, paitsi mollaa niitä typeryksiksi, jotka välittävän jonkun broiskun kärsimyksistä!:(

Minä olen huomannut, että yleensä ne ihmiset jotka välittävät esim. sen kanan huonosta kohtelusta, ovat myös paljon aktiivisemmin mukana muussakin toiminnassa, joka edistää (ihmisten) hyvinvointia.

Miksi sitä esim. joku kierrättää/käyttää julkisia oman auton sijaan, maailmallahan on paljon suurempiakin saastuttajia kun esim. suomalainen nelihenkinen perhe?

Samasta syystä kun joku jättää ostamatta sen kanasuikale paketin; koska pienistä pisaroista kasvaa suuri virta...!!!

Vierailija
26/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on jostain ihmisistä huolehtimisesta poissa?

Hyvää yötä.

Vierailija
27/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sinunkin lähihoitaja koulussasi oli monia kasvisyöjiä...? Kaikki eivät voi olla ammatiltaan lähäreitä/hoitsuja/lääkäreitä, eikö totta?

Sinä hoidat vahuksia TYÖKSESI, saat siitä PALKAN.

Kuinka autat Suomen/maailman hätää kärsiviä työsi ULKOPUOLELLA?

Sillä kuten sanoin, kaikki eivät voi työskennellä ammatissa, jossa huolehditaan vaikka niistä vuodeosaston vanhuksista...

Ehditkö sinä paljjon töiden jälkeen toimia kansalais yhdistyksissä tmv. joissa koitetaan parantaa ihmisten/eläinten hyvinvointia? Vai koetko saavasi sädekehän pääsi päälle vain siitä, että olet valinnut ammatikseksi sellaisen, jossa autat vanhuksia...

Loppujen lopuksi varsin moni toimii ammatissa vaikka vanhusten hyväksi (fysioterapeutit, jalkahoitajat, ja monet epäsuorasti; KELAn työntekijät, papit, jopa ne jotka suunnittelavat parempia sairaalavuoteita/suunnittelevat toimivampia vanhusten taloja jne. jne)

Itse olen monessa mukana, joka kuukausi tililtäni lähtee yht. 100e viiteen eri hyväntekeväisyys järjestöön, olen myös vuosien ajan toiminut nälkäpäivän-kerääjänä. Samoin kerännyt adresseja niin eläinten kun ihmisten hyväksi. Mielen osoituksissa olen myös käynyt paljon ennen lapsia.

Ihmisten ja eläinten auttaminen ei poissulje toisiaan!!! Itsekkin voisin tehdä vielä enemmän, mutta tällä hetkellä minulla ei ole ajallisia/taloudellisia resursseja muuhun.

Vierailija
28/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä että mua vain kuvottaa se liha ja riista ja kaikki hajut, maut jne. Kanaa syön vielä mutta senkin syöminen on ällöttänyt jo monta vuotta. Vaikeaa kun muu perhe syö lihaa. Mua vaan kuvottaa laittaa suuhun mitään millä on joskus ollut pää. Kalaakin syön, mutta samaa kuvotusta joskus...

Olen kyllä kuullut broileriteurastomossa työskenteleviltä, etteivät ole voineet syödä broileria kun ovat nähneet mitä niille tapahtuu.

Vierailija
29/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin suosituksesta otin kanan ja kalan mukaan ruokavalioon kun aloin olla niin huonossa kunnossa. Ja juu kyllä olen muutenkin huono syömään va valikoiva vaikka kovasti haluaisin olla hyvä ihminen joka pelastaa maailman niin ensin oli pelastettava oma elämä. En toisaalta halua elää onnettomana omaa elämääni kanan onnen takia eli en voi pakottaa itseäni syömään jotain joka ei vaan mene alas vaikka kuinka olen yrittänyt opetella. Ja meillä on omia kanoja jotka elävät täysin vapaana ja onnellisena.

Vierailija
30/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitavatko broileria syövät vanhuksia ja heikompia enemmmän kuin broileria mässäilevät:D Ehkä broilerista kieltäytyjät myös kuluttavat vähemmän vesijohtovettä ja asuvat keskimääräistä useammin kerrostaloissa, mikä on ekoteko sekin? Yeah right.

Meillä syödään kanaa, koska se on ainoa liha hirven lisäksi, mikä sopii allergisille lapsille. Hirvi on kallis ja työläs, silloin tällöin mahdotonkin liha hankkia, joten käytän kanaa ihan mielelläni.

Vierailija
31/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saattohoitanut kaksi läheistään omaishoitajana ja nykyään toimii tukipylväänä ja arjen apuna lapsiperheelle, jossa koetaan kovia. Broilerin voimin jaksaa tehdä vaikka mitä:-)

Vierailija
32/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä syön broileria. Nyt kyllä liiottelette niitä olosuhteita.

Vierailija
33/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en syö kanaa juurikaan tuon huonon kohtelun vuoksi. Muutenkaan en syö muuta lihaa kuin kanaa.

Vierailija
34/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko olla suurta ja tehokasta kun kaupunkilaiset haluavat että heillä on marketeissa kymmeniä hyllymetrejä halpaa broileria. Ja jos kanalat olisivat pieniä ja eläimet eläisivät onnellisina niin alkaisivat kaupunkilaiset valittamaan kaksoisleuat väpättäen että miksi ruokaa on niin vähän ja miksi ruoka on niin kallista!

Vierailija
35/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tunnu tajuavan että joidenkin on pakko syödä lihaa hengissä pysyäkseen. Pelkällä kasvisravinnolla esim. minä alipainoinen läpipasko kuihtuisin olemattomiin.

Olen vähentänyt lihan syöntiä tuntuvasti, sillä possun- ja naudanlihat ällöttävät minua. Kanaa kuitenkin syön. Kasviksia syön jopa kaksi kiloa päivässä. Mutta ei niillä nälkä lähde eikä niistä energiaa saa.

Vierailija
36/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunoille tehtaillaan osittain niin järkyttävän suuret rintalihakset, että niiden jalat murtuvat taakan alla:-(

Kanaa ja kalkkunaa ei meillä ole ollut enää moneen vuoteen, paitsi luomulihaa (jota ei tosin saa Suomesta, asuimme silloin ulkomailla).

Luomukananmunia kyllä.

Vierailija
37/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, monet kasvissyöjät eivät tunnu tajuavan, että on todellakin ihmisiä joille se lihan sisältämä proteiini on erityisen tärkeätä. Ilman sen suurempia aatteita, ihan vain puhtaasi tarve. Mutta monet lihansyöjätkään eivät tunnu ymmärtävän, että jopa kasvisravinnollekin on painavat syyt, terveydellisiä, aatteellisia jne. Eli voisi kai sanoa kummankin osapuolen olevan täysin yhtä sokeita näkemään muutakin kuin oman elämänsä ja omien tarpeidensa ohi.

Vierailija
38/38 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy sanoa, että suurin osa ihmisistä ei todellakaan tiedä, kuinka niitä eläimiä kasvatetaan:(

Ennen vanhaanhan moni asui maalla, ja itse kasvatettiin myös liha. Pienestä pitäen ihmiset tottuivat siihen, että eläimiä hoidettiin ja ne syötiin myöhemmin.

Ennen vanhaan ei ollut suurtiloja=tuotantolaitoksia, vaan eläimet olivat vapaana niityillä/pihatoissa/aitauksissa (talven kovia pakkasia lukuunottamatta) ja ne olivat lähempänä perheen jäsentä kun " koneen osaa" mitä ne nykyään ovat:(

Kanatkin saivat vapaasti kuopsuttaa ja juoksennella " vapaana" . Monilla vanhuksilla on vieläkin se käsitys, että liha jonka he ostavat kaupasta " tuotetaan" samalla tavalla. Näinhän ne ei todellakaan ole!:(

Ja myös nuoremmat ihmiset eivät TAJUA esim. kanojen elinoloja, sillä heille ensimmäinen mielikuva kanan kasvatuksesta EI ole se kanala missä kanoja nykyään kasvatetaan, vaan jokin romanttinen maalaistalon idylli, vert. Vaahteramäen Eemelin tarinoista tuttu miljöö, tai sellainen kotieläinpihan jossa lasten kanssa käytiin edellisenä kesänä... Tuo on niin kaukana totuudesta kun olla voi!

Jokaisen pitäisi käydä kanatilalla, niin nähtäisiin paljonko kanan syönti laskisi sen jälkeen... Ja mm. Kariniemen kananpoika- ruokia mainostettiin tarkoituksellisesti tv:ssä maalais idylliä tihkuvin mainoksin! Muistaakseni siitä tulikin joku kohu, joka johti mainoksen muuttamiseen koska se katsottiin harhaanjohtavaksi.

Tyyliin " onnellisten kanojen reisipaloja" tmv. joka loi mielikuvan onnellisten kanojen muniin--->ko. yhtiön kanoilla muka paremmat olot mitä muilla kanoilla. Mitään " onnellisen kanan lihaahan ei ole edes olemssa" , se oli markkinointi kikka, jota kuorrutti vielä mainoksen kuvakerronta, jossa vanhan ajan maalais tyttö vie sulhasensa suuren puun alle nauttimaan kanankoipia auringon paistaessa ja viljapellon lainehtiessa taustalla...

Joten muistakaa, että ne kanat kasvatetaan ihan eri paikassa kun maalaistalon kivassa pikku kanalassa, jossa saa kuopsuttaa ja istua orrella, välillä munia heinien sekaan...