Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vaan on palmurasvaa Wiener Nougat’ssa!

Vierailija
21.12.2021 |

Rautatieaseman K-Supermarket, iso kasa Wienwrnougat’a ja siinä takana lukee palmuöljy (vai oliko se -rasva).

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväyksestä voi päätellä että onko vanhaa varastoa. 

Vierailija
42/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan on? Perusselityshän näissä on ollut että ympäristöystävällisinä käyttävät vaan vanhat rasiat loppuun, mutta sisältö on uutta ja öljytöntä.

Mä oon vaan tuota miettinyt, että onko tuokaan sitten ok. Nehän olis tuossa tapauksessa virheellisiä nuo pakkausmerkinnät.

Periaatteessa on oikein käyttää vanhat rasiat pois mutta asianmukaista olisi liimata jokaisella rasian taakse tarralappu jossa kerrotaan että tuoteseloste on muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole muita rasioita nähnytkään kuin niitä, joissa ei mainita palmuöljyä. Ja erilaiselta maistuukin kuin silloin, kun vielä sisälsi sitä.

Vierailija
44/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan on? Perusselityshän näissä on ollut että ympäristöystävällisinä käyttävät vaan vanhat rasiat loppuun, mutta sisältö on uutta ja öljytöntä.

Mä oon vaan tuota miettinyt, että onko tuokaan sitten ok. Nehän olis tuossa tapauksessa virheellisiä nuo pakkausmerkinnät.

Periaatteessa on oikein käyttää vanhat rasiat pois mutta asianmukaista olisi liimata jokaisella rasian taakse tarralappu jossa kerrotaan että tuoteseloste on muuttunut.

Vaikka sulle palmuöljy on asia, jokaaiheuttaa ahdistusta vuorokaudet läpeensä, niin esim minua ei kiiinnosta peen vertaa. Sääliksi käy teitä joiden vatsa menee sekaisin jos konvehdissa on jotain mitä vaan. Kyllä löytyy joka makuun kaupasta mutta silti pitää valittaa just niistä joista et pidä.

Vierailija
45/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mikähän vedätys niiden Pandan Juhlapöydän konvehtienkin takaa oikein löytyy, kun voivat myydä niitä niin edullisesti?

Kaikki ostaa niitä ihan innoissaan kun halpaa on vaikka suklaana ei ole kummoista..

Vierailija
46/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Täytyypä hakea Wienwrnougata tykkään niin palmurasvasta.

Vierailija
47/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin nokon nugaata?

Vierailija
48/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ostanu jotain vanhaa erää. Nyt joulumyyntiin valmistetut ei enää sisällä palmuöljyä.

Vierailija
49/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten otin kyläpaikassa yhden wienerniugatin. Maistui ihan kynttilältä.

Tää on ihan totta!

Vierailija
50/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jokaisella älypuhelin ja lentomatkailu polttelee. Joku palmyöljy hah.

Vierailija
51/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa. Käyttävät varastosta vanhat pakkaukset loppuun, jossa myös vanha ainesosaluettelo. Itse tuote ei sisällä enää palmuöljyä.

Höpöhöpö, älkää uskoko. Tuollainen olisi laitonta. Jo pelkästään allergiatietojen vuoksi joutuisi kuseeseen siitä.

Höpöhöpö.

Noin päin saa kyllä tehdä. Sen sijaan ei saisi lisätä jotain uutta raaka-ainetta muuttamatta tuoteselostetta.

Vai niin, että vaikka tuoteselosteessa lukisi 'voi' ainesosana, sitä ei tarvitse kuitenkaan olla.

Vierailija
52/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa. Käyttävät varastosta vanhat pakkaukset loppuun, jossa myös vanha ainesosaluettelo. Itse tuote ei sisällä enää palmuöljyä.

Höpöhöpö, älkää uskoko. Tuollainen olisi laitonta. Jo pelkästään allergiatietojen vuoksi joutuisi kuseeseen siitä.

Höpöhöpö.

Noin päin saa kyllä tehdä. Sen sijaan ei saisi lisätä jotain uutta raaka-ainetta muuttamatta tuoteselostetta.

Vai niin, että vaikka tuoteselosteessa lukisi 'voi' ainesosana, sitä ei tarvitse kuitenkaan olla.

Jos on kyseessä vastaavanlainen reseptin pieni muutos, niin käsittääkseni saa käyttää kohtuullisen määrän vanhoilla merkinnöillä olevia pakkauksia. Ei varmaan koske ihan jokaista elintarvikelajia, mutta leipomotuotteissa ainakin on näin.

Vierailija
53/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ennen mun herkkuja, ei ole enää, jätän kaupan hyllylle kun pilasivat maun.

Vierailija
54/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazer jää kaupan hyllylle; laatikoittain belgialaista suklaata sen sijaan on.

Vierailija
55/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän vika siinä palmuöljyssä on? Kukaan teistä vinkujista ei edes huomaisi eroa palmuöljyttömään verrattuna.

Vierailija
56/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rasvaa se sisältää?

Vierailija
57/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästäkin kuuluu vihreille.

Vierailija
58/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän vika siinä palmuöljyssä on? Kukaan teistä vinkujista ei edes huomaisi eroa palmuöljyttömään verrattuna.

Outo argumentti on mielestäni palmuöljyn terveyshaitat. Kuinka paljon ja usein sitä suklaata oikein vedätte? Miten suhtaudutte sokerin terveyshaittoihin?

Vierailija
59/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiener Nougatissa sen kyllä huomasi. Siinä vaiheessa kun palmuöljyä alettiin käyttää niissä, niin maku ja suutuntuma muuttuivat. Kaikissa tuotteissa ei huomaa, mutta Wiener Nougatissa on niin paljon sitä rasvaa, että sen vaihtaminen kyllä vaikuttaa makuun. 

Vierailija
60/66 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten otin kyläpaikassa yhden wienerniugatin. Maistui ihan kynttilältä.

Tuo oli miltä maistui kun oli sitä palmuöljyä. Vähään aikaan en ostanut ollenkaan. Nyt on taas normaaleita ja nam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän