Kyllä vaan on palmurasvaa Wiener Nougat’ssa!
Rautatieaseman K-Supermarket, iso kasa Wienwrnougat’a ja siinä takana lukee palmuöljy (vai oliko se -rasva).
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan on? Perusselityshän näissä on ollut että ympäristöystävällisinä käyttävät vaan vanhat rasiat loppuun, mutta sisältö on uutta ja öljytöntä.
Mä oon vaan tuota miettinyt, että onko tuokaan sitten ok. Nehän olis tuossa tapauksessa virheellisiä nuo pakkausmerkinnät.
Periaatteessa on oikein käyttää vanhat rasiat pois mutta asianmukaista olisi liimata jokaisella rasian taakse tarralappu jossa kerrotaan että tuoteseloste on muuttunut.
Itse en ole muita rasioita nähnytkään kuin niitä, joissa ei mainita palmuöljyä. Ja erilaiselta maistuukin kuin silloin, kun vielä sisälsi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan on? Perusselityshän näissä on ollut että ympäristöystävällisinä käyttävät vaan vanhat rasiat loppuun, mutta sisältö on uutta ja öljytöntä.
Mä oon vaan tuota miettinyt, että onko tuokaan sitten ok. Nehän olis tuossa tapauksessa virheellisiä nuo pakkausmerkinnät.
Periaatteessa on oikein käyttää vanhat rasiat pois mutta asianmukaista olisi liimata jokaisella rasian taakse tarralappu jossa kerrotaan että tuoteseloste on muuttunut.
Vaikka sulle palmuöljy on asia, jokaaiheuttaa ahdistusta vuorokaudet läpeensä, niin esim minua ei kiiinnosta peen vertaa. Sääliksi käy teitä joiden vatsa menee sekaisin jos konvehdissa on jotain mitä vaan. Kyllä löytyy joka makuun kaupasta mutta silti pitää valittaa just niistä joista et pidä.
Olisi kiva tietää mikähän vedätys niiden Pandan Juhlapöydän konvehtienkin takaa oikein löytyy, kun voivat myydä niitä niin edullisesti?
Kaikki ostaa niitä ihan innoissaan kun halpaa on vaikka suklaana ei ole kummoista..
Kiitos vinkistä! Täytyypä hakea Wienwrnougata tykkään niin palmurasvasta.
Oot ostanu jotain vanhaa erää. Nyt joulumyyntiin valmistetut ei enää sisällä palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten otin kyläpaikassa yhden wienerniugatin. Maistui ihan kynttilältä.
Tää on ihan totta!
Mitä väliä? Jokaisella älypuhelin ja lentomatkailu polttelee. Joku palmyöljy hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa. Käyttävät varastosta vanhat pakkaukset loppuun, jossa myös vanha ainesosaluettelo. Itse tuote ei sisällä enää palmuöljyä.
Höpöhöpö, älkää uskoko. Tuollainen olisi laitonta. Jo pelkästään allergiatietojen vuoksi joutuisi kuseeseen siitä.
Höpöhöpö.
Noin päin saa kyllä tehdä. Sen sijaan ei saisi lisätä jotain uutta raaka-ainetta muuttamatta tuoteselostetta.
Vai niin, että vaikka tuoteselosteessa lukisi 'voi' ainesosana, sitä ei tarvitse kuitenkaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa. Käyttävät varastosta vanhat pakkaukset loppuun, jossa myös vanha ainesosaluettelo. Itse tuote ei sisällä enää palmuöljyä.
Höpöhöpö, älkää uskoko. Tuollainen olisi laitonta. Jo pelkästään allergiatietojen vuoksi joutuisi kuseeseen siitä.
Höpöhöpö.
Noin päin saa kyllä tehdä. Sen sijaan ei saisi lisätä jotain uutta raaka-ainetta muuttamatta tuoteselostetta.
Vai niin, että vaikka tuoteselosteessa lukisi 'voi' ainesosana, sitä ei tarvitse kuitenkaan olla.
Jos on kyseessä vastaavanlainen reseptin pieni muutos, niin käsittääkseni saa käyttää kohtuullisen määrän vanhoilla merkinnöillä olevia pakkauksia. Ei varmaan koske ihan jokaista elintarvikelajia, mutta leipomotuotteissa ainakin on näin.
Olivat ennen mun herkkuja, ei ole enää, jätän kaupan hyllylle kun pilasivat maun.
Fazer jää kaupan hyllylle; laatikoittain belgialaista suklaata sen sijaan on.
Ja mikähän vika siinä palmuöljyssä on? Kukaan teistä vinkujista ei edes huomaisi eroa palmuöljyttömään verrattuna.
Kiitos tästäkin kuuluu vihreille.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän vika siinä palmuöljyssä on? Kukaan teistä vinkujista ei edes huomaisi eroa palmuöljyttömään verrattuna.
Outo argumentti on mielestäni palmuöljyn terveyshaitat. Kuinka paljon ja usein sitä suklaata oikein vedätte? Miten suhtaudutte sokerin terveyshaittoihin?
Vierailija kirjoitti:
Wiener Nougatissa sen kyllä huomasi. Siinä vaiheessa kun palmuöljyä alettiin käyttää niissä, niin maku ja suutuntuma muuttuivat. Kaikissa tuotteissa ei huomaa, mutta Wiener Nougatissa on niin paljon sitä rasvaa, että sen vaihtaminen kyllä vaikuttaa makuun.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten otin kyläpaikassa yhden wienerniugatin. Maistui ihan kynttilältä.
Tuo oli miltä maistui kun oli sitä palmuöljyä. Vähään aikaan en ostanut ollenkaan. Nyt on taas normaaleita ja nam
Päiväyksestä voi päätellä että onko vanhaa varastoa.