Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vaan on palmurasvaa Wiener Nougat’ssa!

Vierailija
21.12.2021 |

Rautatieaseman K-Supermarket, iso kasa Wienwrnougat’a ja siinä takana lukee palmuöljy (vai oliko se -rasva).

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa. Käyttävät varastosta vanhat pakkaukset loppuun, jossa myös vanha ainesosaluettelo. Itse tuote ei sisällä enää palmuöljyä.

Höpöhöpö, älkää uskoko. Tuollainen olisi laitonta. Jo pelkästään allergiatietojen vuoksi joutuisi kuseeseen siitä.

No voithan kysyä Fazerin viestintäjohtajalta, jos et usko.

https://www.msn.com/fi-fi/ruoka-ja-juoma/ruokauutiset/fazer-yllättää-wi…

Vierailija
22/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten otin kyläpaikassa yhden wienerniugatin. Maistui ihan kynttilältä.

Hyvin kuvailtu! Juuri sellainen efekti tuli.

Miksi olet syönyt kynttilää? Kun tiedät, miltä se maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin Brunberg käyttää kaakaovoita, suosikaa siis sitä.

Kai tiedät että kaakao on kakista epäeettisin ja epäekologisin tuote? Vesijalanjälki voittaa mennen tulle muut. Lapsiorjia ja luonnon tuhoamista. Palmuöljyä käytetään polttoaineena ja siksi sitä tuotetaan paljon. Suhteessasen kasvatus on paljon ekologisempaa ja eettisempää kuin kaakaon.

En välitä hevon humppaakaan mistä ja miten kaakaovoi tuotetaan.

Ei voisi syödä mitään. Te ajatte lapset ja nuoret mielisairaiksi noilla ahdistus-jutuillanne.

Ei ihme, että vihreiden kannatus laskee.

Mielisairaiksi ja syömishäiriöiseksi.

Vierailija
24/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan on? Perusselityshän näissä on ollut että ympäristöystävällisinä käyttävät vaan vanhat rasiat loppuun, mutta sisältö on uutta ja öljytöntä.

Mä oon vaan tuota miettinyt, että onko tuokaan sitten ok. Nehän olis tuossa tapauksessa virheellisiä nuo pakkausmerkinnät.

Ei noin voi muuten tehdä. Sen tuoteselosteen täytyy pitää 100% paikkansa. Esim. allergisille todella tärkeää.

Vierailija
25/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa. Käyttävät varastosta vanhat pakkaukset loppuun, jossa myös vanha ainesosaluettelo. Itse tuote ei sisällä enää palmuöljyä.

Höpöhöpö, älkää uskoko. Tuollainen olisi laitonta. Jo pelkästään allergiatietojen vuoksi joutuisi kuseeseen siitä.

Höpöhöpö.

Noin päin saa kyllä tehdä. Sen sijaan ei saisi lisätä jotain uutta raaka-ainetta muuttamatta tuoteselostetta.

Vierailija
26/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli Prisman ja Lidlin WienerNougateissa palmuöljyä paketin mukaan.

Kuka huijaa? Ei ne mistään palmuöljystä oo luopuneet.

Vierailija
27/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiener nougat on elegantti klassikko, joka on säilyttänyt suosionsa vuodesta 1904 asti. Tyylikkään hopeaisen kääreen alta paljastuu pehmeä, suussa sulava mantelinougatkovehti. Mikä parasta, Wiener nougat’n valmistuksessa on käytetty 100 % vastuullisesti tuotettua kaakaota. Se sopii myös vegaaneille. Wiener nougat on talvikauden hurmaava herkku ja täydellinen tarjottava hienoimmissakin juhlissa.

Ainesosat

Mantelit (41%), sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, aromi (vanilliini). Saattaa sisältää hasselpähkinää.

https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/2169/wiener-nougat-210g…

Kauppojen paketeissa on kyllä erilaiset tuoteselosteet. Palmuöljy mainitaan. Mitä h*lvettiä, Fazer???

Vierailija
28/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan on? Perusselityshän näissä on ollut että ympäristöystävällisinä käyttävät vaan vanhat rasiat loppuun, mutta sisältö on uutta ja öljytöntä.

Mä oon vaan tuota miettinyt, että onko tuokaan sitten ok. Nehän olis tuossa tapauksessa virheellisiä nuo pakkausmerkinnät.

Ei noin voi muuten tehdä. Sen tuoteselosteen täytyy pitää 100% paikkansa. Esim. allergisille todella tärkeää.

Mieti hetki.

Raaka-aineet eivät ole muuttuneet muuten kuin siltä osin, että yhtä ainetta ei tuote enää sisällä. Palmuöljyn puuttuminen aiheuttaa allergiselle vaaran?

Vierailija
29/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne vaihtaa palmuöljyn rypsiöljyyn joka on vielä pahempaa terveydelle.

Tämä. Rypsiöljystä menee maha ihan kuralle!

Pandan konvehdeissa sitä on ja piti heittää roskiin. :(

Vierailija
30/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, olisi pitänyt ennen joulua lanseerata somekampanja, että lukekaa tuoteselosteet ennen kuin ostatte Wiener nougatia!

Vierailija
31/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin Brunberg käyttää kaakaovoita, suosikaa siis sitä.

Ostin syksyllä ja niissä kaikissa oli palmuöljyä. Onkohan nyt Brunbergin poistanut palmuöljyn?

Tarkistin juuri pöydällä olevasta tummasuklaa-levystä:

Sugar

Cocoa mass

Cocoa butter

Low fat Cocoa powder

Soya lecithin

Flavouring vanilin

Salt.

Eli ei ainakaan tässä ole palmuöljyä. Eikä kyllä siltä tämä maistukaan, njam njam.

Vierailija
32/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhille lokalisoidaan palmurasvanougatteja.

Vierailija
33/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa eviran sivuilta. Palmuöljy aiheuttaa syöpää.

Vierailija
34/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Noin päin saa kyllä tehdä. Sen sijaan ei saisi lisätä jotain uutta raaka-ainetta muuttamatta tuoteselostetta.

Eihän siinä ole mitään järkeä, sillä moni boikotoi WienerNougaata jos pakkauksen tuoteselosteessa mainitaan palmuöljy.

Vierailija
35/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa lukenut eri kaupoissa niitä paketteja, josko olisi jo palmuöljy poistunut ja voisi taas ostaa. Ei ole poistunut.

Vierailija
36/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiener nougat on elegantti klassikko, joka on säilyttänyt suosionsa vuodesta 1904 asti. Tyylikkään hopeaisen kääreen alta paljastuu pehmeä, suussa sulava mantelinougatkovehti. Mikä parasta, Wiener nougat’n valmistuksessa on käytetty 100 % vastuullisesti tuotettua kaakaota. Se sopii myös vegaaneille. Wiener nougat on talvikauden hurmaava herkku ja täydellinen tarjottava hienoimmissakin juhlissa.

Ainesosat

Mantelit (41%), sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, aromi (vanilliini). Saattaa sisältää hasselpähkinää.

Vanilliini, vegaanille?

Vierailija
37/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kanssa lukenut eri kaupoissa niitä paketteja, josko olisi jo palmuöljy poistunut ja voisi taas ostaa. Ei ole poistunut.

Kyllähän sä mainostat tunnistavasi sen mausta.

Vierailija
38/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainesosat

Vanilliini, vegaanille?

Meinasit, että sitä lypsetään majavien peräaukoista? Ehkä vähän helpompaa valmistaa ihan vaan tehtaassa esim. ligniinistä. Vai oletko nähnyt jossain majavafarmeja ja onko olemassa majavanlypsäjien ammattikunta?

"Koska vaniljakasveja on mahdollista viljellä vain hyvin erityisissä olosuhteissa eivätkä tuotantomäärät kata markkinakysyntää, aromaattista yhdistettä vanilliinia valmistetaan synteettisesti."

Vierailija
39/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ostin sellasen pakkauksen, jonka mukaan siinä EI ole palmuöljyä. Luuletteko, että Fazer tekee kahdenlaisia wienernougaita tänä vuonna tai huijaa ja myy vanhoja? Okei, älkää ostako, omapa on ongelmanne.

Vierailija
40/66 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sä mainostat tunnistavasi sen mausta.

Kyllä sen mausta ja ulkonäöstä tunnistaa, mutta rasia on muoveissa, eikä siitä pahvista näe läpi että onko tämä rasia palmuoljyllinen vai palmuöljytön

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi