Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
Kaikki Mikko Alatalon joululevyn biisit. Hyasinttien aika on kamala, mutta Musta Jeesus vie kyllä voiton.
Jouluaaton aamu kolmosratikassa ja Lapsi tuoksuu joululta on kyllä myös kaameat.
Tuo pieni rumpalipoika on siksi kauhea kappale, kun tietää rumpalipoikien todellisen historian.
Pieniä alaikäisiä lapsia rummuttamassa tahtia sotajoukkojen edessä taistelutilanteessa suoraan tulivyöhykkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo laittoikin sen Baby it's cold outside tms. Varsinkin jos tosiaan kuuntelee ajatuksella. Ihan helkkarin ärsyttävä jankkaava mies, ei tajua että ei on ei. Juottaa vielä naisparan känniin ja käyttää varmana hyväkseen.
Tästä biisissä ei ole kyse, koska se on aikansa tuotos. Nainen haluaisi lähteä miehen mukaan, mies haluaisi, että nainen lähtee hänen mukaansa. Mutta biisin julkaisuaikaan ei ollut soveliasta, että nainen noin vaan lähtee miehen mukaan. Se oli kunniatonta. Joten kappaleen ajan vakuutellaan ulkopuolisille, että ulkona on kylmä, ethän sinä hyvä nainen voi itseäsi sinne palelluttaa, tule luokseni lämmittelemään, ja nainen kiertelee, että ei, en minä nyt oikein voisi (vaikka haluan), hah hah mitähän tässä juomassa nyt oikein on kun minä tällaisia edes ajattelen ääneen. Lopulta, kun kulttuuriin ja aikakauteen kuuluvat kursailut on suoritettu, nainen voi lähteä miehen matkaan ja seuraavana päivänä kertoa uteliaille paheksujille, että mies tarjosi yösijaa, oli kylmä, mitään ei tapahtunut (vaikka tapahtui) pitääkseen kunniansa.
https://bigbutterandeggman.tumblr.com/post/154013148291 tässä englanniksi
Kyseisen kappaleen tekivät duetokseen muusikkopariskunta, jotka ensiesittivät tämän kappaleen joulujuhlissaan merkkinä vieraille, että olisi aika vieraiden lähteä kotiin.
Miksi siinä "Sydämeeni joulun teet" laulussa lauletaan "pääsis vangit vankiloistaan..."?! Miksi vankien pitäisi vankiloista päästä pois??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitti:
Kettu juoksi yli järven.. Ei mitään järkeä koko laulussa 🤔
Se on ruotsalainen piirileikki, jota on tanssittu jouluisin.
Mietin että se "räven raskar över isen" -osio kuulostaa vähän "ärrän kierrän orren ympäri" -tyyppiseltä ärränharjoituslorulta. Tämä on kuitenkin hyvin vanha laulu joten juokseva kettu voi tietysti tarkoittaa jotain ihan muutakin. Esimerkiksi kaikkihan me tiedämme, että revontulet syntyvät kun tulikettu juoksee taivaankannen poikki.
Tosin itse laulan tätä, että "Röven raskar över risen".
Vierailija kirjoitti:
Miksi siinä "Sydämeeni joulun teet" laulussa lauletaan "pääsis vangit vankiloistaan..."?! Miksi vankien pitäisi vankiloista päästä pois??
No huhu. Sydämeeni joulun tee(t)n laulussa ei puhuta mitään vankiloista.
Tulkoon joulu kappaleessa lauletaan "pääsköön vangit vankiloistaan" ja tässäkin ketjussa on jo sata kertaa kerrottu, että tämä tarkoittaa esim ihmisen mielen vankiloita, ei sitä, että murhamiehet täytyy päästää vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä pääsee lihamyllyyn jos haluaa keskeyttää tuomionsa.
Järven ylittävä kettu. Miksi se Jouluun liittyy?
Suvi Teräsniska - Hei mummo
Ihan hirveä kappale.
Aivan kamala tää ratikkajoululaulu.. siinä lauletaan muistaakseni Ullanlinnasta. En voi kuunnella. Radio menee kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feliz Navidad. En voi sietää sitä.
Vieläkin hirvittävämpi on se raizzkattu versio tosta, mikä tulee siinä Elisan mainoksessa!!!🤮
"Elisa navidad,Elisa navidad..."
Täysin nuotin vierestä, hirveää kuunneltavaa!
Toivottavasti lakkaisi pyörimästä toi mainos, se sai mut vihaamaan koko biisiä. Elisan mainokset on muutenkin älyvapaita.
Meikäläisestä yksi parhaimmista joululauluista. Kuuntelen Bonny M:n versiota siitä niin se tuo joulun meille.
Vierailija kirjoitti:
Taivas sylissäni (Himlen i min famn)
Mun ehdotin suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Taivas sylissäni (Himlen i min famn)
Joulupuu on rakennettu...laahaa eteen päin kuin potkukelkkaa työntäis kivikossa...Hanskin tontun tehtävät raivostuttava tekopirteä rallatus ja Teräsniskan mummo valitus. Jos näitä ei kuulis kertaakaan tänä vuonna niin olisin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä kappale.
Viettäköön mummo yksin joulun, tullaan sitten kesällä passattavaksi. Onko tämä laulun sanoma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä kappale.
Viettäköön mummo yksin joulun, tullaan sitten kesällä passattavaksi. Onko tämä laulun sanoma?
Voit itse tutkia vaikka googlesta. Minä en sellaista sontaa kaivele. :|
Joulupuu on varastettu, poliisi on ovella....
Apua, toi on kyllä karsea! Ja kaiken lisäksi jäi soimaan vielä päähän toi päin honkia epävireessä VÄÄRIN laulettu hirvitys.
Feliz Navidad on alunperin hyvinkin harras ja kaunis, espanjaksi jos on hyvin esitetty.
Miksi, miksi Elisan oli pakko ujuttaa kaunis ja perinteinen kappale materialistiseen mainos shittiin... pilata ääliömäisillä sanoilla ja puistattavalla epäsävelellä?